Köp Cyberpunk 2077 till Stadia och få handkontroll & Chromecast Ultra på köpet

Medlem
Skrivet av piddau:

Fast du kan fortfarande spela på datorn via Stadia.com t.ex Så du får fortfarande Cyberpunk samma natt som det släpps utan att du behöver ladda ner något osv.

Ok, så koden för gratis Stadia premiere kommer den 16 januari men troligtvis/förhoppningsvis så skickar de ut koden till spelet den 10 december?

Inaktiv
Skrivet av Kago1316:

Ok, så koden för gratis Stadia premiere kommer den 16 januari men troligtvis/förhoppningsvis så skickar de ut koden till spelet den 10 december?

Det är ingen kod till spelet, du köper den på Stadias hemsida och så fort den släpps tillgängligt så är det bara att gå in och börja spela precis som om det vore Steam men du slipper att ladda ner något.

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Hade inte tänkt skaffa varken Stadia handkontroll, (ännu en) Chromecast eller Cyberpunk. Men nu blev det just så, samt en månad prövoperiod på PRO. En bra deal är en bra deal.

Tack till dom användare som skrivit i tråden om egna upplevelser med Stadia. Min tidigare åsikt om Stadia är baserat på (mycket dåliga) erfarenheter med Playstation Now samt några dåliga receptioner av Stadia i starten, så det var ju inte helt rättvist.

Testade att köra lite Sniper 4 och det fungerade ypperligt. Vet inte om det var nog med tillgängliga spel för att ha PRO vidare dock, jag har också i princip allt av spel-abonnemang sedan tidigare. Har jag missat något eller är det riktigt att RDR2 inte längre är tillgängligt? Är det så att det alltid skal vara ett AAA-spel inkluderat och nu är det Hitman?

En annan fråga; förstod jag det riktigt att spel köpta på Stadia store kan spelas via Stadia även om du inte har PRO? Det vill säga att jag kan spela Cyberpunk på TVn i sovrummet med min Chromecast?

Jag är dålig på allt som har med Google att göra, tror jag spenderat för mycket tid med M$ och @pple dom sista åren.

//LD

Har du prenumerationen kan du spela i 4k samt får tillgång till ett antal spel varje månad, det är mer som Xbox Games with Gold än Game pass; det vill säga att du "claimar" spelet innan det försvinner och då kan du spela det så länge du har prenumeration.

Men alla spel i deras butik kan du köpa och spela utan någon prenumeration över huvud taget. RDR2 finns där att köpa fortfarande, men är inte en del av prenumerationen.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Det är ingen kod till spelet, du köper den på Stadias hemsida och så fort den släpps tillgängligt så är det bara att gå in och börja spela precis som om det vore Steam men du slipper att ladda ner något.

Viktigt att poängtera är att du kan inte spela på tv:n då du saknar det som är i erbjudanet, nämligen kontrollen och chromecast ultra.
Dock så kan du spela på mobil, laptop, surfplatta eller pc.

Jag vill dock spela på tv och med stadia kontrollern.. så jag får snällt vänta 5 veckor. :/


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Erbjudandet verkar pågå så länge som till 18 december eller till "supplies last". Så jag väntar nog för att se hur det presterar på Stadia, men jag är jäkligt sugen...

Medlem

Mja väntar nog tills Stadia släpps till en nya chromecast tv.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av bent toe:

Viktigt att poängtera är att du kan inte spela på tv:n då du saknar det som är i erbjudanet, nämligen kontrollen och chromecast ultra.
Dock så kan du spela på mobil, laptop, surfplatta eller pc.

Jag vill dock spela på tv och med stadia kontrollern.. så jag får snällt vänta 5 veckor. :/

Eller så köper man en HDMI-sladd och kopplar in datorn i teven som oss ociviliserade männskor.

Medlem

Lätt o ansluta en ps4 kontroll till stadia? Funkar det okej?

Inaktiv
Skrivet av Bigpapabear:

Lätt o ansluta en ps4 kontroll till stadia? Funkar det okej?

Till datorn/mobilen så ska i princip alla kontroller fungera till Stadia, dock fungerar Stadias egna kontroll endast om man vill köra via Chromecasten.

Skägg.
10 Chambers

Är ändå väldigt lockande. Gamepaden fungerar till pc överlag, och jag behöver en till Chromecast.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_646:

Till datorn/mobilen så ska i princip alla kontroller fungera till Stadia, dock fungerar Stadias egna kontroll endast om man vill köra via Chromecasten.

