PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Fått bekräftelsemejlet och Dom har även dragit pengarna från mig.

Medlem

Lyckades boka en på EG. Kunde bara välja expresshemfrakt för 149 kr.. Men men..

Medlem

Har gått bekräftelse och allt på min beställning men det känns ändå konstigt att de helt plötsligt fått tag på fler enheter fast det såldes slut imorse.


signatur

Gen X Casual Gamer

Skrivet av induce:

Gott att se att det hjälpte! 👍🏻😊

Verkligen. Stort tack! visste inte om detta när jag försökte förhandsboka på Elgiganten imorse men lyckades plocka en nu när de släppte dem precis efter 12.00!

Skrivet av Arceion:

Fick ni alla bekräftelsemail på en gång? Inte fått något mail än...

Ja, jag fick det i alla fall.

Medlem

Lyckades knipa en Standard nu med leveransbesked till EG 04/12. Så jävla gött. Hade helt missat att boka och trodde jag skulle bli utan fram till nästa höst

Medlem
Skrivet av benkebengt1337:

Ja, jag fick det i alla fall.

Samma här

Medlem

Är så JÄVLA LESS PÅ DESSA SLUMPARTADE SLÄPP.

Bara.... dra åt h-e med allting.

Medlem
Skrivet av benkebengt1337:

Ja, jag fick det i alla fall.

Med Bekräftelse mail menar ni det med rubriken "Beställningsbekräftelse" som även har texten (längre ner i mailet)?
"Detta är inte en juridiskt bindande orderbekräftelse och vi förbehåller oss rätten att avbryta din order på grund av tryckfel, tekniska problem, leveranssvikt och liknande situationer."

Inaktiv

Hej alla!

Jag ville bara säga till att jag har snackat med elgiganten supporten. Det var medvetet att släppa playstation 5 vid 12 tiden. Det var en andra batch som ska släppas någon gång i december, de visste inte tiden. De som släpptes vid 9 tiden var som skulle skickas i november. Även om ni inte har fått leveransdatum så är det december som gäller.

Medlem

Va sur jag blir på mig själv som inte kollade Elgiganten runt kl12 också.....


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Jag fick också en, men fastnade först vid betalningen när jag tog klarna, funkade när jag tog faktura ist

Medlem

Är det någon som beställt Digital Edition som fått sin order reserverad än? Från Elgigantens senaste släpp alltså

Medlem

Men nej.

Refreshade fram till 12:05. Fortfarande grått.
Sedan gick jag och lunchade.

Nu är jag inte på bra humör direkt.
Kom inte för nära, kommer att klösa ut ögon och biter tag i nackar och ruska runt!

Medlem
Skrivet av Ostkaka:

Är det någon som beställt Digital Edition som fått sin order reserverad än? Från Elgigantens senaste släpp alltså

Yes! Allt är klart och bekräftat för mig

Medlem

Väldigt nöjd om jag får den innan Jul från Elgiganten

Medlem
Skrivet av anon_329627:

Hej alla!

Jag ville bara säga till att jag har snackat med elgiganten supporten. Det var medvetet att släppa playstation 5 vid 12 tiden. Det var en andra batch som ska släppas någon gång i december, de visste inte tiden. De som släpptes vid 9 tiden var som skulle skickas i november. Även om ni inte har fått leveransdatum så är det december som gäller.

ok tack så mycket

Medlem

Står fortfarande Under behandling för mig, hoppas dom löser detta nu.

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Yes! Allt är klart och bekräftat för mig

Bekräftat ja, men står det "Reserverad" i din orderhistorik?
Fick mitt bekräftelsemail 12:03 och min order står fortfarande som "Under behandling"

Medlem

Vad i hela helvete.... ett random släpp till...
Kände bara till det vid 09:00 på elgiganten och där vard et rätt kört även fast jag hade autorefresh igång på sidan så försvann det direkt jag lagt till i kundkorgen som förblev tom.

och så kommer ett släpp till vid 12:00 som jag inte hade aning om.... KUL! tack för tydligheten elgiganten... blir så less.

Bekräftelsemail har jag fått men inget datum angivet. Inte läge att ta ut nån vinst i förskott.

Medlem

https://www.elgiganten.se/cms/20201116_103700/playstation-5-f...

Inne i denna tråden står det max 1 konsol per köp, jag klickade hem 2 standard och 1 digital via olika ordrar då jag gjorde dem var för sig, finns det risk att de typ avbryter 2 ordrar för att jag köpt fler konsoler än som var tillåtet?

Medlem

Nu har jag hämtat en PS5 på Webhallen och kört hem den. Är tillbaka på jobbet och ska titta på när tiden släpar sig fram. Men man kommer ha ett annat klipp i steget på vägen hem än vanligtvis

Medlem

Min har ändrats till Reserverad men det står fortfarande inget om leveransdatum. Hoppas på December

Medlem
Skrivet av Ostkaka:

Bekräftat ja, men står det "Reserverad" i din orderhistorik?
Fick mitt bekräftelsemail 12:03 och min order står fortfarande som "Under behandling"

Oj sorry för otydlighet. Det står reserverad för mig.

Medlem

Från att refresha produktsidan i en timme till att nu sitta och refresha på ordrar.
Internet.

Medlem

Jag kommer bli glad om jag får min konsol, men tycker detta är riktigt fult av elgiganten att hålla på o smygsläppa i vågor.. gör som alla andra ta in det ni kan leverera och stäng sedan produkten för köp.

Medlem

Min order står fortfarande som under behandling. Ska man oroa sig?


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Bokat för uthämtning på Mediamarkt och fått mail om att jag kommer få på releasen och de har bett om att man skall avvakta mail. Nu kl 13.00 på releasedagen har jag ännu ej fått något mail. Känslan är att man inte är helt säker förrän man håller den i handen.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Funderar på om Elgiganten gör så för att boka upp sina batchar i kontrollerad ordning? Alternativet är att köra Webhallens stuk men det finns inte många som är nöjda med den taktiken heller i den här tråden så jag antar att hur de än gör kommer de få skit för det i slutändan.

Skriv svar