Henrik "Pirate" Pontén på DreamHack 09

Medlem
Henrik "Pirate" Pontén på DreamHack 09

signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

han heter Pirate ju!:P

sen är ju han en riktig röv också¨....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Oj OJ Måste ändra det då


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Hmmm... Jag gillar honom MER efter detta framträdandet än jag gjorde tidigare. Stammande fjortisarnas frågor var ju mest för att imponera på småtjejer, helt utan substans imo.

Det där snacket om att det inte finns några likvärdiga alternativ till illegal fildelning känns lite som "vi har ju ingen lokal" ur galenskaparnas gamla sketch.

Laserpekare i nyllet, the bird, kasta tomater osv - sjukt okonstruktivt och oerhört fjantigt.
DH= dagishack?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hum.. Pinsam publik och ännu pinsammare frågor. Ni slösade bort värdefull tid som man kunnat utnyttja och bättre förklara för Pontén varför han är på fel spår.
Och tomater? Vad fan håller de på med. Skitungar.

Medlem

CastorFiber - gillar han inte, men därimot som du säger, alla snorungar? finns det nån över 15år på DH idag lr? :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

CastorFiber - gillar han inte, men därimot som du säger, alla snorungar? finns det nån över 15år på DH idag lr? :/

Jag ser dem dagligen på väg till och från jobbet - de vallfärdar likt zombies över bron för att köpa jolt på statoilmacken. Jag försöker köra tyst så jag inte väcker dem.

Jag vet inte hur gamla de är men det är inte många helskägg om man säger så... Ikea kanske kan låna ut sitt bollhav till nästa gång? Tobbe trollkarl kan komma och dela ut ballonger?

Själv har jag inte varit där mer än på snabbvistit och kollat läget, morsat på klanfolk och andra lirare man lärt känna onleif så att säga men det känns mer som en event nu än ett LAN... hur fan kan man spela i den miljön, jag skulle få tuppjuck.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

absolut! tänk dig när dom börjar skrika och ropa, alla jälla röster.. ghaa huvudverk 10x
barn å kvinno folk som skriker säger vi SHHHHhhhhhhhhhh till.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Pirate svarade frågorna jäkligt dåligt må jag säga!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av IceMan:

CastorFiber - gillar han inte, men därimot som du säger, alla snorungar? finns det nån över 15år på DH idag lr? :/

Jag ser dem dagligen på väg till och från jobbet - de vallfärdar likt zombies över bron för att köpa jolt på statoilmacken. Jag försöker köra tyst så jag inte väcker dem.

Jag vet inte hur gamla de är men det är inte många helskägg om man säger så... Ikea kanske kan låna ut sitt bollhav till nästa gång? Tobbe trollkarl kan komma och dela ut ballonger?

Själv har jag inte varit där mer än på snabbvistit och kollat läget, morsat på klanfolk och andra lirare man lärt känna onleif så att säga men det känns mer som en event nu än ett LAN... hur fan kan man spela i den miljön, jag skulle få tuppjuck.

Hur ser tuppjuck ut?

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Pirate svarade frågorna jäkligt dåligt må jag säga!

Frågorna fick de svar som de förtjänade.

Medlem

Man skäms ju över sin egen generation när de ställer sådana jävla dumma frågor, och sedan buar åt att betala för sig.

Nu vill jag dock också säga att jag inte gillar APB eller deras sätt att bekämpa piratkopiering men detta var ju bara löjligt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

De borde haft en riktig debatt.

Tex. Någon från Piratpartiet mot Pontén? Så kanske hade det blivit något vettigt.


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Som sagt. Gnälliga fjortisar som tycker det är en helt okej idé att indirekt sabba för upphovsrättsinnehavarnas rättigheter och möjligheter att få betalt för sina skapelser.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Flomer:

De borde haft en riktig debatt.

Tex. Någon från Piratpartiet mot Pontén? Så kanske hade det blivit något vettigt.

Hellre någon från regeringen som var med och klubbade genom IPRED. Eller tänkte du på rättgången mot PB?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Thumba:

han heter Pirate ju!:P

sen är ju han en riktig röv också¨....

Verkligen. Folk som försöker upprätthålla lagen är nog det värsta jag vet.

Inaktiv
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Thumba:

han heter Pirate ju!:P

sen är ju han en riktig röv också¨....

Verkligen. Folk som försöker upprätthålla lagen är nog det värsta jag vet.

Det är inte att han gör det, utan hur han gör det, en jävla skillnad.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Thumba:

han heter Pirate ju!:P

sen är ju han en riktig röv också¨....

Verkligen. Folk som försöker upprätthålla lagen är nog det värsta jag vet.

Det är inte att han gör det, utan hur han gör det, en jävla skillnad.

Exakt

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Thumba:

han heter Pirate ju!:P

sen är ju han en riktig röv också¨....

Verkligen. Folk som försöker upprätthålla lagen är nog det värsta jag vet.

Det är inte att han gör det, utan hur han gör det, en jävla skillnad.

^This


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Thumba:

han heter Pirate ju!:P

sen är ju han en riktig röv också¨....

