PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av ebackman2:

har de ens sagt när nästa batch kommer in?

Jag har inte hört något om nästa batch från Inet. Dom hade ju ett datum under status för order som var för nästa vecka men helt plötsligt var det borta och nu står det okänt leveransdatum.
Det är ingen idé att tjata på kundtjänst heller då dom aldrig svarar med någon vettig information

Medlem
Skrivet av Brainrup:

Min anlände i Jönköping 23.08 i torsdags men har inte rört sig sen dess.

Skumt. Undrar om det är Bring som är överbelastade under denna release. Eller om det främst ligger på Elgiganten att det blivit konstigt behandlat. Förmodligen både och med tanke på att Elgiganten skickade ut ordrar som lades efter 12 innan de som lades 09.

Medlem

Kanske är allmänt känt bland oss som bokat från Komplett med preliminärt leveransdatum i maj, men har fått bekräftat från dem att det är en väl tilltagen placeholder för att "ingen ska bli ledsen" och att de egentligen inte har någon aning om när det blir. Så förhoppningsvis blir det tidigare än så.
Ska bli intressant att se när "andra vågen" kommer 😅

Medlem

Vilket nummer på det digitala kvittot söker man med och vart på hemsidan för att kunna se mer status på sin order?

Medlem
Skrivet av ebackman2:

har de ens sagt när nästa batch kommer in?

Ja till mig sa dom att det skulle komma nästa vecka.

Medlem
Skrivet av Brainrup:

Min anlände i Jönköping 23.08 i torsdags men har inte rört sig sen dess. Inget ovanligt att få hem varor dagen efter, utan expressfrakt, med PostNord.

What?! Tog du standardfrakt eller expressfrakt?

Så vissa har gått iväg i torsdags och kommit fram dagen efter. Andra har anlänt till terminalen för vidare distribution men inte rört sig. Medan vissa inte ens kommit till Brings terminal förrän nu. Hade varit väldigt kul att se vad som FAKTISKT har hänt, haha.

För övrigt så har mitt paket också kommit till terminalen. Kl 18.36. Och jag beställde kl 8.57 i torsdags...


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Beställde vid 12-tiden på release-dagen, senaste uppdatering från Bring är från kl. 17 idag: "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." It's on its way, boys!


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Adoneus:

Vilket nummer på det digitala kvittot söker man med och vart på hemsidan för att kunna se mer status på sin order?

Det ska vara det unika ID-numret. Men om du fick det "snygga" digitala kvittot istället för det som ser ut som ett vanligt butikskvitto så vet jag inte om du hittar det.

Sen söker du här: http://esc.elkjop.com/voucher


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av induce:

Det ska vara det unika ID-numret. Men om du fick det "snygga" digitala kvittot istället för det som ser ut som ett vanligt butikskvitto så vet jag inte om du hittar det.

Sen söker du här: http://esc.elkjop.com/voucher

Tack hittade det

Ingen aning vad status "posttjänster" betyder dock 😅

EDIT: Såg nu att det var preliminärt inbokat för leverans den 7:e December

Medlem
Skrivet av Adoneus:

Tack hittade det

Ingen aning vad status "posttjänster" betyder dock 😅

Det betyder att de bokat upp leverans men att den inte blivit levererad till budet ännu tror jag.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Beställde vid 12-tiden på release-dagen, senaste uppdatering från Bring är från kl. 17 idag: "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." It's on its way, boys!

Exakt samma scenario för mig! Valde leverans på 3-5 dagar (0kr)

Medlem
Skrivet av nicbex:

Jag gnäller på Webhallen 😅 enda anledningen att förboka är att få produkten på releasedagen och Webhallens agerande dels att sätta igång med förbokning åt helvete för tidigt, dels informera alldeles för dåligt om att de har en sjukt lång backlog, gjorde att jag utan att veta om det totalt missade release. Om det inte vore för Elgiganten hade jag fått vänta till nästa år med PS5. Det kan ju vara en smal sak kan man absolut tycka, men min lärdom är ju att aldrig förboka av Webhallen och varför ska jag då köpa annat av dem när jag får bättre service av andra? Jag röstar bara med min plånbok, jag tänker ju inte vara lojal mot en återförsäljare, så dum är jag inte.

Ja wh har skött en hel del uselt, otroligt dålig info in i det sista där åtminstone jag fick känslan av att det bara handlat om att folk ska ha hopp in i det sista. Dessutom är deras kösystem horribelt då det verkar påverkas av minsta lilla så tappar man platsen. Att de överbokat sig så ofantligt är ju galet, en eloge här till andra leverantörer som varit mer realistiska.

Att el giganten och bring har lite småstrul när det kommer en spik på ett par ?tusen? ps5or är väl inte hela världen. De kunde undvikit det genom att bara plocka bort expressfrakten. Jag valde det också men förväntade mig aldrig att jag skulle få något innan helgen.

Medlem

Ingen som hört något nytt från Mediamarkt? Preliminär leverans i december hade jag för några veckor sen. Hade ju varit gott att få ett datum snart😆

Skrivet av Deekar:

Ingen som hört något nytt från Mediamarkt? Preliminär leverans i december hade jag för några veckor sen. Hade ju varit gott att få ett datum snart😆

Jag har inte hört något iallafall... 😭

Medlem

Jag beställde ett 3D Pulse Wireless Headset från Amazon igår. Får den levererad imorgon! Gryyyyymt taggad! Gick in imorse och såg att det stod "slutsålt" nu. Är det så högt tryck på Sony's PS tillbehör asså? De finns inte i lager nånstans...

Medlem
Skrivet av Brainrup:

Min anlände i Jönköping 23.08 i torsdags men har inte rört sig sen dess. Inget ovanligt att få hem varor dagen efter, utan expressfrakt, med PostNord.

