Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Tråddemonen
Testpilot

Det finns dem som har fått sin fysiska utgåva utav spelet nu, så var försiktiga när ni surfar på nätet om ni vill slippa spoilers. En 20min lång video har postats och cirkulerar på nätet där någon spelar en bit av nomad introt.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Det finns dem som har fått sin fysiska utgåva utav spelet nu, så var försiktiga när ni surfar på nätet om ni vill slippa spoilers. En 20min lång video har postats och cirkulerar på nätet där någon spelar en bit av nomad introt.

Tack för var varningen! Kommer bli svårt att vänta tills maj med att spela, men skam den som ger sig!

Medlem
Avstängd

Undra hur återförsäljare kan skicka ut en fysisk utgåva innan spelet är släppt. Gör dom det med flit?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Speltid 175timmar. Yeah.
För mig är det nästan 1års spelande.
Om jag inte kombinerar med nått till spel så är det kanske 6mpnader


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Speltid 175timmar. Yeah.
För mig är det nästan 1års spelande.
Om jag inte kombinerar med nått till spel så är det kanske 6mpnader

Det klarar jag av på julledigheten så jag hoppas att spelet håller mycket längre än så.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av breahl:

Undra hur återförsäljare kan skicka ut en fysisk utgåva innan spelet är släppt. Gör dom det med flit?

Tydligen hade personen stulit utgåvan. Sen var han dessutom hög när han streamade spelet, vilket hörs om man tittar på klippet. Gissar på att han blir dömd och får straff.

Det man sett av spelet, ser bra ut. Förhoppningsvis har de inte bara lagt krut på grafiken, utan även karaktärerna och atmosfären.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Det klarar jag av på julledigheten så jag hoppas att spelet håller mycket längre än så.

Jag vet inte hur länge jag spelade Witcher 3 antar nå liknande men tog säker 10 månader att bli färdig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte hur länge jag spelade Witcher 3 antar nå liknande men tog säker 10 månader att bli färdig.

Ska man göra allt i witcher 3 som att samla gear osv tar det lång tid. Jag körde en new game+ med så höll på väldigt länge med witcher 3.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ska man göra allt i witcher 3 som att samla gear osv tar det lång tid. Jag körde en new game+ med så höll på väldigt länge med witcher 3.

Jo jag samlade en del gear osv men jag har inte gjort precis allt.
Brukar ibland "återvända" och plocka lite fråge-tecken men oftast är det bara helt meningslösa saker

Tyvärr kan jag inte se hur länge jag spelade Witcher för jag köpte det på GoG och startade aldrig via Launcher, då har inte speltiden mäts.
Men ett spel som jag fortfarande spelar, Snowrunner har jag kört sen Maj och är uppe i totaltid på 5 dagar och 13 timmar enligt Epic som borde bli då totalt 133 timmar och jag är inte färdig, så det går inte så fort för mig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det man sett av spelet, ser bra ut. Förhoppningsvis har de inte bara lagt krut på grafiken, utan även karaktärerna och atmosfären.

Att pricka in atmosfären har nog varit cdprs starkaste sida, så det är nog lugnt. Witcher 2 Flotsam är i klass för sig.

Combat har nog varit deras svagare sida, så hoppas de lyckats lite bättre med det.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte hur länge jag spelade Witcher 3 antar nå liknande men tog säker 10 månader att bli färdig.

Haha ja jag höll på i över ett år med Witcher 3. Hade förvisso inte så mycket tid över till att spela under den perioden heller, men ändå.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha ja jag höll på i över ett år med Witcher 3. Hade förvisso inte så mycket tid över till att spela under den perioden heller, men ändå.

Nej det är ju det.
Tiden man har att lägga på spelande delat på antalet spel man typiskt nog börjat spela samtidigt.
Det blir så när man har "för många " enheter att spela på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Han är ju inte klar utan lunkar på.
Det skall ju bli något kortare än Witcher 3. Detta lugnar mig i allafall med att det finns content.
Brukar switcha spel. Sitter i regel 1,5 - 2h varannan dag, switchar med andra spel, sitter längre på helgerna.

Gissar att detta kan ta ngt år för mig.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Han är ju inte klar utan lunkar på.
Det skall ju bli något kortare än Witcher 3. Detta lugnar mig i allafall med att det finns content.
Brukar switcha spel. Sitter i regel 1,5 - 2h varannan dag, switchar med andra spel, sitter längre på helgerna.

Gissar att detta kan ta ngt år för mig.

Kommer också switchar mellan spel.
Just nu är det tomt i spelalmanackan förutom slöspelande Snowrunner och lite VR spel men i december blir det både Medal of honor och Cyberpunk och det lär vara cyberpunk som drar ut på tiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur stor är risken för att det slängs in någon typ av zombies i spelet? Jag minns hur jobbigt jag tyckte det var i Deus Ex:HR när du behövde ställa om till att ta hand om en hord helt plötsligt.

Medlem
Skrivet av Maddox:

När Cyberpunk 2077 släpps så ska det funka på både PS4, PS4 pro och PS5. Det är dock PS4 varianten som alla får, även PS5. En riktig "Nextgen" version av spelet släpps inte förrän i vår som en gratis uppdatering.

