Köp Cyberpunk 2077 till Stadia och få handkontroll & Chromecast Ultra på köpet

Medlem

Jag har alldeles för höga krav för att en streamad tjänst ska vara lockande i dagsläget.

Men bra deal för några, I guess?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Testade Destiny 2 och det fungerade förvånansvärt bra. Jag kände input lagg med mus men med kontroll tänkte jag inte på det.
Grafiken är lite grötig, typ som en Youtubevideo som aldrig får en lika ren bild som spel som renderas direkt på skärmen.
Kanske blir det Cyberpunk på Stadia för mig då min dator börjar bli gammal och jag inte heller är intresserad av konsol.
Drömmen hade varit att spela Cyberpunk med en maxad 3080-dator och en fet CRT.

Medlem

Jag har ett 2080 och är fortfarande nöjd med detta kort, men började ändå bli intresserad av denna deal.
Sen kom jag på att det här spelet kanske kommer gå att modda en massa, pc it is.

Ofi
Medlem
Skrivet av anon_646:

Det beror lite på spelen vad de sätter för nivå på det precis som med andra konsoler, men utan Stadia Pro så kommer du upp i 1080p och 30fps och med Pro kommer du upp i 4K, 60fps (om spelen stödjer det), surround samt en massa spel som ingår.

Det är upp till 60 fps i 1080p även om man inte har Stadia Pro. Det är tacksamt att det inte krävs en prenumeration för den biten.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Antar att det inte går så himla bra för stadia

What a shocker

Tröttsamt! Hade du hängt med så hade du vetat att det går rätt bra

Medlem
Skrivet av A1200G:

Om Google betalar mig i tillägg 799 kr för att spela på Stadium så är jag intresserad. 🙂

Stadium är en app till ios, men den behövs snart längre

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Förstår inte hur man kan stödja Google och vänja sig med input lag. Eller ljuga för dom på forum och säga att det fungerar utmärkt.

Det är ingen input lag. Har du det är felet hemma hos dig.

KoP
Medlem

Nej tack. Stadia lever nog inte kvar om några år.

Medlem
Skrivet av deezel:

Har inte varit så intresserad av Stadia. Men nu när man inte får tag i vare sig ny CPU (AMD) eller grafikkort. Tja, denna deal ser fasiken extremt intressant ut nu.

Ett tips är att testa gratis nivån först med något spel som ingår för inte alla som får ok latens trots bra uppkoppling.

Medlem

Är nog såna här tjänster som kommer ersätta plattskärmsspelande helt till slut.
Tror inte Stadia är nått Google kommer lägga ner.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Förstår inte hur man kan stödja Google och vänja sig med input lag. Eller ljuga för dom på forum och säga att det fungerar utmärkt.

Märks att du inte provat eller har dålig uppkoppling. Majoriteten av folk som testar det har en bra upplevelse så varför skulle folk ljuga? Kört det över 1 år och är min goto plattform före series x o ps5 denna generation. Varför rackar du ner på något som du tydligen inte vet någonting om

Inaktiv
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det är ingen input lag. Har du det är felet hemma hos dig.

Du behöver inte överdriva och säga att där inte finns input lag. Litar nog mer på digital foundry där.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nej tack. Stadia lever nog inte kvar om några år.

Varför tror du det? Hur många betaltjänster har Google dödat och som faktisk verkar gå bra med tanke på hur mycket mer det börjar skrivas om det på olika sidor där de faktiskt pratar gott om dem.

Skrivet av anon_326114:

Du behöver inte överdriva och säga att där inte finns input lag. Litar nog mer på digital foundry där.

Ungefär samma som Xbox One X då så inte illa alls för att vara strömmande tycker jag: https://wccftech.com/google-stadia-latency-artefacts/
Sen att spela Stadia via PC i browser är tydligen där det ser sämst ut och fungerar sämst just nu verkar det som (inte verifierat, men många skriver om det)

Jag hoppade på det eftersom jag vill ha en CC Ultra och priset är riktigt bra. Har testat Stadia och ja det är långt ifrån perfekt men det fungerar riktigt bra, speciellt då du kan spela vart du vill. Åker man iväg till landet, på semester eller så kan man koppla av en kväll utan problem.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Inaktiv
Skrivet av Taskman:

Varför tror du det? Hur många betaltjänster har Google dödat och som faktisk verkar gå bra med tanke på hur mycket mer det börjar skrivas om det på olika sidor där de faktiskt pratar gott om dem.

Ungefär samma som Xbox One X då så inte illa alls för att vara strömmande tycker jag: https://wccftech.com/google-stadia-latency-artefacts/
Sen att spela Stadia via PC i browser är tydligen där det ser sämst ut och fungerar sämst just nu verkar det som (inte verifierat, men många skriver om det)

Jag hoppade på det eftersom jag vill ha en CC Ultra och priset är riktigt bra. Har testat Stadia och ja det är långt ifrån perfekt men det fungerar riktigt bra, speciellt då du kan spela vart du vill. Åker man iväg till landet, på semester eller så kan man koppla av en kväll utan problem.

