Valhalla och Eivor ger klirr i kassan för Ubisoft

Robot
Valhalla och Eivor ger klirr i kassan för Ubisoft
Medlem

Trevligt men spelet behöver enemy level scaling med spelaren pronto!
för lätt att outlvl:a zoner med 20-30lvlar och all utmaning försvinner.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Sen behöver dom kolla upp och fixa, memory leak buggen asap!!!

KoP
Medlem

Ja populärt verkar det onekligen vara. Åkte ut en sväng i förra veckan i hopp om att kunna införskaffa ett ex. till kusinen som fyller år snart.

Slut på samtliga hyllor i butikerna jag besökte (Elgiganten och Mediamarkt) vilket resulterade i en order ifrån WH där det fanns gott om ex. kvar.

Medlem

Känns som samma problem de hade med Odyssey också. Var ju max level långt innan jag ens kom i närheten av slutet (då fanns inga DLC ännu ens).

Var aldrig direkt med på folk som klagade på att man behövde grinda, det gjorde jag inget av ^^

"Skönt" man väntade med denna release

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Trevligt men spelet behöver enemy level scaling med spelaren pronto!
för lätt att outlvl:a zoner med 20-30lvlar och all utmaning försvinner.

Skrivet av deezel:

Känns som samma problem de hade med Odyssey också. Var ju max level långt innan jag ens kom i närheten av slutet (då fanns inga DLC ännu ens).

Var aldrig direkt med på folk som klagade på att man behövde grinda, det gjorde jag inget av ^^

"Skönt" man väntade med denna release

Är lite konstigt då Origins faktiskt hade Level Scaling.. tråkigt att man tog bort det.

Medlem

Ser fram emot detta liret såfort PS5:an står hemma!

Medlem

Äger spelet till CONNECT. Testade i nån timma men fastnade aldrig så jag återvände till skräckspelen som jag är extremt inne i just nu. Håller på att klara mästerverket Visage. Gillade inte den dystra snön i Valhalla och saknar det varma vädret från Origins och Odyssey. Har hört att det blir bättre när man når England dock. Ska ge det en rejäl chans igen sen. Fastnade heller inte för det trista London o vänstertrafik i Watch Dogs: Legion. Ska dock återvända till 3an senare o ge det en riktig chans.

Skrivet av Hellspites:

Sen behöver dom kolla upp och fixa, memory leak buggen asap!!!

Jag hade bara problem med memory leak innan första patchen (under mitt recensionsspelande på PC). Är den tillbaka?

Vart recenserar du spel om man får fråga?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Räknar dom enbart sålda ex på PC eller även dom som spelar via Ubisoft+? Med en sån tjänst kan jag tänka mig att det blir lättare att slå rekord.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Trevligt men spelet behöver enemy level scaling med spelaren pronto!
för lätt att outlvl:a zoner med 20-30lvlar och all utmaning försvinner.

Nope, hatar level scaling. Sämsta påfundet i spelvärlden någonsin
Mycket bättre nu

Medlem
Skrivet av Karmak:

Nope, hatar level scaling. Sämsta påfundet i spelvärlden någonsin
Mycket bättre nu

Du gillar inte ens en uns av utmaning?
Är väl bättre att ha funktionen som man väljer själv om den ska vara på eller av än att den inte finns alls?!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Karmak:

Nope, hatar level scaling. Sämsta påfundet i spelvärlden någonsin
Mycket bättre nu

Är inte ett fan av level scaling heller. Blir min karaktär bättre ska det märkas.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Du gillar inte ens en uns av utmaning?
Är väl bättre att ha funktionen som man väljer själv om den ska vara på eller av än att den inte finns alls?!

Ett bättre alternativ är väl att faktiskt lägga ner lite tid på att balansera spelet. Level scaling är djävulens påfund.

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Är inte ett fan av level scaling heller. Blir min karaktär bättre ska det märkas.

Jo men hur kul är det i längden


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Karmak:

Nope, hatar level scaling. Sämsta påfundet i spelvärlden någonsin
Mycket bättre nu

Vill man ha ens lite utmaning så är det inte så kul när man kör på det svåraste och alla fiender är som very easy.
Visst, man kan ju gå till ett högre power level område, men då lämnar man ju 75% av allt man kan göra, inte kul det heller om man gillar att utforska.

Bättre att man kan välja på/av om man vill istället.

