Sony-chef: Playstation 5 kan få Game Pass-liknande tjänst

Robot
Sony-chef: Playstation 5 kan få Game Pass-liknande tjänst
Medlem

Men det har dom ju redan enligt PS fanboys, det heter PS now


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Sony släpper tjänsten på PC också med riktiga PC versioner så blir det winwin


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur jävla svårt ska det vara, Sony. Se till att PS Now strömmar i 1080p, och sluta upp med tidsbegränsade titlar så är problemet löst.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Dex
Medlem
Skrivet av Issue:

Men det har dom ju redan enligt PS fanboys, det heter PS now

Det säger ju Ryan i artikeln också att dom redan har

Skrivet av Belfry:

Hur jävla svårt ska det vara, Sony. Se till att PS Now strömmar i 1080p, och sluta upp med tidsbegränsade titlar så är problemet löst.

Tidsbegränsade titlar har väl varenda streaming tjänst som jag kan komma på iallafall (Netflix, Gamepass, SPotify osv), men 1080p håller jag med om. Jätte konstigt att dom fortfarande inte har det till datorn.

Medlem
Skrivet av Dex:

Det säger ju Ryan i artikeln också att dom redan har

Tidsbegränsade titlar har väl varenda streaming tjänst som jag kan komma på iallafall (Netflix, Gamepass, SPotify osv), men 1080p håller jag med om. Jätte konstigt att dom fortfarande inte har det till datorn.

Jag vill inte påstå att det är samma som gamepass till dator.
Gamepass är riktiga PC spel man laddar ner och installerar och kör native på PC.
PS now är nån form av streaming om jag inte är helt ute och cyklar? Som nån mer variant av Stadia light


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Dex:

Tidsbegränsade titlar har väl varenda streaming tjänst som jag kan komma på iallafall (Netflix, Gamepass, SPotify osv), men 1080p håller jag med om. Jätte konstigt att dom fortfarande inte har det till datorn.

Inte av titlar som ägs av bolaget i fråga. Sony står ju bakom bl.a. God of War, Spider-man, Horizon: Zero Dawn, Days Gone etc. Även dessa titlar har varit tidsbegränsade hos PS Now. Jag har full förståelse för att övriga titlar finns tillgängliga under begränsade perioder.

Skrivet av Molotov:

Jag vill inte påstå att det är samma som gamepass till dator.
Gamepass är riktiga PC spel man laddar ner och installerar och kör native på PC.
PS now är nån form av streaming om jag inte är helt ute och cyklar? Som nån mer variant av Stadia light

På konsol kan du välja att antingen streama eller ladda ned. Men du har helt rätt i att PC endast låter dig streama spelen. Skulle dock likna det mer vid Xcloud snarare än Stadia, eftersom du inte behöver köpa några spel via PS Now.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Om Sony skulle släppa en tjänst som är lika bra som Gamepass så hoppas jag verkligen att alla människor kastar ut sina Playstations och slutar stödja Sony.

För jag kan inte med gott samvete stödja ett företag som mördar sina konkurrenter.
För oj vilken slakt det skulle bli om Sony tar xboxens enda övertag. 🙃

Medlem
Skrivet av Belfry:

Inte av titlar som ägs av bolaget i fråga. Sony står ju bakom bl.a. God of War, Spider-man, Horizon: Zero Dawn, Days Gone etc. Även dessa titlar har varit tidsbegränsade hos PS Now. Jag har full förståelse för att övriga titlar finns tillgängliga under begränsade perioder.

På konsol kan du välja att antingen streama eller ladda ned. Men du har helt rätt i att PC endast låter dig streama spelen. Skulle dock likna det mer vid Xcloud snarare än Stadia, eftersom du inte behöver köpa några spel via PS Now.

Ok, jag skulle vilja ha PSNow som game pass även på PC då skulle dom ha mig som kund


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Belfry:

Hur jävla svårt ska det vara, Sony. Se till att PS Now strömmar i 1080p, och sluta upp med tidsbegränsade titlar så är problemet löst.

Har för mig att det nu går att streama i 1080p på PC om jag nu inte drömt det.

Edit: Googlade lite nu och hittar inget om det, men fan helt övertygad om att jag läst om det nånstans att det nu fixat 1080p på PC :D.....nåja kanske var en dröm då.

Avstängd
Skrivet av Issue:

Men det har dom ju redan enligt PS fanboys, det heter PS now

PS now är ju en liknande tjänst. Bara med annat utbud.

