PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Vet vi om det är snabbare leverans om man ändrar till hemleverans?

Skrivet av quaddern:

Satt precis och funderade på det också. Försökte ändra till hemleverans men fick ett error. Kanske inte går då de ännu inte fått paketet till sin terminal ännu

Tvivlar faktiskt på det. Mitt andra paket som skickades igår (laddnings-kit) med hemleverans ska komma vid 17-22 idag.
Men om paketet levereras till ombud så borde det väl dyka upp runt lunch snarare än efter arbetstid?

Medlem

Trist att man hade sån otur och inte kom fram på Elgiganten igårmorse... Satt och uppdaterade sidan från halv 9, 09:02 fick jag ett ps5 i varukorgen men fick sedan inget leveransalternativ. En kompis kom fram 08:58, lustigt hur olika det kan funka på olika uppkopplingar.
Sitter nu kvar på min Komplettbokning med leverans i maj, förhoppningsvis en gravt tilltagen placeholder men man vet ju aldrig.

Medlem

Pratade precis med Elgiganten. Han förklarade som många tidigare skrivit att dom som beställde vid lunch kommer få en senare batch. Dock verkar ju inte det stämma fullt ut. Men så vart det iaf. för mig.

Bad även om ett digitalt kvitto så jag kunde få mitt Unika ID för att söka på deras site och där ser det ut som leveransen är bokad till den 7/12 så nu är det bara att vänta.

Väldigt glad att jag fick tag i en och tack alla som som har delat med sig av sina upplevelser.

Medlem
Skrivet av CChild:

Pratade precis med Elgiganten. Han förklarade som många tidigare skrivit att dom som beställde vid lunch kommer få en senare batch. Dock verkar ju inte det stämma fullt ut. Men så vart det iaf. för mig.

Bad även om ett digitalt kvitto så jag kunde få mitt Unika ID för att söka på deras site och där ser det ut som leveransen är bokad till den 7/12 så nu är det bara att vänta.

Väldigt glad att jag fick tag i en och tack alla som som har delat med sig av sina upplevelser.

Så det ska inte ha något att göra med om man valde expressleverans eller inte?

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Så det ska inte ha något att göra med om man valde expressleverans eller inte?

Jag valde också expressleverans så det verkar inte vara en faktor

Medlem
Skrivet av CChild:

Pratade precis med Elgiganten. Han förklarade som många tidigare skrivit att dom som beställde vid lunch kommer få en senare batch. Dock verkar ju inte det stämma fullt ut. Men så vart det iaf. för mig.

Bad även om ett digitalt kvitto så jag kunde få mitt Unika ID för att söka på deras site och där ser det ut som leveransen är bokad till den 7/12 så nu är det bara att vänta.

Väldigt glad att jag fick tag i en och tack alla som som har delat med sig av sina upplevelser.

Där ser man. Ja ja, det är bara att vänta då. Kul att få en i år i alla fall. Om nu bara min bokning av Series X kunde få ett datum så vore det ju ännu bättre.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av CChild:

Jag valde också expressleverans så det verkar inte vara en faktor

Skönt, var rädd att jag gjorde ett misstag som valde ombud när jag panikbeställde och råkade välja trygghetsavtal osv.

Medlem

Ni som fått leveransbekräftelse, har ni haft status som reserverad eller under behandling?

Medlem
Skrivet av omgponies:

Ni som fått leveransbekräftelse, har ni haft status som reserverad eller under behandling?

Står som reserverad

Medlem

På Bring's hemsida för "hemleverans" kan man läsa följande:
"Hemleverans av paket
Paketen levereras till dina kunder dagtid, kvällar och lördagar. Alltid med avisering 30 minuter innan!"

Kan man kanske hoppas på leverans på lördag om man bor i Sthlm?

Medlem

Vilka här har fått digitalt kvitto men ingen notis från Bring?

Medlem
Skrivet av omgponies:

Ni som fått leveransbekräftelse, har ni haft status som reserverad eller under behandling?

Min stod som "Under behandling" i någon timme, och efter det som "Reserverad" tills min leveransbekräftelse kom.

Medlem

Kl. 11:18 fick jag SMS från PostNord att mitt paket finns att hämta ut. Då har Amazon ändå sagt från början att mitt paket skulle anlända på måndag. Köpte strax efter midnatt ons/tor. Imponerande! Speciellt då jag inte betalat för någon express-frakt

Medlem
Skrivet av MrDuco:

På Bring's hemsida för "hemleverans" kan man läsa följande:
"Hemleverans av paket
Paketen levereras till dina kunder dagtid, kvällar och lördagar. Alltid med avisering 30 minuter innan!"

Kan man kanske hoppas på leverans på lördag om man bor i Sthlm?

Så man borde ändra från ombud till hemleverans för att öka sina chanser att få det denna helgen? Eller kan man få via ombud även på lördagar?

