Snabbkollen - Lirar du Assassin's Creed: Valhalla?

Robot
Snabbkollen - Lirar du Assassin's Creed: Valhalla?

Norrbaggen Eivor gör succé världen över, har ni träffats?

#assassins-creed-valhalla


Medlem

Assassins Creed har blivit som FIFA/NHL för mig. Släpps ett nytt varje år med endast lite ändrat.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Assassins Creed har blivit som FIFA/NHL för mig. Släpps ett nytt varje år med endast lite ändrat.

Du ser ingen skillnad på Valhalla och Odyssey?

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Assassins Creed har blivit som FIFA/NHL för mig. Släpps ett nytt varje år med endast lite ändrat.

Även om upplägget är väldigt likt så är både storyn och miljöerna tillräckligt annorlunda för att det skall kännas tillräckligt nytt. Men jag antar att om man inte tycker om upplägget så spelar det andra mindre roll.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Du ser ingen skillnad på Valhalla och Odyssey?

Klättra upp i utkikstorn för att scanna närliggande område på collectibles etc. Jaga papperslappar som blåser runt på hustak...nog känner man igen AC allt:D

Med det sagt så tycker jag AC och CoD är perfekt för en ny generaton konsoller, typ då jag brukar köpa dem:D

Inaktiv
Skrivet av Kleptomaniac:

Assassins Creed har blivit som FIFA/NHL för mig. Släpps ett nytt varje år med endast lite ändrat.

Det är väl ändå att dra det till sin yttersta spets? Nog för att det kommit en del AC men skulle nog säga det är bland de spel som har mest nytt av de serier som släpper frekvent som t ex Cal of Duty. NHL/FIFA är ju i sin egen kategori där man betalar 600 kr för en patch varje år

Medlem

Var sugen ett tag pga vikinga temat.
Efter fördjupning och läst och sett filmer från spelet så beslutade jag mig för att skippa.
Den här typen av spel är inte för mig längre, känns som man kört för många likadana spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Var sugen ett tag pga vikinga temat.
Efter fördjupning och läst och sett filmer från spelet så beslutade jag mig för att skippa.
Den här typen av spel är inte för mig längre, känns som man kört för många likadana spel.

Jag var som du gällande Ghost of Tsushima, men jag har å andra sidan inte lirat ett Asscreed någonsin.


signatur
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Du ser ingen skillnad på Valhalla och Odyssey?

Självklart gör jag det, är mer upplägget som jag har problem med. Jag spelade verkligen skiten ur första spelet (och lite av andra men skivan gick sönder), men allt efter det har känts som upprepningar med miljöombyte vilket gjort att intresset har varit svalt för egen del.

Skrivet av conthox:

Även om upplägget är väldigt likt så är både storyn och miljöerna tillräckligt annorlunda för att det skall kännas tillräckligt nytt. Men jag antar att om man inte tycker om upplägget så spelar det andra mindre roll.

Egentligen har jag inget problem med upplägget som sådant, men de har för mig blivit föregående spel med miljöombyte. Sen har många varit en buggig sörja vilket gjort det ännu enklare för egen del att släppa dem helt. Tilläggas skall väl att jag inte är någon hatare, utan endast lika ointresserad av dessa spel som tex NHL/FIFA.

Skrivet av anon_119148:

Det är väl ändå att dra det till sin yttersta spets? Nog för att det kommit en del AC men skulle nog säga det är bland de spel som har mest nytt av de serier som släpper frekvent som t ex Cal of Duty. NHL/FIFA är ju i sin egen kategori där man betalar 600 kr för en patch varje år

Sannerligen, det var lite av idén med inlägget. Det är inte lika illa som NHL/FIFA på långa vägar kan jag hålla med om, men i min mening är de så pass lika att åtminstone jag har valt att inte spela några sedan andra spelet.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Saknar alternativ: spelar det och tycker det är helt ok

Inte jätte mycket skillnader mot tex Odyssey. Visst dem skippat grinding och secondary quests (tack gode du). Sen nya miljöer och karaktärer förstås men annars samma stil. Spelade själv över 140h med Odyssey. It's all for fun.

Medlem

Ja det gör jag! Skiljer sig en hel del ifrån föregångarna så inte jättemycket "copypaste".

Grymt lir i vilket fall men rätt dåligt optimerat (som vanligt när det gäller Ubisoft på PC).

Medlem

Har väl loggat en 40'ish timmar i spelet hittils, helt klart värt de 149:- jag gav för en månads Ubi+.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ska införskaffa när jag uppgraderat till nästa generation. Vill inte göra en Black Flag igen där jag spelade igenom det på 360 först och sen en gång till på PS4 för att uppleva "next gen". Väntar jag ett halvår eller så behöver jag ju inte betala fullt pris heller. Win win.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var sugen ett tag pga vikinga temat.
Efter fördjupning och läst och sett filmer från spelet så beslutade jag mig för att skippa.
Den här typen av spel är inte för mig längre, känns som man kört för många likadana spel.

Syftar du på open world i vackra miljöer? I sådana fall håller jag helt med. Och jag har inte ens spelat speciellt många. Men jag tycker inte de är speciellt spännande, rent generellt.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Egentligen har jag inget problem med upplägget som sådant, men de har för mig blivit föregående spel med miljöombyte. Sen har många varit en buggig sörja vilket gjort det ännu enklare för egen del att släppa dem helt. Tilläggas skall väl att jag inte är någon hatare, utan endast lika ointresserad av dessa spel som tex NHL/FIFA.

Så mycket buggar har jag inte stött på (än), men angående upplägget så är smaken som baken och jag har full förståelse för om en del tycker att det är same same. Tur då att det finns gott om andra spel att spela


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Yes, men körde en månad med Uplay+ eller vad det heter för 150kr istället för att köpa spelet fullpris. Lär ha spelat klart det innan månaden är slut ändå.

Ambassadör
Xbox

Inte än, men planerar!

Just nu i färd med att avsluta Assassin's Creed: Syndicate, så en bit kvar till Valhalla. Ser fantastiskt trevligt ut iaf!


signatur

Jump in.

Medlem

Valhalla känns som ett måste, men jag känner att det inte måste ske just nu. Får se om det blir i år eller nästa år.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Syftar du på open world i vackra miljöer? I sådana fall håller jag helt med. Och jag har inte ens spelat speciellt många. Men jag tycker inte de är speciellt spännande, rent generellt.

Ja 3rd person och open world känns som man spelat "för mycket"
Har snöat in mig på mer lugna, nischade spel. Typ Teardown, Snowrunner osv, snart kanske man börjar nöta spel som satisfactory och sånt tom
Och VR-spel förståss, där funkar alla genrer fortfarande


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Började och det är väl ok. Känns klumpigare än Origin och Odyssey. Ibland är det som att knapparna inte svarar när man trycker.
Det är också buggigt, så jag tänker avvakta lite och se om det kommer nån patch.

Medlem

Jag gillade Odyssey.. men tror faen jag gillar detta mer.. fast har inte spelat klart det ännu.. och det finns en hel del buggar.. som jag hoppas Ubi fixar till.

Medlem

Inte tillräckligt med alternativ i pollen! Hehe, men ja, jag spelar Valhalla just nu. Något känns lite "off" dock, svårt att sätta fingret på det. Jag är en megastor fan av AssCreed, har följt serien sen första spelet - total kärlek för serien. Vart även helt förälskad i deras lilla "nystart" med Origins och Odyssey, men med Valhalla så känns det som ett steg bakåt igen. När jag såg att vi skulle få ett spel som utspelar sig i Norden och i Storbritannien under vikingatiden.. vart helt till mig! Men nu när jag spelar det, så känns det.. sådär. Vet inte om det är en bieffekt av pandemin? Men spelet känns oklart, tycker jag. Jag gillar inte det nya combat-systemet, jag gillar inte att man inte kan skapa egna pilar längre, grafiken är fin.. men det känns lite suddigt (jag kör på väldigt höga inställningar, har testat höja och sänka AA och kör med resolution scaling på 120%, det är ändå lite suddigt).

Sen finns det vissa saker i storyn som känns underligt med.. kommer självklart inte spoila.. Men det är bara sättet de hoppar runt mellan saker som känns så.. ogenomtänkt.

Är lite besviken på spelet helt ärligt, än så länge. Jag älskar Ubisoft och många av deras spel, älskar AssCreed-serien, men just detta spel har jag svårt för just nu.

Medlem

Ej spelat men ändå känns det som att jag har

Medlem

La serien på hyllan efter trean.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelat ca 10 timmar.

Mjäää skulle jag säga. Känns på något sätt som ett gammalt spel som dom pillat på lite då o då när dom fått tid över, för att sedan släppa det 10 år senare. Filmsekvenser får jag gäspningar av t.ex.
Kameran vid strider följer inte med vissa gånger. Känns allmänt segt på något vis.

Däremot gillar jag Vikingtemat och hur mycket Ubisoft har studerat denna tidslinje. Det är där dom fångat mitt hjärta.

Medlem

Jag spelar Valhalla men Eivor och jag kommer inte särskilt bra överens.
När jag säger attackera fienden så attackerar Eivor ett staket eller en kruka.
Jag vill att Eivor klättrar rakt uppåt men nä, det blir massa hoppande till höger och vänster, ibland blir det mycket stillasittande/hängande.
Jag försöker få Eivor att klättra igenom ett fönster, men det är blir mest att klättra runt fönstret istället för att hoppa igenom.

Irritationer som huvan dras över huvudet automatiskt när man är i distrust områden. Om du dödar civila får du game over, även när man plundrar. Det är väl ett spel om vikingar? Så låt mej då spela som viking.
Jag har spelat i 70+ timmar och jag har fortfarande inte hittat ett enda enhandssvärd och jag börjar misstänka att det inte finns några.
Animus är fortfarande tråkigt och onödigt.
Det blir ganska tråkigt att plundra och härja runt när man inte får några roliga belöningar, det är mest skräp och byggmaterial.
Nästan allt man gör i Valhalla är att åka till en region, kolla på cutscens, attackera ett fort och sedan åka till nästa region och göra samma sak igen. Det känns väldigt repetitivt och ofärdigt.

Medlem

Har spelat cirka 80 timmar. Bästa spelet i serien på länge. Slår både unity, origins och blackflag. Fightingsystemet visar sig verkligen när man spelar på svåraste nivån, måste tänka lite, dual swapping och sånt. Trycka iväg en fiende med skölden känns bra för att sen skifta händer och gå loss med några hårda hits, för att sen skifta händer igen och mosa sönder sin motståndare med yxan eller hammaren. Såklart är det vad jsg tycker. Min upplevelse.

Medlem

Var hypad för första assasins creed men insåg snabbt att det inte var något för mig, ogillar storyn osv.
Lite cringe med en viking man som heter eivor också haha, om man nu kör man, kan inte greppa riktigt hur dom tror att det är ett unisex namn, för det är det inte haha.

Skrivet av KeyserSoze:

Var hypad för första assasins creed men insåg snabbt att det inte var något för mig, ogillar storyn osv.
Lite cringe med en viking man som heter eivor också haha, om man nu kör man, kan inte greppa riktigt hur dom tror att det är ett unisex namn, för det är det inte haha.

Kört 10 timmar med manvor och Eivor passa jättebra tycker jag


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har funderat på Valhalla eller ge mig på Ghost of Tsushima. Någon som spelat båda och kan ge sin mening i det?
Vad jag har sett ser GOT ut som ett lite mörkare spel men desto snyggare och mer utmanande gameplay medan Valhalla ser mer casual och lättare ut.

12
Skriv svar