Jag håller med om att stadia är imponerande. Tycker bara det blir lite komiskt när man skriver att input lag inte existerar, vilket det självklart gör även om det inte alls verkar vara så illa som många vill få det till.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det är ingen input lag. Har du det är felet hemma hos dig.

Klart det är input lag... annars är det magi de kör med

Men om det är låg nog så de flesta inte bryr sig är en annan sak

Jag tyckte inte den var störande alls för min del men bilden var helt för grötig när jag testa destiny 2 på pc via webbläsaren

Inaktiv
Skrivet av anon_326114:

Du behöver inte överdriva och säga att där inte finns input lag. Litar nog mer på digital foundry där.

Det handlar om hur känslig man är, jag är inte speciellt känslig för det och märker inte av något medan andra kanske är mycket mer känslig och känner av det på en gång. Bästa är att bara testa nu när Destiny 2 finns gratis att testa så får var och en själv se hur det känns att använda helt enkelt. Vet även att de som har problem med mus och tangentbord när de spelar att man kan behöva gå in och fixa med musen och hårdvaruacceleration men mins inte exakt vad inställningarna heter då jag inte har behövt det.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Du behöver inte överdriva och säga att där inte finns input lag. Litar nog mer på digital foundry där.

Prova får du se. Om du spelar med stadia dosan så har du lägre input lag än vad du har med bluetooth till ps och xbox

KoP
Medlem
Skrivet av Taskman:

Varför tror du det? Hur många betaltjänster har Google dödat och som faktisk verkar gå bra med tanke på hur mycket mer det börjar skrivas om det på olika sidor där de faktiskt pratar gott om dem.

Ungefär samma som Xbox One X då så inte illa alls för att vara strömmande tycker jag: https://wccftech.com/google-stadia-latency-artefacts/
Sen att spela Stadia via PC i browser är tydligen där det ser sämst ut och fungerar sämst just nu verkar det som (inte verifierat, men många skriver om det)

Jag hoppade på det eftersom jag vill ha en CC Ultra och priset är riktigt bra. Har testat Stadia och ja det är långt ifrån perfekt men det fungerar riktigt bra, speciellt då du kan spela vart du vill. Åker man iväg till landet, på semester eller så kan man koppla av en kväll utan problem.

Google har historiskt sett varit rätt duktiga på att döda tjänster och produkter.

https://www.google.com/amp/s/www.androidauthority.com/failed-...

Medlem

Förstår inte hur vissa kan påstå att man inte känner av någon input lag i Stadia. Testade Fenyx och det fungerar mycket bättre än jag förväntade mig, men jag tror aldrig jag hade orkat spela genom ett helt spel på detta viset. Kanske om det var någon sorts turbaserat spel, men knappast ett actionspel. Fördröjningarna i kamerarörelserna tyckte jag var hemska. Kanske bara jag som är överkänslig?

Skrivet av DarkSvenn1002:

Prova får du se. Om du spelar med stadia dosan så har du lägre input lag än vad du har med bluetooth till ps och xbox

Menar du att dosan boostar bandbredden till Googles servrar på något sätt? Latency till själva dosan är ju helt irrelevant om det tar för lång tid att kommunicera med den bakomliggande servern.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Prova får du se. Om du spelar med stadia dosan så har du lägre input lag än vad du har med bluetooth till ps och xbox

Stadia i 60 fps kan under bra förhållanden ligga runt konsolerna när de kör 30 fps vad gäller inputlag. Jag gillar stadia och körde nog nästan 100h AC odyssey. Men det märks helt klart av, även om man vänjer sig efter ett tag.

SoL
Medlem

Detta var då ingen dålig deal. Har aldrig varit i intresserad av cloud gaming Men med 5G näten som stadigt rullas ut kan det ju bara bli bättre tänker jag

Medlem
Skrivet av KoP:

Google har historiskt sett varit rätt duktiga på att döda tjänster och produkter.

https://www.google.com/amp/s/www.androidauthority.com/failed-...

Alla företag lägger ner tjänster som inte används så mycket eller som ersätts av andra. Google har visat planer för upp till 2023 hitintills för Stadia och utvecklare, så att dom lägger ner det är mindre troligt, men den risken finns oavsett företag eller tjänst.

Men lösningen är lätt tack o lov, bara till att inte använda tjänsten.

Medlem

Var i kontakt med stadia support häromdagen, värt att veta är att ett mejl skickas ut den 15 januari med länk till ditt erbjudande och sedan skickas det hem en fri premiere edition därefter.

Så du kommer inte att kunna spela Cyberpunk förrän runt 20 januari.

Har spelat under helgen på mobilen över wifi och det fungerar bra. Fick 1 månad fri pro när man registrerar sig.
När jag får hem puck+kontroll så kommer jag köra trådat 250mbit direkt in i chromecasten och sen ut på stora tv:n.

edit*
Villkor från stadias hemsida:

https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

"Vi skickar erbjudandekoden som du löser in mot en Stadia Premiere Edition på Google Store till e-postadressen som är kopplat till ditt Stadia-konto senast den 16 januari 2021 kl. 00.59 CET."