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Vad tog du för fraktalternativ på din beställning ?

Express leverans, gör nog varken till eller ifrån.

Medlem
Skrivet av quaddern:

Så man borde ändra från ombud till hemleverans för att öka sina chanser att få det denna helgen? Eller kan man få via ombud även på lördagar?

Detta är nog bäst att fråga Bring direkt, och möjligtvis ditt lokala ombud ifall de brukar ta emot leveranser på lördagar.
Personligen har jag beställt prylar på fredag och fått på lördag några gånger, men det är ovanligt.

Medlem

Min blev från den batch EG får in i början av dec. Skitglad ändå.

Bättre än nån gång vet inte i framtiden.
Skönt!

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Min blev från den batch EG får in i början av dec. Skitglad ändå.

Bättre än nån gång vet inte i framtiden.
Skönt!

Håller med! Det är lustigt vad snabbt allt kan förändras, så det gäller att påminna sig det. Klart att det är lite surt att folk som beställt efter en får sina konsoler före, särskilt när det är en helg emellan. Men det är en smal sak jämfört mot att vänta till någon obestämd tid nästa år. Dessutom sitter jag på Series X och RTX 3090 sedan tidigare så kan verkligen inte klaga 🙈


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Står fortfarande reserverad hos elgiganten fick bekräftelse 12.04

Medlem

Är det någon som vet om Mediamarkt har extra släpp på ps5?

Medlem
Skrivet av lePete:

Är det någon som vet om Mediamarkt har extra släpp på ps5?

Med tanke på att Mediamarkt hade förbokningar sedan långt tidigare än Elgiganten så tvivlar jag på det, eftersom de har en lång backlog av beställningar att gå igenom först.

Medlem

Precis hämtat ut min PS5 från postombudet. Jag var en av dem som beställde från EG igår efter 12, men fick blankt på leveransdatum på bekräftelsen. Står det inget datum så tolkar deras system det som omgående leverans. Det fick jag höra från kundtjänst iaf. Låter som en bugg i deras system för oss som fick blankt på leveransdatum och beställde efter 12. Känns lite fel att ha gått före er andra som beställde vid 9. Hoppas ni får era snart också!

Medlem
Skrivet av Meb81:

Står fortfarande reserverad hos elgiganten fick bekräftelse 12.04

Igår..

Medlem
Skrivet av Meb81:

Min står 12.04 och under behandling.
Det har spekulerats här i tråden om vad de olika statusen betyder. Tror bara att det gäller att ha is i magen.

Medlem

Ny info från Inet är att de har täckt upp för bokningar fram till April 2020.

Ironiskt nog bokade jag efter det hos just Inet, men innan hos WH. Murphy, oh, Murphy.

Medlem

Inet verkar som att de har konsoler för de som bokade i April.

Medlem

Tack Fredede.

Någon som har tips till någon som provat alla vägar och undrar om det är någon som inte översålt sig och kan släppa en liten batch med PS5:or?

Medlem

Men man blir ju lite ledsen på ögat när man går in på tradera.

https://www.tradera.com/search?q=playstation%205&categoryId=0...

Medlem
Skrivet av StiffeBiffe:

Precis hämtat ut min PS5 från postombudet. Jag var en av dem som beställde från EG igår efter 12, men fick blankt på leveransdatum på bekräftelsen. Står det inget datum så tolkar deras system det som omgående leverans. Det fick jag höra från kundtjänst iaf. Låter som en bugg i deras system för oss som fick blankt på leveransdatum och beställde efter 12. Känns lite fel att ha gått före er andra som beställde vid 9. Hoppas ni får era snart också!

Jag tolkar det lite annorlunda än att det är ett bugg. De som bokade kl 9 igår från EG ska få sin idag/måndag, sen var det säkert dubbelbokningar och avbeställningar, så en del som beställde kl 12 fick Ps5 från "Kl 9 lagret", och då är det troligen slumpat eller baserad när kl 12 man beställde.

Jag beställde 12-batchen, kl 12.12 får jag beställningsbekräftelse, och har blankt Lagersaldo i mailet. Däremot har inget skickats till mig, eller någon ny epost eller sms. Har även pratat med EG kundtjänst för att säkerställa att ordern ser korrekt ut i deras system, vilket de bekräftade, och enligt det systemet så står det att jag ska få min mellan 7-9 Decmber.

Men ja, om någon som har beställt kl 9 och inte fått den senast Måndag nästa vecka så är det ju surt, men man får ta i åtanke att vissa ställen i Sverige tar längre tid att frakta till jämfört med andra.

Medlem

Ringde EG och jag kommer att få min 7:e December och fick kvitto.
Har man valt faktura så är det normalt att den står som Under Behandling.
Fick bokningsbekräftelsen 12:11 igår.

Skriv svar