Sony-chef: Playstation 5 kan få Game Pass-liknande tjänst

Avstängd
Skrivet av Issue:

Nej, och tydligen tycker ju varken intervjuaren eller chefen själv det då frågan är hur de ska möta Game Pass och chefen säger att saker är på gång.

mmm.. saker är på gång... troligtvis rörande PS now.
Vad är det enligt dig då som gör att psnow inte är en liknande tjänst som gamepass?

Är netflix inte en liknande tjänst som disney+ till exempel?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av kebbe:

Gamepass är som att prenumerera på ett Steam-konto laddat med spel, PS Now är streaming i 240p med 190ms input lag. I vilken värld är dessa "liknande tjänster"?

Nae inte direkt. Är endast 2 och 3 titlar som strömmas på konsol. På PC är det alla. Så var det när jag körde min gratis period iaf.

Är Microsofts servrar också tror jag, så är väl exakt samma lina som ex. Xcloud. Dock kanske med annan kodning men samma infrastruktur


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör
Skrivet av Checker:

mmm.. saker är på gång... troligtvis rörande PS now.
Vad är det enligt dig då som gör att psnow inte är en liknande tjänst som gamepass?

Är netflix inte en liknande tjänst som disney+ till exempel?

De har många likheter, men också skillnader. T.ex. att PS Now inte ger tillgång till alla nya Sony-spel samma dag de släpps, och att PS Now streamar spel till pc istället för att installera dem. Det är ingen dålig tjänst, men Gamepass är bättre. Förhoppningsvis tänker Sony minska skillnaden.


signatur
Medlem

Demon's Souls till PC confirmed!!

Ambassadör
Xbox

Yes! Det är framtiden, Ryan ändrar sig alltid om allt ( ) så det lär bli förändringar för PS.

Kommer gladeligen prenumerera på en PS-tjänst som matchar Xbox Game Pass på PC, med nya PS-spel dag 1 och permanent, installation och inte streaming etc.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

De har många likheter, men också skillnader. T.ex. att PS Now inte ger tillgång till alla nya Sony-spel samma dag de släpps, och att PS Now streamar spel till pc istället för att installera dem. Det är ingen dålig tjänst, men Gamepass är bättre. Förhoppningsvis tänker Sony minska skillnaden.

Nu var inte frågan vilken som är bättre. Men håller fullständigt med om att gamepass är bättre.

Psnow är en prenumerationstjänst som ger tillgång till spel. Gamepass också. Så det är liknande tjänster eller?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Redaktör
Skrivet av Checker:

Nu var inte frågan vilken som är bättre. Men håller fullständigt med om att gamepass är bättre.

Psnow är en prenumerationstjänst som ger tillgång till spel. Gamepass också. Så det är liknande tjänster eller?

Du frågade om inte tjänsterna var lika. Ja, de har likheter, men också ett par stora skillnader. Men jag får känslan av att du inte är intresserad av att höra att någon gör något bättre än Sony. För min del vill jag se så många bra tjänster som möjligt, så kan jag välja den eller de jag vill ha.


signatur
Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Yes! Det är framtiden, Ryan ändrar sig alltid om allt ( ) så det lär bli förändringar för PS.

Tar nog efter Spencer i den frågan. Ryan har säkert märkt att det hjälper att säga vad folk vill höra istället för vad som menas


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Issue:

Men det har dom ju redan enligt PS fanboys, det heter PS now

Jo, tycker det är utmärkt att streaming finns som alternativ, men personligen så är det (iaf. inte idag) något som ersätter att spela riktiga spel lokalt, oavsett om på PC eller konsol.

Så för mig (talar inte om vad andra accepterar) så är då inte PS Now en möjlig ersättare till Gamepass som det ser ut idag.

Skrivet av Molotov:

Jag vill inte påstå att det är samma som gamepass till dator.
Gamepass är riktiga PC spel man laddar ner och installerar och kör native på PC.
PS now är nån form av streaming om jag inte är helt ute och cyklar? Som nån mer variant av Stadia light

Håller med dig helt.

Det är utmärkt att PS Now finns som streamingtjänst på PC (skall ta och testa någon dag), men hoppas att Sony, som det hintas av i nyheten, kan ta det till Gamepass-nivå och bli en riktig konkurrent på "native" (icke-streaming) PC-tjänst i framtiden.

Konkurrens är alltid bra för oss kunder, och tycker att Microsoft idag är lite för stora och ensamma på den sidan.

Tycker detta är en jättebra positiv nyhet, och hoppas på att Sony vågar ta steget och komma med detta!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Du frågade om inte tjänsterna var lika. Ja, de har likheter, men också ett par stora skillnader. Men jag får känslan av att du inte är intresserad av att höra att någon gör något bättre än Sony. För min del vill jag se så många bra tjänster som möjligt, så kan jag välja den eller de jag vill ha.

Njaa. Jag påstår att det är liknande tjänster. Inte att det är lika tjänster. Och som du ser i mitt tidigare svar så tycker jag att Gamepass är en bättre tjänst.

Och javisst föredrar jag playstation framför xbox. Det försöker jag inte dölja. Däremot svarar jag gärna på inlägg som helt uppenbart är osanningar. Min stora svaghet är väl att jag nappar för enkelt på trollinlägg.

Tillägg: hoppar heller inte in i random trådar och trollar eller ratar xbox. Vissa föredrar xbox. Jag föredrar playstation. Spela och ha kul istället för att trolla liksom


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Denne Jim Ryan tokvänder i allt han sagt innan, börjar bli lite komiskt. Var det inte samma man som i somras sa:
"We just don't see that as sustainable” och "It doesn't make sense for us"?

Oavsett så har jag själv haft PS Now, och det är inte i närheten av vad GamePass är. Bara stabiliteten på PS Now är skrattretande och så många gånger det tappat connection och jag fått börja om pga det inte sparats.

Medlem

Finns det någon artikel om PS där inte xboysen går igång direkt och hugger på varenda liten detalj de kan fabrikera eller förstora till något dåligt?
Ja nu är ja ju PS spelare själv ,ja menar efter 360 så var ju valet uppenbart och än idag förstår jag inte varför folk dras till att tugga igenom 10-15+ år gamla spel som inte ens var särskilt bra när de begav sig via en prem-tjänst som är billig nu,men vad händer när vi bundit oss fast där och slutar köpa fysiskt? De tar bort titlar hur de vill (ja även gamepass) ,vem vet om vi ens får färdiga spel längre då allt redan patchas dag 1,dag 14 mm, jag kommer sörja bluraydiscens död lika mycket som jag sörjde minidiscens död för de e va dessa tjänster kommer att resultera i om 80% väljer att premma på grejer du äger tills någon inte tycker du ska äga det längre. Nätack ps-plus funkar hur bra som helst i nuläget samt att hitta guldkorn för billig peng i spelbutikerna kompletterar varandra väldigt bra för min del iaf

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Denne Jim Ryan tokvänder i allt han sagt innan, börjar bli lite komiskt. Var det inte samma man som i somras sa:
"We just don't see that as sustainable” och "It doesn't make sense for us"?

Oavsett så har jag själv haft PS Now, och det är inte i närheten av vad GamePass är. Bara stabiliteten på PS Now är skrattretande och så många gånger det tappat connection och jag fått börja om pga det inte sparats.

Jo, inte lite. "We believe in generations" 🤭

Redaktör
Skrivet av Caesarsaurus:

Finns det någon artikel om PS där inte xboysen går igång direkt och hugger på varenda liten detalj de kan fabrikera eller förstora till något dåligt?
Ja nu är ja ju PS spelare själv ,ja menar efter 360 så var ju valet uppenbart och än idag förstår jag inte varför folk dras till att tugga igenom 10-15+ år gamla spel som inte ens var särskilt bra när de begav sig via en prem-tjänst som är billig nu,men vad händer när vi bundit oss fast där och slutar köpa fysiskt? De tar bort titlar hur de vill (ja även gamepass) ,vem vet om vi ens får färdiga spel längre då allt redan patchas dag 1,dag 14 mm, jag kommer sörja bluraydiscens död lika mycket som jag sörjde minidiscens död för de e va dessa tjänster kommer att resultera i om 80% väljer att premma på grejer du äger tills någon inte tycker du ska äga det längre. Nätack ps-plus funkar hur bra som helst i nuläget samt att hitta guldkorn för billig peng i spelbutikerna kompletterar varandra väldigt bra för min del iaf

Om du är nöjd med ditt val är det bara att gratulera! Detsamma gäller alla som föredrar Xbox, Switch, pc, Stadia eller nåt annat. Finns folk som hackar på alla dessa plattformar också, men nånstans har ju alla ändå samma intresse.


signatur
Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Jo, inte lite. "We believe in generations" 🤭

Mm. Att strunta i över 100 miljoner av sin kundbas låter inte helt sunt från ett business-perspektiv.

Killgissar nu: Att dom tror på generationer behöver ju inte betyda att allt endast ska släppas till ny generation. På exakt samma sätt som tidigare generationer så är det även nu en övergångsperiod där vissa spel görs till både ps4 och ps5 medan andra görs endast för ps5.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Game Pass = PC/Xbox. Lite mer intressant för vissa.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Hur jävla svårt ska det vara, Sony. Se till att PS Now strömmar i 1080p, och sluta upp med tidsbegränsade titlar så är problemet löst.

Det hjälper ju inte mycket.. Gamla spel, 1080p, streaming-artefakter.

Kontra Gamepass: Mycket nyare spel (och sprillans nya spel), laddas ner, 4K, HDR, osv. Speciellt nu med de nya HDMI 2.1-konsolerna så sticker ju en streaming-tjänst i 1080p ännu mer i ögonen.

Det går inte ens att jämföra tjänsterna. Gamepass har så sjukt mycket mer mervärde. Dessutom får du spelen native till PC också.

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Finns det någon artikel om PS där inte xboysen går igång direkt och hugger på varenda liten detalj de kan fabrikera eller förstora till något dåligt?
Ja nu är ja ju PS spelare själv ,ja menar efter 360 så var ju valet uppenbart och än idag förstår jag inte varför folk dras till att tugga igenom 10-15+ år gamla spel som inte ens var särskilt bra när de begav sig via en prem-tjänst som är billig nu,men vad händer när vi bundit oss fast där och slutar köpa fysiskt? De tar bort titlar hur de vill (ja även gamepass) ,vem vet om vi ens får färdiga spel längre då allt redan patchas dag 1,dag 14 mm, jag kommer sörja bluraydiscens död lika mycket som jag sörjde minidiscens död för de e va dessa tjänster kommer att resultera i om 80% väljer att premma på grejer du äger tills någon inte tycker du ska äga det längre. Nätack ps-plus funkar hur bra som helst i nuläget samt att hitta guldkorn för billig peng i spelbutikerna kompletterar varandra väldigt bra för min del iaf

Oj där var det någon som var triggad. Att skita på gamla spel var bland de dummaste kommentarer jag hört. Finns mängder av bra spel där.
Håller med om att det är spännande att folk nyttjar streamingtjänster utan att äga en faktisk licens.

Sitter själv bara på PC sedan några år tillbaka, men tittar på konsoller, speciellt vid generationsskifte. Från utsidan ser det ut som Sony behöver en del exclusives för att konkurrera med Xbox. Och måste man konkurrera med exclusives så bäddar det för något riktigt illa, likt din kommentar att prenumera på speltjänsteristället för att köpa.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Det hjälper ju inte mycket.. Gamla spel, 1080p, streaming-artefakter.

Kontra Gamepass: Mycket nyare spel (och sprillans nya spel), laddas ner, 4K, HDR, osv. Speciellt nu med de nya HDMI 2.1-konsolerna så sticker ju en streaming-tjänst i 1080p ännu mer i ögonen.

Det går inte ens att jämföra tjänsterna. Gamepass har så sjukt mycket mer mervärde. Dessutom får du spelen native till PC också.

Jag vill börja med att säga att även jag föredrar Game pass, men vill poängtera vissa saker här.

PS Now till konsol tillåter nedladdning också, det är bara PC som är begränsat till streaming. Sonys exklusiva spel finns bara till konsol, så det finns inget alternativ till streaming förutom att porta eller helt göra om spel för PC. Jag har därför svårt att se hur det skulle gå att ladda ned spelen även på PC, eftersom spelen måste köras via en konsol i "molnet".

Utbudet som Game pass har till PC är undermåligt i min mening, speciellt i jämförelse med utbudet på Konsol. Det är ungefär som att jämföra Netflix USA med Netflix i Sverige. Spelen som jag får "native till PC", är spel som redan är utvecklade till PC. Inte spel som vanligtvis är exklusiva till konsol.

Det är klart det går jämföra tjänsterna. Om Sony erbjöd alla sina exklusiva titlar från dag 1, via PS Now så vore det väldigt mycket att jämföra äpplen med äpplen. Det enda undantaget är att Game Pass låter dig ladda ned spel på PC, i övrigt är det samma. PS Now är i stort sett samma sak som Game Pass och Xcloud.

Jag tänker till och med gå så långt att säga följande. Om Alla Sonys exklusiva titlar fanns tillgängliga från dag 1, och stannade kvar i biblioteket, så vore det en tjänst jag skulle välja 99 gånger av 100 kontra Game Pass.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Avstängd
Skrivet av Belfry:

Jag vill börja med att säga att även jag föredrar Game pass, men vill poängtera vissa saker här.

PS Now till konsol tillåter nedladdning också, det är bara PC som är begränsat till streaming. Sonys exklusiva spel finns bara till konsol, så det finns inget alternativ till streaming förutom att porta eller helt göra om spel för PC. Jag har därför svårt att se hur det skulle gå att ladda ned spelen även på PC, eftersom spelen måste köras via en konsol i "molnet".

Utbudet som Game pass har till PC är undermåligt i min mening, speciellt i jämförelse med utbudet på Konsol. Det är ungefär som att jämföra Netflix USA med Netflix i Sverige. Spelen som jag får "native till PC", är spel som redan är utvecklade till PC. Inte spel som vanligtvis är exklusiva till konsol.

Det är klart det går jämföra tjänsterna. Om Sony erbjöd alla sina exklusiva titlar från dag 1, via PS Now så vore det väldigt mycket att jämföra äpplen med äpplen. Det enda undantaget är att Game Pass låter dig ladda ned spel på PC, i övrigt är det samma. PS Now är i stort sett samma sak som Game Pass och Xcloud.

Jag tänker till och med gå så långt att säga följande. Om Alla Sonys exklusiva titlar fanns tillgängliga från dag 1, och stannade kvar i biblioteket, så vore det en tjänst jag skulle välja 99 gånger av 100 kontra Game Pass.

Medhåll av allt. Även det om att gamepass idag är en bättre tjänst, det då främst för att Microsoft erbjuder nyare spel från tredje part.

Och som tilägg till ditt inlägg kan ju även nämnas att med streaming på PC får du möjligheten att spela psnow spelen på i princip vilken PC som helst.

Testade själv när jag prenumererade på tjänsten att köra på en no-brand Windows 10 tablet från Aliexpress (ca pris 1000 sek) och det fungerade hur bra som helst. Tror inte så många spel från Gamepass skulle fungera på den.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Här skrev jag en massa saker. Men kom på att det inte är någon idé att diskutera med Sony fanboys... Må väl


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Checker:

Testade själv när jag prenumererade på tjänsten att köra på en no-brand Windows 10 tablet från Aliexpress (ca pris 1000 sek) och det fungerade hur bra som helst. Tror inte så många spel från Gamepass skulle fungera på den.

Nej. Hur tänkte du där att en kinaPC/tablet för en papp skulle kunna ha kraft att spela moderna spel?

Känns extremt okunnigt och verklighetsfrånvänt.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Nej. Hur tänkte du där att en kinaPC/tablet för en papp skulle kunna ha kraft att spela moderna spel?

Känns extremt okunnigt och verklighetsfrånvänt.

Han gör bara en poäng att PS Now är bättre än Game Pass eftersom han kan spela streamade spel på en kass dator men inte spela installerade spel från Game Pass på en kass dator.

Btw så är det bekräftat att även PC kommer få game streaming från molnet i Game Pass, så snart är då Game Pass ännu mer bättre än PS Now eftersom ifall kraften finns i datorn så kan man installera spelen och om kraften inte finns så kan man göra som med PS Now, streama spelen.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Avstängd
Skrivet av martinot:

Nej. Hur tänkte du där att en kinaPC/tablet för en papp skulle kunna ha kraft att spela moderna spel?

Känns extremt okunnigt och verklighetsfrånvänt.

Streamade via psnow.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Avstängd
Skrivet av Issue:

Han gör bara en poäng att PS Now är bättre än Game Pass eftersom han kan spela streamade spel på en kass dator men inte spela installerade spel från Game Pass på en kass dator.

Btw så är det bekräftat att även PC kommer få game streaming från molnet i Game Pass, så snart är då Game Pass ännu mer bättre än PS Now eftersom ifall kraften finns i datorn så kan man installera spelen och om kraften inte finns så kan man göra som med PS Now, streama spelen.

Nej. Säger inte att det är bättre. Säger bara vad man kan göra med psnow då det inte verkar finnas så mycket kunskap i ämnet här.

Ser framemot att testa Gamepass på samma tablet. Troligtvis kommer det fungera ännu bättre


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Streamade via psnow.

