Starbreeze återupplivar Syndicate

Robot
Medlem
Starbreeze återupplivar Syndicate

WIN

Medlem

Ah, hoppas de inte fuckar upp det här. Älskade orginalet när det begav sig.

Medlem

Åh nostalgin sätter in!

Medlem

Suveränt! Speciellt skoj att det är Starbreeze som får sätta tänderna i klassikern.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Ett av de första spelen jag spelade och verkligen fastnade för, riktigt BRA. Grymt kul när det begav sig. Hoppas de kan göra den föregående rättvisa med denna fortsättning.


signatur

äldre än dig!

Inaktiv

Har orginalet till Amiga liggande i garderoben och samlar damm Tyvärr är det många tangenter som slutat fungera så mycket spelande blir det inte

Medlem
Skrivet av Desmin:

Har orginalet till Amiga liggande i garderoben och samlar damm

Hehe, har orginalet till Amiga också, men tyvärr något osäker på var det är. Har inte sett det sen föräldrarna flyttade från mitt barndomshem, så jag antar att det ligger i en av de många flyttlådor som står i deras garage

Medlem

Syndicate wars är det spel jag spelat som lyckats bäst med cyberpunkstämningen någonsin.

Medlem

bra spel... bra studio och Peter Molyneux åxå förståss, synd att EA äger varumärket (tydligen) Spelar nog hellre syndicate wars från 1993. skulle bli förvånad om de lyckas göra en värdig uppföljare. Förmodligen kan den heta vad som helst, det lär ändå aldrig bli syndicate.

Vilket genast leder mig till frågan, varför köper utgivarna varumärken? och varför säljer utvecklarna sina varumärken? jag menar det finns ju inte en chans att det blir ett bra spel om det inte är samma utvecklare. Se bar på hur EA lyckades fucka up ett helt utmärkt varumärke som Far Cry? 2:an har ju inget gemensamt med ettan och skulle lika gärna kunna hute "welcome to the jungle"


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Var ett tag sen man satt och spelade detta på Sega Mega Drive ;D.

Oj, oj, där ser man vad som kan hända...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det första Syndicate-spelet var en höjdare på Amigan. Det är bara att hoppas att Starbreeze lyckas behålla samma stämning i spelet oavsett vilken genre det blir.

Skrivet av nudelsdesign:

Vilket genast leder mig till frågan, varför köper utgivarna varumärken? och varför säljer utvecklarna sina varumärken? jag menar det finns ju inte en chans att det blir ett bra spel om det inte är samma utvecklare. Se bar på hur EA lyckades fucka up ett helt utmärkt varumärke som Far Cry? 2:an har ju inget gemensamt med ettan och skulle lika gärna kunna hute "welcome to the jungle"

Det är väl inte så konstigt? Om du betalar för utvecklingen av ett spel så vill du ju även ha rättigheterna till eventuella uppföljare om det blir en succé. Det vore ju lite snopet om du betalar massor av pengar för utveckling och marknadsföring för ett spel och sedan kommer en annan utvecklare och snor åt sig den billigare uppföljaren.

EA hade väl ingenting med Far Cry 2 att göra?

Mig veterligen var det ubisoft som gav ut far cry 1 och sedan även utvecklade far cry 2. så att skylla på EA är nog lite fel. Men grundpoängen har du rätt i såklart. Far Cry 2 har inget att göra med ettan och är bortsett från att det är snyggt ett jädrans trist spel. men men....

Inaktiv

Det vore bra om de personer som arbetade på de ursprungliga spelen åtminstone var delaktig på något vis.

Jag får Fallout 3-vibbar av denna nyhet. =/


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Svenskar är bäst <3


signatur
Medlem

Oooh detta spelet gillade jag! Nostalgiitripp!

Inaktiv

så frågan är nu om dom kommer att följa originalet eller om det blir någon idiotiskt 'kiddie'-version för tumpaddor.

Medlem

Orginalet var galet bra. Och galet svårt. Hoppas de bevarar svårighetsgraden. Och att det inte blir ett fps i realtid.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Please make it awesome!!
Now engage!

Medlem

Älskade originalspelen. Hoppas de gör ett bra jobb nu!

Medlem
Medlem

*håller tummarna för att det blir bra*

Medlem

Jag har CD32-versionen på original oöppnat

KoP
Medlem

Trevligt! Minns när man satt och lirade originalet på Amigan. Man sprang mest runt och sköt och sprängde saker. Hoppas Starbreeze får till känslan.

Appråpå gamla spel skulle jag vilja se att någon studio plockade upp det gamla spelet Dreamweb och gjorde en uppföljare. Skulle kunna bli awesome.

Medlem

Oj, så jag har väntat på detta, det här var ju världens bästa spel när det begav sig.

Medlem

oh nice brorsan hade det på plastation 1 back in the days
Det var ett rätt kul spel har jag för mig fast ja inte förstod så mkt av handlingen då jag spelade det sist.

Medlem

fy fan va najjs hoppas de inte gör det allt för annorlunda som de gjorde med Xcom precis hohoho

Medlem

Galet, blir intressant å se om de lyckas behålla känslan från orginalet eller inte.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Som sagt, bara att hålla tummarna och hoppas att det inte går samma väg som det nya X-Com.

12
Skriv svar