Rösta! Rasa! Game Awards släpper nomineringarna inför galan

Medlem

Half life alyx är årets spel tätt följt av Boneworks som också är ett VR spel.
Sen har jag också spelat mycket Snowrunner som jag skulle vilja ha med på listan.
Man har väll för "avvikande" smak
Cyberpunk kanske hade kunnat konkurrera men det kommer väll vara 2021 års spel då det släpps så sent igår.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Haha, har inte spelat något av dessa!

Medlem

Jag har spelat igenom The Last of Us Part 2, Ghost of Tsushima, Doom Eternal och Hades. Lägger rösten på Hades. Även om TLOU:P2 är grafiskt, narrativt (japp!), teknologiskt och skådespelsmässigt överlägset, så är Hades utan tvekan det roligaste spelet att spela. Helheten funkar så sjukt bra! Och musiken, hörrni. Musiken!

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Fast juryn kan också riggas till fördel för vissa spel. Finns nog ingen bra lösning.

Juryn består av sådär 80-100 spelsajter och redaktioner runt om i världen. Hur och varför skulle man på något sätt rigga detta?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är nog för få som kunnat köra det så det inte har en chans. Har själv en vive men hatar "otäcka" spel i vr så har inte kört det ännu.

Jag har inte blivit så blown away av ett spel sedan jag testade Pac man typ 1982. Verkar ju knappt som gänget på FZ spelat spelet ens vilket gör mig grymt oroad inför när de ska kora årets bästa i jul...

Gör dig själv en tjänst. Bit ihop när det gäller skräckdelen. Spelet ÄR årets bästa spel. Det finns ingen som helst konkurrens i år. Ingen!

Medlem

Half Life: Alex hade fått min röst, nu får det bli Hades istället.

Medlem

Hades! Herregud vilket spel. Lirat 80 timmar på några veckor trots två barn o jobb. Magiskt bra.

Testpilot

Endast spelat The Last of Us Part II och Final Fantasy VII Remake. Tycker att Last of Us var för svajigt i berättelsen men gameplay var väldigt bra och spelet ser otroligt bra ut. Men nostalgi vinner alltid som bekant och FF VII Remake var nog precis det jag hade förväntat mig, det är inte perfekt men det är en bra balans i spelet mellan det gamla och det nya. Otroligt spänd på fortsättningen...

Skulle gärna spela Half Life Alyx med men har inte en kraftfull dator för det eller ett VR headset så får bli om några år troligen.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag har inte blivit så blown away av ett spel sedan jag testade Pac man typ 1982. Verkar ju knappt som gänget på FZ spelat spelet ens vilket gör mig grymt oroad inför när de ska kora årets bästa i jul...

Gör dig själv en tjänst. Bit ihop när det gäller skräckdelen. Spelet ÄR årets bästa spel. Det finns ingen som helst konkurrens i år. Ingen!

Jo jag har allt tänkt att skaffa det någon gång, gillade vanliga half life och 2an.

Medlem

En kan ju tycka att Ori will of the wisps förtjänar en plats. Men vafan.

Medlem
Skrivet av Margy:

Juryn består av sådär 80-100 spelsajter och redaktioner runt om i världen. Hur och varför skulle man på något sätt rigga detta?

Enkelt, betala dem under bordet och låssas som inget. Allt går att rigga.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Enkelt, betala dem under bordet och låssas som inget. Allt går att rigga.

Man får ju bedöma vad som är realistiskt också. Då faller det scenariot ganska fort.

12
Skriv svar