Tandem: kan köra tandem mode med Stadia kontrollen också via Chromecast för att kunna köra med Xbox One, eller Xbox adaptive eller Dual Shock 4. Måste dock som du säger ha en Stadia kontroll först för att koppla in i.

Medlem
Skrivet av piddau:

Tandem: kan köra tandem mode med Stadia kontrollen också via Chromecast för att kunna köra med Xbox One, eller Xbox adaptive eller Dual Shock 4. Måste dock som du säger ha en Stadia kontroll först för att koppla in i.

Säga vad man vill om Gøøgle men dom är ju inte rädda för att testa nya saker.

Förutom att använda sin kontroller som en kontroller åt en annan kontroller (som spontant känns tämligen meningslöst) så var det ju en kul idé med tandem-spelande. Finns det några spel där detta faktiskt ger mening?

//LD

Tim
Medlem

Är det någon som kan bekräfta att det fungerar och gäller för oss svenskar?

"³ Offer expires 12/18/20 at 12am PT or while supplies last. To qualify for the offer, you must be 18 years or older and a resident of the United States (excluding Hawaii, Guam, and the U.S. Virgin Islands), and must pre-order or purchase Cyberpunk 2077 on Stadia during the promotional period." - https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077?hl=en

UPDATE:

Ja, det verkar gälla här i alla fall.
https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Medlem

Bara för att förtydliga: Det verkar som att man bara kan spela Cyberpunk i 4K (snarare än 1080p) så länge man dessutom är prenumerant på Stadia Pro som kostar 99 kronor i månaden.

Medlem
Skrivet av Tim:

Är det någon som kan bekräfta att det fungerar och gäller för oss svenskar?

"³ Offer expires 12/18/20 at 12am PT or while supplies last. To qualify for the offer, you must be 18 years or older and a resident of the United States (excluding Hawaii, Guam, and the U.S. Virgin Islands), and must pre-order or purchase Cyberpunk 2077 on Stadia during the promotional period." - https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077?hl=en

UPDATE:

Ja, det verkar gälla här i alla fall.
https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Det gäller i alla 14 länder, gå in i appen så är det på svenska

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Eller så köper man en HDMI-sladd och kopplar in datorn i teven som oss ociviliserade männskor.

Och då spelar man via web browser, som jag hört/läst skall vara rätt dålig upplösning, mjuk bild.

Skrivet av Bigpapabear:

Lätt o ansluta en ps4 kontroll till stadia? Funkar det okej?

Väldigt enkelt, dock så fungerar inte ett enda utav Stadias exklusiva spel för mig. Gylt, Orcs must die 3 och Crayta beter sig alla likadant. Ingen respons. Startar jag Destiny 2 så fungerar allt som det ska, likadant med pubg eller Immortals Fenyx rising för att nämna några exempel.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Bara för att förtydliga: Det verkar som att man bara kan spela Cyberpunk i 4K (snarare än 1080p) så länge man dessutom är prenumerant på Stadia Pro som kostar 99 kronor i månaden.

Stämmer, 4K och surround är endast för Pro medlemmar(om nu spelet ens kommer vara renderat i 4k, många spel som inte är det).

ZF
Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Bara för att förtydliga: Det verkar som att man bara kan spela Cyberpunk i 4K (snarare än 1080p) så länge man dessutom är prenumerant på Stadia Pro som kostar 99 kronor i månaden.

Ja, men man får som väl är åtminstone behålla molnsparade sparfiler utan att betsla månadsavgift. Till skillnad mot PS5.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Förstår inte hur man kan stödja Google och vänja sig med input lag. Eller ljuga för dom på forum och säga att det fungerar utmärkt.

Skaffa bättre uppkoppling pysen.

Medlem

Hur lång tid kan det ta att få kontroll och chromecast? Beställde nu..

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Säga vad man vill om Gøøgle men dom är ju inte rädda för att testa nya saker.

Förutom att använda sin kontroller som en kontroller åt en annan kontroller (som spontant känns tämligen meningslöst) så var det ju en kul idé med tandem-spelande. Finns det några spel där detta faktiskt ger mening?

