PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Har ni valt hemleverans?

Jag råkade ta hemleverans i ren panik vid 09, japp.

Medlem
Skrivet av Cirez:

Fan nu gav du mig riktigt mycket hopp.. jag fick " ditt paket är påväg " imorse 05.40 har fått spårningsnummer till BRING, men står bara " Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta " Någon annan som sitter i samma båt?

Jag hoppas också, bli nu inte grinig på mig om inte det blir så bara

Skrivet av crowbar82:

Har ni valt hemleverans?

Jag betalade 79 och det skulle väl vara express till ombud? Men kollar jag spårningslänken ser det ut så här:

Produktnamn
Home Delivery Indoor Light

Från orderbekräftelsen:

"Frakt Valt fraktsätt Pris
NYHET! Express hemleverans

Express 1-2 vardagar
79"

Vad valde jag egentligen?

Medlem
Skrivet av Auditor:

Vad valde jag egentligen?

Första alternativet var Hemleverans, och det är vad som står för dig så Bring kommer köra paketet till din dörr, om du inte kontaktar dem och ber dem ändra till ombud, I guess.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Första alternativet var Hemleverans, och det är vad som står för dig så Bring kommer köra paketet till din dörr, om du inte kontaktar dem och ber dem ändra till ombud, I guess.

Ok, tack. Du hade samma panik som jag där vid 09 förstår jag, fast var väl lite mer uppmärksam

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Har ni valt hemleverans?

Yes.. jag fick t.o.m min faktura idag från klarna.. men kanske ska få min produkt innan jag betalar men sista betalningsdagen är 4 december.. så det känns som att den bör komma innan 4 e.

Medlem

Hämtade ut PS5 Standard idag efter att ha lyckats knipa åt mig en på Amazon kl. 00:03 i torsdags. Hel och fin. Misslyckades totalt med min sena förbokning (17/9) hos Dustin.

Nu ligger den gömd fram tills julafton - då sambon får den i julklapp. <3

Hoppas all som lyckades få sina är nöjda och att ni som fortfarande kämpar inte behöver vänta allt för länge.

Tack för en bra tråd i denna kaosartade tid.
En mindre i kö hos Dustin iaf.

Medlem

Lyckades få tag i en PS5 (Disc) endast tack vare någon vänlig själ längre bak i tråden som delade med sig av infon att Elgiganten skulle ha ett till släpp klockan 12:00 efter man inte hade en susning vid 09:00 .
Tusen tack till dig!
Ska få leverans senaste 20/12/07(bekräftat av kundservice), men på kvittot jag fick digitalt står det 20/12/04 så man kan alltid hoppas. Förövrigt verkar FZ vara ett riktigt trevligt forum och jag önskar er andra samma tur som jag hade!

Medlem
Skrivet av Auditor:

Jag hoppas också, bli nu inte grinig på mig om inte det blir så bara

Jag betalade 79 och det skulle väl vara express till ombud? Men kollar jag spårningslänken ser det ut så här:

Produktnamn
Home Delivery Indoor Light

Från orderbekräftelsen:

"Frakt Valt fraktsätt Pris
NYHET! Express hemleverans

Express 1-2 vardagar
79"

Vad valde jag egentligen?

Vet ni om de levererar på helg eller om det står still nu till måndag?
Bokade igår 09 och fick mail imorse men det har stått still på samma vis

Medlem
Skrivet av Cirez:

Yes.. jag fick t.o.m min faktura idag från klarna.. men kanske ska få min produkt innan jag betalar men sista betalningsdagen är 4 december.. så det känns som att den bör komma innan 4 e.

Klarna brukar sända fakturan först då varan lämnar lagret Så har det varit gör mig i alla år

Medlem
Skrivet av Cirez:

Yes.. jag fick t.o.m min faktura idag från klarna.. men kanske ska få min produkt innan jag betalar men sista betalningsdagen är 4 december.. så det känns som att den bör komma innan 4 e.

Man kan alltid förlänga tiden om tiden går ut innan varan kommer

Hej
Skrivet av Svampfhen:

Jag fick precis ett svar från Mediamarkt.
Det jag frågade var om konsollen kunde tänkas levereras tidigare.
Svaret var att det är möjligt då det rör sig i kön hela tiden pga avbokningar.
Jag beställde 18/9 leverans december.

