Se Cyberpunk 2077-gameplay från Xbox Series X

Medlem

Mja det lever inte upp till hypen känns det som men med lite mer regn/mörker och folk i rörelse så kanske...

C64
Medlem

sönder hajpade spelet nånsin

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, man märker att folk har höga förväntningar. Känns lite som att hypen har svalts med hull & hår och att tidernas monstersuperduperspel förväntas när man läser kommentarer om Cyberpunk.

Jhf
Avstängd

Jag har förväntat mig ett GTA med uppdrag i Witcher 3-klass. Det verkar som att det kommer att levereras med råge (även om stan ser lite död ut, som nån här sa).

Vad är det folk har förväntat sig egentligen? Alltså alla de som nu enligt uppgift är besvikna.

Medlem

Blek GTA-klon. Betyg 3/5.

Medlem

Jag har verkligen gått från: ”Måste ha spelet direkt” till ”väntar in någon rea om något år”. Blir tyvärr mindre sugen på spelet gör varje nytt gameplay som släpps. Vet inte riktigt vad det dock.

KoP
Medlem

Ser ut som att det kan bli nice. Blir lätt ett köp. Nu är jag dock inte sönderhajpad som vissa personer verkar vara då jag varken kollat på videomaterial, bilder eller läst info om spelet sedan tidigare.

Medlem

Är detta Witcher 3 ELLER GTA V i framtiden?
En main story och mängder med fria sidouppdrag?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Förväntade mig GTA med Skyrim med Fallout med lite mario med Bioshock med goat simulator. Besviken

Inaktiv

Påminner mig om Deus Ex.
Ser att de inte fixat stelheten från Witcher 3. Men det stör mig inte så mycket.

Medlem

Värst vad alla vart negativa helt plötsligt. Har corona satt sig på era hjärnor? Mitt är iaf förbokat o klart, ser fram emot 10 december. Kommer bli en stor dag i spelvärlden.

Medlem

Jösses...om detta ska vara slutresultatet så hoppas jag dom skjuter upp releasen av spelet

Medlem

Ska bli intressant om detta spel lever upp till "the second coming" av gaming

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är detta Witcher 3 ELLER GTA V i framtiden?
En main story och mängder med fria sidouppdrag?

Väldigt få likheter med GTA.

GTA = 3rd person Action Adventure

Cyberpunk = Heavily dialogue based Role playing game.

Medlem

Ju mer dom visar, ju sämre verkar det tycker jag. Blir knappast ett day 1 köp utan skall vänta på den nya datorn först samt patchar och recensioner.

Medlem

Känns väldigt dött med NPCs osv. Men förtroendet för CDPR är stort så blir ett köp oavsett. Men att anpassa spelet till så många olika konsoler/plattformar blir nog svårt.. så räknar med patch efter patch..

Medlem

Ser rätt tomt ut, vad är allt folk 🤐


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Gick det inte ryckte om att man sköt på releasen tidigare i år pga. problem med XB1. Kanske låg något i det? Denna video visar ju på en olidlig massa stuttering på XB1 när de kör. Ärligt talat hade jag inte klarat av att spela något som hackar så och om det är en officiellt gameplay trailer blir det nästan än mer märkligt. Så att spela detta på PC eller next-gen är nog rekommenderat ändå 🤔

Medlem

Har en känsla i kroppen att spelet hypas att vara ett GTA för många och det kommer bli ett potentiellt magplask för många? Tror egentligen enda likheten är att det är open-world i en stad men inte att det är ett GTA i Cyberpunk-miljö vilket många verkar tro. Jag har självklart inte kört det och får väl vänta och se men CD Project har väl själva försökt säga att man inte ska / kommer spela detta som om det vore GTA.

Medlem

Var väl ganska väntat att det skulle sämre ut på förra generationens konsoler, One X/Ps4 Pro, sen att det inte såg extremt mycket bättre ut på Series X beror väl främst på att "Next-Gen" patchen till spelet inte kommer förrän nästa år.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Pettor:

Har en känsla i kroppen att spelet hypas att vara ett GTA för många och det kommer bli ett potentiellt magplask för många? Tror egentligen enda likheten är att det är open-world i en stad men inte att det är ett GTA i Cyberpunk-miljö vilket många verkar tro. Jag har självklart inte kört det och får väl vänta och se men CD Project har väl själva försökt säga att man inte ska / kommer spela detta som om det vore GTA.