Verkligen. Folk som försöker upprätthålla lagen är nog det värsta jag vet.

Det är inte att han gör det, utan hur han gör det, en jävla skillnad.

han gör sitt jobb, hur den är utformad är inte upp till honom.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Thumba:

han heter Pirate ju!:P

sen är ju han en riktig röv också¨....

Verkligen. Folk som försöker upprätthålla lagen är nog det värsta jag vet.

Det är inte att han gör det, utan hur han gör det, en jävla skillnad.

han gör sitt jobb, hur den är utformad är inte upp till honom.

Man kan faktiskt välja jobb och man kan också har synpunkter på hur det är upplagt. Uppenbarligen brinner han hårt för det han gör och har inga problem med att göra det han gör.

Medlem

Det jag inte gillar är att de är en slags privatpolis styrd av de stora bolagen - de skiter i artister, det är dirrarna som skall ha pengar. Sedan tror jag de är sugna på att få till det som i USA där rättegångsbelopp är rena skämten. Jäviga dommare står på rad... Nej, inget APB för min del. Ta bort.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Thumba:

han heter Pirate ju!:P

sen är ju han en riktig röv också¨....

Verkligen. Folk som försöker upprätthålla lagen är nog det värsta jag vet.

Det är inte att han gör det, utan hur han gör det, en jävla skillnad.

han gör sitt jobb, hur den är utformad är inte upp till honom.

Exakt. Han är en jurist som gör sitt jobb. Hade jag varit i hans sits och blivit utsatt för de barnsliga och otroligt töntiga påhopp som han utsatts för hade jag också gjort det till mitt livsmål att sätta dit var enda jävla fildelare jag kunde.

Att försöka ändra lagstiftningen är vilket piratpartiet verkar göra för tillfället en sak , men att trakassera personer som försöker upprätthålla den lagstiftning vi har för tillfället som man gjort i det här fallet är oacceptabelt.

Medlem
Skrivet av Fredas:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Thumba:

han heter Pirate ju!:P

sen är ju han en riktig röv också¨....

Verkligen. Folk som försöker upprätthålla lagen är nog det värsta jag vet.

Det är inte att han gör det, utan hur han gör det, en jävla skillnad.

han gör sitt jobb, hur den är utformad är inte upp till honom.

Exakt. Han är en jurist som gör sitt jobb. Hade jag varit i hans sits och blivit utsatt för de barnsliga och otroligt töntiga påhopp som han utsatts för hade jag också gjort det till mitt livsmål att sätta dit var enda jävla fildelare jag kunde.

Att försöka ändra lagstiftningen är vilket piratpartiet verkar göra för tillfället en sak , men att trakassera personer som försöker upprätthålla den lagstiftning vi har för tillfället som man gjort i det här fallet är oacceptabelt.

Han har väl snarare lobbat för lagstiftningen redan innan den kom. Nu när den är här är det inte så konstigt att han försöker upprätthålla den.

Medlem
Skrivet av Fredas:

Exakt. Han är en jurist som gör sitt jobb. Hade jag varit i hans sits och blivit utsatt för de barnsliga och otroligt töntiga påhopp som han utsatts för hade jag också gjort det till mitt livsmål att sätta dit var enda jävla fildelare jag kunde.

En av hans poänger var ju dock att det är precis vad han INTE håller på med.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Thumba:

han heter Pirate ju!:P

sen är ju han en riktig röv också¨....

Verkligen. Folk som försöker upprätthålla lagen är nog det värsta jag vet.

Genom att samtidigt bryta mot lagen. Det är ganska "rövigt" om jag ska vara ärlig.

Medlem

En missad chans till en vettig diskussion. Omoraliska fjortisar som kommer med personliga påhopp om hans barn istället för vettiga argument. Visar bara hur löjligt det är att försöka moralisera illegal fildelning.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag tror nog dom flesta har moral så det räcker. Skillnaden på, säg, min och Castor's generation och "fjortisar" är att dom aldrig har sett nån annan verklighet än den med ett internet fullt med kul grejer att ladda hem. För dom har musik (framför allt, men även program och spel) alltid varit "gratis" online. Det är en realitet och en självklarhet och så har det alltid varit - det är inget som har med moral att göra. Om ni förstår vad jag menar.

Ett exempel på suddig moral som gäller oss lite äldre i större utsträckning är TV-avgiften. Den *ska* betalas om man har TV men vi vet ju alla att det inte är helt ovanligt att man inte gör det hehe. Sen kan man rationalisera tills man blir blå i ansiktet - det blir inte mindre olagligt för det. Men jag skulle inte säga att någon är "omoralisk" enbart för att dom inte pröjsar TV-avgiften.


signatur
Medlem

jag skratta som fan när han sa "oj här kom en tomat" eller nått
och alla laser pekare, och nån som skrek "jävla noob".

nästan lika kul som

Medlem

Pinsamt jävla folk där. Dumt att låta honom tala till punkt iaf.
Kasta tomater? AFA i farten..?

123
Skriv svar