Recension – Demon's Souls

Robot
Recension – Demon's Souls

Bluepoint välsignar lanseringen av Playstation 5 med en mästerlig remake.

#bluepoint, #demons-souls, #fromsoftware, #playstation-5, #sony


Medlem

Ååh herregud vad sugen jag blir. Har suttit och nött Astros Playroom och DualSense är ju helt magiskt. Men är Demon Souls ett spel för en annan om man verkligen ogillade Bloodborne? Jag vill gilla Bloodborne men jag är så urbota dålig på det att jag inte vågat mig på några soulsspel.

Medlem

Grymt. Vad kostar det digitalt?

Quake-konnässsör

Kanske blir ett köp, när man väl kan köpa en ps5, någon gång nästa vinter

Medlem

Efter den recensionen blev jag nästan sugen att slå på min gamla PS3 för att kunna få en liten dos att stilla begäret med.

Solklart köp när man väl får tag på en PS5:a!

Medlem
Skrivet av Dantrew:

Ååh herregud vad sugen jag blir. Har suttit och nött Astros Playroom och DualSense är ju helt magiskt. Men är Demon Souls ett spel för en annan om man verkligen ogillade Bloodborne? Jag vill gilla Bloodborne men jag är så urbota dålig på det att jag inte vågat mig på några soulsspel.

Jag sög på Demon's Souls till PS3 och va också rädd för soulsborne-spelen innan jag faktiskt provade och klarade Bloodborne så det kan vara skillnader som gör att du klarar det ena men inte det andra.

Medlem

https://youtu.be/UKt_C7RfaqQ

Nu är den mystiska dörren öppen!

(Spoiler alert)


signatur

Enjoy!

Dex
Medlem

Jätte bra recension! Blev grymt sugen på att köpa det, men har redan så himla många spel att spela! Men får nästan ta och prioritera detta! Får konsolen idag och detta hade ju varit ett grymt spel att köra som första spel

Medlem

Är Demons souls något enklare än Dark souls/Bloodborne?

Medlem

Härligt för alla som gillar den typen av spel. Själv har jag alldeles för dåligt tålamod och avskyr trial and error-upplägg.

Medlem

Helvete då, stod och vägde mellan detta och Assassins Creed Valahalla som första spelet på ps5. kanske valde fel då

Medlem

Please.....
Exklusivitet är aldrig en anledning att köpa konsoler.

+ det kommer nog komma till PC som det där "misstaget" sa.

Medlem

Synd att mitt tålamod är för dåligt för denna sorts spel
Ser och kan förstå varför man verkligen diggar det hårt!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Mesmerize:

Är Demons souls något enklare än Dark souls/Bloodborne?

YMMW, men jag tycker det. Det är åtminstone lättare att bygga karaktärer som gör köttfärs av spelets blossar. Spela som magiker brukar vara det vanliga tipset till nybörjare.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Ser fram emot Nextgen-spel till XSX - Så jag får uppleva samma sak! Sjukt avundsjuk på alla PS5-gamers med nya kontrollen. Verkar ju magisk!

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

YMMW, men jag tycker det. Det är åtminstone lättare att bygga karaktärer som gör köttfärs av spelets blossar. Spela som magiker brukar vara det vanliga tipset till nybörjare.

YMMW?

Fragtjuv

riktigt bra recension Gurra! Trots att genren inte riktigt är ming rej så var det rolgit att läsa att de faktiskt lyckats emd sin remake. Det låter ju också bra att konsolen är så tyst som du beskriver den och nu känns det faktiskt som att next-gen är här på ritkigt. Tänk vad de kommer att kunna pressa ur de här konsolerna om några år.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Backloggens befriare
Skrivet av Chicobello:

Gissar på "your mileage might vary" dvs att det kanske kan skilja sig lite från person till person (fast det borde isf vara YMMV


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Sille:

Please.....
Exklusivitet är aldrig en anledning att köpa konsoler.

+ det kommer nog komma till PC som det där "misstaget" sa.

