Mystisk dörr förbryllar Demon's Souls-spelare

Robot
Mystisk dörr förbryllar Demon's Souls-spelare

Ett spel fullt av hemligheter.


Medlem

Den döde riddaren håller i ett föremål som låser upp vägen till den ännu inte offentliggjorda helt nya expansionen!

Drömma kan man alltid


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Jag älskar sådant här och än mer när man gör det som en extra-grej av en remake. Sån härlig touch egentligen. Vi får se om det leder till något dock. Först ska man ju få en jädrans konsol >_>

Medlem

Nu måste det komma till PC, ville ju uppgradera datorn istället för en ps5!

Medlem

påminner om en dörr i ett spel som krävde en väldigt hög level för att öppnas.
Utvecklarna trodde aldrig att nån skulle uppnå den lvln men tillslut efter mången år så hade nån nått upp och utvecklarna fick göra nått speciellt.
minns inte hela historien men det är bara googla, tror det varit en radio dokumentär på det också (P3spel?)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sarky:

Den döde riddaren håller i ett föremål som låser upp vägen till den ännu inte offentliggjorda helt nya expansionen!

Drömma kan man alltid

Oh ja!

Medlem
Skrivet av Molotov:

påminner om en dörr i ett spel som krävde en väldigt hög level för att öppnas.
Utvecklarna trodde aldrig att nån skulle uppnå den lvln men tillslut efter mången år så hade nån nått upp och utvecklarna fick göra nått speciellt.
minns inte hela historien men det är bara googla, tror det varit en radio dokumentär på det också (P3spel?)

https://sverigesradio.se/avsnitt/1288698

Level 999 Tibia

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

påminner om en dörr i ett spel som krävde en väldigt hög level för att öppnas.
Utvecklarna trodde aldrig att nån skulle uppnå den lvln men tillslut efter mången år så hade nån nått upp och utvecklarna fick göra nått speciellt.
minns inte hela historien men det är bara googla, tror det varit en radio dokumentär på det också (P3spel?)

Tibia?

https://www.vice.com/en/article/j5xyy8/this-games-secret-door...

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Nu måste det komma till PC, ville ju uppgradera datorn istället för en ps5!

Kommer nog dröja många år tills det kommer, likt bloodborne. Men jag väntar hellre än att förstöra upplevelsen genom att lira på konsol.

Medlem

Spännande!

Det kanske kan vara ett nytt vapen? Bluepoint har väl redan lagt till något sådant för förhandsbokningar/specialutgåvor?

Medlem

Det är där alla mikrotransaktioner gömmer sig! Förhoppningsvis håller den sig jävligt låst


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

ZF
Medlem
Skrivet av Margy:

Spännande!

Det kanske kan vara ett nytt vapen? Bluepoint har väl redan lagt till något sådant för förhandsbokningar/specialutgåvor?

Fast det var exakt vad de gjorde i

Shadow of the colossus

. Så förhoppningsvis något annat denna gång.

En häst vore ju bra.

Medlem

Oh vattividya is the man, han har gjort många lore videos
aka han som gjorde det korta klippet

Medlem
Skrivet av loerk:

Kommer nog dröja många år tills det kommer, likt bloodborne. Men jag väntar hellre än att förstöra upplevelsen genom att lira på konsol.

Ja, tyvärr.. Tur man har en ps4an med bloodborne kvar iaf 👌

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Ja, tyvärr.. Tur man har en ps4an med bloodborne kvar iaf 👌

Bloodborne har ju också en låst dör som inte går att öppna. Så vem behöver ps5 pch ds

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Spännande!

Det kanske kan vara ett nytt vapen? Bluepoint har väl redan lagt till något sådant för förhandsbokningar/specialutgåvor?

De har ändrat en del i spelet men är väldigt trogen orginalet vilken jag kört något otroligt mycket. Old Spice är t.ex Ancient spice och Cat ring hade ju en rätt rolig bild på ringen. Den har de bytt till liknande den i DkS men bilden sitter på ett träd istället i 1-3

Sjukt bra remake och speedruns börjar komma redan. Ska bli hur trevligt som helst att spela detta hela generationen som jag gjorde med orginalet. Måste dock få tag i en PS5 men det lär bli till sommaren 2023 eller något.

Det sämsta är som sagt förhandsboknings sakerna och Delux osv. Rätt mycket p2w i pvp de. När bossar t.ex är Pvp bossar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

De har ändrat en del i spelet men är väldigt trogen orginalet vilken jag kört något otroligt mycket. Old Spice är t.ex Ancient spice och Cat ring hade ju en rätt rolig bild på ringen. Den har de bytt till liknande den i DkS men bilden sitter på ett träd istället i 1-3

Sjukt bra remake och speedruns börjar komma redan. Ska bli hur trevligt som helst att spela detta hela generationen som jag gjorde med orginalet. Måste dock få tag i en PS5 men det lär bli till sommaren 2023 eller något.

Det sämsta är som sagt förhandsboknings sakerna och Delux osv. Rätt mycket p2w i pvp de. När bossar t.ex är Pvp bossar

Med tanke på att de saker man får för att man har förhandsbokat/Deluxe inte kan uppgraderas alls så hade jag inte varit särskilt rädd för att dessa kommer att göra någon som helst skillnad i pvp.

När det gäller dörren så finns det en annan video av vaati där han med photo mode lyckas se vad som finns bakom dörren. Vissa verkar se ett item medans andra inte kan se något, så det kanske är kopplat till world tendency eller liknande?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

Med tanke på att de saker man får för att man har förhandsbokat/Deluxe inte kan uppgraderas alls så hade jag inte varit särskilt rädd för att dessa kommer att göra någon som helst skillnad i pvp.

När det gäller dörren så finns det en annan video av vaati där han med photo mode lyckas se vad som finns bakom dörren. Vissa verkar se ett item medans andra inte kan se något, så det kanske är kopplat till world tendency eller liknande?

De har provat både light och dark och massa grejjer. Spännande iaf om de lyckas lista ut hur man öppnar. Ja precis men ringen t.ex är väldigt bra i pvp. Är en farmfest att försöka få den av Sparkly. Om man turtlar så är ju ringen riktigt bra.

De är roligt också att personer som endast kört Bb får känna på Souls på riktigt. Bossar som levlar ner en. Pvp där man levlas ner osv. Nu är det bara en PS5a som saknas

”Sparkly, happy, happy!”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Ja, tyvärr.. Tur man har en ps4an med bloodborne kvar iaf 👌

Snart så går det ju att avnjuta på PC
Jag är nästan glad över att jag aldrig köpte en PS4 för det, kommer bli riktigt grymt att köra det på PC.

Medlem
Skrivet av loerk:

Snart så går det ju att avnjuta på PC
Jag är nästan glad över att jag aldrig köpte en PS4 för det, kommer bli riktigt grymt att köra det på PC.

Haha, önskar man orkade vänta! 😁 Du lär inte bli missnöjd! Lär dock bli ett köp till PC med haha!

Medlem
Skrivet av loerk:

Snart så går det ju att avnjuta på PC
Jag är nästan glad över att jag aldrig köpte en PS4 för det, kommer bli riktigt grymt att köra det på PC.

Har vi fått något mer än bara rykten på detta?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Har vi fått något mer än bara rykten på detta?

ae inget officiellt.
Men en fransk återförsäljare som läckte PS5 preorder datum hade ju med Bloodborne remastered i sin lista över PS5 spel. Och det är ju tydligen vad som ryktas komma till PC.
Så det är väl bara att vänta och se.

Redgamingtech har tydligen en inside source som bekräftar att Bloodborne finns till PC. https://www.youtube.com/watch?v=wIehCmr4erY&ab_channel=RedGam...
Vid 18:35 nämner han det.

Hans källor brukar vara relativt pricksäkra. Så jag är väl försiktigt optimistisk.

Medlem

God Morgon!

En streamer vid namn Distortion2 har hittat hur man tar sig in, det finns flera delar men denna är när han går in:
https://www.youtube.com/watch?v=UKt_C7RfaqQ

Allt gott

1
Skriv svar