Attacken på Capcom hårdnar, releaselista avslöjar planer ända till 2024

Robot
Attacken på Capcom hårdnar, releaselista avslöjar planer ända till 2024

Dragon's Dogma 2, Street Fighter 6, två Resident Evils.

#capcom, #dragons-dogma-2


Medlem
Skrivet av neocon:

Varför leder en ransomware-attack till att all denna information läcker ut? Betalar dom med information istället för gamla hederliga BTC som brukar begäras?

Snarare så vägrar dom nog betala till hackarna och hackarna läcker info ifrån Capcom.

Medlem

Dragon's Dogma II - Hoody-Hoo!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av neocon:

Ransomware fungerar genom att kryptera ens filer. Betalar man BTC till "hackarna" får man nyckeln så man kan dekryptera sina filer och förlorar därmed inte sin data. Om hackarna kommit över data så är det inte en ren ransomware-attack för i en sådan så får de inte tillgång till offrets data.

Så är det ju men det vore ju ologiskt att Capcom själva skulle läcka information.

Edit: Googlade runt lite och hittade detta https://www.zdnet.com/article/ransomware-warning-now-attacks-...

Ambassadör
Xbox

Streetfighter till Xbox minsann...


signatur

Jump in.

Medlem

Dragons Dogma 2

Orimligt glad för den läckan.

Tack från djupet av mitt hjärta era vidriga hackerjävlar!

Kul!

Medlem

Vad är ens poängen med sådant här?
Den här läckan stärker snarare min syn på Capcom då om den här listan är något att gå efter så har vi en hel del godis att se fram emot. Bring it Capcom.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Dragon's Dogma 2 FET NAJS någe bra info kom ut från hackingen tack hackers då har man något att se fram i mot om så länge capcom inte tänker göra skiten till PS5 endast då jävlar kommer jag bojkotta Capcom för evigt.

Medlem

Nytt Monster Hunter... Blir nästan gråtfärdig 🤤

Medlem

Undrar hur det gick med deep down . För mig det var Capcom som gjorde det . Dragons dogma 2 nice 🙂

Medlem
Skrivet av SunShine:

Vad är ens poängen med sådant här?
Den här läckan stärker snarare min syn på Capcom då om den här listan är något att gå efter så har vi en hel del godis att se fram emot. Bring it Capcom.

Tänkte precis samma sak. Bra PR bortsett från läcka personuppgifter.

Medlem

En remake av Power Stone?! Ja tack!

Medlem

Mycket intressant information som kommit ut av denna attack.
Synd om Capcom och övriga drabbade.

Själv blev jag väldigt intresserad av Resident evil 4 remake. Då det var ett spel jag tyckte om men det har inte åldrats väl och jag tyckte väll redan då att kontrollerna inte var riktigt 100.

Hoppas det blir verklighet av det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Resident Evil Hurk?

Medlem

Powerstone?! Som fans till Dreamcast?!? Omg!!!

Medlem

Var väl inga titlar man blir förvånad över. Dragons Dogma 2 ser jag fram emot isf. Men detta trodde jag redan skulle komma eftersom de gör en serie på Netflix.

Medlem
Skrivet av Zulthar:

En remake av Power Stone?! Ja tack!

Så på tiden! Frågan är dock om det lever upp till det man kommer ihåg (spelade det iofs för några månader sedan då jag efter mycket pill fick igång min dc)

1
Skriv svar