//LD

Det är väl tänkt för handikappade personer som har en specialkontroll. Sen kanske man kan koppla in ratt och pedaler

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det är väl tänkt för handikappade personer som har en specialkontroll. Sen kanske man kan koppla in ratt och pedaler

Jag tänker mig typ en stridsvagnssimulator, den ena styr stridsvagnen, den andra styr kanonen. Men skulle nog bli sjukt irriterande när medspelaren antingen får för sig att "hjälpa till" eller bara råkar dra i fel spak på sin kontroll.

//LD

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Jag tänker mig typ en stridsvagnssimulator, den ena styr stridsvagnen, den andra styr kanonen. Men skulle nog bli sjukt irriterande när medspelaren antingen får för sig att "hjälpa till" eller bara råkar dra i fel spak på sin kontroll.

//LD

Haha det hade ju vart skitkul. Tänk Trump och Putin spela ihop

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Skaffa bättre uppkoppling pysen.

I bästa fall läggs 50ms på, i sämsta över 80ms. Oavsett uppkoppling. har länkat video i tråden, så du kan upplysa dig själv.
Mer än tillräckligt för att proffsen undviker tjänsten och helt onödigt när det finns bättre lösningar utan att stödja google. Tänker inte lära ut etik dock, det lär ändå rinna av som vatten på en gås.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

I bästa fall läggs 50ms på, i sämsta över 80ms. Oavsett uppkoppling. har länkat video i tråden, så du kan upplysa dig själv.
Mer än tillräckligt för att proffsen undviker tjänsten och helt onödigt när det finns bättre lösningar utan att stödja google. Tänker inte lära ut etik dock, det lär ändå rinna av som vatten på en gås.

Upplysa mig själv, haha, jag har haft tjänsten sen den kom och har aldrig haft problem så behöver ingen video. Spel som Celeste bevisar att det funkar ypperligt. Har aldrig haft problem med skillchecks på DBD heller. Så ser inget problem.

Medlem

Lät ju bra, o var rätt sugen på o testa.
Men provat nu en timme o helt omöjligt, Google gnäller på precis allt.
Tack för tips ändå!

Medlem

Jag är varken överhypad på cyberpunk eller stadia, men behöver en ny chromecast, så det är ju ett ypperligt bra erbjudande. Har testat stadia lite i browser på wifi vilket jag ju förstår inte är de bästa förutsättningarna. Fenyx rising fungerade helt ok, sniper elite laggade till då och då. Men jag ska prova igen med trådat. Så jag ser det lite som att jag får cyperpunk och kontrollen som bonus 😊

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

I bästa fall läggs 50ms på, i sämsta över 80ms. Oavsett uppkoppling. har länkat video i tråden, så du kan upplysa dig själv.
Mer än tillräckligt för att proffsen undviker tjänsten och helt onödigt när det finns bättre lösningar utan att stödja google. Tänker inte lära ut etik dock, det lär ändå rinna av som vatten på en gås.

Finns gott om youtubers som spelar på stadia om det är det du menar. Vad spelar du själv på? Menar är du ett proffs måste det ju vara någon jävla monster pc eller?

Tim
Medlem
Någon som fått sin Chromecast ultra ännu?

Såg att Google drog pengarna från kortet i söndags morgon. Borde vara en på väg då kan tänkas. Kul om den kommer innan releasen!

Ofi
Medlem
Skrivet av Tim:

Såg att Google drog pengarna från kortet i söndags morgon. Borde vara en på väg då kan tänkas. Kul om den kommer innan releasen!

Nu ska jag vara den tråkiga i sällskapet och berätta att det enligt villkoren för erbjudandet står att det först måste lösas in med en kod innan paketet skickas, och datumet skvallrar om att det kan ta ett tag innan koden ens mejlas ut 😬 Kan vara så att de väntar ut de två veckor som man har rätt att lämna tillbaka spelet på innan de gör utskicken. Det blir till att vänta och se vad som händer helt enkelt.

"Vi skickar erbjudandekoden som du löser in mot en Stadia Premiere Edition på Google Store till e-postadressen som är kopplat till ditt Stadia-konto senast den 16 januari 2021 kl. 00.59 CET. Koden måste lösas in senast den 1 februari 2021 kl. 00.59 CET. Du måste ha en befintlig betalningsmetod eller lägga till en i kassan, men du debiteras eventuellt inte beroende på vilket fraktalternativ du väljer."

https://support.google.com/stadia/answer/10177658

Skriv svar