PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Ringt elgiganten, den komemr skickas redan idag med express leverans WIN


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Fick aldrig varan ens i kundvagnen då jag fick felmeddelandet att jag hade redan max antal i kundvagn. Gissar på att även om jag tröck så fort knappen vart grön för mig så var den redan slutsållt. Blir och vänta tills sommaren 2021 eller dylikt innan man får ett exemplar.

Medlem

Jag köpte min strax efter kl 09:00 med klarna via Elgiganten.


signatur

//Schmoo

Medlem
Skrivet av Methea:

Då måste du varit kölagd före. Finns inte en chans att du steg in "nån minut" efter 09, då var det redan över.

Var inloggad och refreshade sedan 08.40 typ. Blev utkastad ett par gånger från inloggningen. Samma sak 09.00. Då gick jag igenom login-processen igen, sen söka fram playstation 5-sidan. Sen boka. Så jo. Det fanns en chans.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Vågar knappt säga det, men fick tag på en på Elgiganten också (utöver Netonnet tidigare idag och att jag får nu i första batchen från Webhallen). Hjälpte som sagt mina brevbärarkompisar som försökte via telefonen när de var ute på sina rundor, men det gick bra mycket bättre för mig framför datorn (här är något form av bevis att jag inte köper för att sälja vidare eller så, utan bara för att hjälpa mina bästa vänner).

Det som gjorde att jag kunde boka var att jag refreshade sidan hela tiden sedan 8:30 typ, men fortfarande bara grå "Ej köpbar"-knapp. Sen skrev @induce här 8:58 att han hade lyckats boka. Då öppnade jag en ny flyg på Elgigantens hemsida och sökte efter "Playstation 5". I sökresultaten så höll jag musen ovanför enheten jag ville köpa och då var knappen grön och det stod "Lägg till i varukorg". Klockan var typ 8:59 då. Matade igenom precis alla steg och 30 sekunder senare fick jag ett bekräftelsemail. Så själva produktsidan var förmodligen cachad eller så för mig.

Du borde göra en Youtube video om det dära med rubriken "PS5 order life hackxxx" och få ruskigt många lajks!

Medlem

Jag satt inte i kö första gången och kom så långt som till fraktalternativ, fanns inget. Andra försöket 4 sekunder efter så satt jag i kö med musik. när det var min tur så var det klippt. Total scam! Stod att man har 10 minuter på sig att färdigställa sin order... Yeah right!

Medlem
Skrivet av CyberJ:

Yessssss😃🔥
Leveransen på väg till varuhuset😎
Bokade på Mediamarkt morgonen efter Sonys event i september

Grattis. Är fortfarande sur på mig själv att jag bokade på Webhallen 3 månader före dig och kommer få min 6 månader efter

Medlem
Skrivet av e3henri:

Grattis. Är fortfarande sur på mig själv att jag bokade på Webhallen 3 månader före dig och kommer få min 6 månader efter

Hur är det möjligt?


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Jhf
Avstängd

Hm. Jag ska hämta min i butik hos Inet idag. Har fått mejl tidigare om att jag ska få en på leveransdagen. Nu står det status att den ör försenad. Jäkla oklart. Nån annan som handlat på Inet? De verkar ha noll koll.

Medlem
Skrivet av Methea:

Ska väl för fan inte spela någon roll om du rensar cachen eller inte. Elgiganten ska ju inte göra produkten tillgänglig före 09.

Skulle tro att de glömde rensa cachen i samband med uppdatering av produktsidan vilket gjorde att vissa hade en grå knapp fast den egentligen skulle vara grön.

Kan nog vara så att de som köpte "före" kl 9 har klockor som går någon minut(er) efter Elgigantens klocka. Släpper de något på sin sida så är det ju tillgängligt för alla, sen vad ens individuella klocka visar för tid kommer variera.

Medlem

Nu står min PS5 som reserverad på Elgiganten. Beställt kl 09:00.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Fick också igenom ordern på EG efter 9, var lite "laggigt" att välja leverans/betalningssätt men jag tror aldrig jag hamnade i någon kö, fick upp gröna knappen några sekunder efter 9 och var färdig med beställningen innan 09.01(bekräftelsemail kom 09.00).

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Förstår inte folk som bara förbokar på ett ställe och sen gråter att de gjort allt de kunde när de inte får något.

