Playstation 5 - dina första intryck?

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Någon som vet om PS+ collection även kommer finnas kvar att ladda ner för de som kanske inte får en konsol förrän 2021? Är det typ begränsat tillgängligt i november eller för alla som köper en ny PS5 framöver?

Det står på flera av spelen att dem är tillgängliga till i början av januari. Verkar mycket märkligt och känns korkat snålt. Så utgår från att det inte stämmer utan att spelen är tillgäng "forever".


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Frilansare

Era intryck och recensioner är fan 5/5.
Liten extra guldstjärna till Xbox-fanboysen som är inne och peppar och gratulerar.

Medlem

Fråga, hur sjutton får man propellern på isblocken att röra på sig i Astro's Playroom.

Säger blås i micken men oavsett vad jag gör eller vilja ljud jag gör kan jag knappt f dåen att röra på sig .

Betvivlar att det är fel på mina dualSense, för bägge beter sig lika jag fattar helt enkelt inte vad jag ska göra . . .

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Era intryck och recensioner är fan 5/5.
Liten extra guldstjärna till Xbox-fanboysen som är inne och peppar och gratulerar.

På tal om 5/5 recensioner, var är er recension utav Demons Souls?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Mycket mysig klump detta.

Men lite förvirrad, hur fasen hittar man rätt version att ladda ner av både Sackboy och Miles morales? Helt förvirrad, vill ju inte köra ps4 versionen.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Fråga, hur sjutton får man propellern på isblocken att röra på sig i Astro's Playroom.

Säger blås i micken men oavsett vad jag gör eller vilja ljud jag gör kan jag knappt f dåen att röra på sig .

Betvivlar att det är fel på mina dualSense, för bägge beter sig lika jag fattar helt enkelt inte vad jag ska göra . . .

Man kan stänga av micken på dosan kanske har du gjort det ?

Skrivet av Freakon:

Det står på flera av spelen att dem är tillgängliga till i början av januari. Verkar mycket märkligt och känns korkat snålt. Så utgår från att det inte stämmer utan att spelen är tillgäng "forever".

Åtminstone kan vi hoppas att de förlänger perioden till sommaren eller så med tanke på att Sony inte verkar hinna tillverka konsoler till alla som vill köpa innan dess.

Edit: För jag förutsätter att när de väl är nedladdade så har jag dem för alltid. Eventuell tidsbegränsning är när de senast måste laddas ner.

Medlem

Spelat lite nu på kvällen och det känns som en bra konsol med god potential. Som alla andra nämner så är kontrollern riktigt bra och det ska bli intressant att se hur den kommer användas framöver i andra spel.

Demon's Souls som jag spelat mest av känns riktigt bra. Det är helt klart en välgjord remake där spelkänslan sitter kvar från orginalet. Det är riktigt snyggt och bra ljud.

Menyerna på hemskärmen är jag väl inte helt överens med ännu men det är nog bara en vanesak. Och jag skulle gissa att det kommer många förbättringar med tiden.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Åtminstone kan vi hoppas att de förlänger perioden till sommaren eller så med tanke på att Sony inte verkar hinna tillverka konsoler till alla som vill köpa innan dess.

Edit: För jag förutsätter att när de väl är nedladdade så har jag dem för alltid. Eventuell tidsbegränsning är när de senast måste laddas ner.

Tänkte inte så långt som du gjorde i sista stycket. Självklart lär man äga spelen efter att man klickat hem dem.

Vore väldigt konstigt av Sony att inte förlänga detta, som du är inne på, förstår ärligt inte varför där ska finnas en tidsgräns. Samtliga av spelen lär sälja noll nu och framöver, utöver begagnade exemplar på skiva.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av N_micke:

Mycket mysig klump detta.

Men lite förvirrad, hur fasen hittar man rätt version att ladda ner av både Sackboy och Miles morales? Helt förvirrad, vill ju inte köra ps4 versionen.

Gick att kolla vilken version man hade när man gick in på lagring iallafall. Får ta bort ps4 versionerna 😂

Men är det inte märkligt att ps4 versionen är större av t.ex Miles?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Har bara packat upp och testat PS5an lite men ett par dåliga saker med min i vilket fall.:
När man startar första gången ska man koppla USB sladden till dosan för att para ihop dom antar jag, det gick iaf inte med medföljande sladden utan fick köra med sladden till mobilladdare, kändes sådär.
Har även en fläkt som låter en del, precis som att en sladd eller liknande ligger mot. Hörs direkt när man startar och den varvar upp, något som skaver. Öppnar upp och kollar i helgen när jag har tid tänker jag.

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Laddar ner den just nu, finns i Store.

Gott för alla som fått sin PS5.👍🏽
Men det innebär att man endast kan ladda ner PS Collection från en PS5. Jag hade en förhoppning om att man skulle kunna ladda ner från mobil nu även om man endast äger en PS4 och lägga till de i biblioteket och sedan spela när man fått sin PS5. Men jag hittar det ingenstans i storen.

Hoppas som några andra varit inne på, att spelen finns kvar även för folk som får sin PS5 först nästa år

Backloggens befriare
Skrivet av jaicoas:

Gott för alla som fått sin PS5.👍🏽
Men det innebär att man endast kan ladda ner PS Collection från en PS5. Jag hade en förhoppning om att man skulle kunna ladda ner från mobil nu även om man endast äger en PS4 och lägga till de i biblioteket och sedan spela när man fått sin PS5. Men jag hittar det ingenstans i storen.