Du betalar en månadsavgift för att få tillgång till ett bibliotek med spel som ingår utan några extra kostnader.
Är inte det en liknande tjänst menar du?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot

Om samtliga Sonys titlar kommer permanent och PC icke strömmat och mobilstöd strömmat, då har de är det en riktigt bra tjänst i klass med Game pass. Svårt att Sony skulle satsa där då de hävdat så många gånger att det inte är för dem osv.

De tror ju på den traditionella metoden helt enkelt. Men bra att de kanske ändrar sig.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Om samtliga Sonys titlar kommer permanent och PC icke strömmat och mobilstöd strömmat, då har de är det en riktigt bra tjänst i klass med Game pass. Svårt att Sony skulle satsa där då de hävdat så många gånger att det inte är för dem osv.

De tror ju på den traditionella metoden helt enkelt. Men bra att de kanske ändrar sig.

Tror inte det är det dom kommer göra.

Tror mer att dom kommer utöka PS+ (så som cellection) mer så att du kan få deras spel för en månadskostnad istället (precis som Gamepass), men inte för PC utan bara för Playstation.

Tror dom fortsätter med PS Now för PC spelare.

Men detta är ju naturligtvis rena gissningar

Medlem
Skrivet av Checker:

PS now är ju en liknande tjänst. Bara med annat utbud.

Du betalar en månadsavgift för att få tillgång till ett bibliotek med spel som ingår utan några extra kostnader.
Är inte det en liknande tjänst menar du?

Nej, och tydligen tycker ju varken intervjuaren eller chefen själv det då frågan är hur de ska möta Game Pass och chefen säger att saker är på gång.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Sony skulle aldrig göra något som skulle få folk att inte köpa ett Playstation.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dex:

Tror inte det är det dom kommer göra.

Tror mer att dom kommer utöka PS+ (så som cellection) mer så att du kan få deras spel för en månadskostnad istället (precis som Gamepass), men inte för PC utan bara för Playstation.

Tror dom fortsätter med PS Now för PC spelare.

Men detta är ju naturligtvis rena gissningar

Jag killgissar på det också faktiskt. Då är de fortfarande inte i närheten av 135kr Gamepass i kvalitet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag ser PS Now som en tjänst för gammalt utbud, till för att locka över spelare till Playstation som inte redan har haft tillgång till deras plattform. Jag skaffade det enbart för att få tillgång till The Last of US innan jag fick vantarna på en PS4:a. Så det fungerar nog som det är tänkt.

Tjänsten i sig själv är ju... skit. I princip. Då jämför jag med GamePass, där du inte bara får ett större och mer aktuellt utbud utan även kan spela på PC med "riktiga" versioner.

Att streama spel via PS Now är hopplöst eftersom du inte har någon resume-funktionalitet alls. Tvärtom blir du utkastad efter 10m inaktivitet. Så gud nåde dig om du tar en kort paus i spelandet och inte har nått fram till nästa checkpoint/save

Medlem
Skrivet av Checker:

PS now är ju en liknande tjänst. Bara med annat utbud.

Du betalar en månadsavgift för att få tillgång till ett bibliotek med spel som ingår utan några extra kostnader.
Är inte det en liknande tjänst menar du?

Gamepass är som att prenumerera på ett Steam-konto laddat med spel, PS Now är streaming i 240p med 190ms input lag. I vilken värld är dessa "liknande tjänster"?

Flakmonkey
Skrivet av NuZ:

Jag killgissar på det också faktiskt. Då är de fortfarande inte i närheten av 135kr Gamepass i kvalitet

Behöver de egentligen göra så mycket mer än att se till så att deras egna titlar släpps dag 1? Iaf om man talar om kvalitet. Kanske knyta till sig något annat bolag såsom MS gjorde med EA... varför inte Capcom tex?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Nosnos:

Behöver de egentligen göra så mycket mer än att se till så att deras egna titlar släpps dag 1? Iaf om man talar om kvalitet. Kanske knyta till sig något annat bolag såsom MS gjorde med EA... varför inte Capcom tex?

Jo det och mobilströmning skulle göra mycket tror jag. Egna titlar permanent iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lika sugen på PS5 ändå och får en idag. Game pass har jag till PC men ganska dåligt med bra spel på PC varianten av Game Pass. Köper det mesta på steam eller någon av de andra om det inte finns på Steam.

Medlem
Går ladda ner PS4 spel till konsolen
Skrivet av serdyllon:

Jag ser PS Now som en tjänst för gammalt utbud, till för att locka över spelare till Playstation som inte redan har haft tillgång till deras plattform. Jag skaffade det enbart för att få tillgång till The Last of US innan jag fick vantarna på en PS4:a. Så det fungerar nog som det är tänkt.

Tjänsten i sig själv är ju... skit. I princip. Då jämför jag med GamePass, där du inte bara får ett större och mer aktuellt utbud utan även kan spela på PC med "riktiga" versioner.

Att streama spel via PS Now är hopplöst eftersom du inte har någon resume-funktionalitet alls. Tvärtom blir du utkastad efter 10m inaktivitet. Så gud nåde dig om du tar en kort paus i spelandet och inte har nått fram till nästa checkpoint/save

Man kan ju ladda ner PS4 spelen på PS now dock bara på PS4 och PS5 och köra dem fullt ut. Så slipper man streama. Har inte PSnow längre då jag prova det gratis bara.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Sony skulle aldrig göra något som skulle få folk att inte köpa ett Playstation.

Typ släppa sina spel på PC? Hmmm...

Medlem

De båda borde komma med sticka man ansluter till TV:n och sen streamar spel som G Stadia.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Har för mig att det nu går att streama i 1080p på PC om jag nu inte drömt det.

Edit: Googlade lite nu och hittar inget om det, men fan helt övertygad om att jag läst om det nånstans att det nu fixat 1080p på PC :D.....nåja kanske var en dröm då.

Det finns en inställning som använder datorns grafikkort för att skala upp ifrån 720p till 1080p, men det blir inte riktigt samma sak som native, tyvärr. PS Now är ju dock riktigt bra om man är sugen på PS2, PS3, och PS4, så länge spelen du vill spela finns i biblioteket. Köper man 12 månader så blir den utslagna kostnaden ca 50 kr per månad, definitivt överkomligt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Typ släppa sina spel på PC? Hmmm...

Vi har med relativitets teorin att begrunda i denna fråga.....:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Man kan ju ladda ner PS4 spelen på PS now dock bara på PS4 och PS5 och köra dem fullt ut. Så slipper man streama. Har inte PSnow längre då jag prova det gratis bara.

Ja, men det gäller bara PS4-versionerna. Alla spel som fanns både till PS3 och PS4 är det PS3-versionen som ligger på PS Now. Så det känns som att Sony snålar in så mycket som det bara går på den tjänsten, vilket är trist, eftersom jag gärna hade spelat både gamla och nya spel och även kan acceptera den låga upplösningen. Men att bli utslängd utan resume är det som gjorde att jag slutade med PS Now nästan helt. Har fortfarande ett fåtal PS4-titlar kvar att köra igenom från utbudet.

Det blir ju också skumt när PS+ och PS Now inte slås samman i en kombinerad tjänst, på något vis. Det är där Sony borde börja tror jag. Erbjuda en paketlösning för oss som vill ha russinen ur båda kakorna.

Skrivet av Belfry:

Det finns en inställning som använder datorns grafikkort för att skala upp ifrån 720p till 1080p, men det blir inte riktigt samma sak som native, tyvärr. PS Now är ju dock riktigt bra om man är sugen på PS2, PS3, och PS4, så länge spelen du vill spela finns i biblioteket. Köper man 12 månader så blir den utslagna kostnaden ca 50 kr per månad, definitivt överkomligt.

Ahh okej, kan ha varit det jag såg nån artikel om tidigare. Såg bara lite snabbt rubriken utan att klicka på artikeln och då missade jag ju vad det egentligen handlade om

Ja, testade med en veckas prövotid att streama några spel och tycker det fungerade bättre än förväntat. Hade jag nu inte haft en PS4:a hade jag nog helt klart använt mig av tjänsten för att spela igenom några spel på datorn.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Gamepass är som att prenumerera på ett Steam-konto laddat med spel, PS Now är streaming i 240p med 190ms input lag. I vilken värld är dessa "liknande tjänster"?

Nu överdriver du bara. Jag strömmade Sly Cooper och tog platinum trofén utan några större problem. Och som många redan sagt så kan man ladda ner alla PS2 och PS4 spel via PS Now, inte bara streama, så din jämförelse med ett Steam bibliotek passar ju in lika bra på Now som på Game Pass.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Gamepass är som att prenumerera på ett Steam-konto laddat med spel, PS Now är streaming i 240p med 190ms input lag. I vilken värld är dessa "liknande tjänster"?

Wow.. kanske du faktiskt borde testa det eller åtminstone utbilda dig inom ämnet.
PS now är inte bara streaming om man kör på konsol


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

123
Skriv svar