Verkar vara många som köpt i senaste laget som kommer få innan oss. Jag beställde den 29/9 från Mediamarkt, har ringt dem men de kan inte säga något.

Har du fått något svar via mail? Annat än det dem skicka ut för några veckor sen...

Medlem

Hur bokar man på Amazon? Står bara att den är slut och jag kan då inte se någon bokningsknapp?

Medlem
Skrivet av Robsterr:

Hur bokar man på Amazon? Står bara att den är slut och jag kan då inte se någon bokningsknapp?

Det var en knapp på höger sida förut, men den verkar vara stängd igen tyvärr.

Medlem
Skrivet av Robsterr:

Hur bokar man på Amazon? Står bara att den är slut och jag kan då inte se någon bokningsknapp?

Ser ut som att de stängt igen.. står numera ”För närvarande inte tillgänglig”.

När jag beställde därifrån vid 20-tiden så var det ”Köp nu” samt ”lägg i varukorg” varav de ska skicka info via mail så fort de har beräknat leveransdatum.

Tyvärr! Men håll ögonen öppna, kanske öppnas igen.

Medlem

Tror ni man kan få en detta året om man bokade på amazon idag?

Medlem
Skrivet av Erki:

Tror ni man kan få en detta året om man bokade på amazon idag?

Högst oklart. Har en hoppfull tanke att de får in en större sändning under december som de hinner skicka ut innan jul.

Men samtidigt tror jag på enhörningar just nu för att må bättre efter gårdagens enerverande beställningsfiaskon av mig själv

Medlem

Ja samma här! 😛 Lyckades få en ps5 till min kundvagn på eg igår, men den försvann innan jag hann boka...

Medlem

För att uppdatera er övriga i tråden. Kontrollerade min status hos Bring nu när jag kom hem men det har fortfarande inte hänt någonting. Får verkligen hoppas att de får tag på den under helgen och att den kommer på måndag annars är deras "expressfrakt" inte värd något vidare

Edit: För övrigt, jag vet att många pratar illa om "Postmord" men jag kan handen på hjärtat säga att undantaget mindre brev så får jag i 99% av fallen alltid paketet dagen efter det beställts när det är Postnord som är involverade. Övriga budfirmor har jag egentligen inte mycket till övers för. Best hemleverans skulle lämnas mellan 18-22 och kom kl 23. UPS lyckas aldrig leverera på dagen och så får man deras jävla lapp. Bring tycker jag också kan vara sega. Vissa av Postnords terminaler kan vara lite sega, vilket väl får anses ha att göra med att det är stora knutpunkter och de får lite för många paket ibland. Men tycker de känns betydligt svajigare än övriga.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Fick mitt digitala kvitto utskickat från elgiganten igår 23.15..fortfarande ingen förändrad status hos Bring, känns som att vi får vänta till december

Medlem
Skrivet av Cirez:

Fick mitt digitala kvitto utskickat från elgiganten igår 23.15..fortfarande ingen förändrad status hos Bring, känns som att vi får vänta till december

Nejdå inte december, samma här gällande digitala kvittot. Men vi ska nog inte hoppas på leverans förrän tisdag. Eftersom det inte är troligt att Bring gör någon hämtning förrän någon gång på måndag.
Enligt beskrivningen för express ska order innan kl 18 hämtas samma dag, så har ju inte skett. Långt ifrån, jag kommer be El-Giganten kreditera expresskostnaden. Rätt ska vara rätt

Medlem
Skrivet av Auditor:

Nejdå inte december, samma här gällande digitala kvittot. Men vi ska nog inte hoppas på leverans förrän tisdag. Eftersom det inte är troligt att Bring gör någon hämtning förrän någon gång på måndag.
Enligt beskrivningen för express ska order innan kl 18 hämtas samma dag, så har ju inte skett. Långt ifrån, jag kommer be El-Giganten kreditera expresskostnaden. Rätt ska vara rätt

Har också betalat 79 kr för expressfrakt men min order skickas i december..

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Verkar vara många som köpt i senaste laget som kommer få innan oss. Jag beställde den 29/9 från Mediamarkt, har ringt dem men de kan inte säga något.

Har du fått något svar via mail? Annat än det dem skicka ut för några veckor sen...

Informationen fick jag från deras kundtjänst via mail.

Medlem
Skrivet av Meb81:

Har också betalat 79 kr för expressfrakt men min order skickas i december..

Det har ju inget med expressfrakt att göra

Skrivet av Svampfhen:

Informationen fick jag från deras kundtjänst via mail.

Okej, hoppas vi för den snart då. Dvs innan årets slut 👐

Medlem
Skrivet av Auditor:

Nejdå inte december, samma här gällande digitala kvittot. Men vi ska nog inte hoppas på leverans förrän tisdag. Eftersom det inte är troligt att Bring gör någon hämtning förrän någon gång på måndag.
Enligt beskrivningen för express ska order innan kl 18 hämtas samma dag, så har ju inte skett. Långt ifrån, jag kommer be El-Giganten kreditera expresskostnaden. Rätt ska vara rätt

Ja, har de inte lyckats få över det till Bring varken på torsdag eller fredag då får de stå sitt kast. 1-2 vardagar stod det för expressfrakten så då får de för tusan åtminstone få iväg den till budfirman inom den tiden.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Läste på Expressen att Mediamarkt och Elgiganten tror inte dom får in några mer PS5. Dom tror nästa batch kommer i Januari kul när jg sk få från nästa batch från Inet. Dom ändrade min leverans igår från 26 november till okänt datum.

Medlem

Någon som har en disc-version över i stockholmsområdet och kan tänka sig sälja till ett rimligt pris? Pallar inte vänta till måndag/tisdag 😅

Medlem

Den extra konsol jag råkade boka i torsdags i all hast och sedan avbokade senare på kvällen står nu som skickad på Elgiganten. Den andra står ”bara” som reserverad. Båda skulle vara leverans i december.

Så skulle ta deras statusar med en nypa salt.

Medlem

Tjenare,

Skulle återkomma sa jag när jag fick mer info om min order. Detta skrev jag senast.

"Jag lyckades knepa en kl 12:00 men så står det "under behandling".

Ringde till EG för mer info och han jag pratade med sa följande.

Står det "under behandling" så har beställningen gått igenom och väntas på att skickas ut. Har man tur så kan den skickas ut redan idag, annars blir det imorgon. De som lyckades få en kl 09:00 kommer få sina skickade idag. Kolli nummer kommer senare uppdateras i ordern så fort den är skickad med leverantören.

Hoppas detta meddelande taggar till vissa 
Trevlig vecka!"

Nu fick jag precis ett email att den Ps5 (standard) jag lyckades knepa kommer skickas idag och jag har även fått ett spårningsnummer i mailet. Ska tillägga att jag valde frakt på 3-5 dagar och ingen express eller dylikt.

Trevlig helg allesammans!

Medlem
Skrivet av Vennersten:

Tjenare,

Skulle återkomma sa jag när jag fick mer info om min order. Detta skrev jag senast.

"Jag lyckades knepa en kl 12:00 men så står det "under behandling".

Ringde till EG för mer info och han jag pratade med sa följande.

Står det "under behandling" så har beställningen gått igenom och väntas på att skickas ut. Har man tur så kan den skickas ut redan idag, annars blir det imorgon. De som lyckades få en kl 09:00 kommer få sina skickade idag. Kolli nummer kommer senare uppdateras i ordern så fort den är skickad med leverantören.

Hoppas detta meddelande taggar till vissa 
Trevlig vecka!"

Nu fick jag precis ett email att den Ps5 (standard) jag lyckades knepa kommer skickas idag och jag har även fått ett spårningsnummer i mailet. Ska tillägga att jag valde frakt på 3-5 dagar och ingen express eller dylikt.

Trevlig helg allesammans!

Har du sett om kollit plockats upp av transportören ännu också eller är det bara registrerat? Mitt Bringpaket jag fick kollinummer på innan lunch på fredag har inte fått sin första scanning ännu.

Skriv svar