Nya konsolerna på blocket & tradera

Medlem
Nya konsolerna på blocket & tradera

Skulle höra vad eran uppfattning som gör gällande PS5 och Xbox Serie X på Blocket och Tradera.
Tyvärr fick ja ingen PS5 även om ja förbokade i somras förra året. Har kollat på dessa sidor och ja tycker de är för jävligt folk som köper nya konsoler för inte ens använda dom utan bara för att tjäna snabba pengar.

Har sett priser på typ PS5 för 20.000kr han har tagit kort har 5st tycker detta är helt är för jävligt
cirka priset ligger på 10.000 kr på tradera förstår inte hur folk tänker som köper dessa bättre att bara skita i försäljarna. Skulle aldrig köpa av dessa som inte är ute efter att spela utan enbart tjäna pengar

Backloggens befriare

Nej, skulle aldrig någonsin få för mig att köpa av nån som håller på med sådant. Då väntar jag hellre.

Tyvärr finns det ju folk med mer pengar än vett som håller dem sysselsatta.


signatur

Ad hoc addendum

Ja, tråkigt beteende, men dåligt av handlarna att inte sätta upp något skydd mot detta. Köp aldrig något sådant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Finns inte mycket som butiker kan göra, lagar styr och tråkigt nog så får man göra såhär men det finns även lagar om hur mycket man som privatperson får tjäna på sådant här utan att också skatta för det vill jag minnas.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Finns inte mycket som butiker kan göra, lagar styr och tråkigt nog så får man göra såhär men det finns även lagar om hur mycket man som privatperson får tjäna på sådant här utan att också skatta för det vill jag minnas.

Köper man för att sälja vidare så måste man skatta.
Men jag vet inte om enstaka tillfällen räknas, det är kanske om man gör det systematiskt.
Jag tror även Man kan bedriva hobbyverksamhet och tjäna upp till 50 000 utan skatt. Man kan kanske räkna tv spel som hobby.

Går nog inte göra nått åt detta tyvärr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar