Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Avstängd

Nu har jag dragit till vinland men alltså hur gör man för att få gear där? Är ju lönlöst att boxa ner fienderna.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ah, vad dum jag är, den hade jag ju läst. Tror jag fått för mig att det bara var nån första intrycken-recension.

Medlem

@fz ni behöver inskaffa funktionen till forumet som gör att man alltid kommer till sista olästa kommentaren. Så som SweClockers och andra forum har.

Är lite förvånad att de fortfarande inte släppt någon patch. 🙃

NuZ
Testpilot
Skrivet av Cyberz:

@fz ni behöver inskaffa funktionen till forumet som gör att man alltid kommer till sista olästa kommentaren. Så som SweClockers och andra forum har.

Är lite förvånad att de fortfarande inte släppt någon patch. 🙃

Den svarta stjärnan används ju här också?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Vinland var ett kul inslag men alltså det är inte kul att spela. Någon som är där eller har gjort det man kan snacka med?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Den svarta stjärnan används ju här också?!

Vadå?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Cyberz:

När du går in på en tråd finns det en svart liten stjärna vid pilarna för sidorna. Där kommer du till senaste olästa inlägg. Sen om du gör som jag på mobil och trycker på ”antalet kommentarer” siffrorna istället för ”kommentera” i en artikel så kommer du också till senaste olästa. Ska ske automagiskt så att säga


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

När du går in på en tråd finns det en svart liten stjärna vid pilarna för sidorna. Där kommer du till senaste olästa inlägg.

Today I learned!

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_79617:

Today I learned!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

När du går in på en tråd finns det en svart liten stjärna vid pilarna för sidorna. Där kommer du till senaste olästa inlägg. Sen om du gör som jag på mobil och trycker på ”antalet kommentarer” siffrorna istället för ”kommentera” i en artikel så kommer du också till senaste olästa. Ska ske automagiskt så att säga

Ok tack för info.
Men man har blivit bortskämd med att forumet håller koll på det åt mig.
Fort man kommer in så kommer man till rätta.

Medlem

Visst ska det vara möjligt att göra transfer ps4 - - > ps5 och inte behöva börja om? I så fall, någon som fått det ett funka?

Jag har sett till att allt ligger i cloud storage ps+ men den hittar ingenting på min ps5a ändå. Jäkligt frustrerande.

Skrivet av exnm:

Visst ska det vara möjligt att göra transfer ps4 - - > ps5 och inte behöva börja om? I så fall, någon som fått det ett funka?

Jag har sett till att allt ligger i cloud storage ps+ men den hittar ingenting på min ps5a ändå. Jäkligt frustrerande.

Har för mej att du skal överföra din saves genom Ubisoft connect och inte i PS+ cloud


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Har för mej att du skal överföra din saves genom Ubisoft connect och inte i PS+ cloud

Ubisoft connect fattade jag noll av men löste det med ps+ ändå. Jag tror problemet var att jag hade olika versioner så jag patchade till senaste AC på ps4an, sparade om, sen fanns det på ps5an med.

Så nu ska spelas 💪

Medlem

Försökte lira igår men det är så fruktansvärt dåligt ljud i spelet? Fick ont i öronen nästan

Avstängd

Gjort vinland nyss där man ska avrätta gorm. Trodde man behövde vapen men gick att klara det smygande och sen med lönnbladet.

Kul att indian stammen där är samma stam som i AC 3. Som Connor kommer ifrån.

Omgivningarna är likt AC 3 med!


signatur

PS5 och inget annat.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag kanske är ute och cyklar, men är det inte brukligt att använda spoilertags? Lite menlöst om man bara ska kunna diskutera spelet efter att man har klarat det.

Medlem
Skrivet av breahl:

Gjort vinland nyss där man ska avrätta gorm. Trodde man behövde vapen men gick att klara det smygande och sen med lönnbladet.

Kul att indian stammen där är samma stam som i AC 3. Som Connor kommer ifrån.

Omgivningarna är likt AC 3 med!

Du kan ju sluta spoila

Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Du kan ju sluta spoila

Men ursäkta då. Se det som tips i stället så ni vet vad ni ska göra där. Tycker inte det var så mycket spoil. Varje allians man ska göra går ju mer eller mindre ut på att man ska lönnmörda någon. Vi har diskuterat det innan i denna tråd med på stället jag fastnade på.

Ta bort ditt inlägg. Satte spoilertag.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Gav in ikväll och skaffade spelet, behovet av att kötta med yxa blev för stort. Ganska besviken på de första minutrarna dock. Ni som spelat en del, avklaras den här hämdhistorien tidigt i spelet och storyn leds vidare till annat eller är det verkligen ett till spel där man ska hämnas sina mördade anhöriga som man knappt lärt känna? För det känns ärligt talat extremt jävla uttjatat vid det här laget. Finns andra motiv än hämd här i världen.

Någon fler än jag som tycker att ljudet i spelet är jävligt skumt förövrigt? Väldigt ojämna/märkliga ljudvolymer på saker, stridsljud är jäkligt tysta jämfört med vissa ljud när man plockar upp saker, vissa dialoger är tysta, vissa högljudda etc. (oavsett dynamic range-inställning), har bara spelat nån timme så man kanske vänjer sig men än så länge känns det jävligt.. skumt bara. (på PC)

Dex
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Gav in ikväll och skaffade spelet, behovet av att kötta med yxa blev för stort. Ganska besviken på de första minutrarna dock. Ni som spelat en del, avklaras den här hämdhistorien tidigt i spelet och storyn leds vidare till annat eller är det verkligen ett till spel där man ska hämnas sina mördade anhöriga som man knappt lärt känna? För det känns ärligt talat extremt jävla uttjatat vid det här laget. Finns andra motiv än hämd här i världen.

Någon fler än jag som tycker att ljudet i spelet är jävligt skumt förövrigt? Väldigt ojämna/märkliga ljudvolymer på saker, stridsljud är jäkligt tysta jämfört med vissa ljud när man plockar upp saker, vissa dialoger är tysta, vissa högljudda etc. (oavsett dynamic range-inställning), har bara spelat nån timme så man kanske vänjer sig men än så länge känns det jävligt.. skumt bara. (på PC)

Nä då man hämnas väldigt snabbt. Det bygger upp till en helt ny story istället. Vill du kan du nog ha hämnats efter typ 1-2 timmar beroende på hur mycket sido saker du gör.

Ljudet är väldigt konstigt som du säger och många som har kommenterat det också på nätet.

Medlem
Skrivet av Dex:

Nä då man hämnas väldigt snabbt. Det bygger upp till en helt ny story istället. Vill du kan du nog ha hämnats efter typ 1-2 timmar beroende på hur mycket sido saker du gör.

Ljudet är väldigt konstigt som du säger och många som har kommenterat det också på nätet.

Skönt att höra. Hoppas de fixar till ljudet bara, kanske väntar lite med att spela tills dess.

Det enda konstiga med ljudet jag har är att Eivors röst hela tiden har ett litet eko eller reverb så det känns som man talar i en grotta hela tiden 😊


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Assassin's Creed Valhalla släpptes för två veckor sedan, och många som mig har stött på buggar i spelet. Var är uppdateringen Ubisoft?

Medlem
Skrivet av Fulci:

Assassin's Creed Valhalla släpptes för två veckor sedan, och många som mig har stött på buggar i spelet. Var är uppdateringen Ubisoft?

Verkar komma en uppdatering i veckan.

https://mobile.twitter.com/assassinscreed/status/133128744738...

Medlem
Skrivet av Sparton:

Tack för info, bra nyheter.

Medlem

Stötte på en Zealot som var 130 och jag 122 så tog en fight. Problemet var att han helade upp all skada supersnabbt. Brände alla pilar och gjorde en del skada men innan jag han fortsätta i närstrid var han fullt helad igen.

Dex
Medlem
Skrivet av Fulci:

Stötte på en Zealot som var 130 och jag 122 så tog en fight. Problemet var att han helade upp all skada supersnabbt. Brände alla pilar och gjorde en del skada men innan jag han fortsätta i närstrid var han fullt helad igen.

Jag har fått den buggen också att dom bara helar sig till fullt konstant.

Jag googlade det och hittade att man skulle springa iväg så man lämna striden (springa iväg ända till den stora health baren i toppen försvinner) och sen springa tillbaka igen så fungerade det för mig.

Hoppas du förstår vad jag menar då det blev lite konstigt skrivit kanske

Medlem
Skrivet av Dex:

Jag har fått den buggen också att dom bara helar sig till fullt konstant.

Jag googlade det och hittade att man skulle springa iväg så man lämna striden (springa iväg ända till den stora health baren i toppen försvinner) och sen springa tillbaka igen så fungerade det för mig.

Hoppas du förstår vad jag menar då det blev lite konstigt skrivit kanske

Han hänger nog kvar i området, ska testa. Tack för tipset.

Medlem

En liten sak som stör mig är att Odin's Sight är så ljus. Varje gång man använder den flashar skärmen ljust blått. Varför kunde de inte gjort en mörkare mer dämpad effekt.

Medlem

Har märkt en sak som är lite skum, trodde först det var lite inbillning men...
Evior är pyttepytteliten, verkligen... pytteliten, fel skala helt enkelt. Bilden under visar alltså Eivor bredvid ett litet barn.
Alla djur man träffar på är också bisarrt stora jämfört med lilla Eivor, rådjur ser ut som älgar etc.

Är det här någon jäkla bugg jag har råkat ut för eller är spelet bara helt bisarrt? Har testat med både manliga och kvinnliga Eivor och storleken är lika... liten.

Edit: Ok, verkar vara extra stort problem i just denna quest, men jag tycker ändå att det kvarstår i andra quests också, många karaktärer (utöver de där ENORMA heavy-fienderna) är liksom... större skala än Eivor, och skalan på djuren är fortfarande helt jäkla off, om inte djur var dubbelt så stora på vikingatiden...
https://www.vg247.com/2020/11/16/massive-children-plaguing-as...
Edit igen: Nu när jag laddade spelet igen var ungen liten, haha. Kusligt.

Skriv svar