Medlem
Cold war

Hej, tänkte fråga er som spelar Cold war på pc. Jag upplever att grafiken är grynig/blurry men jag tycks inte hitta någon inställning som får det att försvinna. Några tips på vilka inställningar man kan stänga av för att förbättra eller är spelet bara så?

Medlem

låter som vanligt film grain effect och motion blur. finns det?

Medlem

Upplever att många nya spel som kör med TAA för antialiasing gör spelen väldigt blurriga när man kör 1080p (åtminstone på min skärm), du kan ju se om det är aktiverat och om det isåfall finns några andra AA-alternativ.

Medlem

Vad kör du med för Anti-Aliasing? Cold War använder TAA vilket gör spelet blurry. Enkelt åtgärdat om du har Geforce genom att öppna Nvidia Freestyle med Alt-F3 och välja Sharpening i listan av filter. 30-40% lär lagomt med noisegrejen på 0.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad kör du med för Anti-Aliasing? Cold War använder TAA vilket gör spelet blurry. Enkelt åtgärdat om du har Geforce genom att öppna Nvidia Freestyle med Alt-F3 och välja Sharpening i listan av filter. 30-40% lär lagomt med noisegrejen på 0.

Drog AA på högsta, då försvann det

Medlem
Skrivet av Bensinspade:

Drog AA på högsta, då försvann det

Högsta är dock den TAA som ger mest blurry.
Kanske hade resolution scaling sänkts? Händer ofta tycker jag både i Cold War och Modern Warfare. För kompisar också.
Den vill du ha på 100%.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Högsta är dock den TAA som ger mest blurry.
Kanske hade resolution scaling sänkts? Händer ofta tycker jag både i Cold War och Modern Warfare. För kompisar också.
Den vill du ha på 100%.

Precis, min resolution scaling är 100% och drog upp AA på högsta så försvann de blurriga. Känner till de som brukar hända i MW att spelet startar i borderless window och scalingen ligger helt fel

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad kör du med för Anti-Aliasing? Cold War använder TAA vilket gör spelet blurry. Enkelt åtgärdat om du har Geforce genom att öppna Nvidia Freestyle med Alt-F3 och välja Sharpening i listan av filter. 30-40% lär lagomt med noisegrejen på 0.

provade lägga till filter, jädrar vilken skillnad det blev! tack!

1
Skriv svar