Köp Cyberpunk 2077 till Stadia och få handkontroll & Chromecast Ultra på köpet

Robot
Köp Cyberpunk 2077 till Stadia och få handkontroll & Chromecast Ultra på köpet

En jäkligt bra deal om du varit sugen på Googles streamingtjänst.

#Cyberpunk-2077, #Stadia, #nyhetstips


Inaktiv

Samt så är Destiny 2 nu free 2 play på Stadia så allt som behövs är ett Google-konto att logga in med efter att du har klickat på länken här under så är du igång i spelet.

https://stadia.com/link/AM1THBDPQn9YjbrBA

Medlem

Antar att det inte går så himla bra för stadia

What a shocker


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Inte särskilt intresserad av Stadia, men detta var ändå en väldigt bra deal.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Antar att det inte går så himla bra för stadia

What a shocker

Snarare tvärt om, varit en gigantisk tillströmning av användare på tex Reddit som har hoppat på Stadia efter lite olika event som tex de som har Youtube Premium som var rätt nyligen. Detta sammanfaller snarare med att Stadia nu fyller ett år och fått ut en hel del funktionalitet som de har lovat och som jag misstänker gör att de vågar pusha ut det mer än tidigare.

Medlem

När jag testar stadia, så får jag dålig upplösning och locked 30 fps. Står dock att jag har utmärkt upplösning

Medlem

Verkar som att fysiska kopior av Cyberpunk 2077 (PS4) har kommit ut. Finns bilder där en snubbe har visat upp 1 exemplar. Även streamat lite.

Inaktiv
Skrivet av Snavz:

När jag testar stadia, så får jag dålig upplösning och locked 30 fps. Står dock att jag har utmärkt upplösning

Här finns det en hel del felsökningar man kan göra för vanliga problem som kan uppstå när man kör: https://www.reddit.com/r/Stadia/comments/jw6fjp/with_so_many_...

Medlem
Skrivet av Snavz:

När jag testar stadia, så får jag dålig upplösning och locked 30 fps. Står dock att jag har utmärkt upplösning

Har likartade problem. Jag har testat en massa felsökningar och det bästa resultatet jag har fått är att den påstår sig streama i 1080p men med dålig kvalité (ser ut som absolut lägsta inställningarna vilket inte riktigt matchar folks påståenden om att grafiken är väldigt bra). Har varit i kontakt med Stadia supporten i några veckor och de eskalerade mitt ärende till teknikerna men har fortfarande inte kommit fram med en lösning...

Responsen i Stadia är jag väldigt imponerad av men är så mycket problematik med grafiken att jag håller mig borta från det ett tag till.

Medlem

Om Google betalar mig i tillägg 799 kr för att spela på Stadium så är jag intresserad. 🙂

Medlem

Prövade precis immortals demot och jag måste säga att det går ju faktiskt att spela:P Har 100/100mbit och sitter på 5Ghz bandet men fördröjningen är inte så dålig som jag trott/hört den skulle va. Helt klart spelbart. dålig upplösning på både bild och ljud men det slår playstation now med hästlängder.

Avstängd
Medlem

Även om jag är helt ointresserad av strömmade spel så är det ju billigare än att köpa en chromecast ultra löst, så en riktigt bra deal.

Medlem

Drog en snabbtest av Destiny 2 och Fenix Rising, skitsunkig grafik och sluggish performance så in i helv... det var inget för mig det här stadia körde med ethernet 100/100


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

För er som testar i webbläsaren så blir det inte alls lika bra som på tvn. Har dock inga problem med varken bild eller ljud på varesig dator, mobil eller tv. Sitter på 500/250mbit lina och trådat till dator och chromecast. Spela inte över wifi är ett tips.

Medlem

Är det fortfarande typ vega 56 som driver stadia spelen eller har De uppdaterat till något som inte var mellanklass för tre år sedan?
Är väl helt ok prestanda men inget som kan tävla mot ps5/series x i alla fall. (kör själv med ett sånt i ena datorn)

Medlem

99 kr / månad ... det är ganska svårslaget även om det inte är super-duper-ultra-grafik.

Synd att spelutbudet är så pass skralt som det är ännu.

Medlem

Jag kanske är trög som inte lyckas hitta någon info men vad för specs blir det på spelet på stadia? 4k, ray tracing, 60 fps?

Avstängd
Inaktiv
Skrivet av Deli:

Jag kanske är trög som inte lyckas hitta någon info men vad för specs blir det på spelet på stadia? 4k, ray tracing, 60 fps?

