Nu har HBO officiellt beställt The Last of Us-serien

Robot
Nu har HBO officiellt beställt The Last of Us-serien

Neil Druckmann och Craig Mazin står för manus.

#TV-serier, #The-last-of-us, #nyhetstips


Dex
Medlem

Ska bli väldigt intressant och se vad dom gör med detta och framför allt vem som kommer spela Joel och Ellie!

Medlem

Värt att notera är att Johan Renck (också Chernobyl) regisserar minst ett avsnitt

Medlem

Gör mitt yttersta för att behärska förväntningarna!

Medlem

Bra att de väljer de första spelet (med råge det bästa) som bas för serien.

Medlem

Vet inte, känns som en ytterst meningslös serie att göra.
Spelet är i grunden tillräckligt som typ en film att det ska vara värt att berätta en historia som mer eller mindre redan berättats.

Gör hellre något som utspelar sig i den världen med dessa 2 personer i bakgrunden, tror inte att detta kommer bli något vidare.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Vet inte, känns som en ytterst meningslös serie att göra.
Spelet är i grunden tillräckligt som typ en film att det ska vara värt att berätta en historia som mer eller mindre redan berättats.

Gör hellre något som utspelar sig i den världen med dessa 2 personer i bakgrunden, tror inte att detta kommer bli något vidare.

Fast alla orkar eller vill ju inte spela igenom spelen heller.
Jag gav upp med ettan pga kass styrning och att det är för mycket smygande (vet ej exakt var men en stund efter att man gått in i ett hotell och ska smyga)
Men jag tycker storyn Är intressant.
Om man tänker som dig så ska man ju inte göra film/serier av böcker heller eftersom de redan berättats.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Spelet är i grunden tillräckligt som typ en film att det ska vara värt att berätta en historia som mer eller mindre redan berättats.

Finns många som inte spelat spelet som t.ex min fru. Tycker spelen är riktigt bra och skulle gärna att hon delade spelens historia med mig så nog kan det finnas anledning att sprida det utanför spelen.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Kan bli bra detta.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Last of Us är rätt meh.......meeeeeen
Kan bli bra för det är HBO och inte netflix
*dock de två sista got säsongerna ignorerar vi*


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Mazin och Renck kan ju det där med atmosfär och trovärdighet i alla fall. Kanske blir sevärt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Hoppas verkligen att det blir skådisar som är väldigt lika (utseendemässigt) Joel och Ellie, så vi slipper Uncharted diskussionen igen. De behöver inte vara duktiga skådisar, bara de är lika.

Medlem
Skrivet av vamp:

Hoppas verkligen att det blir skådisar som är väldigt lika (utseendemässigt) Joel och Ellie, så vi slipper Uncharted diskussionen igen. De behöver inte vara duktiga skådisar, bara de är lika.

Jo, de behöver vara duktiga skådespelare. Ligger törsta fokuset på Joel och Ellie ska dessa två personer bära hela serien på sina axlar och hålla den instressant. Kan de inte leverera en trovärdig och gripande prestation kan det istället bli pinsamt och skrattretande.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Att folk inte tröttnat på zombie historier än

Medlem

Det här kommer bli episkt! En HBO-produktion där Neil Druckmann och Craig Mazin står för manus. Vad kan gå fel?

Medlem

usch då om Druckmann kommer vara involverad finns det tyvärr stor chans det kommer bli en rörig smörja. Han är definitivt ingen bra story writer.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av vamp:

Hoppas verkligen att det blir skådisar som är väldigt lika (utseendemässigt) Joel och Ellie, så vi slipper Uncharted diskussionen igen. De behöver inte vara duktiga skådisar, bara de är lika.

Sarkasm?

Medlem
Skrivet av SunShine:

usch då om Druckmann kommer vara involverad finns det tyvärr stor chans det kommer bli en rörig smörja. Han är definitivt ingen bra story writer.

Det stämmer. Han är inte den som skriver storyn. Sen finns det väl en skillnad i din smak för en berättelse och om du är intresserad av den och huruvida han faktiskt är bra som Creative Director och författarna är bra på att skriva berättelsen. Det ingår liksom tekniker i att skriva, inte minst när det gäller spelmanus. "Smörja." Herrejävlar vad det ska hagla anfall.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Första spelet har enligt mig kanske den bästa storyn som gjorts för ett spel. MEN det kräver bra skådespeleri för att ro i land detta.

It's not a lake, it's an ocean

Det första spelet är ju fantastiskt, och även om jag tycker att Naughty Dog snavade fullständigt i uppföljaren kan serien bli sevärd i alla fall. Om de lyckas med rollbesättningen och tonen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Bara att locka Hugh Jackman till rollen som Joel så är halva hemma. Alternativt Josh Brolin.

Medlem

Ah har bara Netflix. Detta kommer att betyda ett köp på blue-ray när den kommer ut.

Medlem

Ni kan nog se fram emot kraftfulla och modiga avsnitt som får er att bölen till mamsen. Jag har mina aningar om vilka som är skurkar och vilka som är fantastiska orädda hjältar.

Medlem
Skrivet av Mosfet:

Ni kan nog se fram emot kraftfulla och modiga avsnitt som får er att bölen till mamsen. Jag har mina aningar om vilka som är skurkar och vilka som är fantastiska orädda hjältar.

Joel, Ellie och Fireflies?

Medlem
Skrivet av vamp:

Hoppas verkligen att det blir skådisar som är väldigt lika (utseendemässigt) Joel och Ellie, så vi slipper Uncharted diskussionen igen. De behöver inte vara duktiga skådisar, bara de är lika.

Jag ser betydligt hellre att man tar två bra skådisar som inte liknar spelfigurerna än två medelmåttiga skådisar som liknar soelfigurerna.

Medlem

Dolph Lundgren som Joel


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Fragtjuv

Jag kan spela Joel. Det blir dock med lite slarvig engelska med inslag av både värmländska och skaraborgska.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag kan spela Joel. Det blir dock med lite slarvig engelska med inslag av både värmländska och skaraborgska.

Låter suveränt! Då lovar jag o titta på varenda avsnitt!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Popski:

Jag ser betydligt hellre att man tar två bra skådisar som inte liknar spelfigurerna än två medelmåttiga skådisar som liknar soelfigurerna.

Men självklart. Herresatan att det flög över huvudet på så många.

Hugh Jackman känns ganska given för Joel. Man får hoppas


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

12
Skriv svar