Nya Cyberpunk 2077-systemkrav - ingen ray-tracing med AMD (än)

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Är glad att grafiken i pc-versionen är överlägsen, mindre glad att jag sitter på ett 1070 :/

Jag sitter också på 1070. Men verkar ju kunna komma ganska långt på det. Kanske till och med ultra i 1080p? Men ingen raytracing, såklart.

Inaktiv

Min 7 år gamla dator klarar iaf minimumkraven. Kommer nog inte se så vackert ut.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Jag sitter också på 1070. Men verkar ju kunna komma ganska långt på det. Kanske till och med ultra i 1080p? Men ingen raytracing, såklart.

ultra vet jag inte riktigt om vi ska sikta på, men man kan ju hoppas annars blir det fan första gången någonsin det kortet verkligen sviker


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Min 7 år gamla dator klarar iaf minimumkraven. Kommer nog inte se så vackert ut.

Min PC byggd 2014 klarar av fasen allt i 4k 60 fps. 🙂

Asus Z97 pro wifi ac
i7 4790k (låst 4 GHz)
32 GB RAM (DDR3 2400 MHz)
RTX 2080
GTX 970 (dedikerat PhysX kort)
2 TB SSD (fördelat över 3 st 2.5 tums och 2 st M.2 2280 hårddiskar)

Håller nog i 2 år till innan moderkort, CPU o RAM pensioneras. 👍

Inaktiv
Skrivet av A1200G:

Min PC byggd 2014 klarar av fasen allt i 4k 60 fps. 🙂

Asus Z97 pro wifi ac
i7 4790k (låst 4 GHz)
32 GB RAM (DDR3 2400 MHz)
RTX 2080
GTX 970 (dedikerat PhysX kort)
2 TB SSD (fördelat över 3 st 2.5 tums och 2 st M.2 2280 hårddiskar)

Håller nog i 2 år till innan moderkort, CPU o RAM pensioneras. 👍

Eh du har ju uppgraderat din burk. Då är det inte så konstigt att den håller än.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Eh du har ju uppgraderat din burk. Då är det inte så konstigt att den håller än.

Ja, med extra hårddiskuttrymme och RTX 2080. That's it. Rocksolid från dag 1 tom idag (ta i trä). Detta är PCs stora fördel jämfört med konsoller: uppgraderingar.

Medlem

System requirements är ju helt onödiga när dem inte ens skriver hur hög FPS man kan förvänta sig!

Medlem
Skrivet av A1200G:

Ja, med extra hårddiskuttrymme och RTX 2080. That's it. Rocksolid från dag 1 tom idag (ta i trä). Detta är PCs stora fördel jämfört med konsoller: uppgraderingar.

Sen förra generationen så har vi ju dock sett uppgraderade konsoler, så vi kan förvänta oss minst dubbel prestanda till samma pris om 3-4 år. Sen tycker jag personligen att din dator inte är från 2014 om du har uppgraderat den med ett RTX 2080. Men jag håller med om att möjligheten att kunna uppgradera och skala en dator efter behov och ekonomi är en stor fördel.

Medlem

Verkar som att min laptop som köptes för plugg och Paradox-spel alltså ska klara recomennded. Får köpa det på steam och testa någon timme för att se hur det flyter.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jaha så det är enkom ps5 och Xbox sx versioner men som endå är bantade?
Det är inte så att det är gamla versioner i bakåtkompatibelt-läge som flyter och ser lite bättre ut?
Varför kan man inte då lägga in raytracing osv på en gång? Låst funktion i själva konsolerna?

Ontopic jag undrar om amd nya grafikkort kommer fungera lika bra då jag är mer sugen på ett 6800

Behövs nog redigt med optimering av bounces och justering av vilken upplösning konsolernas RT ska köras i.

Medlem
Skrivet av loerk:

Behövs nog redigt med optimering av bounces och justering av vilken upplösning konsolernas RT ska köras i.

Jag syftade på om det var current ps5 xbsx versioner.
Men det är old gen versioner så då förstår man varför mycket saknas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Du har även Stadia som alternativ Fast då gäller det att ha vettig internetuppkoppling.

Nja, jag är lite för gammalmodig och föredrar helst hårddisk eller skiva/kassett. Jobbigt också om comhem börjar bråka 😮 Sååå det blir ps4. Jag kräver inga 60fps eller de fetaste grafikinställningarna. Bara spelet är bra 😁

Medlem
Skrivet av A1200G:

Min PC byggd 2014 klarar av fasen allt i 4k 60 fps. 🙂

Asus Z97 pro wifi ac
i7 4790k (låst 4 GHz)
32 GB RAM (DDR3 2400 MHz)
RTX 2080
GTX 970 (dedikerat PhysX kort)
2 TB SSD (fördelat över 3 st 2.5 tums och 2 st M.2 2280 hårddiskar)

Håller nog i 2 år till innan moderkort, CPU o RAM pensioneras. 👍

Om man köper en någorlunda ny processor när man bygger en ny dator. Är det inte så ovanligt att den funkar riktigt bra i runt 10 år om man uppgraderar grafikkortet.

Intressant dock att du så super uppdaterade grafikkortet, processorn kommer rätt snart bottlenecka den rejält, gör väl redan det. Men du kanske planerar en uppgradering där med.

Medlem

Jag undrar om detta kommer fungera bättre på krysslådan (Series X) än PCn. Jag sitter för närvarande fast med ett GTX 1080 och planerar inte någon uppgradering innan sommaren nästa år.
Det kommer garanterat ut jämförelser dock, så det är bara att vänta.

12
Skriv svar