World of Warcraft: Shadowlands är släppt

Robot
World of Warcraft: Shadowlands är släppt
Medlem

nä.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

fue
Medlem

Första wow expansion jag inte är med vid launch. Fick våran förstfödde i höstas och inväntar Cyberpunk. Får ta tag i wow senare nästa år och testa expansionen.

Familjen tackar mig för det. Lättare med singelplayer nu än innan sonen kom 🙃

Medlem
Skrivet av fue:

Första wow expansion jag inte är med vid launch. Fick våran förstfödde i höstas och inväntar Cyberpunk. Får ta tag i wow senare nästa år och testa expansionen.

Familjen tackar mig för det. Lättare med singelplayer nu än innan sonen kom 🙃

Det blir några år med singelplayer för dig nu, men man kommer tillbaka till multiplayer tids nog. Har spelat multiplayerspel med mina två söner sedan de var i 7-årsåldern. Grymt skoj...tills de blir bättre än en själv...

Ps. Grattis till barnet förresten! Ds.

Redaktör
Skrivet av fue:

Första wow expansion jag inte är med vid launch. Fick våran förstfödde i höstas och inväntar Cyberpunk. Får ta tag i wow senare nästa år och testa expansionen.

Familjen tackar mig för det. Lättare med singelplayer nu än innan sonen kom 🙃

Grattis!

Inte för att regna på din parad, men... Under föräldraledigheten tänkte jag spela när barnen sov lunch varje dag. Det hände nästan aldrig pga att jag också sov.


signatur
Medlem

Det blir Shadowlands men väldigt casual. Så någon/några timma i veckan kanske.
Måste se till att få tid till PS5 som kommet och alla andra PC spel.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Jag förstår syftet med testservrar men det är sjukt tråkigt när allt redan är avklarat innan expansionen släpps. World first till 60 blir ett optimerat speedrun där några vet exakt hur man ska gå till väga, raids är redan avklarat och guiderna på plats sedan flera veckor tillbaka osv.

Vore så mycket mer intressant om ingen visste något och allt var outforskad mark vid release. Kanske bara är jag?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det hände nästan aldrig pga att jag också sov.

Haha! Så är det!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av fue:

Första wow expansion jag inte är med vid launch. Fick våran förstfödde i höstas och inväntar Cyberpunk. Får ta tag i wow senare nästa år och testa expansionen.

Familjen tackar mig för det. Lättare med singelplayer nu än innan sonen kom 🙃

Skrivet av Tomas Helenius:

Grattis!

Inte för att regna på din parad, men... Under föräldraledigheten tänkte jag spela när barnen sov lunch varje dag. Det hände nästan aldrig pga att jag också sov.

Min förstfödde är nu ca 1 1/2 år. När det kommer till spelande så har Nintendo Switch vart absolut lättast att hitta tid att spela på. Lätt och köra lite och pausa och lägga undan, samt att man inte behöver sitta framför tvn. Det gäller och hitta stunderna för det dock, fru och barn går alltid först

Hoppas kunna få lite tid och spela Cyberpunk med (hade hoppats på ps5 till julledigheten, men ser inte ut som jag hinner få min innan dess )

Medlem
Skrivet av IMSG:

Jag förstår syftet med testservrar men det är sjukt tråkigt när allt redan är avklarat innan expansionen släpps. World first till 60 blir ett optimerat speedrun där några vet exakt hur man ska gå till väga, raids är redan avklarat och guiderna på plats sedan flera veckor tillbaka osv.

Vore så mycket mer intressant om ingen visste något och allt var outforskad mark vid release. Kanske bara är jag?

Kan tycka att mycket sånt är upp till var och en att titta på innan spelet släpps.
Jag själv undviker spoilers till varje pris så jag har väldigt lite koll på hur zonerna ser ut, vilka val som är de optimala eller vad det är för bossar i dungeons/raids.

Men ja, den globala mystiken finns ju inte kvar längre. Det kommer det aldrig göra i WoW igen.

OnT: Ja jag kommer spela, körde 45 min inatt vid launchen med en polare. Det var en förvånansvärt problemfri launch för oss, något som normalt sett inte händer i Blizzards fall.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Nej WoW är förlegat.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Nej WoW är förlegat.

Håller med... Ser ingen poäng med att spela WoW längre, om man inte bara råkar vara extremt nostalgisk.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vill spela, men kommer sannolikt inte att göra det. Risken att jag fastnar är alldeles för stor. När jag spelade Classic förra sensommaren/hösten var effekten värre (bättre!) än rökheroin. Ren tur att jag fick musarm och tvingades sluta spela.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Farornas Konung

Har aldrig spelat detta, ser ingen anledning att börja nu.

Medlem

Självklart! WoW är fortfarande grymt kul! Få spel som håller så länge!

Medlem

Jag har lirat WoW sedan 2004 (med några få pauser). Alltid varit hypad vid nya expansionen. Men detta är första gången jag inte är det. Känner inget sug alls. Försökte lvla och prova lite med senaste patchen men nä.
Jag har dock köpt Shadowlands för i princip alla mina kompisar ska lira (de tokspelar sedan midnatt). Men jag kommer inte börja förän senare idag efter jobbet. Jag ser det som 2,5 veckas underhållning till Cyberpunk 2077 släpps

Medlem
Skrivet av Dunder:

Håller med... Ser ingen poäng med att spela WoW längre, om man inte bara råkar vara extremt nostalgisk.

hur funkar det då med den enorma spelarbas som fortfarande idag kör andra ännu äldre titlar? Dota, CS, Starcraft, Battlefield, Call of duty Age of Empires etc? Är dom också bara nostalgiska?

Medlem
Skrivet av abso:

hur funkar det då med den enorma spelarbas som fortfarande idag kör andra ännu äldre titlar? Dota, CS, Starcraft, Battlefield, Call of duty Age of Empires etc? Är dom också bara nostalgiska?

Har inget med ålder på spelet att göra direkt. Finns det inget bättre alternativ, varför byta spel?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Kan tycka att mycket sånt är upp till var och en att titta på innan spelet släpps.
Jag själv undviker spoilers till varje pris så jag har väldigt lite koll på hur zonerna ser ut, vilka val som är de optimala eller vad det är för bossar i dungeons/raids.

Men ja, den globala mystiken finns ju inte kvar längre. Det kommer det aldrig göra i WoW igen.

Håller med, det är såklart upp till var och en hur mycket spoilers man vill ha. Jag tycker ändå att det vore mer intressant om ingen visste något mer än vad Blizzard teasat om. Dels för mig som mest tittar på streams mer än spelar själv, även för "okända" spelare och guilds att mäta sig för en kort stund med de stora men också för generell förväntan inför spelet. Jag menar jag som knappt spelar längre hade nog köpt en månad för att vara med i starten för att känna hypen och mystiken, men tyvärr har du nog allt för rätt gällande just det sistnämnda.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har inget med ålder på spelet att göra direkt. Finns det inget bättre alternativ, varför byta spel?

Så CS-spelare har inte hittat nåt bättre alternativ och därmed fortsätter spela CS, WoW-spelare har ej hittat bättre alternativ och därmed fortsätter spela WoW, vad är skillnaden?

Medlem
Skrivet av IMSG:

Jag förstår syftet med testservrar men det är sjukt tråkigt när allt redan är avklarat innan expansionen släpps. World first till 60 blir ett optimerat speedrun där några vet exakt hur man ska gå till väga, raids är redan avklarat och guiderna på plats sedan flera veckor tillbaka osv.

Vore så mycket mer intressant om ingen visste något och allt var outforskad mark vid release. Kanske bara är jag?

Håller med till 100 %.
Tyvärr är det väl ett nödvändigt ont att spelarna speltestar spelet istället för Blizzard, då det annars mest troligt hade varit en buggfest annars.

Minns fortfarande starten på vanilla och de tre expansionerna som jag spelade. Bara sprang omkring och tittade på allt och upptäckte samt questade. Det var tider det!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av abso:

Så CS-spelare har inte hittat nåt bättre alternativ och därmed fortsätter spela CS, WoW-spelare har ej hittat bättre alternativ och därmed fortsätter spela WoW, vad är skillnaden?

Vi har helt enkelt olika åsikter om huruvida det finns bättre spel eller inte. Inte konstigare än så.

Det finns i dagsläget en handfull MMO:s som är bättre än WoW, vilken aspekt av spelet man än gillar, enligt min självklart subjektiva åsikt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Håller med... Ser ingen poäng med att spela WoW längre, om man inte bara råkar vara extremt nostalgisk.

Eller så kanske smaken är som baken? Tycker personligen att WoW är det överlägset bästa MMO-spelet som finns på marknaden.

Medlem
Skrivet av LeftOver:

Eller så kanske smaken är som baken? Tycker personligen att WoW är det överlägset bästa MMO-spelet som finns på marknaden.

Vilket är precis vad jag skriver också
Det gäller att läsa hela diskussionen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nej tack. Jag såg på när en närstående spelade betan och det såg riktigt dåligt ut. Detta blir nog den sämsta expansionen sedan Cataclysm.

Det känns onekligen som att Blizzard har stressat fram Shadowlands.

Vad jag har hört så tänker många fortsätta med Classic istället. Blizzard får helt enkelt skylla sig själva.

Medlem

Kommer att spela men först om något år när det färdig patchat. Tycker det blir för grindingt innan.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vi har helt enkelt olika åsikter om huruvida det finns bättre spel eller inte. Inte konstigare än så.

Det finns i dagsläget en handfull MMO:s som är bättre än WoW, vilken aspekt av spelet man än gillar, enligt min självklart subjektiva åsikt.

Absolut, håller med om att det finns många andra jättebra MMO:s som kan vara bättre i vissa aspekter. Men det jag försöker förstå är varför det alltid måste handla om nostalgi när det kommer just till WoW, medans det aldrig nämns i andra titlar som har t.om mer år på nacken. Bisarr och hycklande inställning.

- VA??! Spelar du WoW fortfarande?? det är ju jättegammalt spel!!

* loggar sen in och spelar Starcraft från -97

Medlem

Jag kommer lägga hundratals timmar även denna expansion. Blir perfekt att lysa upp vintermörkret med!

Medlem
Skrivet av abso:

Absolut, håller med om att det finns många andra jättebra MMO:s som kan vara bättre i vissa aspekter. Men det jag försöker förstå är varför det alltid måste handla om nostalgi när det kommer just till WoW, medans det aldrig nämns i andra titlar som har t.om mer år på nacken. Bisarr och hycklande inställning.

- VA??! Spelar du WoW fortfarande?? det är ju jättegammalt spel!!

* loggar sen in och spelar Starcraft från -97

Det är inte bara WoW, men det är väl som diskuteras oftast i och med dess storlek?

Varför det alltid handlar om nostalgi är väl återigen för att det är en åsikt många har? Och återigen så har det inget med åldern på spelet att göra.

Ser inte vad om skulle vara varken bisarrt eller hyckleri, om jag ska vara ärlig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kommer absolut att spela. Sitter just nu på jobbet, men senare ikväll är det dags att se vad Shadowlands har att erbjuda. Har levlat upp fyra nya karaktärer till 50 sedan prepatch släpptes, något som har varit väldigt roligt (det går ju så fort nu!).

Är fortfarande inte säker på vilken klass jag ska maina. Har kört DK sedan urminnes tider men det kanske blir något annat nu. Jag har ju ett par level 50-karaktärer att välja mellan.

12
Skriv svar