PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Ps5 digital över?

Någon i gbg som man kan köpa digital från? Lovat bort mitt ps4 till lite kids.

Pls pls 😅

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Någon här i tråden som har bokat en Series X på Inet och fått den? När bokade ni den i så fall? Väntar fortfarande på min.

Skulle också gärna vilja veta det. Enligt deras hemsida så skickades ett mail till de som fick en på launch date, och en person som bokade 24 september fick svaret "Vi hade redan fått in väldigt många bokningar när du la din beställning så du kommer tyvärr inte få tilldelning av dem konsoler vi fått in till release".

Bokade personligen 8 oktober och har fått svar att jag kan se på min order när nästa leverans kommer (står 15 december just nu) men de kan inte svara på om jag kommer få en konsol i den leveransen. Är det någon som har beställt Series X på Inet eller hos någon annan ÅF som fått besked om att de kommer få en konsol 15 december?

Medlem
Skrivet av karolus861:

Skulle också gärna vilja veta det. Enligt deras hemsida så skickades ett mail till de som fick en på launch date, och en person som bokade 24 september fick svaret "Vi hade redan fått in väldigt många bokningar när du la din beställning så du kommer tyvärr inte få tilldelning av dem konsoler vi fått in till release".

Bokade personligen 8 oktober och har fått svar att jag kan se på min order när nästa leverans kommer (står 15 december just nu) men de kan inte svara på om jag kommer få en konsol i den leveransen. Är det någon som har beställt Series X på Inet eller hos någon annan ÅF som fått besked om att de kommer få en konsol 15 december?

På min order står det bara okänd leveranstid så då får man den nog inte ens i år. Har iofs en bokning hos EG också och där står det 22 december.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Fick min idag med bring, beställde i torsdags vid 12. Fan va besviken man är på UI'n PS4:ans UI e miles ahead.. hur fan kan man inte ha med friends,trophies,aktivitetsloggen.. besviken.

Medlem

Bokade 2019-09-12 på wh, upphämtning i butik idag.

Medlem
Skrivet av Cirez:

Fick min idag med bring, beställde i torsdags vid 12. Fan va besviken man är på UI'n PS4:ans UI e miles ahead.. hur fan kan man inte ha med friends,trophies,aktivitetsloggen.. besviken.

Finns ju visst?
Uit är rätt likt ps4an med lite mindre designändringar. Mig faller det i smaken iaf. Men tog en stund innan man vant sig de små ändringarna

Medlem

Jag är ju en av personerna som fick igenom köp 08.59 i torsdags på El-Giganten och varit lite nojig här i tråden..
Men nu verkar det ordna sig, idag 17-22 ska Bring komma
Beställning bekräftades 08.59 på discversion, använde Klarna som uppgörsform och express hemleverans.

Fick meddelande med kollinummer på fredag 10.30 men kollit hämtades upp eller fick första scanning hos Bring först 22/11 18.37. Digitalt kvitto fick jag 21/11

Medlem
Skrivet av Cirez:

Fick min idag med bring, beställde i torsdags vid 12. Fan va besviken man är på UI'n PS4:ans UI e miles ahead.. hur fan kan man inte ha med friends,trophies,aktivitetsloggen.. besviken.

Jag tror det är mycket en vanesak och det kan ta tid att hitta det man är van vid, att ps store numera är en integrerad del av själva UI ser jag som ett stort plus. Men jaja, jag får ju testa själv ikväll

Medlem

Inet verkar ju har bra koll. Fick ett mail förra veckan om att dom skulle få in en leverans med ps5 denna veckan. Och att jag troligtvis skulle få den skickad. Mailade dom idag och frågade hur det gick. Fick till svar att dom inte kan säga när dom får mer PS5 eller när min kan skickas. Men om han fick gissa nästa år otroligt varför beställde man inte på elgiganten eller Mediamarkt i maj. Aldrig mer Inet eller Webbhallen som är där jag har beställt. Får hoppas cdon kan
leverera min ps5a snabbare.

Medlem

Fråga till er som beställde från EG runt 12 tiden och saknar ett leverans datum i orderbekräftelsen. Är det någon av er som inte har fått än? Har inte hört något från bring eller EG och börjar bli lite orolig att den ramlat mellan stolarna, pengarna har de tagit i alla fall.

Medlem

Inte så konstigt att det är brist på marknaden på enheter.

https://www.pushsquare.com/news/2020/11/uk_scalper_group_clai...


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Inte så konstigt att det är brist på marknaden på enheter.

https://www.pushsquare.com/news/2020/11/uk_scalper_group_clai...

Enligt anarkisterna på det här forumet är det helt okej att detta sker

Medlem
Skrivet av BennyBoy4ever:

Fråga till er som beställde från EG runt 12 tiden och saknar ett leverans datum i orderbekräftelsen. Är det någon av er som inte har fått än? Har inte hört något från bring eller EG och börjar bli lite orolig att den ramlat mellan stolarna, pengarna har de tagit i alla fall.

Min order såg så ut och skickades igår, är ute för leverans med Bring idag.

Medlem
Skrivet av BennyBoy4ever:

Fråga till er som beställde från EG runt 12 tiden och saknar ett leverans datum i orderbekräftelsen. Är det någon av er som inte har fått än? Har inte hört något från bring eller EG och börjar bli lite orolig att den ramlat mellan stolarna, pengarna har de tagit i alla fall.

Jag fick bekräftelse 12:12 och då stod det inget om leveransdatum. Begärde dock digitalt kvitto från EG och när jag söker på mitt "unika id" så står det leverans 7/12. Pengar har dragits här också och skickas den innan 7/12 så ser jag det bara som en bonus

Medlem
Skrivet av BennyBoy4ever:

Fråga till er som beställde från EG runt 12 tiden och saknar ett leverans datum i orderbekräftelsen. Är det någon av er som inte har fått än? Har inte hört något från bring eller EG och börjar bli lite orolig att den ramlat mellan stolarna, pengarna har de tagit i alla fall.

Samma här. inte hört något från bring eller EG, beställde också vid 12 tiden. och dom har dragit pengarna också.

Medlem
Skrivet av långburk112:

Jag fick bekräftelse 12:12 och då stod det inget om leveransdatum. Begärde dock digitalt kvitto från EG och när jag söker på mitt "unika id" så står det leverans 7/12. Pengar har dragits här också och skickas den innan 7/12 så ser jag det bara som en bonus

Skönt då är jag inte ensam, exakt samma sits som du, 12:12

Medlem

I tråden på Sweclockers har precis en scalper tillkännagivit sig. Vidrigt beteende. Borde bli bannad på forumet.

Inaktiv
Skrivet av ainatar:

I tråden på Sweclockers har precis en scalper tillkännagivit sig. Vidrigt beteende. Borde bli bannad på forumet.

Äckligt beteende, så skröt han lite om hur en mamma bönade och bad att få avbetala 9000:-. Fan hemskt

Medlem
Skrivet av ainatar:

I tråden på Sweclockers har precis en scalper tillkännagivit sig. Vidrigt beteende. Borde bli bannad på forumet.

länk ?

Medlem
Skrivet av limonass:

De har rensat tråden nu så de inläggen är borta.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Äckligt beteende, så skröt han lite om hur en mamma bönade och bad att få avbetala 9000:-. Fan hemskt

Personer som finner glädje i att andra mår dåligt är inget annat än sadister, men jag tror på karma.

OT: Jag har ögnat igenom tråden och sett raka motsatsen och det är väldigt kul att se hur pesoner här försöker hjälpa andra som inte lyckats få tag på en konsol (mycket tack vare "scalpers"). Det går att få tag på en, jag var nära att få en PS5 beställd två gånger vid lanseringen av den förra veckan, hade problem med själva betalningen annars hade jag med stor sannolikhet haft en innan året var över.

Hade jag haft pengar så hade jag köpt en del konsoler och sedan sålt dessa till personer som inte lyckats få tag på någon till samma kostnad givetvis, jag avskyr dessa sabla "scalpers". Fast å andra sidan hade det ju även inneburit att jag varit en del av problemet, bästa sättet är nog att själv börja använda bots om man vill vara säker på att få en eftertraktad produkt i framtiden, väldigt tragiskt att det ens ska behövas.

Dex
Medlem
Skrivet av ainatar:

I tråden på Sweclockers har precis en scalper tillkännagivit sig. Vidrigt beteende. Borde bli bannad på forumet.

Rätt säker på att det bara var ett troll dock

Är ganska tacksamt att trolla om scalpers just nu då varenda vettig person avskyr dom

Medlem

Fick min PS5 från elgiganten för en timme sen. Inte nog med att den inte blev hemlevererad. Jag fick inte spelet jag beställde XD


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Beställde Xbox Series X i helgen från Webhallen eftersom jag såg att dom hade 50+ påväg in till deras lager. Får den levererad idag så verkar inte vara samma brist på Xbox just nu tydligen

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Beställde Xbox Series X i helgen från Webhallen eftersom jag såg att dom hade 50+ påväg in till deras lager. Får den levererad idag så verkar inte vara samma brist på Xbox just nu tydligen

Skämtar du eller? Man kanske ska lägga en beställning där också. Har redan två bokningar liggande på andra ställen men de ska inte komma förrän sent i december.

*La en order på vinst och förlust. Står dock okänt leveransdatum på bekräftelsen*


signatur

Gen X Casual Gamer

Moderator | Testpilot

Rensat tråden på en del inlägg. Vill ni snacka om scalpers får ni göra en egen tråd


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av BennyBoy4ever:

Fråga till er som beställde från EG runt 12 tiden och saknar ett leverans datum i orderbekräftelsen. Är det någon av er som inte har fått än? Har inte hört något från bring eller EG och börjar bli lite orolig att den ramlat mellan stolarna, pengarna har de tagit i alla fall.

Beställde runt 12, fick Beställningsbekräftelse 12.12, tom Lagersaldo, valde Klarna Köp Nu Betala Sen och Expressfrakt. Troligen så kommer jag få min runt 7-9 December enligt supporten när jag frågade dem. Men det stod ju också Leverans 4:e December för de som köpte klockan 12, så de som fått innan är troligen de som avbokades kl 9 för de hade bokat 2+ enheter eller att de avbokade etc.

Medlem
Skrivet av Kellini:

Någon i gbg som har en över?

Jag har en i kö från Webhallen beställd 2020-06-30 - den dyker väl upp 2022 nåt (sorry kunde inte låta bli)

Medlem
Skrivet av induce:

The holy Playstation 5 is in the house 🙌🏻🎮

https://www.dropbox.com/s/2jywn0exd23oag4/ps5.jpg?dl=1

Edit: Ja alltså, ni ser ju glorian 😇

Värmande att se att den verkar kommit till ett spelvänligt hem som tänker använda den och inte sälja vidare

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Personer som finner glädje i att andra mår dåligt är inget annat än sadister, men jag tror på karma.

OT: Jag har ögnat igenom tråden och sett raka motsatsen och det är väldigt kul att se hur pesoner här försöker hjälpa andra som inte lyckats få tag på en konsol (mycket tack vare "scalpers"). Det går att få tag på en, jag var nära att få en PS5 beställd två gånger vid lanseringen av den förra veckan, hade problem med själva betalningen annars hade jag med stor sannolikhet haft en innan året var över.

Hade jag haft pengar så hade jag köpt en del konsoler och sedan sålt dessa till personer som inte lyckats få tag på någon till samma kostnad givetvis, jag avskyr dessa sabla "scalpers". Fast å andra sidan hade det ju även inneburit att jag varit en del av problemet, bästa sättet är nog att själv börja använda bots om man vill vara säker på att få en eftertraktad produkt i framtiden, väldigt tragiskt att det ens ska behövas.

Ja jag gjorde personligen så, fick tag på 2 st på releasedagen och skulle avboka men så var det en i tråden som inte fått tag på den. Så han fick köpa den ena för inköpspriset. Men alla tänker väl inte likadant

Skriv svar