Tvärtom, det är väl en av de viktigaste aspekterna att ta i beaktning vid val av konsol.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Redaktör
Skrivet av Sille:

Please.....
Exklusivitet är aldrig en anledning att köpa konsoler.

+ det kommer nog komma till PC som det där "misstaget" sa.

Bra spel är ett skäl att köpa en spelplattform det finns på. Sen kan man ju tycka att exklusivitet suger ibland, men det är ju så det är med konkurrens.


signatur
Medlem

Jag har varit sugen på Dark Souls 3 länge, storyn verkar kul men jag är ointresserad av svåra spel. Finns det en story mode eller easy mode eller liknande där man enkelt spelar genom det?

Testpilot

Trevlig recension och även väntat med 5/5! Säkert ett av årets bästa spel men jag kommer inte spela det på ett bra tag tror jag. Det här är nog det enda next-gen spelet som lockar men 5-6000 på ett spel är tyvärr lite mycket.

Tror dessvärre inte att det kommer till PC då det är ett Sony IP trots att den initiala trailern sade annat.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av keffkebab:

Gissar på "your mileage might vary" dvs att det kanske kan skilja sig lite från person till person (fast det borde isf vara YMMV

Your mileage might Wisconsin.

/ Skämskudde


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Skit oxå nu blev jag riktigt sugen på både detta och nya Spider-Man, men har ju inte lyckats få tag på nån PS5a än😢 Får nöja mig med det som finns att tillgå till min XSX så länge, men Gamepass har bara massa skitspel så jag vet inte vad jag ska spela nu.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Backloggens befriare
Skrivet av Gustav Höglund:

Your mileage might Wisconsin.

/ Skämskudde

Wisconsin the home of cheese in the US of A, och jag har kollat på den här till och från hela morgonen. Allt hänger ihop!

Ps. Bra recension!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Hullken:

Jag har varit sugen på Dark Souls 3 länge, storyn verkar kul men jag är ointresserad av svåra spel. Finns det en story mode eller easy mode eller liknande där man enkelt spelar genom det?

Dark souls 3 eller något av dark souls spelen är inte direkt svåra.
Sen så finns det ju alltid viss bossmekanik som vissa har det svårt med, men efter ett tag lär man sig och övervinner hindret. Bossar som jag har det svårt med tycker andra är en cakewalk, och så kommer det antagligen vara för dig.

Kör en quality build så är du hemma.

Medlem
Skrivet av Crank:

Skit oxå nu blev jag riktigt sugen på både detta och nya Spider-Man, men har ju inte lyckats få tag på nån PS5a än😢 Får nöja mig med det som finns att tillgå till min XSX så länge, men Gamepass har bara massa skitspel så jag vet inte vad jag ska spela nu.

https://www.eurogamer.net/articles/xbox-game-pass-games-list-...

Verkar ju finnas rätt många sköna spel på Game pass.

Skribent
Skrivet av loerk:

https://www.eurogamer.net/articles/xbox-game-pass-games-list-...

Verkar ju finnas rätt många sköna spel på Game pass.

Ja, det är ett extremt bra utbud för det priset, skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Jag har varit sugen på Dark Souls 3 länge, storyn verkar kul men jag är ointresserad av svåra spel. Finns det en story mode eller easy mode eller liknande där man enkelt spelar genom det?

Måste lägga in ett litet tips från en som också satt i samma tankar som dig. Jag var också ute efter samma sak, men så testade jag Bloodborne, och även om jag inte kom så långt så köpte jag DS1 till Switch och la ner massa timmar. Visade sig att jag inte ogillade svåra spel, jag ogillade dåligt designade spel

Så jag kan ändå tycka att du borde ge det en chans. Det är by far inte ett spel för alla, men jag tror att det är ett spel för fler än man tror. Sen så finns det ingen skam att kolla guider för optimala och enkla builds Speciellt inte i ett spel som Dark Souls!


signatur

Videomupp

123
Skriv svar