Medlem
Stadia kontroller?

Försökt googla men får inget svar någonstans så det verkar inte vara ett bekymmer.

Vart köper man stadia kontrollern?

Om jag skulle vilja åka å köpa ett stadia kit idag, vart gör man det? Det enda jag ser när man googlar är google store för att köpa kontrollern. Vilken google store är det?
Inte ens på google stadia support sida nämner dem vart och hur man får tag i dem fysiska hårdvarudelarna.

Är jag blind?

Måste jag registrerar mig för stadia online och sedan skickar dem ett kit med chrome cast och kontroller?
Och om jag vill ha fler handkontroller så är det endast online köp/beställning och ett par dagars väntan?


signatur

"High life on low budget"

Jag tror bara du kan beställa i Googles onlinebutik. Just nu är det smartaste att först förköpa Cyberpunk 2077 för då får man kontroll plus chromecast ultra på köpet. https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Jag tror bara du kan beställa i Googles onlinebutik. Just nu är det smartaste att först förköpa Cyberpunk 2077 för då får man kontroll plus chromecast ultra på köpet. https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077

Tack för tipset. och infon.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Chromecast ultra finns i butik. Är det samma som släpps med premiere paketet?
Jag funderar på om jag skulle köpa en sådan idag och sen koppla min DS4 iställer för stadia kontrollen till appen och börja spela på tv:n.

Någon som vet?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Du ska inte ta det där cyberpunk erbjudandet då? du sparar pengar + får spelet.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Chromecast ultra finns i butik. Är det samma som släpps med premiere paketet?
Jag funderar på om jag skulle köpa en sådan idag och sen koppla min DS4 iställer för stadia kontrollen till appen och börja spela på tv:n.

Någon som vet?

Du kan inte spela stadia via chrome cast utan stadia dosan. Vill du spela med ds4 på tv måste du koppla in den i stadia dosan. Men stadia dosan är snäppet skönare att hålla i än ds4 då den är lite större

1
Skriv svar