Doom Eternal kommer till Nintendo Switch, fast bara digitalt

Robot
Doom Eternal kommer till Nintendo Switch, fast bara digitalt

Bethesda har backat på planerna att släppa en fysisk utgåva.

#doom-eternal


Medlem

Buuuu! Inget köp då

Medlem

Jag gillar att Nintendo har blivit mer öppna när det kommer till spel på deras konsoler. Vem hade trott att ett spel med naket eller extrem gore i skulle säljas på deras plattform. Förvisso finns ju Doom 64 men det är väl inte riktigt samma grej. Undrar hur det blir med Cyberpunk, kommer det komma till Nintendos nästa konsol? Med fjong och allt, skulle Nintendo tillåta det eller blir det censur?

Skribent
Skrivet av Fiigaro:

Jag gillar att Nintendo har blivit mer öppna när det kommer till spel på deras konsoler. Vem hade trott att ett spel med naket eller extrem gore i skulle säljas på deras plattform. Förvisso finns ju Doom 64 men det är väl inte riktigt samma grej. Undrar hur det blir med Cyberpunk, kommer det komma till Nintendos nästa konsol? Med fjong och allt, skulle Nintendo tillåta det eller blir det censur?

Doom 64 är ju ett eget spel, men innehåller alla element från originalet.

Med tanke på att Witcher 3 inte är censurerat, så tror jag inte Cyberpunk skulle bli det heller om det kommer. Däremot så tror jag det kan bli svårt att få det spelet att funka då det verkar ha problem med flytet på Xbox One och Ps4. Men å andra sidan, ingen trodde väl att det skulle gå att koka ned W3 till Switch heller? Känns fortfarande som häxkonster i min mening....


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar