PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Men hur i ¤&/&)&#¤# är detta möjligt. Här sitter man vid 8-10 snåret och kör F5 på elgiganten och power och netonnet hela torsdag morgonen utan lycka - de tar slut inom 10 sekunder. Och så kommer man tillbaka till tråden idag och ser att elgiganten haft den tillgänglig i nästan 2 timmar igår lunch. &(=)/()(&)(&/==//==?( kunde jag missat detta. Galet

Apropå något annat. Tycker gott Sony kunde ordnat något kösystem själva för att ta bort scalpers.
Om man har haft PS1, PS2, PS3, 2st PS4 och PS+ kund sedan 5 år så borde man väl kunna fått förtur på en Ps5a?

Medlem

Skulle säga att jag inte upplevt att någon gnäller här, snarare att man informerar varandra hur läget ligget till

Medlem

Fick beställningsbekräftelse igår 08:59 och har stått på reserverad sen dess. Beställde med expresshantering och Klarna. Inget sms eller något om en leverans dock så håller tummarna att det trillar in något under dagen.

Medlem
Skrivet av quaddern:

Fick beställningsbekräftelse igår 08:59 och har stått på reserverad sen dess. Beställde med expresshantering och Klarna. Inget sms eller något om en leverans dock så håller tummarna att det trillar in något under dagen.

Samma här och jag har fått mitt leveransmail under morgonen. Kan nästan lova att det dyker upp för dig snart också. Ring annars support och be om att få ett digitalt kvitto. Då kan du söka på ditt unika ID på elgiganten.se och se vad som händer.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Tja! Jag är en ny användare som lurkat i denna tråd ett tag, och jag tänkte bara dela med mig av den infon jag fått.

Jag bokade min PS5 (disc) igår vid 08:58 på Elgiganten med Express Hemleverans och fick direkt en beställningsbekräftelse, och den uppdaterades strax efter till "Reserverad" på "Mina Sidor".
Dock så har den stått som just "Reserverad" sedan dess, vilket är över 24 timmar sedan nu. Och eftersom det är flera här som bokade vid 12 eller senare som redan fått sin levererad igår så ringde jag just upp kundtjänst. Och efter ca 35 minuter fick jag prata med en kvinna som gav mig infon om att min order håller på att packas och bör komma fram på måndag.

Jag frågade även varför det är folk som bokade vid 12 som fick sin levererad tidigare än mig som bokade runt 9, och hon sa att ingen som beställde vid 12 borde ha fått leverans förrän December. Så det verkar minst sagt vara ett rätt förvirrat läge på orderpackningen/kundtjänst hos Elgiganten just nu.

Och som en liten notis så kan jag tillägga att jag bokade ett laddningskit till PS5-kontroller med samma leveranssätt flera timmar senare, och det paketet blev packat senare på kvällen och jag har även fått en leveranstid idag runt 17-22 av Bring. Lite smått frustrerade måste jag säga. Men man ska ju ändå vara glad att man får konsolen här i dagarna ändå och inte måste vänta på Webhallens leverans någon gång i vår typ!

Medlem
Skrivet av Jhf:

Det här har jag missat. När bokade ni digital på inet? Jag bokade en och fick veta att jag ska få en i ett mejl 6 november. Idag fanns ingen..

Alltså jag bokade tidigt i år

Bokade 2019/10/10 ...


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Tja! Jag är en ny användare som lurkat i denna tråd ett tag, och jag tänkte bara dela med mig av den infon jag fått.

Jag bokade min PS5 (disc) igår vid 08:58 på Elgiganten med Express Hemleverans och fick direkt en beställningsbekräftelse, och den uppdaterades strax efter till "Reserverad" på "Mina Sidor".
Dock så har den stått som just "Reserverad" sedan dess, vilket är över 24 timmar sedan nu. Och eftersom det är flera här som bokade vid 12 eller senare som redan fått sin levererad igår så ringde jag just upp kundtjänst. Och efter ca 35 minuter fick jag prata med en kvinna som gav mig infon om att min order håller på att packas och bör komma fram på måndag.

Jag frågade även varför det är folk som bokade vid 12 som fick sin levererad tidigare än mig som bokade runt 9, och hon sa att ingen som beställde vid 12 borde ha fått leverans förrän December. Så det verkar minst sagt vara ett rätt förvirrat läge på orderpackningen/kundtjänst hos Elgiganten just nu.

Och som en liten notis så kan jag tillägga att jag bokade ett laddningskit till PS5-kontroller med samma leveranssätt flera timmar senare, och det paketet blev packat senare på kvällen och jag har även fått en leveranstid idag runt 17-22 av Bring. Lite smått frustrerade måste jag säga. Men man ska ju ändå vara glad att man får konsolen här i dagarna ändå och inte måste vänta på Webhallens leverans någon gång i vår typ!

Då får man hoppas på ett mail snart om att den är skickad.. 🙂 min order står också som reserverad 👍

Medlem

Bokade 12:12 hos EG, PS5 standard, expressbud (till en vän som för tillfället arbetade) och har nu fått ett paket på 7.2kg redo för avhämtning under dagen. Beställde inget övrigt så jag ställer mig frågande till vikten. Vad har ni för info om vikt på ert paket, ni som har fått info från Bring?


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av Fredede:

Tja! Jag är en ny användare som lurkat i denna tråd ett tag, och jag tänkte bara dela med mig av den infon jag fått.

Jag bokade min PS5 (disc) igår vid 08:58 på Elgiganten med Express Hemleverans och fick direkt en beställningsbekräftelse, och den uppdaterades strax efter till "Reserverad" på "Mina Sidor".
Dock så har den stått som just "Reserverad" sedan dess, vilket är över 24 timmar sedan nu. Och eftersom det är flera här som bokade vid 12 eller senare som redan fått sin levererad igår så ringde jag just upp kundtjänst. Och efter ca 35 minuter fick jag prata med en kvinna som gav mig infon om att min order håller på att packas och bör komma fram på måndag.

Jag frågade även varför det är folk som bokade vid 12 som fick sin levererad tidigare än mig som bokade runt 9, och hon sa att ingen som beställde vid 12 borde ha fått leverans förrän December. Så det verkar minst sagt vara ett rätt förvirrat läge på orderpackningen/kundtjänst hos Elgiganten just nu.

Och som en liten notis så kan jag tillägga att jag bokade ett laddningskit till PS5-kontroller med samma leveranssätt flera timmar senare, och det paketet blev packat senare på kvällen och jag har även fått en leveranstid idag runt 17-22 av Bring. Lite smått frustrerade måste jag säga. Men man ska ju ändå vara glad att man får konsolen här i dagarna ändå och inte måste vänta på Webhallens leverans någon gång i vår typ!

Det är väl inget att sura över, vi ska alla vara glada att vi får en innan jul, hade inte brytt mig om din skickats istället för min. Kundtjänst blir väl nersolkade av samtal på de mest basala grejerna, gissar starkt att du får olika svar beroende på vem du pratar med och när på dagen rörande dessa typer av fråger, om inte annat blir de ju rätt tydligt i tråden när folk redogör för svar som går stick i stäv mot varandra från en timme till en annan.

Medlem

Hej är det någon som vet om det är något släpp idag eller om det bara är att fortsätta med F5 tills nästa släpp

Medlem
Skrivet av heady89:

Det är väl inget att sura över, vi ska alla vara glada att vi får en innan jul

Det var just det jag skrev i slutet av mitt inlägg.

Dock så tycker jag att kösystem bör följas i alla lägen, vilket inte riktigt verkar vara fallet vid denna launch.

SoL
Medlem

Helt sjukt hur många det verkar vara som fick tag på en igår. Var inne på elgigantens hemsida 0900 och fick inte lägga till i kundkorgen för att jag hade ”max antal valda”.
Grattis till alla som fick tag på en, men hur sjutton får ni informationen om var o när dom blir tillgängliga? Ni får gärna dela med er av infon om nästa köp tillfälle.

Medlem

Elgiganten status:
Klarna få först betala sen.
Beställningsbekräftelse: 12:12 tor
Kreditupplysning: 07:39 fre
Order status: reserverad

Medlem
Skrivet av Steri0x:

Bokade 2019/10/10 ...

Antar att du menar du bokade en standard och inte digital vid det datumet? I sådana fall bytte du till digital när Inet gick ut med den infon?

Medlem
Skrivet av SoL:

Helt sjukt hur många det verkar vara som fick tag på en igår. Var inne på elgigantens hemsida 0900 och fick inte lägga till i kundkorgen för att jag hade ”max antal valda”.
Grattis till alla som fick tag på en, men hur sjutton får ni informationen om var o när dom blir tillgängliga? Ni får gärna dela med er av infon om nästa köp tillfälle.

Det var en tjomme i den här tråden som nämnde att någon på twitter hade nämnt att det gick rykten om nysläpp runt 12:00 hos EG. Min tacksamhet riktar sig mot denna hjälte som jag nu inte lyckas hitta igen..