Det beror lite på spelen vad de sätter för nivå på det precis som med andra konsoler, men utan Stadia Pro så kommer du upp i 1080p och 30fps och med Pro kommer du upp i 4K, 60fps (om spelen stödjer det), surround samt en massa spel som ingår.

Ingen information om Ray-tracing än men återstår att se vad som händer när Stadia väljer att uppgradera till Gen 2 hårdvara.

Medlem

Stadia fungerar suveränt för mig sedan starten 4k och hdr via ccu till tv
Smidigt

Medlem

Har inte varit så intresserad av Stadia. Men nu när man inte får tag i vare sig ny CPU (AMD) eller grafikkort. Tja, denna deal ser fasiken extremt intressant ut nu.

Medlem

Hej allihopa! Roligt att FZ väljer att skriva om Stadia, jag själv har utnyttjat kampanjen. Är en founder och varit medlem sens dag 1, är väldigt nöjd med tjänsten.

Men tänkte dela med mig av mina tankar kring tjänsten. Jag vet att många människor är skeptiska men hoppas att det lilla jag skriver kan bidra till diskussionen! Notera att jag jämför det med den konsol jag har mest vana med vilket är ps4.

1. Lagringsutrymme: Med Stadias obegränsade lagringsutrymme behöver jag inte tänka på avinstallera spel för att göra plats för nya spel. Det här gör det möjligt för mig att ''claima'' alla spel jag får med min Pro medlemskap och faktiskt spela dem. Med PS Plus var jag tvungen att avväga då det var brist på plats.

2. Tid: Red Dead Redemption 2, minst 100 gb nedladdning tar tid att ladda ner och utöver det behöver du installera spelet. Sen har du också uppdateringar. Utöver nedladdningar har vi loading screens. Stadia är väldigt snabbt, ibland några sekunder snabbare än current gen men ibland tiotals sekunder efter (https://www.youtube.com/watch?v=tdcc57yV0Do&ab_channel=CloudG...).
Jag har ingen erfarenhet av current gen men jag kan också säga att tiden det går från att starta tjänsten till att faktiskt spela går väldigt snabbt.

3. Att inte ha en konsol eller en speldator som tar plats och/eller som låter är skönt.

4. Övrigt: Att kunna välja vart du ska spela känns kanske lite oanvändbart men för mig har det funka brat. Brukar pendla varannan månad och jag har alltid med mig Stadia-kontrollen. Självklart kan jag inte spela på X2000s osäkra wifi men när jag väl är framme finns det bra uppkoppling. En annan grej är att jag älskar teknologisk utveckling inom spelbranschen. Tanken att tjänsten ständigt utvecklas, den kanske inte har Raytracing idag men kanske imorgon, är väldigt lockande för mig. Tjänsten är alltså alltid current gen.

Det finns säkert fler saker som skulle vara intressant för andra läsare men det här är vad jag gillar med tjänsten. Nu till det jag inte gillar:

1. Få spel just nu och tanken av att gå miste om PS exklusiva spel (Sålde ps4an)
2. Communityn är väldigt skön och stöttande MEN är för försiktiga ibland med att kritisera tjänsten.
3. Att det alltid krävs en internetkoppling.
4. (edit) Handkontrollen behöver laddas ofta om du kör trådlöst

Som ni ser så har jag inte skrivit något om grafiken och det är för att jag är nöjd. Jag har 600mb ned och 100 upp så jag får det bästa grafiken tillgänglig för min skärm. Saknar en 4K skärm och HDR så jag får inte det bästa grafiken Stadia har att erbjuda.
(edit) Juste en till grej. Skrev inte heller något om input lag och det är för att jag helt enkelt inte känner av det. Kan vara för att jag har använt tjänsten så länge att jag har blivit van.

Det var allt!

Svarar gladligen på frågor om ni är fundersamma. Ska försöka svara så ärligt och sann som jag kan.

Ha det bäst!

Medlem

629 kr för det här paketet, eller 790 kr för Chromecast Ultra endast.
Får säga att det är en bra deal! Sen att jag känner av behovet av en Chromecast är liten för mig nuförtiden, gör att jag hoppar.

Medlem

jag pre-ordnade hoppas bli bra.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skrivet av anon_646:

Det beror lite på spelen vad de sätter för nivå på det precis som med andra konsoler, men utan Stadia Pro så kommer du upp i 1080p och 30fps och med Pro kommer du upp i 4K, 60fps (om spelen stödjer det), surround samt en massa spel som ingår.

Ingen information om Ray-tracing än men återstår att se vad som händer när Stadia väljer att uppgradera till Gen 2 hårdvara.