Tänker detsamma.
Gissar att många är såna som hellre spelar spel från Ubisoft och vet inte vad det är för spel, det är inte ett GTA Cyberpunk.
Men det är väll dom som kommer gnälla sen.

Kollade några minuter, min "hype" har inte dämpats.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Jhf
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Tänker detsamma.
Gissar att många är såna som hellre spelar spel från Ubisoft och vet inte vad det är för spel, det är inte ett GTA Cyberpunk.
Men det är väll dom som kommer gnälla sen.

Kollade några minuter, min "hype" har inte dämpats.

Det finns stora likheter med GTA. Men själva story- och uppdragsstrukturen kommer såklart mer likna Witcher 3. Och det är ju bra för W3 är ju ett bättre spel än något GTA.

Däremot tycker jag att det finns fler här på fz som pratar om hur besvikna andra kommer bli än vad det finns dem som i slutändan blir besvikna. Det känns som att ni slåss mot halmgubbar

Medlem
Skrivet av Jhf:

Det finns stora likheter med GTA. Men själva story- och uppdragsstrukturen kommer såklart mer likna Witcher 3. Och det är ju bra för W3 är ju ett bättre spel än något GTA.

Däremot tycker jag att det finns fler här på fz som pratar om hur besvikna andra kommer bli än vad det finns dem som i slutändan blir besvikna. Det känns som att ni slåss mot halmgubbar

Jag slåss inte mot några halmgubbar vad det nu betyder, jag var tänkte vad man läst i tråden och andra trådar.
Vissa verkar inte förstå vad det är för spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Jhf
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Jag slåss inte mot några halmgubbar vad det nu betyder, jag var tänkte vad man läst i tråden och andra trådar.
Vissa verkar inte förstå vad det är för spel.

Förstår vad du menar. Jag har också läst trådar och tycker mig dock inte ha sett särskilt många som missförstått spelet, utan desto fler som tycker att andra gjort det. Men sak samma.

Såg rätt kasst ut, dött och stelt. I witcher 3 kunde man ju bara rida runt och ta in den sköna atmosfären i världen, men här kan jag inte sig mig åka runt i en stel bil utan nån som helst fysik på samma sätt. Mehh.

Medlem

Fick GTA V vibbar, trodde inte fordon och bilkörning var en så stor del... men men... ville inte kolla så mycket så det kan ju vara helt annat när man spelar det.

Medlem

Är det en demo där kameran åker runt? Kändes ju som en kameraåkning snarare än att någon gick runt. Från att ha varit nyfiken tokdök det för min del måste jag säga. Livlöst med massa rörliga saker.
Som någon skrev innan, steadicam...

Medlem
Skrivet av CyberJ:

Sett snyggare ut tidigare tycker jag, vet inte om det e youtube som komprimerar skiten konstigt?

Tidigare gameplay har ju visats med max settings på PC, med ray tracing.
Både series X och One X kör samma nedgraderade konsolversion.

Därav, så ser det inte lika bra ut som tidigare gameplay.

Medlem
Skrivet av robindinfan:

Jösses...om detta ska vara slutresultatet så hoppas jag dom skjuter upp releasen av spelet

Hur trodde du det skulle bli när de ska köra ett sånt här spel på gammal hårdvara?

Skrivet av Rejzer:

Är det en demo där kameran åker runt? Kändes ju som en kameraåkning snarare än att någon gick runt. Från att ha varit nyfiken tokdök det för min del måste jag säga. Livlöst med massa rörliga saker.
Som någon skrev innan, steadicam...

Känns som väldigt många här inne har förväntat sig nästa DOOM gameplaymässigt.
Tycker de har varit ganska tydliga med att primärfokus ligger kring världen och dialog.

123
Skriv svar