Har inte riktigt med trådämnet att göra, men jag känner att jag måste få påpeka en sak som i stort sett 99% av befolkningen inte vet. Expressfrakt har INGENTING att göra med hur hårt PostNord trycker på gaspedalen. Det har enbart att göra med hur fort din beställning hanteras och skickas från lagret. Sen kommer PostNord att köra sitt vanliga halvtrötta race ändå.

Medlem
Skrivet av The Groke:

Har inte riktigt med trådämnet att göra, men jag känner att jag måste få påpeka en sak som i stort sett 99% av befolkningen inte vet. Expressfrakt har INGENTING att göra med hur hårt PostNord trycker på gaspedalen. Det har enbart att göra med hur fort din beställning hanteras och skickas från lagret. Sen kommer PostNord att köra sitt vanliga halvtrötta race ändå.

Nu är det Bring i detta fallet men detta var faktiskt information som jag inte kände till. Så vad du säger är att PostNord endast har ett arbetstempo oavsett vad jag som kund betalar?

Jag vet däremot att det kan göra skillnad om jag väljer att betala för vanlig brevleverans, som kan ta 2-4 dagar, kontra till exempel paket, som brukar komma fram över natten. Men det beror lite på vilka terminaler det passerar också. Vissa verkar ha mer att göra och då kan det bli kvar där en extra dag.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av induce:

Nu är det Bring i detta fallet men detta var faktiskt information som jag inte kände till. Så vad du säger är att PostNord endast har ett arbetstempo oavsett vad jag som kund betalar?

Jag vet däremot att det kan göra skillnad om jag väljer att betala för vanlig brevleverans, som kan ta 2-4 dagar, kontra till exempel paket, som brukar komma fram över natten. Men det beror lite på vilka terminaler det passerar också. Vissa verkar ha mer att göra och då kan det bli kvar där en extra dag.

Alltså, jag vet bara hur det funkar (från erfarenhet av att ha jobbat på Netonnet) men då betalade kunder för "expressfrakt", men det var som sagt hur fort beställningen skulle behandlas och skickas av oss. Sen kanske Postnord också behandlar det snabbare, men paket som skulle norrut stannade alltid på de vanliga "hubbarna" ändå. Exempelvis Ånge (innan det lades ned). Nu stannar leveranserna alltid en natt i Örebro.

Medlem
Skrivet av The Groke:

Har inte riktigt med trådämnet att göra, men jag känner att jag måste få påpeka en sak som i stort sett 99% av befolkningen inte vet. Expressfrakt har INGENTING att göra med hur hårt PostNord trycker på gaspedalen. Det har enbart att göra med hur fort din beställning hanteras och skickas från lagret. Sen kommer PostNord att köra sitt vanliga halvtrötta race ändå.

Tack, förstår det nu. Har dock aldrig valt det tidigare, blev så i all stress. Nu är det dock på väg, i vanlig hastighet, från Bring. 😊👍

Medlem

Fortfarande ingen info förutom bekräftelsen och att den är reserverad. Digitalversionen, elgiganten

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Fortfarande ingen info förutom bekräftelsen och att den är reserverad. Digitalversionen, elgiganten

Samma här men gällande standardverionen


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av The Groke:

Alltså, jag vet bara hur det funkar (från erfarenhet av att ha jobbat på Netonnet) men då betalade kunder för "expressfrakt", men det var som sagt hur fort beställningen skulle behandlas och skickas av oss. Sen kanske Postnord också behandlar det snabbare, men paket som skulle norrut stannade alltid på de vanliga "hubbarna" ändå. Exempelvis Ånge (innan det lades ned). Nu stannar leveranserna alltid en natt i Örebro.

OK! Spännande. Det låter rimligt!

I det fallet får man väl säga att expressfrakten i detta fall inte lyckades särskilt bra då, eftersom det var Elgiganten och inte Bring som gjorde det hela långsamt. Nu när Bring fått mitt paket verkar det levereras idag.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Fortfarande ingen info förutom bekräftelsen och att den är reserverad. Digitalversionen, elgiganten

Samma här. Vad står det när du spårar leveransen?

I mitt fall står det leverans 7/12 när jag spårar med det unika numret, men i orderbekräftelsen står det 4/12 som är en fredag. Min gissning är att den isåfall bör komma efter den helgen, dvs 7/12. Hoppas ändå någonstans att den ska komma tidigare otålig som man är, haha.

Medlem

Fick sms precis av Bring att min beställning (Elgiganten kl 9, standardversionen, expressfrakt, jag bor i Stockholm, Klarna få först betala sen) kommer idag mellan 17-22.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Fick sms precis av Bring att min beställning (Elgiganten kl 9, standardversionen, expressfrakt, jag bor i Stockholm, Klarna få först betala sen) kommer idag mellan 17-22.

Lucky you! 😁

Inaktiv

Och min ps5 kom till utlämningsstället nu ! Ska bara gå och hämta det. Woho!

Medlem

Är det någon som varit i kontakt med EG ang. förväntat leveransdatum på de som beställde vid 13:30 tiden?
Tänkte ringa dem och fråga men det var 170 personer före mig i kön.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Fick sms precis av Bring att min beställning (Elgiganten kl 9, standardversionen, expressfrakt, jag bor i Stockholm, Klarna få först betala sen) kommer idag mellan 17-22.

Samma för mig, förutom att jag betalade med Paypal. Nu när man vet när paketet faktiskt kommer så kan man börja bli hypad på riktigt!

Medlem

Ja nu hoppas man bara att man inte får ett måndagsexemplar utan att den funkar också

Har någon som förbokas via Mediamarkt (jag bokade 27/9) fått något konkret om när den kan tänkas dyka upp?

Skriv svar