Testade lite Destiny 2 som är free 2 play via chrome webbläsaren. Känner inte av nån input delay och då kör jag med tangentbord och mus, däremot var det lite suddig bild. Kändes inte som 1080p, men 60 fps var det iaf.

Googlade runt lite och tydligen så kan det vara lite suddig bild när man kör via webläsaren. Tydligen ska det vara bättre med telefonappen eller just chromecast. Väldigt smidigt att komma igång iaf, ingen installation eller nåt utan bara klicka på play.

Medlem

Förstår inte hur man kan stödja Google och vänja sig med input lag. Eller ljuga för dom på forum och säga att det fungerar utmärkt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Hjulsta:

Hej allihopa! Roligt att FZ väljer att skriva om Stadia, jag själv har utnyttjat kampanjen. Är en founder och varit medlem sens dag 1, är väldigt nöjd med tjänsten.

Men tänkte dela med mig av mina tankar kring tjänsten. Jag vet att många människor är skeptiska men hoppas att det lilla jag skriver kan bidra till diskussionen! Notera att jag jämför det med den konsol jag har mest vana med vilket är ps4.

1. Lagringsutrymme: Med Stadias obegränsade lagringsutrymme behöver jag inte tänka på avinstallera spel för att göra plats för nya spel. Det här gör det möjligt för mig att ''claima'' alla spel jag får med min Pro medlemskap och faktiskt spela dem. Med PS Plus var jag tvungen att avväga då det var brist på plats.

2. Tid: Red Dead Redemption 2, minst 100 gb nedladdning tar tid att ladda ner och utöver det behöver du installera spelet. Sen har du också uppdateringar. Utöver nedladdningar har vi loading screens. Stadia är väldigt snabbt, ibland några sekunder snabbare än current gen men ibland tiotals sekunder efter (https://www.youtube.com/watch?v=tdcc57yV0Do&ab_channel=CloudG...).
Jag har ingen erfarenhet av current gen men jag kan också säga att tiden det går från att starta tjänsten till att faktiskt spela går väldigt snabbt.

3. Att inte ha en konsol eller en speldator som tar plats och/eller som låter är skönt.

4. Övrigt: Att kunna välja vart du ska spela känns kanske lite oanvändbart men för mig har det funka brat. Brukar pendla varannan månad och jag har alltid med mig Stadia-kontrollen. Självklart kan jag inte spela på X2000s osäkra wifi men när jag väl är framme finns det bra uppkoppling. En annan grej är att jag älskar teknologisk utveckling inom spelbranschen. Tanken att tjänsten ständigt utvecklas, den kanske inte har Raytracing idag men kanske imorgon, är väldigt lockande för mig. Tjänsten är alltså alltid current gen.

Det finns säkert fler saker som skulle vara intressant för andra läsare men det här är vad jag gillar med tjänsten. Nu till det jag inte gillar:

1. Få spel just nu och tanken av att gå miste om PS exklusiva spel (Sålde ps4an)
2. Communityn är väldigt skön och stöttande MEN är för försiktiga ibland med att kritisera tjänsten.
3. Att det alltid krävs en internetkoppling.
4. (edit) Handkontrollen behöver laddas ofta om du kör trådlöst

Som ni ser så har jag inte skrivit något om grafiken och det är för att jag är nöjd. Jag har 600mb ned och 100 upp så jag får det bästa grafiken tillgänglig för min skärm. Saknar en 4K skärm och HDR så jag får inte det bästa grafiken Stadia har att erbjuda.
(edit) Juste en till grej. Skrev inte heller något om input lag och det är för att jag helt enkelt inte känner av det. Kan vara för att jag har använt tjänsten så länge att jag har blivit van.

Det var allt!

Svarar gladligen på frågor om ni är fundersamma. Ska försöka svara så ärligt och sann som jag kan.

Ha det bäst!

Nominerar dig till Stadia ambassadör! Bra info!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag hade tänkt köpa spelet till PC, men den här dealen är ganska sweet ändå. Det får bli ett köp.

Medlem
Skrivet av Hjulsta:

[...]
(edit) Juste en till grej. Skrev inte heller något om input lag och det är för att jag helt enkelt inte känner av det. Kan vara för att jag har använt tjänsten så länge att jag har blivit van.
[...]

Spelade Stadia för första gången härom dagen, Sniper Elite 4, och upplevde samma. Märkte av noll input lag, vilket var en stor överraskning. Jag har underskattat cloud gaming lite.

Skriv svar