Hade jag velat ha PS5an nu i första omgången så hade jag förbokat på alla ställen som erbjöd det för att säkra så gott det går att få en konsol.

Jag har bokat på Inet och Webhallen 2020-06-30. Alltså långt före lanseringen. Men lågt efter deras brytpunkt som är Oktober 2019.

Medlem

By the way, är det ens lönt att välja expressleverans? (syftar på elgiganten)


signatur

*Io Sono Interista*

Piss-Elgiganten, som vanligt är det bara tur för allt är bara felmeddelanden eller kraschar.

Medlem
Skrivet av crowbar82:

By the way, är det ens lönt att välja expressleverans? (syftar på elgiganten)

Ja varför inte?

Medlem

Får helt enkelt vänta på att webhallen skickar ut min någongång 2021...

Medlem

Stod att det var 20k som försökte köpa PS5 på elgiganten kl 09:00

Medlem

Nu tog de bort att ps5 skulle släppas helt på power, står bara "slut i lagret"

EDIT: Nu kom det tillbaka några sekunder senare

Medlem
Skrivet av m_r:

Vart fick du info om detta? Jag har endast fått orderbekräftelse om leverans 8-15 december men nu blir man lite orolig.

Snackade med kundtjänst nu:

Jag har alltså INTE fått något mail om ändrat datum men fick detta svar:

"Vi har ingen möjlighet att bekräfta i dagsläget om du kommer att få en den 8/12 som det stod eller om det kommer att komma med leveransen efter tyvärr 🥰"

Medlem
Skrivet av Anwest:

Vågar knappt säga det, men fick tag på en på Elgiganten också (utöver Netonnet tidigare idag och att jag får nu i första batchen från Webhallen). Hjälpte som sagt mina brevbärarkompisar som försökte via telefonen när de var ute på sina rundor, men det gick bra mycket bättre för mig framför datorn (här är något form av bevis att jag inte köper för att sälja vidare eller så, utan bara för att hjälpa mina bästa vänner).

Det som gjorde att jag kunde boka var att jag refreshade sidan hela tiden sedan 8:30 typ, men fortfarande bara grå "Ej köpbar"-knapp. Sen skrev @induce här 8:58 att han hade lyckats boka. Då öppnade jag en ny flyg på Elgigantens hemsida och sökte efter "Playstation 5". I sökresultaten så höll jag musen ovanför enheten jag ville köpa och då var knappen grön och det stod "Lägg till i varukorg". Klockan var typ 8:59 då. Matade igenom precis alla steg och 30 sekunder senare fick jag ett bekräftelsemail. Så själva produktsidan var förmodligen cachad eller så för mig.

Du vill inte bli av med en av dem?

Medlem

Klar för upphämtning😃 blir att gå tidigt från jobbet idag😅

Medlem
Någon som har två stycken?

Någon som har en över i gbg? Tar gärna och köper din Hör av er!!

Medlem

Nån som tre stycken och vill bli av med en i Göteborg så finns jag här också

Medlem

Om det mot förmodan är någon i Stockholm som råkat få två stycken är jag evinnerligt tacksam om ni skickar mig ett litet pm Blir galen av att vara instängd hemma av corona annars haha..

Medlem

Elgiganten skrev på deras instastory att det var ca 20 000 personer inne på sidan samtidigt och att konsolerna var slutsålda på ca 2 minuter hahaha. Inte konstigt man inte fick en isåfall

Medlem

Hur är det nuförtiden, kan man force'a att chrome ska skippa cachen med CTRL+F5?

Medlem

Fullt med annonser uppe på blocket. Må ni brinna i helvetet.

Medlem
Skrivet av Adoneus:

Elgiganten skrev på deras instastory att det var ca 20 000 personer inne på sidan samtidigt och att konsolerna var slutsålda på ca 2 minuter hahaha. Inte konstigt man inte fick en isåfall

2 minuter? Try 2 sekunder.

Medlem
Skrivet av Adoneus:

Elgiganten skrev på deras instastory att det var ca 20 000 personer inne på sidan samtidigt och att konsolerna var slutsålda på ca 2 minuter hahaha. Inte konstigt man inte fick en isåfall

Såg det, sanslöst tryck. Helt galet!

Skriv svar