Provflyg 100 Star Citizen-skepp gratis – start i kväll

Robot
Provflyg 100 Star Citizen-skepp gratis – start i kväll

Ny friflygarvecka börjar i afton.

#star-citizen


Geeks Gaming

Får väl dra ner och testa igen då man har bättre nät och ssd nu. Men kommer nog ragea på allt buggande och dåligt performens och gå tillbaka till Elit(Som är helt gratis denna veckan och man får även Horizon)

Medlem

Jag delar med mig av andra användbara länkar om man vill veta mer.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/178...
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

Gör också lite skamlös själv reklam. Använd min kod när du skapar ett konto: STAR-92KM-Q67T
Du får 5000 extra credits att börja med och om du köper ett spelpaket på 40+ $ så får jag en recruitment poäng som ger mig små saker.

Vill du ha en tråd med de senaste nyheterna från Star Citizen? @JRico styr den stora Star Citizen tråden Här!. Du hittar också kontakt information till Sveriges största Star Citizen organisation om du vill hitta fler jämlikar.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Redaktör

@Anton Q (och @Maddox) - sluta pajkasta. Prata om spelet eller inte alls, vi behöver inte en till shit storm kring Star Citizen.

Tråd städad.


signatur
Medlem

Värt att nämna kanske är att en stor andel av de 100 skeppen saknar spelfunktioner för att kunna utföra det de är tillämpade för. Stridskeppen har ju uppenbarligen deras funktion uppfylld mestadels, dedikerade fraktskepp mer eller mindre, gruvdrift är också igång, dock ytterst grundläggande (är ett litet minispel som går ut på att jämna ut staplar i stort sett). Däremot skeppspecifika funktioner finns det inte många av.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@Anton Q (och @Maddox) - sluta pajkasta. Prata om spelet eller inte alls, vi behöver inte en till shit storm kring Star Citizen.

Tråd städad.

Äsch

Jag hade sagt detsamma om dom inte hade fortsatt marknadsföra fanskapet
En shitstorm är iaf liiite förtjänad..

Ok, ska hålla truten nu.. Vill inte få bannor.

...Sen är det ju rätt svårt att prata så mycket om att falla igenom världen i en oändlig portal-loop - YOINK
*kutar iväg och välter fruktstånd bakom mig*


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Och som vanligt så är eländet totalt buggigt och trasigt så det tar tre dagar innan man ens kan starta det... nu går det inte ens att logga in i launchern...

När skulle spelet vara färdigt nu igen? Lagom till ungarnas pension?

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Och som vanligt så är eländet totalt buggigt och trasigt så det tar tre dagar innan man ens kan starta det... nu går det inte ens att logga in i launchern...

När skulle spelet vara färdigt nu igen? Lagom till ungarnas pension?

Det är väldigt många som loggar in på samma gång kanske . Det fungerar alldeles utmärkt nu i alla fall.
Vad det gäller när det släpps så beror det givetvis på när dina barn är födda.
Regeringen vill ju gärna flytta pensionsåldern också vilket gör det svårt att svara på din fråga.

Medlem

Någon som vet hur det ser ut gällande universe-wipes? Gör de fortfarande sådant eller kan man börja spela nu?

Medlem
Skrivet av Gubbtjyv:

Någon som vet hur det ser ut gällande universe-wipes? Gör de fortfarande sådant eller kan man börja spela nu?

Det var länge sedan dom gjorde en reset (ett halvår kanske mer?)
Men det kommer komma resets framöver vilket betyder att de pengar du tjänar ihop och de prylar du köper för intjänade pengar kommer att försvinna.

Redaktör
Skrivet av Gubbtjyv:

Någon som vet hur det ser ut gällande universe-wipes? Gör de fortfarande sådant eller kan man börja spela nu?

Det är ju alpha och lär förbli så ett bra tag till, så rent generellt är väl inte det de bästa förutsättningarna för att saker ska förbli vad de är.


signatur
Medlem

Servrarna o hemsidan krashade i fredags en stund men sen kom det upp igen
Test kört mercury star runner o smygit runt i dem hemliga smuggel gods gömställen och måste säga att skeppet är riktigt nice även om den inte är lika fläskig som Caracken så diggar jag att man kan tända o släcka belysning i individuella rum o låsa dörrar också. Rätt nice om man vill hålla oönskade stow aways från att komma åt kritiska system i skeppet. Den kmr med en helt ok quantum fuel tank men hydrogen fuel tanken går åt som mjukglass på en strand i medelhavet.

Medlem

Ni som har koll på roadmap och framtida planer om spelet.
Finns det planer på VR support?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ni som har koll på roadmap och framtida planer om spelet.
Finns det planer på VR support?

Det är planerat men det lär dröja.
Jag tror inte dom kommer jobba aktivt med VR förens G12/vulkan API:t är helt implementerat.
Känslan jag fått är att fokus ligger på att göra spelet "färdigt" innan man börjar implementera VR.

Men som jag förstått det bygger dom i alla fall spelet med ett framtida VR-stöd i åtanke.

Medlem

Jag brukar logga på mitt konto ca 1 eller 2 ggr per år och "kolla läget"; titta på de nya platserna och förbättringarna som har skett sen sist, provflyga lite nya skepp osv osv. Jag har t.ex. inte utforskat Microtech ännu och jag vill gärna testa en Mercury Star Runner.

Medlem
Skrivet av joppe_k:

Jag brukar logga på mitt konto ca 1 eller 2 ggr per år och "kolla läget"; titta på de nya platserna och förbättringarna som har skett sen sist, provflyga lite nya skepp osv osv. Jag har t.ex. inte utforskat Microtech ännu och jag vill gärna testa en Mercury Star Runner.

Consolidated Outland öppnar sin hall på Måndag 17.00. Då har du 48 timmar på dig att hoppa in och springa till hallen och hyra den gratis.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Geeks Gaming

Juva 25 fps :/ och alla npcer som skulle sitta på saker istället stod på dom. Och alla hissar buggar ur totalt. Får göra nytt försök senare.

Medlem

AEGIS skeppen visar dom upp idag i spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Vad handlar spelet om? Bara flyga runt och skjuta på andra skepp? Skulle kunna googla men jag tillhör i den generation som gillar diskussioner 😃


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Tronic:

Vad handlar spelet om? Bara flyga runt och skjuta på andra skepp? Skulle kunna googla men jag tillhör i den generation som gillar diskussioner 😃

Göra diverse uppdrag, bryta stenar i rymden eller på planeter för att få cash till skepp eller gear, alternativt ”utforska”. Världen må vara stor men den innehåller inget content direkt utan man flyger mer eller mindre planlöst omkring, därav citattecken. Kan förvisso vara ganska soft.

Servrarna är limiterade till 50 pers så striderna är mot NPC:er i vissa uppdrag.

Värt att testa SC under gratisveckorna även om spelet är en buggfest generellt.

Medlem
Skrivet av Tronic:

Vad handlar spelet om? Bara flyga runt och skjuta på andra skepp? Skulle kunna googla men jag tillhör i den generation som gillar diskussioner 😃

Skjuta skepp är en del men man kan även göra uppdrag till fots (eller en kombination)
Man kan även spela spelet som en truck-simulator om man vill.
Eftersom spelet är under utveckling finns inte alla yrken eller funktioner än och precis som @IMSG
säger så finns en hel del buggar.

Du kan läsa mer om spelet här,
https://www.fz.se/forum/trad/438215-den-officiella-star-citiz...

Medlem

Anvil skeppen visar dom upp idag.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av IMSG:

Göra diverse uppdrag, bryta stenar i rymden eller på planeter för att få cash till skepp eller gear, alternativt ”utforska”. Världen må vara stor men den innehåller inget content direkt utan man flyger mer eller mindre planlöst omkring, därav citattecken. Kan förvisso vara ganska soft.

Servrarna är limiterade till 50 pers så striderna är mot NPC:er i vissa uppdrag.

Värt att testa SC under gratisveckorna även om spelet är en buggfest generellt.

Intressant. Måste prova ikväll. Är de nån server som är bättre än andra? Lite som i Word Of Warcraft.


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Tronic:

Intressant. Måste prova ikväll. Är de nån server som är bättre än andra? Lite som i Word Of Warcraft.

Spelar ingen större roll, i slutändan ska allt bli en enda stor server ändå. Vissa guilds/organisationer håller till på vissa servrar men har aldrig engagerat mig i andra spelare direkt. Hade som roligast när jag och ett par polare körde ihop men som spelet är nu får man inte mycket ut av samarbete.

Medlem

Idag blir det crusader industries.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Misc idag.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar