Playstation 5 är "sannolikt största konsollanseringen genom tiderna"

Robot
Playstation 5 är "sannolikt största konsollanseringen genom tiderna"

Detta enligt branschkännare. Sony håller än så länge tyst.

#playstation-5, #sony


Medlem

Att det är den största Xbox-lanseringen är ju inte så konstigt då det är den enda gång de lanserat en konsol över hela världen på samma dag, om jag nu inte missminner mig.

Medlem

Sony fick priset rätt, kontrollen är banbrytande, det finns spel som visar kraftens potensial från dag ett och kylningen fungerar perfekt trots hög clock med låg ljudnivå på det.
.

Dessutom gjorde de PS Plus generösare än vad man fått tillsammans på över två år och bakåtkompatibiliteten höjer bilduppdateringen på titlar som kämpat även på Pro.
.

De som aldrig haft ett playstation får extremt mycket att leka med från dag ett och jag tror inte storleken är ett hinder för folk, att modda panelerna är ju dessutom en rolig grej.
.

Så jag tror PS5 kommer braka sönder PS4:ans rekord, många byter nog upp sig bara för DualSense och att få en tystare konsol. Med en så bra start finns incitament för tredjepart att börja koda och vara med på kakan. Kanske det blir mera exklusiva titlar nu när Sony bevisat att de är bäst när det kommer till TV-spel.

Medlem

Nja, jag tycker Sony är en god tvåa, Nintendo är bättre på att göra tv-spel. Detta tycker jag alltså.

Medlem

Inte för att vara den, men marknaden har bara blivit större och större och mer försök till innovation. Det är väl inte så förvånande att det då blir den största någonsin... det "rekordet" har i princip slagits varje ny generation sedan den blev dubbel lanseringar mellan MS och Sony.

Inaktiv

Känns inte som om så många är nöjda med den dock, Tradera och Blocket svämmas ju över av enheter.

Medlem

Har knappt märkt något... är det många som har den här eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Winzi:

Inte för att vara den, men marknaden har bara blivit större och större och mer försök till innovation. Det är väl inte så förvånande att det då blir den största någonsin... det "rekordet" har i princip slagits varje ny generation sedan den blev dubbel lanseringar mellan MS och Sony.

Försöker inte vara dryg men jag hittar inget om att rekordet slås varenda gång. PS2 är fortfarande bäst säljande någonsin med stor marginal dessutom.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Känns inte som om så många är nöjda med den dock, Tradera och Blocket svämmas ju över av enheter.

För att folk vill tjäna pengar. I fredags gick tex PS5or på Tradera i snitt för 10 papp. Det är typ 4 tusen i vinst.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Känns inte som om så många är nöjda med den dock, Tradera och Blocket svämmas ju över av enheter.

Tror du? En person säljer 3 st, en annan säljer typ sju enligt bilden på Blocket, 99% oöppnade. Ren opportunism.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Försöker inte vara dryg men jag hittar inget om att rekordet slås varenda gång. PS2 är fortfarande bäst säljande någonsin med stor marginal dessutom.

Inte vid start, vid started av en generation inte överlag.
PS2 sålde 500.000 första dagen, PS5 var slut överhela världen innan release.

Ska man gå på bäst säljande oavsett tid så ligger PS5 under dunder floppen Sega Saturn.
+ Nintendo DS ligger under 1 miljon bakom PS2 sett till antal sålda enheter.

Men antalet människor som spelar världen övet har bara ökat sedan 80-talet, och med tanke på året som varit så har det ökat väldigt mycket på i princip alla fronter... allt från streaming tjänster till konsoler och pc-hårdvara.

Så säger bars att det inte är någon större förvåning att lanseringen av denna generation av konsoler blivit så stor.

Medlem

Det har gått bra för båda märken. Vad skönt. Konsol branschen är vid liv och växer varje dag.

Inaktiv
Skrivet av Patrik781:

Tror du? En person säljer 3 st, en annan säljer typ sju enligt bilden på Blocket, 99% oöppnade. Ren opportunism.

Hehe, jo. Mest bara scalpers så var en liten pik kommentar Själv missade jag att få den på release så vet inte om man ska skaffa en närmaste året eller vänta tills det kommer utan barnsjukdommar, alt snygga specialversioner.

Inaktiv
Skrivet av Tarmböld:

För att folk vill tjäna pengar. I fredags gick tex PS5or på Tradera i snitt för 10 papp. Det är typ 4 tusen i vinst.

Hehe, jo. Mest bara scalpers så var en liten pik kommentar Själv missade jag att få den på release så vet inte om man ska skaffa en närmaste året eller vänta tills det kommer utan barnsjukdommar, alt snygga specialversioner

Medlem
Skrivet av lasselason:

Att det är den största Xbox-lanseringen är ju inte så konstigt då det är den enda gång de lanserat en konsol över hela världen på samma dag, om jag nu inte missminner mig.

Det ligger mkt i det faktiskt. Tror Xbox One hade sålt betydligt bättre vid launch än de här nya gör om den haft samma globala release.

Skrivet av lasselason:

Nja, jag tycker Sony är en god tvåa, Nintendo är bättre på att göra tv-spel. Detta tycker jag alltså.

Tror man menar här i antalet skeppade enheter vid launch. Verkar som trycket efter en ps5 är galet högt. Nintendo kan definitivt sina grejer , där håller jag med dig. Nu får de dock se till att få ut nästa Metroid snart!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det ligger mkt i det faktiskt. Tror Xbox One hade sålt betydligt bättre vid launch än de här nya gör om den haft samma globala release.

Tror man menar här i antalet skeppade enheter vid launch. Verkar som trycket efter en ps5 är galet högt. Nintendo kan definitivt sina grejer , där håller jag med dig. Nu får de dock se till att få ut nästa Metroid snart!

Håller med!

Medlem

Åtminstonde till PS6! ..magic!


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

Känns inte så. Saknar även att läsa och se bilder på folk som campat utan affärerna. Nu får man inte heller höra några försäljnings siffror.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns inte så. Saknar även att läsa och se bilder på folk som campat utan affärerna. Nu får man inte heller höra några försäljnings siffror.

Det hade utan tvekan vi fått se och läsa om om det inte vore för ett visst virus som gör att man stänger ner halva världen och inför väldiga restriktioner. Finns tyvärr inte mkt utrymme till att campa o stå o köa utanför affärer denna gången.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Nu har Ps4an sålts i 114,3 miljoner exemplar vilket är 3 högsta siffran för en spel konsoll och tills den går i pension så är säkert siffran uppe på 125m så 5an har en lång väg att gå men allt är möjligt. Tror också 5an bräcker 125miljoner till 2027

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Känns inte som om så många är nöjda med den dock, Tradera och Blocket svämmas ju över av enheter.

Vet inte var du hört et ifrån men checka blocket precis och finns 28st i hela landet på blocket men oöppnade och till priser långt över 10 tusen vilket betyder att folk har förbokat den på att sälja den till dubbla och trippla pris och verkligen inte för de är missnöjda.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns inte så. Saknar även att läsa och se bilder på folk som campat utan affärerna. Nu får man inte heller höra några försäljnings siffror.

man får inte campa utanför butikerna i Corona tider sen är det svin kallt ute med minus grader i hela landet, vilken fåne skulle göra
något så dumt. Hade det varit sommar jo visst

Inaktiv
Skrivet av submariner:

Vet inte var du hört et ifrån men checka blocket precis och finns 28st i hela landet på blocket men oöppnade och till priser långt över 10 tusen vilket betyder att folk har förbokat den på att sälja den till dubbla och trippla pris och verkligen inte för de är missnöjda.

Nämde det i ett annat svar men det var skrivet lite som ett skämt. Tror ingen är missnöjd, det var en pik mot alla scalpers Förstår att folk vill tjäna en hacka men hade gärna haft en själv just nu utan att hosta upp kring 10 papp. Väntar tills det kommer i lager i framtiden. Kommer ju att vara en lång generation även denna gång så egentligen ingen stress. Finns inget releasespel jag är överentasuastisk på heller så kan vänta men nya prylar är ju skoj att installera.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Känns inte som om så många är nöjda med den dock, Tradera och Blocket svämmas ju över av enheter.

Det här med sarkasm är lite svårt för vissa. Speciellt på internet där många inte tänker till innan de skriver

Inaktiv
Skrivet av Anthrax:

Det här med sarkasm är lite svårt för vissa. Speciellt på internet där många inte tänker till innan de skriver

Hehe, jepp

Medlem

Köp inte en PS5 för 10000:-. Det är inte värt det.

Medlem

Jag var till en kompis igår som har lyckats få tag i en ps5 och provspelade lite. Jag testade demons souls och spider-man miles morales. Jag är mycket imponerad över att sony ÄNTLIGEN har fattat att man ska prioritera fps över grafik! Vilket flyt! Dualsense kontrollen är makalöst skön och riktigt rolig att köra med, men haptic feedback är en sån här grej som man inte tänker på förrän man inte har det längre och det känns som något saknas. Dock så måste jag säga att som PC spelare är jag inte ett dugg sugen på ps5 för tillfället. Jag blev ganska trött på spelen fort just för att det känns som man spelat både demons souls och spider-man otaligt många timmar förut, och det har jag. Alla souls spelen är väldigt lika varandra med undantagen sekiro och bloodborne och spider-man känns identiskt med Spider-man ps4 som kom 2018. Spelutbudet är för tunt i dagsläget för att rättfärdiga ett köp, men när det kommer lite mer titlar kommer det nog bli ett köp

Medlem

Jag håller med, PS5:an är verkligen jättestor - största konsolen någonsin!

Medlem

Jag har inte köpt något spel till min ps5:a men njuter av ssdn.
Det nya interfacet är otroligt mycket snabbare och känns rappt. På min Ps4 Pro var det sjukt segt.

1
Skriv svar