Vilka tider spelar ni på?

Medlem

Spelar alltid kväll efter att barnen somnat. Det är omöjligt annars.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Spelar alltid kväll efter att barnen somnat. Det är omöjligt annars.

Jupp, samma här. Om det finns energi kvar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

om jag är ledig under en lång dig så blir min gaming tid när jag inte orkar helt enkelt, kanske vänt på dygnet , ja då blir det natten ^^
Vanliga dagar så är det när jag blir som minst störd av omgivningen.

Medlem

Det beror på hur all in jag är, brukar vanligtvis spela på eftermiddagen eller kvällen, valde ändå kväll för då spelar jag troligen oftast ändå när jag är i en all-in-period som jag kan sugas in i ibland. När jag spelade RDR2 som mest så kunde det vara en hel dag till och med. Hoppas det blir lite ändring när jag får ett "normalt" liv med ett riktigt jobb.

Medlem

Föredrar att spela när suget dyker på men när man har småbarn är det kvällarna som är öppna, problemet är att man ibland är så jäkla trött eller inte sugen just när man har tid.

Medlem

Spelar vilken tid på dygnet .
Är coronarbetslös och 60 år så det lär nog bli en del spelande framöver.
Inte mig emot med så mycket gött att spela,väntar på mitt 3080 kort men mitt 1080 ti håller gött för alla dom nya nextgenspelen så jag är nöjd.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Brukar primärt spela mellan 17:00 och 02:00, men kan i bland dra ut lite på tiden till 08:00 om jag inte ska till jobbet.

NuZ
Testpilot

Dag på helgen då man oftast är piggare. Helst själv men spelar gärna med barnen också. När jag spelar med vänner blir det oftast kvällar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

När jag kan och lusten faller på, främst någon gång mellan 17-02. Det är inte helt ovanligt med tidigare på dagen heller, men aldrig före 10. Det kan dock komma att ändras när cyberpunk släpps, lär behöva utnyttja all ledig tid då 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Det finns nog inte ett enda klockslag under dygnets 24 timmar då jag inte föredrar att spela...

Okej, det var en överdrift. Men tycker att alla dygnsperioder har sin tjusning. Valde morgon eftersom det låter mest lockande i skrivande stund. Att vakna upp riktigt ordentligt utvilad, tidigt med småfåglarna som enda sällskap och en tallrik ostfrallor på vardagsrumsbordet framför. Medan man med återställd hjärna bootar upp spelet från kvällen dessförinnan. Och så känner man direkt att uppdragen som tidigare kändes ungefär lika lockande som en valfri hushållssyssla helt plötsligt känns ganska kul igen. Och inte sällan är det då man passar på att slå sina personliga rekord också. Gissningsvis för att hjärnan hunnit bearbeta en hel del ny information under natten. Morgonen är en bra tid på dygnet, synd bara att den av majoriteten ofta förpestas av så mycket annat.

Avstängd
Skrivet av Kazutoyo:

När solen är nere och inte lyser på TVn.

Det värsta är en kvart ungefär en timme innan solen går ner. Då lyckas den lysa på ett fönster så det reflekteras till ett annat fönster som i sin tur går rakt in i mitt vardagsrum och på min TV. Omöjligt att titta på TVn då, om man inte tar ner persiennerna, men det vill jag inte göra, mina växter behöver sitt solljus.

Och vad är detta för växter då? Kanske "gröna speciella" ? Haha


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

Spelar mest på kvällen. Kanske inte föredrar detta men det förefaller så eftersom annat måste göras
Jobbar dagtid sen ska middag och annat göras vilket ofta slutar med att först runt kl 8 (20) är en ledig att spela 1-2h eller så.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

För mig finns det inte mycket som går upp emot att kliva upp runt 06:00 en lördagmorgon, koka kaffe och göra frukost och köra igång reprisen av fragzone fredag, och sedan spela tills framåt 10-11 då det är dags att köra igång dagen.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Om det går så spelar jag gärna på kvällen men då är det så mycket annat som ska göras så det blir sällan. När alla lagt sig så är man ju helt slut själv så då orkar man ju inte.

Så under rådande omständigheter så blir det när jag kan. Ibland men inte ofta händer det att jag spelar på rasterna eller en del av lunchen eftersom jag jobbar hemifrån.

Avstängd

När det finns möjlighet. Tid på dygnet spelar inte någon roll.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Mellan kl 20-21:30 på dagar då man inte är för trött/har annat att göra. 2 barn + sambo + hus ger inte så mycket utrymme för spelande för tillfället.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Det finns nog inte ett enda klockslag under dygnets 24 timmar då jag inte föredrar att spela...

Okej, det var en överdrift. Men tycker att alla dygnsperioder har sin tjusning. Valde morgon eftersom det låter mest lockande i skrivande stund. Att vakna upp riktigt ordentligt utvilad, tidigt med småfåglarna som enda sällskap och en tallrik ostfrallor på vardagsrumsbordet framför. Medan man med återställd hjärna bootar upp spelet från kvällen dessförinnan. Och så känner man direkt att uppdragen som tidigare kändes ungefär lika lockande som en valfri hushållssyssla helt plötsligt känns ganska kul igen. Och inte sällan är det då man passar på att slå sina personliga rekord också. Gissningsvis för att hjärnan hunnit bearbeta en hel del ny information under natten. Morgonen är en bra tid på dygnet, synd bara att den av majoriteten ofta förpestas av så mycket annat.

Ja det ligger verkligen något i det du säger, är man utvilade och även sugen är det så mycket roligare. Ibland saknar jag singel/sambo-livet utan barn (hoppas mina barn aldrig läser detta )

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jupp, samma här. Om det finns energi kvar.

Exakt så är det!

Medlem

Spelar oftast på kvällen efter att resten av familjen lagt sig

Medlem

Hemma rätt sent efter jobb och träning, och efter några timmars hobbying blir det en timme dedikerad åt spel. Helst något lugnt och stillsamt.. Därför spelar jag just nu.. Observer, haha!

Då har jag inte nämnt Hearthstone, som är mitt knark. Spelar detta såväl på lunchen som på arbetstid för att refocusa


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

När barnen sover, så alltid kväll. Inte sen kväll för ongarna ska ju upp så himla tidigt. Saknar ibland CS:GO till 03:00

12
Skriv svar