Japanextra: PS5 säljer i 118 000 ex, Xbox Series X och S i 20 500 exemplar

Robot
Japanextra: PS5 säljer i 118 000 ex, Xbox Series X och S i 20 500 exemplar

Famitsu säger att respektive lager sålt slut.

#japan, #playstation-5, #xbox-series-s, #xbox-series-x


Medlem

Det låter ju faktiskt rätt bra för Xbox om.man jämför med tidigare modeller? Undrar när man kommer kunna se dem i lager i butik 😂

Medlem

Wow så förvånande, nästan nyhetsvärdigt.

Medlem

Så Japan fick så några PS5 or. Skulle vara intressant att se hur många konsoler varje land fått.

Medlem

Hot take: PS5 hade säkerligen kunnat sälja 50 gånger fler om det funnits fler konsoler till salu.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Det låter ju faktiskt rätt bra för Xbox om.man jämför med tidigare modeller? Undrar när man kommer kunna se dem i lager i butik 😂

Sämre än vad Xbox One sålde under samma period. Men kan bero på tillgång av konsoler också. Så detta säger ju inget då PS och Xbox sålde slut i Japan.

Medlem

det är inte direkt en hemlighet att Japan föredrar Playstation. Det sitter 100000 glada japaner och spelar Demon´s Souls kan jag tänka mig. Men ändå, båda enheterna är ju ganska sällsynta i antal. Såg just en som gick för 11000 på Facebook Marketplace.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

It's not a lake, it's an ocean

Låga siffror som beror på begränsad tillgång. Men även Sony har nu lärt sig att Japan är en marknad för bärbart spelande i första hand. PS4 har inte skördat några större framgångar där, det lär inte bli lättare för PS5.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av krislevin:

det är inte direkt en hemlighet att Japan föredrar Playstation. Det sitter 100000 glada japaner och spelar Demon´s Souls kan jag tänka mig. Men ändå, båda enheterna är ju ganska sällsynta i antal. Såg just en som gick för 11000 på Facebook Marketplace.

Ja du har då rätt där ser man på xbox 360 sales som wikipedia säger sålde 1,614,940 mill jämför med ps3 10,469,971 mill.
Xbox one 140,700 sålda vs ps4 9,215,168.

Men sedan så ska man ta wiki pedia med stor nypa salt
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_game_conso...

11 tusen jag är man galen o har pengar och dör om man inte har den på dag 1 så varför inte men 11 papa helvete heller köper jag hellre ny dator om jag hadde dom pengarna.

Medlem

Båda maskinerna säljer ju slut på allt de kan leverera med undantaget Xbox series S

Medlem

Bara dryga 100k enheter och slutsålt i Japan.
Undrar hur många Sverige fick?
5k?

Förstår Japanerna helt å hållet !

Skulle aldrig ta i en ”Shitbox” än mindre släpa hem den ! Just sayin

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lowlife talibans:

Skulle aldrig ta i en ”Shitbox” än mindre släpa hem den ! Just sayin

Vackert! Fint nick också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Switch äger ju Japan helt och hållet.(Och de andra territorierna också iofs)

Medlem

Skulle vara intressant att veta hur båda konsoler sålt efter exakt 1 vecka för att jämföra med det gamla resultatet från förra generationen år 2013. Återkom gärna när siffror finns för det. @Fredrik Eriksson

(Tack @Jonny Myrén för att du lärde mig att tagga ordentligt)

Skrivet av lasselason:

Switch äger ju Japan helt och hållet.(Och de andra territorierna också iofs)

Helt galet att den säljer så bra. Fan, jag finner inget nöje alls i min egna Switch. Tyvärr.. Är inte rätt målgrupp. Föredrar massiva spel med den fetaste grafiken.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Inte så oväntat nej, japanerna är ju som japaner är.
Tycker dock fortfarande att det är jättesorligt med release-spelen, ett DLC (+remaster) och en remake, det är alltså vad som bjuds på när man köper en ny konsol.
Vanligt brukar man ju ha 5-10 spel som är unika och gjorda för next-gen.

Medlem

Det viktiga är att Xbox säljer i fjärran öst. Det blir intressant och se vilka siffror det blir i andra marknader världen över.
Tror vi kan se att dem båda går parallellt med varandra försäljningsmässigt.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Bara dryga 100k enheter och slutsålt i Japan.
Undrar hur många Sverige fick?
5k?

Snarare 5st...

Medlem
Skrivet av Håkan:

Inte så oväntat nej, japanerna är ju som japaner är.
Tycker dock fortfarande att det är jättesorligt med release-spelen, ett DLC (+remaster) och en remake, det är alltså vad som bjuds på när man köper en ny konsol.
Vanligt brukar man ju ha 5-10 spel som är unika och gjorda för next-gen.

Eeee vilken release-generation snackar vi om? Nu är inte minnet de bästa men vad kunde du spela från dag 1 på ps4/xbone som va release spel kan ju knappast varit mer än 3-5 ST då heller första halvåret, å det var utan en pandemi...

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Ja du har då rätt där ser man på xbox 360 sales som wikipedia säger sålde 1,614,940 mill jämför med ps3 10,469,971 mill.
Xbox one 140,700 sålda vs ps4 9,215,168.

Men sedan så ska man ta wiki pedia med stor nypa salt
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_game_conso...

11 tusen jag är man galen o har pengar och dör om man inte har den på dag 1 så varför inte men 11 papa helvete heller köper jag hellre ny dator om jag hadde dom pengarna.

Mmm japaner har sin egen stil de kör med. Samuraj attityden med inhemsk material baserade köp. Wikipedia är grymt coolt, det finns så mycket bra kunskap där men som sagt, i och med att man kan själv skriva in artiklar har jag lite svårt för trovärdigheten, MEN jag har själv fått mycket kunskap därifrån så för mig är det en vinnare. Sen är ju Playstation japanskt, så det är inte så konstigt att de håller på sina egna, men jag tror att Xbox nya stil går hem mer och mer lite överallt. Förutom Demon Souls, så kommer jag lätt att köra med Xbox. Phil är min kompis!!!!:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Skulle aldrig ta i en ”Shitbox” än mindre släpa hem den ! Just sayin

Med den nick kan inte finnas så mycket till hjärnsubstans bakom pannbenet... 😎

Medlem
Skrivet av krislevin:

Mmm japaner har sin egen stil de kör med. Samuraj attityden med inhemsk material baserade köp. Wikipedia är grymt coolt, det finns så mycket bra kunskap där men som sagt, i och med att man kan själv skriva in artiklar har jag lite svårt för trovärdigheten, MEN jag har själv fått mycket kunskap därifrån så för mig är det en vinnare. Sen är ju Playstation japanskt, så det är inte så konstigt att de håller på sina egna, men jag tror att Xbox nya stil går hem mer och mer lite överallt. Förutom Demon Souls, så kommer jag lätt att köra med Xbox. Phil är min kompis!!!!:)

Jo det är nog som du säger Sony gör nog bäst på hemma plan vilket ej är förvånat men lite tråkigt att see xbox inte gjort så bära jag menar 2-3 mill sålda vs 1.6 mill om man ska tro datan förstås.

för mig blir det kanske en PS4 snart fram över nu när PS5an är ute lär PS4 sjunka i pris.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Jo det är nog som du säger Sony gör nog bäst på hemma plan vilket ej är förvånat men lite tråkigt att see xbox inte gjort så bära jag menar 2-3 mill sålda vs 1.6 mill om man ska tro datan förstås.

för mig blir det kanske en PS4 snart fram över nu när PS5an är ute lär PS4 sjunka i pris.

Mycket gott! Ja, det blir nog bra. Det är en bra spelkonsol som funkar i alla lägen!!! Trevlig helg.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar