PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Inaktiv
Skrivet av QueenPrincess:

Någon som har fått att det har skickats som inte valt expressleverans av nåt slag? Tänkte ju att "nja jag behöver inte express när det inte kommer förrens december i vilket fall som" (min erfarenhet av expressleveranser är att det nästan aldrig gör någon alls skillnad i slutändan) när jag beställde 12:07 och sen ser man att det har skickats för folk som beställt senare än en själv xd

Beställde kl 9 utan expressfrakt för som du säger det har aldrig gjort någon skillnad för mig, kommer snarare senare med expressfrakt i vissa fall. Men jag har inte fått mail än heller så de prioriterar klart de med expressfrakt

Medlem

Jag har insett att ens egen lycka utgår ifrån hur andra har det. Igår satt jag och var bitter över att jag inte lyckades knipa en PS5 vid 9.00-släppet. När jag sedan lyckades köpa en vid 12.20 var jag extremr lycklig. Nu när jag ser hur vissa får sina redan idag lägger sig lyckan som övergår till avundsjuka och oro för att lagret kommer ta slut.

Bara lite filosofiska betraktelser

Inaktiv
Skrivet av Chicobello:

Jag har insett att ens egen lycka utgår ifrån hur andra har det. Igår satt jag och var bitter över att jag inte lyckades knipa en PS5 vid 9.00-släppet. När jag sedan lyckades köpa en vid 12.20 var jag extremr lycklig. Nu när jag ser hur vissa får sina redan idag lägger sig lyckan som övergår till avundsjuka och oro för att lagret kommer ta slut.

Bara lite filosofiska betraktelser

Visst är det underbart hur ens känslor går upp och ner ? , över en elektronikpryl liksom Är dock exakt likadan. Avundsjukan är på max nu när folk får sina leveransbesked men inte jag !

Medlem

Fick också bekräftelse 12.12 och den har inte skickats. Sjukt om man bommade mellan att få idag och i december med en minut men ja, det är min lott i livet med det här släppet 😂

Medlem

Hmm, min står bara som reserverad än på Elgiganten. Någon annan med samma? Valde inte expressfrakt, något med det kanske? Dumsnålt i efterhand kan jag känna

Edit: Orderbekräftelse 12.15, om vi ska räkna minutrarna och se vart vi hamnar


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Hmm, min står bara som reserverad än på Elgiganten. Någon annan med samma? Valde inte expressfrakt, något med det kanske? Dumsnålt i efterhand kan jag känna

Edit: Orderbekräftelse 12.15, om vi ska räkna minutrarna och se vart vi hamnar

Samma här. Fick orderbekräftelsen 12.24. Står som reserverad.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Nu har jag fått bekräftat via mail och mess att den håller på att skickas. Så på måndag kommer min. Det är nog lila bra, ska jobba hela helgjävel.

Beställde kl nio.

Inaktiv
Skrivet av AstroCreep:

Nu har jag fått bekräftat via mail och mess att den håller på att skickas. Så på måndag kommer min. Det är nog lila bra, ska jobba hela helgjävel.

Beställde kl nio.

Vad tog du för fraktalternativ på din beställning ?

Medlem

Beställde igår 12:10 ish och vaknade av ett sms från Bring där dom undrar om jag vill ha hemleverans OMG
Nu bor jag dock lite avsides så kanske inte får den idag - oavsett så vågar jag nog inte ta hemleverans med tanken att det skall gå fortare att själva hämta på ombud (ombud är öppet lördag också)

Medlem
Skrivet av Jhf:

Det här har jag missat. När bokade ni digital på inet? Jag bokade en och fick veta att jag ska få en i ett mejl 6 november. Idag fanns ingen..

Alltså jag bokade tidigt i år

Jag bokade 20/5, då fanns såklart bara den vanliga att välja

Sen när de hade presenterat den digital skickade Inet ut mail och jag bytte till den

Har som sagt fått två mail om att jag inte skulle få någon i år efter det men ändå dök den upp, har de helt tappat kontrollen på dem?

Medlem

Beställde min igår från EG 09:00, har stått som reserverad hela tiden betalade med PayPal
Valde ExpressLeverans till Stockholm. Fick meddelande imorse 06:41 från EG att det är skickat!
Om jag spårar sändningen nu så står det "Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta."
Som sagt ni som beställde 12:00 verkar fått "förtur", men jag är inte bitter

Medlem
Skrivet av MrDuco:

Beställde min igår från EG 09:00, har stått som reserverad hela tiden betalade med PayPal
Valde ExpressLeverans till Stockholm. Fick meddelande imorse 06:41 från EG att det är skickat!
Om jag spårar sändningen nu så står det "Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta."
Som sagt ni som beställde 12:00 verkar fått "förtur", men jag är inte bitter

Inte alla, som det verkar.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Fick mail från elgiganten att det har skickats(kan spåra paketet ), men inget sms finns det hopp att man får den idag? ( valde express ) beställde vid 12 igår.

Medlem

Undrar vad brytpunkten är då jag beställde runt 12.20 med expressfrakt. Inte skickad än.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Godmorgon! Lite status från mig som kanske hjälper i puzzlet Beställde från Elgiganten igår, orderbekräftelse kom kl 12:12, express leverans hem. Ännu inte hört något från Bring, status är reserverad och inget datum är skrivet i orderbekräftelsen. Håller tummarna att man hamnade på rätt sida strecket att få den redan idag eller på Måndag Va dock inställd på Q1 som er andra så är en lycklig karl vilket som.

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Undrar vad brytpunkten är då jag beställde runt 12.20 med expressfrakt. Inte skickad än.

Jag beställde 09:00 med express och har inte fått det utskickat än. Så vem vet vad de håller på med.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

EG här beställde 12:09 - Skickad med Bring igår fick precis SMS att den kommer 17 - 22 ikväll

Jag hade helt siktat in mig på Q1 2021 från Webhallen då allt verkade krasha igår. Satt och uppdaterade Elgiganten igår lite random och lyckade få en, helt galet.

Lycka till andra alla i jakten!

Medlem
Skrivet av Aksiom:

Tyvärr är beställningsbekräftelsen inte samma sak som orderbekräftelse

De skriver i beställningsbekräftelsen att den inte är bindande och att de kan avbryta ordern pga leveranssvikt/tryckfel/tekniska problem.

Förhoppningsvis behöver vi inte oroa oss (särskilt inte du som var tidig vid 9-tiden).

Mitt levererades idag. Det är väl i så fall bara en garanti för dem i den kaotiska situationen och det kan man ju köpa. Så man verkar som sagt inte få något utöver beställningsbekräftelsen då den är orderbekräftelsen med just den extra notisen du nämner i så fall.

Beställde 12:08 igår från El giganten och det är skickat med Bring.

Medlem

Beställde 9:00 med expressfrakt och Klarna ”Få först betala sen”, ordern är fortfarande bara reserverad och inte skickad.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Beställde 12:14 igår. Fick digitalt kvitto från Elgiganten 02:19 i natt så det känns ju väldigt positivt Tolkar det som att ordern är skickad eller nära att skickas.
Dock inte fått nån uppdatering från Bring.

Fick tyvärr disc versionen då jag ville ha digital

Lite humor att min bokning hos WH 2019-10-22 inte ger mig en konsol förrän "under 2021".

Medlem

Fick inte tag på någon när Elgiganten och Power släppte.

Tar tacksamt emot tips på var man kan få tag på en.
Och nej, jag tänker inte vända mig till scalpers.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Undra hur många kunder Webhallen tappade (alltså avbröt sin förhandsbokning) på att Elgiganten släppte fler konsoler igår


signatur
Medlem

Ni som kommer få er leverans av PS5 som beställde kl 12, köpte ni digital eller standard edition?

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Ni som kommer få er leverans av PS5 som beställde kl 12, köpte ni digital eller standard edition?

Vet ej om jag får den idag, men det står att den är skickad ( standard edition )

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Ni som kommer få er leverans av PS5 som beställde kl 12, köpte ni digital eller standard edition?

Standard.

Medlem

Bor ni i gbg och har två stycken? Och vill sälja den ena.. ? Hör av er

Medlem

Kul hur folk gick från att inte ha nån konsol, inte kunde beställa den nånstans till att gnälla om att konsolen inte har skickats ännu!


signatur
Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Ni som kommer få er leverans av PS5 som beställde kl 12, köpte ni digital eller standard edition?

Jag beställde standard med expressfrakt. Fick bekräftelsemailet 12.12, men slutförde bokningen i kassan ca 12.04.

Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Kul hur folk gick från att inte ha nån konsol, inte kunde beställa den nånstans till att gnälla om att konsolen inte har skickats ännu!

Hehe. Lite så. Också roligt att det gick från att frekvent uppdatera för att köpa, för att sedan kolla om den blivit skickad till att nu kolla när den kommer fram. Man känner sig riktigt intelligent när man sitter där och non stop uppdaterar 🙈


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Jhf
Avstängd
Skrivet av GiGeGame:

Kul hur folk gick från att inte ha nån konsol, inte kunde beställa den nånstans till att gnälla om att konsolen inte har skickats ännu!

Jag upplever inte att folk gnäller. I denna tråden som vanligt på gaming-forum så tycker jag att det nu för tiden finns fler som gnäller över att folk gnäller än vad det finns folk som faktiskt gnäller.

Skriv svar