Nya Cyberpunk 2077-systemkrav - ingen ray-tracing med AMD (än)

Robot
Nya Cyberpunk 2077-systemkrav - ingen ray-tracing med AMD (än)

Och vi har även fått mer detaljerade systemkrav.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077, #nyhetstips


Medlem

Jaha, så PS5-versionen kommer inte se bättre ut förrän nästa år? Detta har jag totalt missat. Då blir det nog PC-versionen ändå.

Medlem

Ser ju liiiite bättre ut än Xbox one.

Det är vackert!

Skribent
Skrivet av Chicobello:

Jaha, så PS5-versionen kommer inte se bättre ut förrän nästa år? Detta har jag totalt missat. Då blir det nog PC-versionen ändå.

Playstation 5- och Xbox Series-versionerna kommer vid släppet i december (peppar peppar) i grunden att vara samma version som till Playstation 4 och Xbox One, men erbjuda högre upplösning och bilduppdatering.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Playstation 5- och Xbox Series-versionerna kommer vid släppet i december (peppar peppar) i grunden att vara samma version som till Playstation 4 och Xbox One, men erbjuda högre upplösning och bilduppdatering.

Jaha så det är enkom ps5 och Xbox sx versioner men som endå är bantade?
Det är inte så att det är gamla versioner i bakåtkompatibelt-läge som flyter och ser lite bättre ut?
Varför kan man inte då lägga in raytracing osv på en gång? Låst funktion i själva konsolerna?

Ontopic jag undrar om amd nya grafikkort kommer fungera lika bra då jag är mer sugen på ett 6800


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Jaha så det är enkom ps5 och Xbox sx versioner men som endå är bantade?
Det är inte så att det är gamla versioner i bakåtkompatibelt-läge som flyter och ser lite bättre ut?
Varför kan man inte då lägga in raytracing osv på en gång? Låst funktion i själva konsolerna?

Ontopic jag undrar om amd nya grafikkort kommer fungera lika bra då jag är mer sugen på ett 6800

Luddigt formulerat av mig. Det är precis som du säger de gamla versionerna, men i högre upplösning och bilduppdatering.

Medlem

Har ett 2080 och en 1080p tv så blir spännande och se hur det kommer se ut!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ontopic jag undrar om amd nya grafikkort kommer fungera lika bra då jag är mer sugen på ett 6800

RX 6800 prestera markant sämre än RTX 3000-serien i ray tracing, men presterar bättre för övrigt.
https://www.sweclockers.com/test/30790-amd-radeon-rx-6800-och...

Så om ray tracing är viktigt, välj RTX.

Medlem

DÅ jag inte har någon next gen konsol än så kanske Cyberpunk 2077 hinner fixas för de nya konsolerna innan jag lägger vantarna på det


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har en clockad i5 6600k och GTX 1070. Borde väl gå att köra high/ultra på 1080.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

RX 6800 prestera markant sämre än RTX 3000-serien i ray tracing, men presterar bättre för övrigt.
https://www.sweclockers.com/test/30790-amd-radeon-rx-6800-och...

Så om ray tracing är viktigt, välj RTX.

Se där se där.
Kanske blir ett 3080 ist.
Jag har bara en 1080p skärm men ska väll ev uppgradera den också men huvudanledningen är att jag vill ha preatandaboost i VR.
Och det är ju klart man vill ha Ray tracing, varför inte? Jag är ingen competetive spelare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kanske låter idiotiskt, men har allt som krävs utom 70gb ledigt på min enda SSD som är min systemdisk. Jag trodde detta bara påverkar laddtider, vilket jag inte bryr mig om, men så kanske inte är fallet?

Medlem

Får fixa PS4-versionen. Min laptop är en klenis och, well, lycka till att få tag på en PS5 😏

Skribent
Skrivet av androsynth:

Får fixa PS4-versionen. Min laptop är en klenis och, well, lycka till att få tag på en PS5 😏

Du har även Stadia som alternativ Fast då gäller det att ha vettig internetuppkoppling.

ELF
Medlem
Skrivet av bbkkyy:

Kanske låter idiotiskt, men har allt som krävs utom 70gb ledigt på min enda SSD som är min systemdisk. Jag trodde detta bara påverkar laddtider, vilket jag inte bryr mig om, men så kanske inte är fallet?

SSD recommended är troligtvis för att det inte ska bli allt för extrema texture pop ins. Vissa spel är extrema på den punkten även med ssd.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Köp PC-versionen om det är ray-tracing ni är ute efter.

(RTX 2060 Super > Xbox Series X)

Medlem

Blir till att köra det på rt ultra i 1440p på tvn då


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Köp PC-versionen om det är ray-tracing ni är ute efter.
https://www.youtube.com/watch?v=_BN_wjO2M9Q

(RTX 2060 Super > Xbox Series X)

Hade missat den jämförelsen. Är endå rätt impad på vad konsolerna lyckas med kontra en high end pc.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Käkar spelet till frukost!

Medlem

blir high utan rtx 1440 p, tills jag kan få tag i ett förbannat 3080..

Medlem
Skrivet av cryxis:

Käkar spelet till frukost!

Hoppas du blev mätt


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Detta är ju fint! Jag kommer kunna maxa allt. Någon gång.

Men jag väntar fortfarande på mitt RTX3080. Sedan 17 september...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ska se om det flyter med ultra och rt minimum. Sen ultra på allt när jag är ute på screenshotrunda


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Detta är ju fint! Jag kommer kunna maxa allt. Någon gång.

Men jag väntar fortfarande på mitt RTX3080. Sedan 17 september...

Usch, lång väntan, men antar att du valde att köpa ett ASUS TUF då (där beräknad leverans hos många ligger runt 15 januari 2021). Verkar vara bättre tillgång på MSI 3080 Gaming Trio, då jag beställde mitt ca 10 Nov, till den dator Inet ska montera, och de har redan lagt undan ett (kom in i lager i torsdags).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Blir väl ingen 4K då, men jag överlever på 1440p. Ny dator + PS5 nästa år, när jag får jobb om jag får jobb och inte hela världen går åt pipsvägen.

Medlem

Känns som att den här Ray har spårat rätt rejält i ett par år nu


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Skribent
Skrivet av cohletrain:

Känns som att den här Ray har spårat rätt rejält i ett par år nu

Jag har kontaktat Strålskyddsmyndigheten, men de vägrar göra något.

Medlem
Skrivet av ELF:

SSD recommended är troligtvis för att det inte ska bli allt för extrema texture pop ins. Vissa spel är extrema på den punkten även med ssd.

Ah, sant, tänkte inte på den aspekten. Tack för insynen!

Medlem

Är glad att grafiken i pc-versionen är överlägsen, mindre glad att jag sitter på ett 1070 :/


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av cohletrain:

Känns som att den här Ray har spårat rätt rejält i ett par år nu

Alla älskar Ray(mond).

I'll see my self out...

12
Skriv svar