Rösta! Rasa! Game Awards släpper nomineringarna inför galan

Robot
Rösta! Rasa! Game Awards släpper nomineringarna inför galan
Medlem

Fan va tragiskt att tre konsolspel är på listan

Medlem

Inget förtjänar en röst

Medlem

varken har eller kommer lira någon av dessa ens


signatur

//monster

Medlem

Men om ni inte lirar dessa spel så är det väl svårt att ha uppfattningar om dem?

KoP
Medlem

Har bara lirat TLOU2 av dom där, och det var ju sisådär.. får nog avstå röst denna gång. :'D

Medlem

Älskade FFVII Remaken

Medlem

Finns bara ett svar, Half-Life: Alyx.

Medlem

Eftersom jag inte ens spelat TLOU2 då jag inte ens gillade första spelet så får den ingen röst alls av mig. Men Ghost of Tsushima är bra så den får rösten, DOOM, FF7 och Animal Crossing är också bra spel. Var inne och röstade här om dagen, var en del spel jag spelat och hel del jag aldrig hört talas om speciellt på indie scenen.

Skulle någon ha lust att förklara varför det finns så många kategorier för E-sport? Känns som det är överdrivet många. Borde finns fler kategorier i annat tycker jag.

Medlem

har bara spelat eternal o det sög.. hoppas det inte vinner iaf.

Medlem

Jag antar att jag inte är en gamer för jag förstår mig inte på de här valen.

Jag lägger min röst på Animal Crossing trots allt.

It's not a lake, it's an ocean

2020 har varit ett svalt spelår för mig personligen, särskilt jämfört med 2019. Resident Evil 3-remaken var inte alls lika bra som remaken av Resident Evil 2, The Last of Us Part II var ju en stor besvikelse och Halo Infinite blev uppskjutet. Det spel jag haft mest roligt med som släppts i år kanske är Sackboy. Men det kommer ju inte vinna några priser.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ghost of Tsushima var riktigt trevligt älskade fighting systemet även om det finns saker att förbättra ^^. Men det är inget mot FFVII Remaken som fångade mig orimligt!!! Har nog inte varit så fast i ett spel på minst 10år!

Medlem

Har bara kört Doom Eternal och Final Fantasy Remake av de där...

Medlem

HUR kan Alyx inte vara med??? HUR???????

Medlem
Skrivet av perihelion74:

HUR kan Alyx inte vara med??? HUR???????

Är nog för få som kunnat köra det så det inte har en chans. Har själv en vive men hatar "otäcka" spel i vr så har inte kört det ännu.

Medlem

Får avstå röst. Vill spela FF7R och Hades som fan dock...

Medlem

Alla spelen är bra men Ghost of Tsushima är årets bästa spel utan konkurrens!

Jhf
Avstängd

Jag har spelat allt på listan utom Animal Crossing och Ghost of Tsushima.

Nu kommer ju säkert Cyberpunk i år och det lär bli årets spel.

Men av de som redan kommit ut så är ju Deep Rock Galactic och Half Life Alyx bättre än allt på listan. Känns som en ganska feg lista.

Medlem

Skulle inte säga att vinnaren ligger i händerna hos spelarna med tanke på deras FAQ:

"Winners are determined by a blended vote between the voting jury (90%) and public fan voting (10%)."

Med andra ord lär Last of Us 2-skräpet ta hem alla kategorier det är nominerat i. Själv skulle jag säga att det aldrig varit såhär enkelt att utse årets spel, Ghost of Tsushima var hästlängder före allt annat 2020.

Medlem
Skrivet av Jhf:

Jag har spelat allt på listan utom Animal Crossing och Ghost of Tsushima.

Nu kommer ju säkert Cyberpunk i år och det lär bli årets spel.

Men av de som redan kommit ut så är ju Deep Rock Galactic och Half Life Alyx bättre än allt på listan. Känns som en ganska feg lista.

Cyberpunk 2077 kommer tyvärr försent ut för att delta tråkigt nog. :/

Men det kommer förmodligen bli personlig GOTY för i år, de har väl någon gräns på TGA för att spel ska få delta detta år. Men nästa år lär det nog gå eftersom Fallen Order som kom 15 nov 2019 är med i detta års TGA.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Skulle inte säga att vinnaren ligger i händerna hos spelarna med tanke på deras FAQ:

"Winners are determined by a blended vote between the voting jury (90%) and public fan voting (10%)."

Med andra ord lär Last of Us 2-skräpet ta hem alla kategorier det är nominerat i. Själv skulle jag säga att det aldrig varit såhär enkelt att utse årets spel, Ghost of Tsushima var hästlängder före allt annat 2020.

Man kan ju tycka att det borde vara 50/50, har ej kollat vilka som är juryn. Känns ändå som det borde vara spelarnas val och inte vad en liten inköpt jury tycker.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hades tveklöst. Fantastiskt spel. Gillade även Ghost of Tsushima mycket. The Last of Us 2 var bra men har inget i en GOTY-diskussion att göra. Inte spelat vare sig Doom Eternal eller Animal Crossing och remakes ska det jävligt mycket till för att jag ska rösta på.

Ganska svagt år dock. Hades och Ghost of Tsushima är väl de enda riktigt bra spelen som släppts i år (som jag har spelat).

Skrivet av Map-pen:

Man kan ju tycka att det borde vara 50/50, har ej kollat vilka som är juryn. Känns ändå som det borde vara spelarnas val och inte vad en liten inköpt jury tycker.

Är det bättre att spelen som säljer bäst vinner? Folk röstar ju i allmänhet inte på spel de inte har spelat, menar jag. Det vore mer eller mindre omöjligt för annat än kommersiellt starka AAA-titlar att vinna varenda år, Minecraft-mirakel åsido.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Man kan ju tycka att det borde vara 50/50, har ej kollat vilka som är juryn. Känns ändå som det borde vara spelarnas val och inte vad en liten inköpt jury tycker.

Skulle spelarnas val viktas högre så skulle det nog finnas ganska stor risk för kampanjande och bottar som röstar så jag är glad att det inte har mer betydelse än det har nu.

För övrigt ett riktigt starkt år för Playstation. 2-4 nomineringar för konsolexklusiva spel i de flesta tunga klasserna.

Medlem

Kul, inte spelat ett enda av dem... jaja.

Medlem

Vilket av de fem nominerade spelen tycker du varit bäst i år?

Inte en enda av dom för jag har inte spelet en enda av dom har ingen PS4 för vissa av dom spelen och jag har inte köpt ett nytt spel på hela detta och förra året.

Medlem
Skrivet av Margy:

Skulle spelarnas val viktas högre så skulle det nog finnas ganska stor risk för kampanjande och bottar som röstar så jag är glad att det inte har mer betydelse än det har nu.

För övrigt ett riktigt starkt år för Playstation. 2-4 nomineringar för konsolexklusiva spel i de flesta tunga klasserna.

Fast juryn kan också riggas till fördel för vissa spel. Finns nog ingen bra lösning.

Medlem

Röstar lätt på The Last of Us 2™ som var ett fantastiskt äventyr. Massor med speltid dessutom då det var långt. Jag är riktigt nöjd med det spelköpet. Spelet var så pass bra att jag struntade i att det var "PK".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hades såklart!! Era sopor!! >:C


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av ohGr:

Inget förtjänar en röst

Du hade inte sagt det om du hade spelat Hades


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar