Teambaserad shooter på gång för Patrick Söderlunds Embark

Robot
Teambaserad shooter på gång för Patrick Söderlunds Embark

Forna EA- och Dice-medarbetarna jobbar på mer än free-to-play.

#arc-raiders, #embark, #project-discovery, #söderlund


Medlem

En digitalt utbildningsprojekt i spelform måhända? Pass.


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

Artikelbilden ser ju ut som det mest generiska spelet man kan komma på...

Medlem

precis vad världen behöver, fler hero shooters.

Medlem

Forna EA- och Dice-medarbetarna jobbar på mer än free-to-play pay-to-win.

Så, korrigerat.

Finns inget så tråkigt som mer hero shooters.... eller jo, lägg till battle royale till det också så... Vore kul om de kom på något mer än det vanliga gamla skåpmaten.

Medlem

Efter hur han behandlade battlefield serien (speciellt 5), varför ska vi ens bry oss om den här herren.

Patrick "Washed-up" Söderlund


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Efter hur han behandlade battlefield serien (speciellt 5), varför ska vi ens bry oss om den här herren.

Patrick "Washed-up" Söderlund

Patrick "Rånar barn på veckopengen" Söderlund.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Få se nu
BF5 - Patrik Söderlund - "Hard Pass" för mig.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Inga personangrepp nu...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hahahaha! Ja för detta ser ju verkligen inte generiskt ut...

Medlem

Ser fram emot detta spelet. Det vore ett perfekt tillfälle för att se huruvida det är Söderlund som är totalt inkompetent eller om det var annat som låg till grund för åtskilliga fiaskon under hans tid hos EA.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag har hört rykten att de programmerar en spelmotor i Rust. Någon som vet mera? Ska bli spännande att följa

Moderator | Testpilot

Inte ofta jag är den men..

Snaaark.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem

Det är det här som kan vara intressant med embark:

Citat:

Our procedurally-aided and non-destructive character pipeline tool has significantly reduced the time it takes for us to create and iterate on in-game characters.

Our ambition as a studio is to make use of these breakthroughs and remove as many of the tedious, manual tasks from our own workflows as possible. In certain areas, like hard-surface modeling or character creation, our artists are now able to create content in days, where it used to take weeks, by applying procedural tools.

We want to show you all what this looks like in practice, in everything from environment art to animation. So stay tuned for more on this in the weeks to come, kicking off with an upcoming post on our approach to content creation from my colleague and Embark co-founder Rob Runesson.

Medlem

Nu är jag ganska mycket off topic men är det inte den snubben som tjänade många miljoner om året genom att köpa upp (som EA anställd) små studios, slå sönder dem och ta russinen ur kakan och lämna spillrorna åt kråkorna?

Om det är samma kille så tror jag inte mitt samvete låter mig befatta mig med något därifrån.
(jodå, jag vet att allas fingrar är smutsiga men jag får väl sätta min gräns någonstans)

Medlem

Vänta nu...

BF2 var ju det här gänget. Efter det gick det ju åt skogen bit för bit med BF3, BF4 och horibla 5 eller 1 där man kan rida runt på en odödlig häst, massor med buggar och annat så man bara skrattade rakt ut, stängde av ett par månader och kollade spelet på nytt efter några buggfixar. Tycker man bara går in och ser noll samarbeten och snipers som ligger och väntar här och där... hur kul är det att spela då ? Vist kan man spela Rush så slipper man en viss del av det.

Producent Sean Decker
Spelfigursdesign John Sanick
Musik Fredrik Englund
David Tallroth
Jonas Ostholm
Ljuddesign Bence Pajor
Grafikdesign Mårten Lundsten
Animation Tobias Dahl
Fredrick Lindblom
Tommie Lofqvist
Alli Sadegiani
Programmering Mats Dal
Leveldesign Erik Sjövold

Det är dom här ovan som är hjältarna.
har väl tyvärr lirat över 10.000 på efterföjande spel och vist är bitar av dom mycket bra men en viktig detalj är samarbetet. Där man som halvt tvingas lira i en Squad. Allt detta övergav man helt. För att as så roligt man haft i BF2. nio som iten lirat i gäng på det selat ni har misat något helt och jag förstår varför ni helt enkelt inte förstår.

Att man kunde hyra en server med tydliga regler och ha väldigt aktiva ADMINs som kickade folk var också en stor del i detta. Folk som engagerade sig, gjorde webbsidor.

Folk som gjorde egna moddar, stora och mindre.

Det finns massor med roliga klipp där ute... Som små filmer och allt möjligt.
https://www.youtube.com/watch?v=r-_x4YTrOvM
https://www.youtube.com/watch?v=r-_x4YTrOvM

kan man uppleva det där roliga i senare spel?
https://www.youtube.com/watch?v=r-_x4YTrOvM

Kniv och pistol )Sänk volymen
https://www.youtube.com/watch?v=P8HbkvqIYA4

I mina ögon är ju spelen efter helt döda, tja man gör ju som man vill tycker inte det är fel att tjäna pengar. Men man kunde ju valt att göra en annan serie för småungarna och låtit oss "Gubbar" få behålla vårt spel som det var.

Men fatta att man kunde i stort bara återupplivat BF2 med dagens grafik och fixat till lite smågrejer och sålt det på nytt med samma banor och alltihopa.

I stället får vi gubbar gnälla lite på nyare BF och spela Squad (Som är jättebra, går inte att spela utan mic och samarbete.) och andra spel i stället.

Någon som heter Patrick! ingen aning om vem han är men då är han någon som kom in efter BF2 och allså vart med och förstört vårt Battlefield och fått lön bonusar och aktieutdelningar för detta. jaja

R I P Battlefield.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Efter hur han behandlade battlefield serien (speciellt 5), varför ska vi ens bry oss om den här herren.

Patrick "Washed-up" Söderlund

Skrivet av Maddox:

Patrick "Rånar barn på veckopengen" Söderlund.

Skrivet av cb99:

Få se nu
BF5 - Patrik Söderlund - "Hard Pass" för mig.

Fråga: Är det samma Patrick Söderlund som skrev recensioner i Power Player-bilagan för Nintendo-magasinet första halvan på 90-talet? Någon som vet?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

1
Skriv svar