Skrivet av kveldulver:

Är inte ett fan av level scaling heller. Blir min karaktär bättre ska det märkas.

Det är det man har power levels till? Mer hälsa, armor, och skada, fler skills osv.
Det gör ju att man är betydligt mer duglig i strid än i början men kan ändå behålla lite utmaning.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Vill man ha ens lite utmaning så är det inte så kul när man kör på det svåraste och alla fiender är som very easy.
Visst, man kan ju gå till ett högre power level område, men då lämnar man ju 75% av allt man kan göra, inte kul det heller om man gillar att utforska.

Bättre att man kan välja på/av om man vill istället.

Det är det man har power levels till? Mer hälsa, armor, och skada, fler skills osv.
Det gör ju att man är betydligt mer duglig i strid än i början, fast det kan ju vara lite utmaning ändå.

Håller med till fullo ^^


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av korvmos:

Du gillar inte ens en uns av utmaning?
Är väl bättre att ha funktionen som man väljer själv om den ska vara på eller av än att den inte finns alls?!

Vill du ha utmaning spela på svårare svårighetsgrad? Vi har klarat oss utan level scaling i rpg spel i massa år och haft hur kul som helst

Rpg ska aldrig ha level scaling då mister spelet hela meningen med lvls. Varför ens ha levels då och göra ens karaktär bättre? Kan skita i det fullständigt då

Medlem

Level scaling är bara lata utvecklare som inte kan balansera spelet.
Sen hade jag ingen aning om att assassins Creed nu för tiden var ett RPG.
Inte så konstigt att Ubisoft misslyckas på den punkten.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Karmak:

Nope, hatar level scaling. Sämsta påfundet i spelvärlden någonsin
Mycket bättre nu

Så du hatar alla ARPG som diablo, grim dawn, path of exile?

Skrivet av Karmak:

Vill du ha utmaning spela på svårare svårighetsgrad? Vi har klarat oss utan level scaling i rpg spel i massa år och haft hur kul som helst

Rpg ska aldrig ha level scaling då mister spelet hela meningen med lvls. Varför ens ha levels då och göra ens karaktär bättre? Kan skita i det fullständigt då

Remnant, Dark Souls har också enemy level scaling. Bara för monstren får mer HP och DMG blir inte du starkare av bara HP och DMG utan nya passiva, spells, skills, vapen osv...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Trevligt men spelet behöver enemy level scaling med spelaren pronto!
för lätt att outlvl:a zoner med 20-30lvlar och all utmaning försvinner.

Lätt hänt att man tappar känslan av behov att levla överhuvudtaget om fienderna ändå skalar upp till din lv, vad är meningen liksom?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Så du hatar alla ARPG som diablo, grim dawn, path of exile?

Remnant, Dark Souls har också enemy level scaling. Bara för monstren får mer HP och DMG blir inte du starkare av bara HP och DMG utan nya passiva, spells, skills, vapen osv...

Dark souls har inte level scaling, Därav kan man överlevla sin karaktär något brutalt. Att jämföra NG+ med den scaling som efterfrågas här är äpplen och apelsiner. Även i PoE så börjar ju endast content att skala efter att du har klarat spelet, vilket kan liknas vid NG+.

Undermålig speldesign är vad level scaling är, något som Ubisoft är kända för.

Medlem
Skrivet av loerk:

Dark souls har inte level scaling, Därav kan man överlevla sin karaktär något brutalt. Att jämföra NG+ med den scaling som efterfrågas här är äpplen och apelsiner. Även i PoE så börjar ju endast content att skala efter att du har klarat spelet, vilket kan liknas vid NG+.

Undermålig speldesign är vad level scaling är, något som Ubisoft är kända för.

Så jag hade fel om Dark souls, men resten har level scaling. Ubisoft är inte speciellt kända för undermålig speldesign. Du verkar bara vara fylld av hat av nån anledning.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Lätt hänt att man tappar känslan av behov att levla överhuvudtaget om fienderna ändå skalar upp till din lv, vad är meningen liksom?

Ifos

OT: läste på officiella forumet att man kan reseta skillpoängen
kommer göra det och lvl:a upp till zonens rekommenderade lvl, nu kan man fortsätta spela iallfall.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av korvmos:

Du gillar inte ens en uns av utmaning?
Är väl bättre att ha funktionen som man väljer själv om den ska vara på eller av än att den inte finns alls?!

Det absolut bästa är såklart att man skall kunna få välja. Men om man inte kan det, så är jag hellre utan. Som en del redan sagt så vill jag ju märka av att min char blir bättre. Om man hela tiden får samma motstånd så tappar man ju känslan av progress, även om man får fler skills. Om det är mer utmaning som är poängen så är det väl bättre att se till att de svåraste svårighetsgraderna är tillräckligt svåra för att dom som vill ha mycket utmaning får det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det absolut bästa är såklart att man skall kunna få välja. Men om man inte kan det, så är jag hellre utan. Som en del redan sagt så vill jag ju märka av att min char blir bättre. Om man hela tiden får samma motstånd så tappar man ju känslan av progress, även om man får fler skills. Om det är mer utmaning som är poängen så är det väl bättre att se till att de svåraste svårighetsgraderna är tillräckligt svåra för att dom som vill ha mycket utmaning får det.

Optimalt är det nog i Sekiro. Fiender skalar ej, du blir starkare men utmaningen består genom hela spelet.
Dels för att man får nya verktyg för att ta sig an utmaningar samtidigt som de verkligen har lagt tid på att balansera de uppgraderingar man får.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Så jag hade fel om Dark souls, men resten har level scaling. Ubisoft är inte speciellt kända för undermålig speldesign. Du verkar bara vara fylld av hat av nån anledning.

Är jag fylld av hat för att jag tycker att deras speldesign suger? Okej.. Inte som att "ubisoft-formulan" är ett vedertaget begrepp vid det här laget som används för att kritisera deras open world lir.
Och som sagt, du hade inte bara fel om Dark souls.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Äger spelet till CONNECT. Testade i nån timma men fastnade aldrig så jag återvände till skräckspelen som jag är extremt inne i just nu. Håller på att klara mästerverket Visage. Gillade inte den dystra snön i Valhalla och saknar det varma vädret från Origins och Odyssey. Har hört att det blir bättre när man når England dock. Ska ge det en rejäl chans igen sen. Fastnade heller inte för det trista London o vänstertrafik i Watch Dogs: Legion. Ska dock återvända till 3an senare o ge det en riktig chans.

Vart du spel om man får fråga?

Haha, den texten kan du ignorera jag recenserar inga spel. Blev lite paff när jag såg att jag hade skrivit så, kan ha varit så att jag svarade på något inlägg och copy pastat. Hehe men som sagt memory leak grejen är bedrövlig.

Testpilot
Skrivet av deezel:

Känns som samma problem de hade med Odyssey också. Var ju max level långt innan jag ens kom i närheten av slutet (då fanns inga DLC ännu ens).

Var aldrig direkt med på folk som klagade på att man behövde grinda, det gjorde jag inget av ^^

"Skönt" man väntade med denna release

Odyssey var tvärs om. De hade levelscaling endast i början. Den gick inte att stänga av förren efter ett antal patchar/veckor.

Jag gillar inte otyket med lvl scaling. De ska balansera istället med att ha ställen man får komma till senare med högre nivå.

Level scaling i form av att en simpel bandit är lika farlig för min level 1'a som min level 100-legendariska krigare är bara skit.
Däremot level scaling i form av att det finns mer elitfiender bland låglevel-pöbeln hade varit ok. Mer utmaning utan att det känns som att den svältande tjuven som attackerar dig med en smörkniv plötsligt kan gå toe to toe med en legendarisk vikinga-krigare.

När det gäller ARPG som i tex diablo så har jag aldrig haft det problemet att level scaling känns fel, mest för att du trots allt slaktar allting som rör sig och inte är en elitfiende redan från början.

Annars finns ju också ungefärlig levelscaling vilket jag har sett i odyssey, gör det möjligt att överlevla fiender men håll dom 2-3 levlar under dig som mest, man känner sig fortfarande stark samtidigt som motståndet inte blir som myror under dina fötter.

Medlem

Levels över huvudtaget i andra spel än MMO:er är helt värdelöst. Se hellre till att jag får specialförmågor eller bättre vapen som gör vanliga motståndare enklare att möta och att man kan vara mer kreativ när man möter bossar. Levlar, oavsett om det är genom level scaling eller områdesbaserade levlar är sjukt lat att göra idag, utvecklingen har gått framåt.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

12
Skriv svar