Vilka tider spelar ni på?

Skribent
Vilka tider spelar ni på?

Jag har lagt märke till att en hel del personer på min vänlista på Steam har en tendens att sitta och lira spel ganska tidigt på morgnarna, vilket för mig är lite "märkligt".

Själv har jag jäkligt svårt för att spela på morgonen och till och med på dagen. Tror det grundas i att jag vill känna att jag är "färdig" med alla dagens göromål för att jag på allvar ska kunna slappna av och verkligen ha full uppmärksamhet på spelet, snarare än att ha tankar om vad jag måste göra senare i bakhuvudet.

Jag brukar sikta på att börja spela runt klockan 19:00, eftersom jag då har käkat och gjort allt som ska göras, så att spelandet kan fortgå ostört i några timmar.

När föredrar ni att spela på dygnet?

Medlem

Valde "kväll" men hade velat svara "när det passar"


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Helt korrekt: jag avslutar dagen men COD.

Medlem

Jag föredrar spelande på kvällen och de gånger jag rent planerar in spel så är det kvällstid.

Men det finns något väldigt charmigt med att sitta och crusader kinga med en kopp kaffe kl 06 på lördag morgon


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Föredrar på kvällen men jag spelar både morgon och dag, aldrig på natten numera.

Medlem

Vet inte om jag föredrar att spela på morgonen, men det är då det hinns med. Imorse mellan 6-8 hade jag och Eivor raid-party på xbox. Vid 8 väcker jag damen å då sätter vi oss vid varsin dator, dricker kaffe och spelar ca 1 timme. Sen börjar dagen (på helger då). På vardagar blir det sällan spel. Kvällar är jag oftast för trött för att spela


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Spelar oftast på kvällen. Skönt att koppla av efter en dag och mysigare när det är mörkt ute. Vet inte varför men känner att det känns 'förbjudet' att spela på dagen ibland eftersom jag egentligen borde göra något produktivt. Så därför kan det kännas extra kul att spela på dagen ibland när jag väl gör det .

Medlem

Skrev kväll, men brukar bli sen kväll. Nästan natt.

Det är då jag fysiskt kan.
Får vänta tills hushållet gått och lagt sig.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kväll. Blir oftast ganska sent, framåt natten.

Medlem

när resten av världen sover!


signatur

//monster

Skägg.
10 Chambers

Förr var det ju nästan uteslutande kväll, men utanför jobbet så blir det ofta helgmornar. Antingen att jag kliver upp någon timme innan vi brukar käka frukost (gubbvarning) eller att jag tar med mig en kaffekopp efter frullen och kör en stund innan man drar igång dagen.


signatur
Medlem

Eftersom jag har barn, fru och jobb så blir det när familjen sover. Sen kväll och ibland över till natten.

jbx
Medlem

Varje dag mellan 19:30 - 23:00, inte missat en dag på hela året. Ibland på helgen kan jag hålla lite längre.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Backloggens befriare
Skrivet av Freakon:

Valde "kväll" men hade velat svara "när det passar"

Samma här!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

kväll & natt då mest av det vuxna allvaret är gjort då, men nu under coronan så spelas det mer på dagen då som köksmästare är inte direkt så mycket jobb.

Medlem

Med fyra barn så spelar jag när det finns tid. Ibland npn timme eller två innan resten av huset vaknar.
Kanske lyckas klämma in nån timme på dagen.
Den blir det alltid en timme eller två sen kväll när alla somnat. Är en avkoppling att stänga ute verkligheten en stund ❤️❤️

Medlem

Går upp 04:00 för jobb, när jag är ledig går jag upp samma tid för rutinens skull. Då är det riktigt magiskt att kunna sätta sig och spela några timmar innan resten av världen har vaknat.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Spelar aldrig så länge junior är vaken. Men efter läggdags runt 20 tiden så kör man ett par timmar. På helgerna blir det nästan inget alls, då får man umgås med sambon lite istället på kvällarna

Medlem

Natt, faktiskt. Älskar känslan att spela när jag vet de allra flesta sover. På kvällar vet jag att det är mycket folk inne på Steam som kanske vill dra några CS-matcher. Apropå CS - jag kan absolut inte spela på morgonen, det går bara inte. Jag kan varken aima eller tänka.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Valde kväll, det blir som för så många andra när kidsen lagt sig. Frugan glor Greys och jag kör vad det nu är jag är sugen på för tillfället 🙂.
Men kan sakna att slänga i sig en frukost och sätta sig vid datorn och spela fram till lunch en lördag.

Medlem

När solen är nere och inte lyser på TVn.

Det värsta är en kvart ungefär en timme innan solen går ner. Då lyckas den lysa på ett fönster så det reflekteras till ett annat fönster som i sin tur går rakt in i mitt vardagsrum och på min TV. Omöjligt att titta på TVn då, om man inte tar ner persiennerna, men det vill jag inte göra, mina växter behöver sitt solljus.

Medlem

Eftermiddag / kväll

Avstängd

Spelar från och till. Ibland på morgonen, ibland på dagen och ibland på kvällen. Natten sover jag oftast.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Föredrar morgon/dag eftersom kvällarna kan bli så sena annars

Medlem

Föredrar spela på dagen / morgonen men det är svårt när man jobbar så oftast blir det ju på kvällen. Är mer pigg på dagen medans det finns lite naturligt ljus.

Medlem

Dom här fyra senaste dagarna när PS5 har släppts: Alla

Medlem

Som många tidigare sagt så blir det när d passar. Men min favorit tid att spela är på morgonen. När hela familjen är hemma (kör varannan vecka gällande barnen), jag vaknar innan alla andra och tar min kaffekopp med mig. Slår mig ner i lugn å ro för en timme eller två med tvspel.
Vet inte varför men jag har mer "lugn i kroppen" och kan lira utan att fundera på nått annat när alla i familjen är under samma tak

It's not a lake, it's an ocean

Det är lätt att svara på: när barnen har somnat, vilket innebär kväll. Ofta mellan kl. 20 och 21.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Är lång sjukskriven så brukar dela upp mina spel timmer.
Lite på morgonen, middag, kväll.

Men annars när man jobbade så var det ju oftast kväll, eller tidiga mornar när resten av familjen låg och sov.

Medlem

När jag är vaken


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar