PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Märkligt. Jag ringde och fick precis tydliga besked från El-giganten som motsäger vad Vennersten precis skrev. Han på kundtjänst sade att ALLA, precis ALLA som beställde vid 12-tiden idag får leverans mellan 7-9 december, mån-ons vecka två i december. Det gällde alltså enligt honom utan undantag samtliga som beställde vid 12.

Medlem
Skrivet av Vennersten:

Tjenare allesammans,

Varit medlem ett tag, mena ldrig skrivit men dagen som denna tänkte jag dela med mig lite info.

Jag lyckades knepa en kl 12:00 men så står det "under behandling".

Ringde till EG för mer info och han jag pratade med sa följande.

Står det "under behandling" så har beställningen gått igenom och väntas på att skickas ut. Har man tur så kan den skickas ut redan idag, annars blir det imorgon. De som lyckades få en kl 09:00 kommer få sina skickade idag. Kolli nummer kommer senare uppdateras i ordern så fort den är skickad med leverantören.

Hoppas detta meddelande taggar till vissa
Trevlig vecka!

Ungefär samma information jag fick, frågade dock aldrig om orderstatus. Min gick från Under behandling till Reserverad rätt så snabbt efter jag lade min beställning vid 12-tiden.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Inaktiv
Skrivet av Vennersten:

Tjenare allesammans,

Varit medlem ett tag, mena ldrig skrivit men dagen som denna tänkte jag dela med mig lite info.

Jag lyckades knepa en kl 12:00 men så står det "under behandling".

Ringde till EG för mer info och han jag pratade med sa följande.

Står det "under behandling" så har beställningen gått igenom och väntas på att skickas ut. Har man tur så kan den skickas ut redan idag, annars blir det imorgon. De som lyckades få en kl 09:00 kommer få sina skickade idag. Kolli nummer kommer senare uppdateras i ordern så fort den är skickad med leverantören.

Hoppas detta meddelande taggar till vissa
Trevlig vecka!

Så vi som boka vid 12 tiden kan få den utskickad imorgon?

Medlem

Vill inleda med att säga att jag troget läst FZ som min primära källa för spelnyheter i 10 års tid. Idag valde jag att bli medlem på riktigt och delta i communityn!

Har följt denna tråd SLAVISKT i dagar. Imorse missade jag precis NetOnNet, därefter Elgiganten kl 9. Under denna tid har jag hoppat in och ut ur jobbet. Power var ett skämt efter att ha, precis som många av er andra, klickat en millisekund efter kl 10..

Jag hade även en röntgen-/läkartid med min 7 månader gamla dotter som jag precis varit iväg på (där allt gick bra). Detta medförde dock att jag missade på Elgigantens släpp kl 12 och nu, till min förvåning, kl 13...

Om det är någon vänlig själv här på FZ som fått tag på en (digital helst) och är villig att sälja vidare vore jag evigt tacksamt! Jag är bosatt i Örebro, men tar självklart fraktkostnad om det blir sådan.

Long live FZ och stort grattis till alla er andra som lyckats få tag på PS5!

Medlem

Att vi ens får PS5 innan jul tycker jag alla ska vara nöjda med som la en beställning idag. Sen om vi får vänta nån vecka extra tror jag ingen kommer drabbas särskilt hårt utav.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_329627:

Så vi som boka vid 12 tiden kan få den utskickad imorgon?

Enligt han som jag pratade med så, ja, eller om man har tur redan idag. Kan tänka mig att ett blir luddigt när massa på en support säger olika saker. Men jag kan skriva när något ändras i min beställning

Medlem

Fick även nu från Amazon att jag får min PS5 digital senast imorgon kl 20.00.

https://imgur.com/EDQ8DoZ

Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Att vi ens får PS5 innan jul tycker jag alla ska vara nöjda med som la en beställning idag. Sen om vi får vänta nån vecka extra tror jag ingen kommer drabbas särskilt hårt utav.

Igår så var jag inställd på att vänta till sommaren (Webhallen). Idag så står jag med en bokning som jag kanske får i morgon eller på måndag. Så ja, tycker vi ska vara glada även om man nu måste vänta några veckor. Jag hade varit överlycklig om jag behövde vänta 2 veckor i jämförelse med upp till 6 månader.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Knep en disc-version vid 12:10. Jag ringde också supporten och tjejen där sa att jag kommer att få den levererad den 9/12!

Och snälla.... försök att hålla er borta från blocket/tradera, vi ska fan inte göda dessa egon.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Vad ska du ha flera konsoler till? Ser att det är andra här också som köpt flera konsoler.

En är till min bror

Medlem

Ska ringa Elgigantens kundtjänst igen och se vad jag får för svar denna gång. Stay tuned!


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Siktade in mig på en "Samsung 65" Q80T 4K UHD QLED Smart QE65Q80TAT (2020)" som var med i black friday dealen på Elgiganten. Dock är den spårlöst försvunnen nu. HDMI 2.1 och allt

Mediamarkt har haft riktigt bra priser på Sony Xh90 65" med hdmi 2.1 på senaste tiden, lär säkert finnas något bra deal på black friday.

Haft min ett tag nu, toknöjd!

Medlem

Känns som att support ger olika svar & troligt så verkar dom fan själva inte ha koll på hur det egentligen ligger till, tills någon här verkligen får sin PS5 levererad idag eller imorgon återstår att se. Endast då kan vi börja spekulera om det finns chans att få en oavsett vad man har för status på hemsidan. Så när någon får sin levererad fast dom klickade hem idag vid 9 eller 12 återstår att se!

Medlem
Skrivet av MLundin:

Vill inleda med att säga att jag troget läst FZ som min primära källa för spelnyheter i 10 års tid. Idag valde jag att bli medlem på riktigt och delta i communityn!

Har följt denna tråd SLAVISKT i dagar. Imorse missade jag precis NetOnNet, därefter Elgiganten kl 9. Under denna tid har jag hoppat in och ut ur jobbet. Power var ett skämt efter att ha, precis som många av er andra, klickat en millisekund efter kl 10..

Jag hade även en röntgen-/läkartid med min 7 månader gamla dotter som jag precis varit iväg på (där allt gick bra). Detta medförde dock att jag missade på Elgigantens släpp kl 12 och nu, till min förvåning, kl 13...

Om det är någon vänlig själv här på FZ som fått tag på en (digital helst) och är villig att sälja vidare vore jag evigt tacksamt! Jag är bosatt i Örebro, men tar självklart fraktkostnad om det blir sådan.

Long live FZ och stort grattis till alla er andra som lyckats få tag på PS5!

Har en digital utgåva över som jag köpte fel på EG idag men ville inte boka av för att jag vet att det finns nån här i FZ som vill ha

Men skickar helst inte men hämtas när jag nu får den

Medlem
Skrivet av Vennersten:

Tjenare allesammans,

Varit medlem ett tag, mena ldrig skrivit men dagen som denna tänkte jag dela med mig lite info.

Jag lyckades knepa en kl 12:00 men så står det "under behandling".

Ringde till EG för mer info och han jag pratade med sa följande.

Står det "under behandling" så har beställningen gått igenom och väntas på att skickas ut. Har man tur så kan den skickas ut redan idag, annars blir det imorgon. De som lyckades få en kl 09:00 kommer få sina skickade idag. Kolli nummer kommer senare uppdateras i ordern så fort den är skickad med leverantören.

Hoppas detta meddelande taggar till vissa
Trevlig vecka!

Jag fick precis samma svar när jag pratade med kundservicen på EG. Beställde 12.10

Medlem
Skrivet av Methea:

Knep en disc-version vid 12:10. Jag ringde också supporten och tjejen där sa att jag kommer att få den levererad den 9/12!

Och snälla.... försök att hålla er borta från blocket/tradera, vi ska fan inte göda dessa egon.

Ska tillägga att jag glömde ändra till expressfrakt i all hast. Kanske därför jag fick detta svar?

Medlem
Är nog bara min kontroll...
Skrivet av Rattatosk:

Jag fick precis samma svar när jag pratade med kundservicen på EG. Beställde 12.10

Är nog bara min kontroll då det står 0,44 kg som de skickat men står fortfarande under behandling på ordern enligt deras sida.

Men får PS5 Digital imorgon enligt Amazon om inte postgången blir knasig.

Medlem
Skrivet av Rattatosk:

Jag fick precis samma svar när jag pratade med kundservicen på EG. Beställde 12.10

Undrar vad som menas med reserverad då? Min order gick från Under behandling till att senare stå som reserverad.


signatur

Gen X Casual Gamer

Skrivet av nicbex:

Vad står det för dig på hemsidan under orderstatus?

Där står det "Reserverad".

/Kristoffer

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Undrar vad som menas med reserverad då? Min order gick från Under behandling till att senare stå som reserverad.

Samma här står reserverad

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Fick även nu från Amazon att jag får min PS5 digital senast imorgon kl 20.00.

https://imgur.com/EDQ8DoZ

Samma här. Beställde strax efter 00:00 inatt.

Medlem
Skrivet av Cirez:

Det är såhär man släcker alla svar vi har här på forumet, grymt

Med undantag för att jag fått ett helt annat svar på samma fråga då

Medlem
Skrivet av PinkRhino:

Mediamarkt har haft riktigt bra priser på Sony Xh90 65" med hdmi 2.1 på senaste tiden, lär säkert finnas något bra deal på black friday.

Haft min ett tag nu, toknöjd!

Låter bra det, ska kolla upp denna TV nu på direkten

Medlem

Finns det något ställe kvar tror ni som släpper i dagarna?

Medlem

Haha Helt sjukt.... Fick ett mejl från inet för några månader sen att jag inte skulle få en vid release även fast jag bokade 2019/10/10.

Får ett mejl av dem för 2-3 veckor sen där dem skriver att jag ändå skulle få en då de fått in fler på lager, alltså få en på release.

Åker in dit idag på morgonen, visar sig att jag ändå inte får en då dem har förseningar in på lager & det blivit något fel på deras system när det kommer till den digitala varianten... så blev ingen PS5 i år för mig ändå trotsallt..... suck


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem
Skrivet av Kellini:

Finns det något ställe kvar tror ni som släpper i dagarna?

Sitter i hopp och tro att MediaMarkt ska göra som EG och spontansläppa..

Medlem

Jag har en digital över ifall någon vill ha. Bor i närheten av Jönköping för eventuell avhämtning

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Undrar vad som menas med reserverad då? Min order gick från Under behandling till att senare stå som reserverad.

Den frågan ställde jag aldrig

Medlem
Skrivet av MLundin:

Sitter i hopp och tro att MediaMarkt ska göra som EG och spontansläppa..

Det kommer de inte. Jag förbokade 26 oktober och får inte förens efter mars 2021 (kommer dock avboka så fort elgiganten skickar min beställning från idag)


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Adoneus:

Jag har en digital över ifall någon vill ha. Bor i närheten av Jönköping för eventuell avhämtning

5 timmar bilfärd tur och retur från Örebro, men absolut intresserad!

Skriv svar