Orkar man vänta på den uppdateringen tro...jag tror det. Men osäker


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Ska man köpa fysiskt exemplar av spelet eller digitalt?
Har rätt kass internet här på landet, i alla fall enligt min PS4. I min riktiga lgh har jag bra nät dock. (Är ute på landet pga pandemin)

Medlem
Skrivet av Zontos:

Ska man köpa fysiskt exemplar av spelet eller digitalt?
Har rätt kass internet här på landet, i alla fall enligt min PS4. I min riktiga lgh har jag bra nät dock. (Är ute på landet pga pandemin)

Var black friday-rabbat på fysiskt exemplar så det var rejält billigare i veckan. Vet inte om det är så fortfarande

Medlem
Skrivet av Thane:

Var black friday-rabbat på fysiskt exemplar så det var rejält billigare i veckan. Vet inte om det är så fortfarande

Såg att Elgiganten har för 499 och det är nog värt att slå på det.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-4-s...

Medlem

Antar att detta beror på tidszoner, att USA ligger före oss tidsmässigt? Vilken tid får då vi spelet den 9e, är det någon som vet av ett klockslag för release? Hittar ingen exakt tid, bara datum. Blev ännu mer förvirrad nu när det står den 9e på steam.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

https://i.ibb.co/3hBvdLQ/cbpunk.jpg

Antar att detta beror på tidszoner, att USA ligger före oss tidsmässigt? Vilken tid får då vi spelet den 9e, är det någon som vet av ett klockslag för release? Hittar ingen exakt tid, bara datum. Blev ännu mer förvirrad nu när det står den 9e på steam.

USA har väll aldrig legat före oss?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

https://i.ibb.co/3hBvdLQ/cbpunk.jpg

Antar att detta beror på tidszoner, att USA ligger före oss tidsmässigt? Vilken tid får då vi spelet den 9e, är det någon som vet av ett klockslag för release? Hittar ingen exakt tid, bara datum. Blev ännu mer förvirrad nu när det står den 9e på steam.

Jag är också intresserad av att veta när på dygnet det släpps. Om någon vet, hör av er!

Medlem
Skrivet av Molotov:

USA har väll aldrig legat före oss?

Har en liten teori om att de oftast utgår från tidzonen på östkusten när de släpper saker. Men kan ha fel, men ja de ligger efter oss men det är ju lite petigt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

USA har väll aldrig legat före oss?

Jag har inte en aning, men du har säkert rätt 😅 Då förstår jag inte varför det står att det släpps den 9e.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Call of the sea förinstallerade jag i fredags/Lördags(?) och det släpps den 8 dec. Såg att Microsoft hade dragit pengar för min digitala förköp av Cyberpunk, så förhoppningsvis bör man kunna förinstallera ganska snart antar jag?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Aesoprock:

https://i.ibb.co/3hBvdLQ/cbpunk.jpg

Antar att detta beror på tidszoner, att USA ligger före oss tidsmässigt? Vilken tid får då vi spelet den 9e, är det någon som vet av ett klockslag för release? Hittar ingen exakt tid, bara datum. Blev ännu mer förvirrad nu när det står den 9e på steam.

USA ligger efter europa med tiden, dock är det vanligt att spel släpps tidigare i USA då det är ett land som har flest konsumenter, störst spelmedia och flest influencers. Så jag tror många spelstudios gärna enas med att USA ska vara först på plats med spelen, då de har mest inflytande och påverkan över marknaden.

Medlem

Tack för en jättebra presentation @Zimpan - jag hade missat några av GameSpot's videos du länkade till!

Har en spekulativ fråga baserad på en spoiler om en romance option till er alla:

Som jag förstår det kommer man att kunna romanca corpo-tjejen Meredith Stout om man själv spelar som manlig V corpo. Hur troligt tror ni det är att man, om man gör detta, kommer ställas inför ett val att locka iväg Meredith från 'the corpo dark side' och joina en för att bli mer av en 'solo good guy'?

Jag frågar då detta, efter mycket eftertanke, ter sig som den mest intressanta historien att få spela ut, om det går. Jag kommer nog hursomhelst testa, så får det bli som det blir

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av bbkkyy:

Tack för en jättebra presentation @Zimpan - jag hade missat några av GameSpot's videos du länkade till!

Har en spekulativ fråga baserad på en spoiler om en romance option till er alla:

Som jag förstår det kommer man att kunna romanca corpo-tjejen Meredith Stout om man själv spelar som manlig V corpo. Hur troligt tror ni det är att man, om man gör detta, kommer ställas inför ett val att locka iväg Meredith från 'the corpo dark side' och joina en för att bli mer av en 'solo good guy'?

Jag frågar då detta, efter mycket eftertanke, ter sig som den mest intressanta historien att få spela ut, om det går. Jag kommer nog hursomhelst testa, så får det bli som det blir

Vad jag har hört på nätet om kärlek och relationer i spelet så kommer allt som har med utseendet/kön på karaktären att ha en effekt på hur NPCer upplever V. Vissa har en viss läggning, vissa är emot vissa typer av människor osv. Lifepaths kommer också att ha en påverkan på detta, så jag gissar på att man ska spela Corpo som lifepath och läggning har jag faktiskt inte den blekaste aning om kring Meredith. Spela det du känner för, så får du se hur det utvecklas. Men tänk på att allt från tatueringar och cyberware kan påverka hur NPCer uppfattar dig som person.

Skriv svar