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av lePete:

Hej är det någon som vet om det är något släpp idag eller om det bara är att fortsätta med F5 tills nästa släpp

Vad jag förstår fick man bara köpa ett PS5 på E.G igår. (Hade själv tur) Står lite överallt att de som bokade två av samma fick ett avbokat, men när de avbokade konsollerna släpps är en annan fråga,

Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Elgiganten status:
Klarna få först betala sen.
Beställningsbekräftelse: 12:12 tor
Kreditupplysning: 07:39 fre
Order status: reserverad

Mitt scenario: Beställningsbekräftelse 08:59, Klarna få först och betala sen, expressfrakt, standardversion, kreditupplysning 07:40 idag.

Ringde till kundservice nu och fick mitt kvitto och Unika ID-nummer samt information att det kommer idag eller på måndag (kändes som att det lutade åt måndag). Direkt efter samtalet damp det ner en leveransbekräftelse med spårningsnummer, vet inte om det triggades av samtalet eller ren slump.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Bokade standard igår från EG kl. 12:11 och fick SMS från Bring att de levererar idag mellan 17-20.

Fick mycket riktigt mitt nu, 17:20.
Hade beställt express-frakt.

Lycka till ni andra!

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Det var en tjomme i den här tråden som nämnde att någon på twitter hade nämnt att det gick rykten om nysläpp runt 12:00 hos EG. Min tacksamhet riktar sig mot denna hjälte som jag nu inte lyckas hitta igen..

Patrik Rickemo, där är hjälten

Medlem

Nu skickades min PS5 som jag beställde igår 09:00


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av induce:

Samma här och jag har fått mitt leveransmail under morgonen. Kan nästan lova att det dyker upp för dig snart också. Ring annars support och be om att få ett digitalt kvitto. Då kan du söka på ditt unika ID på elgiganten.se och se vad som händer.

Leveransmailet kom nu

Medlem

Tråkigt att de skickade så sent till oss som beställde vid 9, annars hade man nog haft den idag

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Nu skickades min PS5 som jag beställde igår 09:00

Skrivet av quaddern:

Leveransmailet kom nu

Samma här. Bokade igår vid 09.

Inaktiv
Skrivet av Fredede:

Samma här. Bokade igår vid 09.

inget mail än bokade kl 9jag med och står som reserverad

Medlem

Igår var en speciell dag. Inledde strax innan 9, laddad till tusen med F5 på elgiganten.se. Det gick som det gick; ingen lycka där.

Sedan läste jag om smygsläppen på amazon och netonnet och blev inte gladare.

Hoppet var ute? Nej. Trots inga officiella indikationer på att Elgiganten skulle släppa fler så hände det ju vid 12! Som tur var hade en vän inte gett upp några minuter efter 12 och upptäckte sedan att det ju plötsligt gick att boka. Två vänner och jag blev överlyckliga även om konsolen möjligen inte skulle komma förrän om 2 veckor.

Men bättre skulle det bli.

Jag hade i ren desperation förhandsbokat och fått hem en Xbox Series X. Tänkte att om jag hade tur så fanns det någon vänlig människa som ville byta den mot en PS5 på releasedagen. Och det hände otroligt nog igår! En april 2019-bokning på Webhallen hämtades ut. Bytt är bytt, och kommer aldrig mer igen! Så här sitter jag nu med en skinande koloss till konsol. 2020 ändå!

Medlem
Skrivet av Fredede:

Samma här. Bokade igår vid 09.

Vet vi om det är snabbare leverans om man ändrar till hemleverans?


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Vet vi om det är snabbare leverans om man ändrar till hemleverans?

Satt precis och funderade på det också. Försökte ändra till hemleverans men fick ett error. Kanske inte går då de ännu inte fått paketet till sin terminal ännu

Medlem

Hämtade min igår på Webhallen. Allt fungerade perfekt och j**lar vad tyst den är. Fastnade helt i Astro’s Playroom så har nu bestämt mig för att ta alla trophies i det innan jag går vidare


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Vet vi om det är snabbare leverans om man ändrar till hemleverans?

Jag pratade precis med Bring om det och hon trodde inte att det skulle bli snabbare med hemleverans för mig iaf - snarare tvärt om

Medlem
Skrivet av Strut:

Jag pratade precis med Bring om det och hon trodde inte att det skulle bli snabbare med hemleverans för mig iaf - snarare tvärt om

Ok. Ah... då skippar jag det


signatur

*Io Sono Interista*

Skriv svar