Elite Dangerous gratis på Epic nästa vecka

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

är det med allt dlc åxå?

Elite Dangerous har inget DLC, men en expansion "Horizons" och den ingår. Allt annat nytt innehåll är gratis uppdateringar som är inkluderade. Mikrotransaktioner är skins till skeppet, skeppsdetaljer och kläder på karaktären.

Nästa expansion "Odyssey" släpps 2021.
https://www.elitedangerous.com/odyssey/

Medlem
Skrivet av Skuggsvept:

Kul, har haft ögonen på det länge men aldrig slagit till då jag saknar VR- och/eller flygsim-utrustning.

Har du en Xbox kontroll så funkar det alldeles utmärkt med det

Medlem
Skrivet av Fulci:

Elite Dangerous har inget DLC, men en expansion "Horizons" och den ingår. Allt annat nytt innehåll är gratis uppdateringar som är inkluderade. Mikrotransaktioner är skins till skeppet, skeppsdetaljer och kläder på karaktären.

Nästa expansion "Odyssey" släpps 2021.
https://www.elitedangerous.com/odyssey/

ok gött

Medlem

kört det endel i vr på min index, riktigt mäktig upplevelse, typ det enda "flygspelet" jag inte mår illa av öht, av någon anledning.

Medlem
Skrivet av superlim:

förstår att en del veteraner är lite förbannade, de har lagt otroligt mycket energi senaste året på att göra om new player experience, allt annat har fått stå åt sidan, nya expansioner, stora buggar, nätverksproblem osv. Har man betalat för sig svider det lite i ögonen

Tror inte de flesta veteraner bryr sig, det var länge sedan man betalade något för spelet och det är inga stora summor det handlar om. Tvärtom uppskattar nog de flesta en större community med nya spelare.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är faktiskt riktigt bra styrning med mus och tangentbord. Även om det inte blir sim-känslan. Att sätta upp spelet rätt tar dock rätt lång tid. Först måste man hitta vilka kontroller som är viktiga sen måste man konfigurera upp så de fungerar. Det finns en och en annan keybinding i Elite Dangerous.

Tack för svar! Jag tog hem det så får jag testa

Medlem
Skrivet av Ahris:

Tror inte de flesta veteraner bryr sig, det var länge sedan man betalade något för spelet och det är inga stora summor det handlar om. Tvärtom uppskattar nog de flesta en större community med nya spelare.

vi måste helt klart röra oss i olika elite-cirklar.

Medlem
Skrivet av superlim:

vi måste helt klart röra oss i olika elite-cirklar.

Det finns inte så många cirklar att röra sig i men du får fråga dig själv hur många 'veteraner' du har sett uttrycka sitt missnöje och om det är tillräckligt många för att dra de tusentals av oss som spelar över en kant.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det finns inte så många cirklar att röra sig i men du får fråga dig själv hur många 'veteraner' du har sett uttrycka sitt missnöje och om det är tillräckligt många för att dra de tusentals av oss som spelar över en kant.

men jag drog inte alla över en kant, jag skrev "en del".
att folk inte är nöjda är väl knappast en nyhet, senast förra året var det ju ett stort uppror när otroligt många communities gick ihop och skrev ett brev till frontier pga att spelet var helt trasigt.

12
Skriv svar