Bästa releasespelet

Medlem
Bästa releasespelet

Spelar Demons Souls till PS5 och blir slagen över hur bra spel det faktiskt är sett till day 1 release. Grafik, ljud och teknik i världsklass.

Min undran är vilket som är det bästa spelet du har avnjutit i samband med en release av en ny konsol.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Super Mario World. Polarna och jag brukade gå till en leksaksaffär (tror det var Lekia) som hade det innan release. Sedan när SNES gick att köpa så kunde man sitta i lugn och ro med spelet.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Super Mario World. Polarna och jag brukade gå till en leksaksaffär (tror det var Lekia) som hade det innan release. Sedan när SNES gick att köpa så kunde man sitta i lugn och ro med spelet.

Håller med om super Mario world.
Om det var en release titel men det tror jag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vid eftertanke så tror jag att Super Mario 64 är det bästa jag har upplevt i samband med en release.

Bara att kunna dra i Marios näsa vid startskärmen kändes episkt.

Första spelet jag tog 100% i genom att samla alla 120 stjärnor.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Flakmonkey

Är väl svårt att argumentera mot Super Mario World och Super Mario 64. Sedan har vi ju Rogue Squadron II till Gamecube, Zelda Twilight Princess till Wii och Breath of the Wild till Switch. Generellt så har ju Nintendo varit väldigt bra på att släppa releasetitlar som sedan funnits med på topplistor genom hela konsolens livstid. Det är ju självklart en styrka men samtidigt så känns det ju lite som ett svaghetstecken att de "maxas" så tidigt.

Ska man nämna spel till icke nintendo-konsoler så är Soul Calibur och Halo (för det var väl en releasetitel?) två som jag tänker på.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Är väl svårt att argumentera mot Super Mario World och Super Mario 64. Sedan har vi ju Rogue Squadron II till Gamecube, Zelda Twilight Princess till Wii och Breath of the Wild till Switch. Generellt så har ju Nintendo varit väldigt bra på att släppa releasetitlar som sedan funnits med på topplistor genom hela konsolens livstid. Det är ju självklart en styrka men samtidigt så känns det ju lite som ett svaghetstecken att de "maxas" så tidigt.

Ska man nämna spel till icke nintendo-konsoler så är Soul Calibur och Halo (för det var väl en releasetitel?) två som jag tänker på.

Halo. Där snackar vi perfekt releasetitel egentligen. Inte nog med grafiken och flytet, det var spelet som tog fps till oss konsolbönder.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kommer ihåg när brorsan fick MegaDrive.

Sonic låg väldigt högt i kurs då, kändes modernt och fräckt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tetris till Game Boy.

Skrivet av Freakon:

Kommer ihåg när brorsan fick MegaDrive.

Sonic låg väldigt högt i kurs då, kändes modernt och fräckt.

Fast när Sonic släpptes så var Mega Drive redan två år gammal.

1
Skriv svar