Där står det dock senast 16 januari, men supporten hävdar att inga mejl om erbjudande skickas före 15 januari.


signatur

"High life on low budget"

Gnällkuk

Sjukt bra deal, synd nästan att jag har noll behov av en chromecast ultra. Helt ointresserad av Stadia också, men har tipsat en drös vänner


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av bent toe:

Var i kontakt med stadia support häromdagen, värt att veta är att ett mejl skickas ut den 15 januari med länk till ditt erbjudande och sedan skickas det hem en fri premiere edition därefter.

Så du kommer inte att kunna spela Cyberpunk förrän runt 20 januari.

Har spelat under helgen på mobilen över wifi och det fungerar bra. Fick 1 månad fri pro när man registrerar sig.
När jag får hem puck+kontroll så kommer jag köra trådat 250mbit direkt in i chromecasten och sen ut på stora tv:n.

edit*
Villkor från stadias hemsida:

https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

"Vi skickar erbjudandekoden som du löser in mot en Stadia Premiere Edition på Google Store till e-postadressen som är kopplat till ditt Stadia-konto senast den 16 januari 2021 kl. 00.59 CET."

Där står det dock senast 16 januari, men supporten hävdar att inga mejl om erbjudande skickas före 15 januari.

Fast du kan fortfarande spela på datorn via Stadia.com t.ex Så du får fortfarande Cyberpunk samma natt som det släpps utan att du behöver ladda ner något osv.

Medlem

Fortfarande 50 ms påslag(utöver allt annat), som bäst. Även med bästa linan. Videon tar upp en hel del mera problem, om man orkar bry sig. Kanske inte låter som mycket, men är anledningen till varför bara casuals säger att stadia "fungerar utmärkt". Säg till mig när pro-spelare säger att stadia är bättre än alla andra alternativ, så ska jag fortfarande bojkotta google:
https://www.cnet.com/how-to/google-collects-a-frightening-amount-of-data-about-you
.
.
.
Google vill in och äta av kakan(spelmarknaden) och viftar med stora plånboken. Det krävs ju inte direkt en foliehatt för att fatta att de kommer missbruka sitt privilegium lika mycket som de gjort via alla sina övriga tjänster. Har man någon kärlek för hobbyn gör man rätt i att göra val som bromsar den utvecklingen så mycket det bara går.

Medlem
Skrivet av KoP:

Google har historiskt sett varit rätt duktiga på att döda tjänster och produkter.

https://www.google.com/amp/s/www.androidauthority.com/failed-...

De har inte dödat dom, funktionerna finns kvar i andra appar. Kolla hur mycket microsoft dödat istället

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

https://www.youtube.com/watch?v=hVTsj66g9bA

Fortfarande 50 ms påslag(utöver allt annat), som bäst. Även med bästa linan. Videon tar upp en hel del mera problem, om man orkar bry sig. Kanske inte låter som mycket, men är anledningen till varför bara casuals säger att stadia "fungerar utmärkt". Säg till mig när pro-spelare säger att stadia är bättre än alla andra alternativ, så ska jag fortfarande bojkotta google:
https://www.cnet.com/how-to/google-collects-a-frightening-amount-of-data-about-you
.
.
.
Google vill in och äta av kakan(spelmarknaden) och viftar med stora plånboken. Det krävs ju inte direkt en foliehatt för att fatta att de kommer missbruka sitt privilegium lika mycket som de gjort via alla sina övriga tjänster. Har man någon kärlek för hobbyn gör man rätt i att göra val som bromsar den utvecklingen så mycket det bara går.

Jag spelar destiny 2 på både stadia och pc jag märker då ingen skillnad. Varför provar du inte själv stadia är gratis! In och testa input lagen bara. Tråkigt med alla nejsägare som bara gnäller utan att testa

Gen
Medlem

Riktigt bra deal men poänglöst om man redan har en bra dator och ett stort Steambibliotek.

Medlem

Hade inte tänkt skaffa varken Stadia handkontroll, (ännu en) Chromecast eller Cyberpunk. Men nu blev det just så, samt en månad prövoperiod på PRO. En bra deal är en bra deal.

Tack till dom användare som skrivit i tråden om egna upplevelser med Stadia. Min tidigare åsikt om Stadia är baserat på (mycket dåliga) erfarenheter med Playstation Now samt några dåliga receptioner av Stadia i starten, så det var ju inte helt rättvist.

Testade att köra lite Sniper 4 och det fungerade ypperligt. Vet inte om det var nog med tillgängliga spel för att ha PRO vidare dock, jag har också i princip allt av spel-abonnemang sedan tidigare. Har jag missat något eller är det riktigt att RDR2 inte längre är tillgängligt? Är det så att det alltid skal vara ett AAA-spel inkluderat och nu är det Hitman?

En annan fråga; förstod jag det riktigt att spel köpta på Stadia store kan spelas via Stadia även om du inte har PRO? Det vill säga att jag kan spela Cyberpunk på TVn i sovrummet med min Chromecast?

Jag är dålig på allt som har med Google att göra, tror jag spenderat för mycket tid med M$ och @pple dom sista åren.

//LD

Skriv svar