Jo, för streaming ja. Absolut. Men du beklagade dig att prestandan inte räcker till för att köra spel native på en kinaplatta för under 1000 pix. Vilket jag menar att du kom lite snett när du kritiserar Gamepass för det. Blir inte bättre av steam eller andra spel som körs native på en så kraftlösa maskin. Så antingen är du okunnig, eller vill bara starta religionskrig i forumet.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av martinot:

Jo, för streaming ja. Absolut. Men du beklagade dig att prestandan inte räcker till för att köra spel native på en kinaplatta för under 1000 pix. Vilket jag menar att du kom lite snett när du kritiserar Gamepass för det. Blir inte bättre av steam eller andra spel som körs native på en så kraftlösa maskin. Så antingen är du okunnig, eller vill bara starta religionskrig i forumet.

Jag kritiserade inte Gamepass över det. Nämnde bara att det inte är möjligt just nu. På samma sätt som att en kraftfull PC inte kan spela psnow spel från lokalt lagringsutrymme. Det är inte att kritisera.

Försöker heller inte starta något krig. Jag har ju gång på gång sagt att jag tycker gamepass är den bättre tjänsten av dom 2. Blir ännu bättre när dom börjar erbjuda streaming också så att fler personer (dom utan gaming rigg) kan ta del av utbudet.

Ta inte så illa upp över att någon lyfter fram fördelar för något du inte gillar. Det är trots allt bara plastlådor innehållande lite elektronik det handlar om

Tillägg:
Ahhh..nu ser jag var det gick snett. Du tolkade mitt inlägg som att jag beskyllde Gamepass för att jag inte kunde spela lokala spel på en tablet med samma prestanda som en brödrost. Det var ju inte så jag menade såklart. Det är ju uppenbart att en tablet inte skulle klara av att göra det.

Tråkigt bara att du kände dig tvungen att ta till personangrepp


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Jag kritiserade inte Gamepass över det. Nämnde bara att det inte är möjligt just nu. På samma sätt som att en kraftfull PC inte kan spela psnow spel från lokalt lagringsutrymme. Det är inte att kritisera.

Försöker heller inte starta något krig. Jag har ju gång på gång sagt att jag tycker gamepass är den bättre tjänsten av dom 2. Blir ännu bättre när dom börjar erbjuda streaming också så att fler personer (dom utan gaming rigg) kan ta del av utbudet.

Ta inte så illa upp över att någon lyfter fram fördelar för något du inte gillar. Det är trots allt bara plastlådor innehållande lite elektronik det handlar om

Tillägg:
Ahhh..nu ser jag var det gick snett. Du tolkade mitt inlägg som att jag beskyllde Gamepass för att jag inte kunde spela lokala spel på en tablet med samma prestanda som en brödrost. Det var ju inte så jag menade såklart. Det är ju uppenbart att en tablet inte skulle klara av att göra det.

Tråkigt bara att du kände dig tvungen att ta till personangrepp

”Personagrepp”?

Ge dig!

Pinsamt nu.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Jag har hört och läst dussintals olika inlägg och så vidare att PlayStation Now redan är det första "Game Pass" och att det är sååååååååååååååååååååå mycket bättre än Xbox Game Pass. Och att PlayStation Now har såååååååååååååååååååååååååå mycket mera utbud. Att det är läskigt såååååååååååååååååååååååååå mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Checker:

Streamade via psnow.

Skrivet av martinot:

Jo, för streaming ja. Absolut. Men du beklagade dig att prestandan inte räcker till för att köra spel native på en kinaplatta för under 1000 pix. Vilket jag menar att du kom lite snett när du kritiserar Gamepass för det. Blir inte bättre av steam eller andra spel som körs native på en så kraftlösa maskin. Så antingen är du okunnig, eller vill bara starta religionskrig i forumet.

Gamepass innebär att du kör applikation/program/spel på datorn du sitter vid och spelar. Streaming innebär att du får det uppspelat på en maskin, skickat via kabel/wifi/mobilnät till en annan enhet. Har varken gamepass eller PS versionen, men vad man läst om det så är det väl detta som är skillnaden? Att jämföra dem blir lite som äpplen och päron. Kanske bör jämföra PS mot Stadia eller liknande.

Det jag inte vet är om du kan linka ditt gamepass på något sätt så du spelar de spelen via Steam, för då kan du få det streamat där, till en klenare enhet. Men kan vara att det bara funkar på steam-native spel, samt du måste nog ha en kraftigare dator att streama från, då Steam inte funkar på xbox(?). Skall testa ikväll att lägga till SoT på Steam (inte köpa på Steam, utan min MS version) och se om jag kan skicka till min spelplatta..

123
Skriv svar