PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Är det någon mer som har bokat på WH och valt att hämta i butik?
Min order står fortfarande som "mottagen" men jag har fått mejl att jag ska få på releasedagen.
Börjar bli lite orolig när jag läser alla som har fått de skickade och "under behandling"...


signatur

okram39
PS | PS2 | PS3 | PS4 | PS5

Medlem
Skrivet av okram39:

Är det någon mer som har bokat på WH och valt att hämta i butik?
Min order står fortfarande som "mottagen" men jag har fått mejl att jag ska få på releasedagen.
Börjar bli lite orolig när jag läser alla som har fått de skickade och "under behandling"...

Jag har också valt hämta i butik och fått bekräftat att jag ska få imorgon. Min status är Mottagen, så tror nog att det är så det kommer att stå.

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Är det någon som förhandsbokat från något ställe där ingen kommer få imorgon? Vore intressant att veta.

Mmm, nästan så som du frågar gäller Komplett, har bara sett 1person som får därifrån och då har jag kollat flera forum. 3 maj står det som en placeholder för de flesta som beställt därifrån.

Medlem

Någon som fått sin ps5 bekräftad skickad från MediaMarkt? Jag valde hämta i butik och inte hört något än!

Medlem
Skrivet av morresh:

Någon som fått sin ps5 bekräftad skickad från MediaMarkt? Jag valde hämta i butik och inte hört något än!

Jag har också en på Mediamarkt som jag valt att hämta i butik.
Inte hört något efter deras senaste mejl om att jag kommer få på releasedagen.
Min order står som "leverans påbörjad" men det har det stått sen ett bra tag tillbaka...


signatur

okram39
PS | PS2 | PS3 | PS4 | PS5

Medlem

Vet man om Mediamarkt skulle släppa mer maskiner, så som Elgiganten förväntas göra idag?

Medlem
Skrivet av okram39:

Är det någon mer som har bokat på WH och valt att hämta i butik?
Min order står fortfarande som "mottagen" men jag har fått mejl att jag ska få på releasedagen.
Börjar bli lite orolig när jag läser alla som har fått de skickade och "under behandling"...

Mina tidigare erfarenheter av sådana här släpp är att vi får mailen ”din order är klar att hämta” typ vid midnatt eller i natt.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av okram39:

Jag har också en på Mediamarkt som jag valt att hämta i butik.
Inte hört något efter deras senaste mejl om att jag kommer få på releasedagen.
Min order står som "leverans påbörjad" men det har det stått sen ett bra tag tillbaka...

Jag fick i första mail att det är i december som min leverans är planerad. Men man hoppas att de fått in fler än de trott. Men ingen verkar fått mer update från de via mail.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Vet man om Mediamarkt skulle släppa mer maskiner, så som Elgiganten förväntas göra idag?

Det lär de inte göra. De täcker vad jag vet inte alla bokningar än.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Mina tidigare erfarenheter av sådana här släpp är att vi får mailen ”din order är klar att hämta” typ vid midnatt eller i natt.

Okej får hålla ett öga på mejlen då Har hämtat flera beställningar på MM men har aldrig varit särskilt uppmärksam på när man får mejlet då det bara varit spel eller bakmaskiner.

Medlem

Media Markt

Leveransinformation
Just nu har vi fördröjd leverans med ca 2 dagar p.g.a. hög efterfrågan. Tack för ert tålamod!

Fan
Kan också vara så att det är hög prio på alla oss PS5 köpare så folk som beställer en eltandborste får vänta lite.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Mina tidigare erfarenheter av sådana här släpp är att vi får mailen ”din order är klar att hämta” typ vid midnatt eller i natt.

Okej då kan jag sluta uppdatera min inkorg och WH var 5e min!
Kommer inte kunna sova om det ska komma i natt!

Skrivet av morresh:

Jag fick i första mail att det är i december som min leverans är planerad. Men man hoppas att de fått in fler än de trott. Men ingen verkar fått mer update från de via mail.

Okej, jag fick ett mejl 5/11 där det skrev:
"Vi vill bara informera dig om att din förväntade leverans är på releasedagen den 19 november."


signatur

okram39
PS | PS2 | PS3 | PS4 | PS5

Medlem
Skrivet av okram39:

Okej då kan jag sluta uppdatera min inkorg och WH var 5e min!
Kommer inte kunna sova om det ska komma i natt!

Okej, jag fick ett mejl 5/11 där det skrev:
"Vi vill bara informera dig om att din förväntade leverans är på releasedagen den 19 november."

Precis, 5/11 fick jag det mailet. Ingen mer info sen dess. Beställde 18/9.

Medlem
Netonnet

Min från Netonnet skickades imorse och beräknas anlända imorgon.

Köptes i fredags

Medlem
Skrivet av Toadii:

Min från Netonnet skickades imorse och beräknas anlända imorgon.

Köptes i fredags

I fredags?! Det var det jävligaste. Grattis

Medlem
Skrivet av majep:

I fredags?! Det var det jävligaste. Grattis

Tack!

Medlem
Skrivet av okram39:

Okej då kan jag sluta uppdatera min inkorg och WH var 5e min!
Kommer inte kunna sova om det ska komma i natt!

Okej, jag fick ett mejl 5/11 där det skrev:
"Vi vill bara informera dig om att din förväntade leverans är på releasedagen den 19 november."

Samma här, jag förväntar mig att få en
Mina Pulse3D skulle komma den 12e nov men fick mailet att hämta dem den 13e så d blir till att ringa imorgon för jag har inte nerver att vänta😅

Medlem
Skrivet av Toadii:

Min från Netonnet skickades imorse och beräknas anlända imorgon.

Köptes i fredags

Trollar du eller? Netonnet har haft köp/beställningstopp sedan länge.

Medlem

De öppnade upp en kort sväng i fredags. Om det var något fel eller medvetet är oklart. Några som hann beställa iaf.

Inaktiv
Skrivet av Fatmajk:

Trollar du eller? Netonnet har haft köp/beställningstopp sedan länge.

Helt missat att de öppnade upp för beställningar igen i fredags ? ( dock inte med vilje )

Medlem

Pre ordered September 17 and still nothing from Dustin. =(

Medlem
Skrivet av TriNitro:

De öppnade upp en kort sväng i fredags. Om det var något fel eller medvetet är oklart. Några som hann beställa iaf.

Varför har jag inte hört om detta förut?

Snackar vi PS5 nu eller?

Skrivet av anon_327736:

Helt missat att de öppnade upp för beställningar igen i fredags ? ( dock inte med vilje )

Japp, hade helt missat isåfall...
Var det tänkt att släppa några fler till några "nära och kära", men Netonnet tänkte inte på att halva Sverige sitter och trycker "F5" så det blev lite för många beställningar?

Medlem

Att följa den här tråden är lite som att kolla på konståkning. Är ju fint och så när det går bra men det man egentligen sitter och hoppas på är fall, smärta och tårar😁

Medlem
Skrivet av TTuffing:

Att följa den här tråden är lite som att kolla på konståkning. Är ju fint och så när det går bra men det man egentligen sitter och hoppas på är fall, smärta och tårar😁

Kalla det vad du vill, konståkning, skidskytte eller julkalender. Tråden är aktiv iallafall!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Trollar du eller? Netonnet har haft köp/beställningstopp sedan länge.

Trollar inte. Även ifall det är kul med reaktioner.

Skrivet av Fatmajk:

Varför har jag inte hört om detta förut?

Snackar vi PS5 nu eller?

Har skrivits massa gånger i denna tråden innan.

Medlem

Jag fick Mail den Elgiganten för 5 minuter sedan med koli id. Får hoppas det kommer i tid:)

Medlem

Nu fick jag kolliID via elgiganten via min mail

SÅÅÅÅÅJAAAA

EDIT: eller vänta nu, paketets vikgt 0.4kg ??? skickar dom bara kontrollen nu eller

Medlem
Skrivet av Robbin90:

Jag fick Mail den Elgiganten för 5 minuter sedan med koli id. Får hoppas det kommer i tid:)

Kul! Äntligen ett livstecken från Elgiganten. Väntar spänt på eget mail.

Medlem
Skrivet av Robbin90:

Jag fick Mail den Elgiganten för 5 minuter sedan med koli id. Får hoppas det kommer i tid:)

Vad står det för vikt på ditt paket ?

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Nu fick jag kolliID via elgiganten via min mail

SÅÅÅÅÅJAAAA

EDIT: eller vänta nu, paketets vikgt 0.4kg ??? skickar dom bara kontrollen nu eller

Ouch...

Det eller ett spel?

Skriv svar