Hoppas som några andra varit inne på, att spelen finns kvar även för folk som får sin PS5 först nästa år

Har för mig att jag läste någonstans (antagligen här på FZ) att PS Collection skulle vara tillgänglig även på PS4? Eller har jag drömt det?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av limonass:

Man kan stänga av micken på dosan kanske har du gjort det ?

Nepp är påslagen då jag få propellern att röra på sig lite . . .

Medlem
Skrivet av N_micke:

Gick att kolla vilken version man hade när man gick in på lagring iallafall. Får ta bort ps4 versionerna 😂

Men är det inte märkligt att ps4 versionen är större av t.ex Miles?

Duplicerade assets för att få ner i/o pp PS4, PS5 behöver inte det så blir mindre lagring på PS5

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Duplicerade assets för att få ner i/o pp PS4, PS5 behöver inte det så blir mindre lagring på PS5

Ah! Makes sense. Tack ☺️


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Gott för alla som fått sin PS5.👍🏽
Men det innebär att man endast kan ladda ner PS Collection från en PS5. Jag hade en förhoppning om att man skulle kunna ladda ner från mobil nu även om man endast äger en PS4 och lägga till de i biblioteket och sedan spela när man fått sin PS5. Men jag hittar det ingenstans i storen.

Hoppas som några andra varit inne på, att spelen finns kvar även för folk som får sin PS5 först nästa år

Måste aktivera dem i PS5 store, sedan kan man ladda ner dem på en PS4 eller PS5

Men kan bara lägga till dem i library på din PS5 (aktivera "köpet")

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Nepp är påslagen då jag få propellern att röra på sig lite . . .

Det kanske är inbyggt corona/lungkapacitet test?

Sonen gjorde det här så vet inte hur hårt han blåste men han tog i rätt så bra verkade det som. Se hur kontrollen tål fukt...Han stod riktad mot fläkten med Astro o blåste i kontrollen (hårt) bara vad jag kunde se.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Det kanske är inbyggt corona/lungkapacitet test?

Sonen gjorde det här så vet inte hur hårt han blåste men han tog i rätt så bra verkade det som. Se hur kontrollen tål fukt...Han stod riktad mot fläkten med Astro o blåste i kontrollen (hårt) bara vad jag kunde se.

41 åriga lungor kanske inte hänger med längre 😅

Medlem

Jahopp då har man på något sätt lyckats spela 4h timmar rocket league och inte ens rört något annat. Money well spent...

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Fråga, hur sjutton får man propellern på isblocken att röra på sig i Astro's Playroom.

Säger blås i micken men oavsett vad jag gör eller vilja ljud jag gör kan jag knappt f dåen att röra på sig .

Betvivlar att det är fel på mina dualSense, för bägge beter sig lika jag fattar helt enkelt inte vad jag ska göra . . .

Samma sak för mig, men det har slagit mig nu i efterhand att det kan vara så att konsolen automatiskt aktiverar mitt USB headset som primär mikrofon. Har du USB headset eller kollat dina mikrofoninställningar?

Uppdatering: Har nu testat detta och det var åtminstone vad som orsakade problemet för mig. Så se till att kontrollens mikrofon är inställd att vara den som används i systemets inställningar så borde det lösa sig!

Medlem

Jag tycker att styrkorset känns sämre än PS4:ans. Typ segare att trycka på och man får inte lika tydlig feedback när man trycker på dem.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Jag tycker att styrkorset känns sämre än PS4:ans. Typ segare att trycka på och man får inte lika tydlig feedback när man trycker på dem.

Funkar PS4 handkontrollen till PS5?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Här det någon mer än mig som hör Nätaggregats Buzzz (Coil Whine) från sin PS5 när spel är i gång?
https://www.fz.se/forum/trad/442323-playstation-5-nataggregat...

Medlem

Fastnade i DaysGone som ju är fantastiskt snyggt på Ps5, grymt imponerad fast det ju är ett ps4 spel, spelade lite Miles Morales också med Pulse3D som även d imponerade
Det enda felet är att dygnet inte har fler timmar för tiden rusar verkligen iväg😅
Ps5an för övrigt är tyst som en mus o kall som en fjällbäck👍

Skägg.
10 Chambers

signatur
NuZ
Testpilot

Grattis alla nya ägare av PS5! Hoppas ni är nöjda med konsolen! Själv köper jag en senare när tillgången är bättre


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

https://i.imgur.com/5PM1v6z.jpg

Nu ska den bara stå så där i några timmar tills man är hemma från jobbet igen 🙄

Uff, den e tung den. Har hänt mig några gånger. Man brukar få "lite ont i halsen" på morgonen där, nästan så pass "sjuk" att man kanske inte hade kunnat gå till jobbet typ. Konstigt det där med vetenskapen, att man ska bli sjuk varje gång man vill öppna paket liksom?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hade gärna haft den stående då det är 1000 ggr snyggare men har inte plats alltså

Medlem

Lästa under usa releasen att många klagade på nerladdning hastigheten var långsam, var orolig att det skulle ta långtid men som tur var så maxade jag min 100mbit lina.

Hann bara spela två banor på astrobot innan miles morales blev klart (vi spelade lååångsamt)

Skriv svar