Spelkontroll till Android!

Medlem
Spelkontroll till Android!

Hej alla FZare.

Jag skulle behöva eran hjälp och hitta en bra spelkontroll till Android, alltså en gamepad om man får kalla det. Har kikat runt lite och hittat denna som verkar fungera med det mesta, https://www.google.com/search?q=GameSir+X2+Type-C&client=fire...

Någon som har erfarenhet av denna? Eller har ni några tips på gamepads som finns att skicka ifrån svenska butiker? Pumpa med era tips! Kör Huawei P30 pro, Android och Steam, PS och Stadia. Tack på förhand!

Avstängd
Skrivet av unoR:

Hej alla FZare.

Jag skulle behöva eran hjälp och hitta en bra spelkontroll till Android, alltså en gamepad om man får kalla det. Har kikat runt lite och hittat denna som verkar fungera med det mesta, https://www.google.com/search?q=GameSir+X2+Type-C&client=fire...

Någon som har erfarenhet av denna? Eller har ni några tips på gamepads som finns att skicka ifrån svenska butiker? Pumpa med era tips! Kör Huawei P30 pro, Android och Steam, PS och Stadia. Tack på förhand!

Dualshock 4 ska fungera åt samtliga. Förutom Stadia via chromecast ultra.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Använder Razer Kishi till en Samsung S9 som fungerar helt okej. Spelat hela Borderlands 3 via Stadia, en hel del Xbox Game Pass (cloud / console streaming) och testat remote play via steam, allt funkar fint.

Kvalitén på kontrollen känns lite väl billigt med tanke på prisklassen. Spelade "slut" på en kontroll på under 30 dagar då höger bumper (motsvarande R2 på en ps4-kontroll) tappade sin fjäder och registrerade därefter inte inputs längre. Var en 2 månader lång process att byta ut kontrollen men den jag har idag fungerar fortfarande.

Köpte den för 90 eur på Razers egna hemsida men finns svenska återförsäljare som listar den, vet dock inte om den faktiskt går att köpa utanför deras egna butik. Observera att det finns olika versioner (Android, Android Xbox och iOS). Android och Android Xbox funkar likadant bara det att färger/symbolder på knapparna är annorlunda. Xbox-versionen är 20 eur dyrare.

Kontrollen fungerar inte med PS remote play via den officiella appen.

Skägg.
10 Chambers

Nyare versionerna av Xbox One-gamepaden har blåtand, så funkar fint med telefoner.


signatur
Medlem
Skrivet av HAND5:

Använder Razer Kishi till en Samsung S9 som fungerar helt okej. Spelat hela Borderlands 3 via Stadia, en hel del Xbox Game Pass (cloud / console streaming) och testat remote play via steam, allt funkar fint.

Kvalitén på kontrollen känns lite väl billigt med tanke på prisklassen. Spelade "slut" på en kontroll på under 30 dagar då höger bumper (motsvarande R2 på en ps4-kontroll) tappade sin fjäder och registrerade därefter inte inputs längre. Var en 2 månader lång process att byta ut kontrollen men den jag har idag fungerar fortfarande.

Köpte den för 90 eur på Razers egna hemsida men finns svenska återförsäljare som listar den, vet dock inte om den faktiskt går att köpa utanför deras egna butik. Observera att det finns olika versioner (Android, Android Xbox och iOS). Android och Android Xbox funkar likadant bara det att färger/symbolder på knapparna är annorlunda. Xbox-versionen är 20 eur dyrare.

Kontrollen fungerar inte med PS remote play via den officiella appen.

Bra tips! Såg att den fanns rea på Razer Junglecat nu på komplett. Bra pris faktiskt, får kika lite djupare på den!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nyare versionerna av Xbox One-gamepaden har blåtand, så funkar fint med telefoner.

Tack! Den visste jag inte ens om, får kika upp!

Medlem
Skrivet av unoR:

Tack! Den visste jag inte ens om, får kika upp!

Flikar in här och säger samma som Calle.
De nyare versionerna går under namnen Xbox One Wireless Controller V2 eller Xbox One Wireless Controller S, tyvärr framgår det inte så tydligt alla gånger, speciellt för de vita och svarta kontrollerna.


signatur

no remorse

Medlem

Köpte en Razer Kishi och har fungerat utmärkt för mig. Kör den med IPhone och Remote Play via Xboxet. Helt felfritt än så länge. Rekommenderar den

1
Skriv svar