Zlatan: "Vem gav EA Sports rätt att använda mitt namn?"

Jhf
Avstängd
Skrivet av Lolflakes:

Du gillar att han spottade på sin moderklubb för lite cash och rampljus i Hammarby? Zlatan är plast. Ska bli skönt när han lägger av.

På FZ hänger så många som starkt ogillar Zlatan alltså. Intressant.

Zlatan är ju inte plast. Han symboliserar dagens legoknekt-fotboll bra, som många andra spelare. De flesta egentligen. Sen Totti la av så är väl Messi den sista riktigt stora spelaren som inte lämnat sin moderklubb för pengar.

Tycka vad man vill om dagens fotboll. Men Zlatan är inte sämre än någon annan.

Men du är Malmö-fan kanske? Förståeligt att du är butter i så fall.

Testpilot

Det verkar som att Zlatan får fler spelare med på tåget: https://www.fotbollskanalen.se/fifa/uppgifter-zlatan-i-brasch...

Tur att EA har lite mikrotransaktionspengar att ta av.

Medlem

Säga om man vill on honom. Men nog är han en karaktär som inte passar in i vårt "svenne tänk".
Oavsett det faktum att han är vår bästa fotbollspelare någonsin, ja faktiskt, så gillar jag snubben så inne helvete.

Takes no shit, Give no shit!

Love it!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Jhf:

På FZ hänger så många som ogillar starkt Zlatan alltså. Intressant.

Zlatan är ju inte plast. Han symboliserar dagens legoknekt-fotboll bra, som många andra spelare. De flesta egentligen. Sen Totti la av så är väl Messi den sista riktigt stora spelaren som inte lämnat sin moderklubb för pengar.

Tycka vad man vill om dagens fotboll. Men Zlatan är inte sämre än någon annan.

Men du är Malmö-fan kanske? Förståeligt att du är butter i så fall.

Hear hear!
så sant!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Det borde stå i Milans kontrakt med Zlatan att en del av hans lön är licens pengar från EA...

/HomieX


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Du gillar att han spottade på sin moderklubb för lite cash och rampljus i Hammarby? Zlatan är plast. Ska bli skönt när han lägger av.

Njä, som skåning blev jag ganska besviken över det beslutet. Han har ju trots allt bidragit med en hel del kärleksförklaringar till hemstaden genom åren. Det var nog väldigt få som anade att Hammarby ens var ett tänkbart alternativ innan informationen om delägarskapet blev offentlig.

Men att man har fostrats i en klubb innebär ju inte per definition att relationen till den är helt och hållet okomplicerad. Känner han inte för klubben så ska han självklart inte heller spela för den. Det är som det är, och MFF verkar ju klara sig rätt bra utan honom, så varför vara bitter. Tror inte att det räcker med Zlatan för att automagiskt förvandla Hammarby till Sveriges bästa fotbollslag.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Du gillar att han spottade på sin moderklubb för lite cash och rampljus i Hammarby? Zlatan är plast. Ska bli skönt när han lägger av.

Du menar så som hans moderklubb spottade på honom när det begav sig? Kom inte här och låtsas som att MFF inte har ett mörkt förflutet med hur de behandlade honom.

Dock har han aldrig spottat på MFF, eller dragit dom i smutsen annat än sagt vad dom gjorde, vilket dom erkänt, när det begav sig. Han har sedan dess bara pratat gott om MFF och visat tacksamhet.

Att det däremot finns folk som ser det som ett svek, eller något form av hån, att han går in som delägare i en annan svensk klubb, för där fanns en möjlighet, att han investerar sin tid och pengar i att vara delaktig i svensk fotboll. DET är jävligt konstigt, och ynkligt.

Nej det är inga riktiga fotbollssupportrar som är så osäkra på sig själva att dom beter sig som barn i en sandlåda kring detta.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Aldrig vart med om att en enskild spelare tagits bort eller döpts om på FIFA pga rättigheter, snarare ett helt lag isåfall.

Känns som att Zlatan jävlas lite här.

Det har hänt i PES i alla fall. Den tyske surgubben Oliver Kahn bråkade om rättigheterna till hans namn och ansikte, vilket gjorde att han blev en generisk Fritz i några spel för 15-20 år sedan. PES har dock bra editeringsfunktioner och det gick att trolla fram honom igen.

Medlem
Skrivet av robbis:

Så Zlatan kom på detta idag? Som om han inte suttit och nött Fifa sedan han var typ 6 bast fram till nu och bara spelar som sig själv numera jävla självgoda idiot. Nej du Zlatan denna går vi inte på. Sopa e vad du är

Om jag inte minns fel är, eller i alla fall var, Zlatan en PES-spelare. Han har dock säkert testat FIFA också någon gång.

Medlem

Hade varit mer arg över statsen i FIFA. 52 pace .. Ingen använder dig mannen

Medlem
Skrivet av Scream112:

Du menar så som hans moderklubb spottade på honom när det begav sig? Kom inte här och låtsas som att MFF inte har ett mörkt förflutet med hur de behandlade honom.

Dock har han aldrig spottat på MFF, eller dragit dom i smutsen annat än sagt vad dom gjorde, vilket dom erkänt, när det begav sig. Han har sedan dess bara pratat gott om MFF och visat tacksamhet.

Att det däremot finns folk som ser det som ett svek, eller något form av hån, att han går in som delägare i en annan svensk klubb, för där fanns en möjlighet, att han investerar sin tid och pengar i att vara delaktig i svensk fotboll. DET är jävligt konstigt, och ynkligt.

Nej det är inga riktiga fotbollssupportrar som är så osäkra på sig själva att dom beter sig som barn i en sandlåda kring detta.

Hade han gjort det del tid efter att karriären är över, när han sysslat med investeringar och dylikt ett tag.
Att han då engagera sig i en annan klubb hade kanske folk haft mer överseende med.

När han förra året köper in sig i Bajen, och säger då att han ska hjälpa klubben bli bäst i Skandinavien,
det är ju helt klart en krigsförklaring mot MFF och "nu är vi konkurrenter", plus mer pikar.

Beslutet kanske är tagit av affärsmannen Zlatan och inte fotbollsmänniskan men det är naivt att tror att folk inte skulle reagera.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

krigsförklaring

Lite överdrivet va?

Medlem

Jag skiter i fotboll, men gillar Zlatan. Han har en bra attityd, och viker sig inte för vare sig jantelagen eller PK. Go kille.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Scream112:

Du menar så som hans moderklubb spottade på honom när det begav sig? Kom inte här och låtsas som att MFF inte har ett mörkt förflutet med hur de behandlade honom.

Dock har han aldrig spottat på MFF, eller dragit dom i smutsen annat än sagt vad dom gjorde, vilket dom erkänt, när det begav sig. Han har sedan dess bara pratat gott om MFF och visat tacksamhet.

Att det däremot finns folk som ser det som ett svek, eller något form av hån, att han går in som delägare i en annan svensk klubb, för där fanns en möjlighet, att han investerar sin tid och pengar i att vara delaktig i svensk fotboll. DET är jävligt konstigt, och ynkligt.

Nej det är inga riktiga fotbollssupportrar som är så osäkra på sig själva att dom beter sig som barn i en sandlåda kring detta.

Hur menar du att klubben spottade på honom? Att han inte fick några miljoner extra ? Han fick ha sin staty utanför arenan.

När han går ut och hoppas att Hammarby ska vinna guld så spottar han på MFF.

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Njä, som skåning blev jag ganska besviken över det beslutet. Han har ju trots allt bidragit med en hel del kärleksförklaringar till hemstaden genom åren. Det var nog väldigt få som anade att Hammarby ens var ett tänkbart alternativ innan informationen om delägarskapet blev offentlig.

Men att man har fostrats i en klubb innebär ju inte per definition att relationen till den är helt och hållet okomplicerad. Känner han inte för klubben så ska han självklart inte heller spela för den. Det är som det är, och MFF verkar ju klara sig rätt bra utan honom, så varför vara bitter. Tror inte att det räcker med Zlatan för att automagiskt förvandla Hammarby till Sveriges bästa fotbollslag.

Zlatan såg Hammarby som ligger i Stockholm som en större potential än MFF med sin publik. Allt handlar om pengar. Ingenting annat.

Medlem
Skrivet av Thane:

Lite överdrivet va?

Nej det tycker jag inte, det är stora ord men jag tror att Malmöiter känner/kände åt det hållet. Han rörde upp mycket känslor för ett år sedan och statyn fick ju ta smällen. Med det sagt är jag så långt ifrån Skåne det bara går.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skribent
Skrivet av Jhf:

På FZ hänger så många som starkt ogillar Zlatan alltså. Intressant.

Zlatan är ju inte plast. Han symboliserar dagens legoknekt-fotboll bra, som många andra spelare. De flesta egentligen. Sen Totti la av så är väl Messi den sista riktigt stora spelaren som inte lämnat sin moderklubb för pengar.

Tycka vad man vill om dagens fotboll. Men Zlatan är inte sämre än någon annan.

Men du är Malmö-fan kanske? Förståeligt att du är butter i så fall.

Vad är så intressant med att folk ogillar Zlatan?

Ska man vara petnoga är Newell's Old Boys Messis moderklubb. Han är ju Argentinare och kom till Spanien och Barcelona som 13 åring. Hela hans professionella karriär har varit i Barcelona dock, men det är ganska lätt att vara trogen sin klubb när de kastar pengar på en och titlarna ramlar in. Dessutom så har han försökt lämna i två år nu utan att klubben tillåtit honom.

Jhf
Avstängd
Skrivet av Shadee:

Vad är så intressant med att folk ogillar Zlatan?

Ska man vara petnoga är Newell's Old Boys Messis moderklubb. Han är ju Argentinare och kom till Spanien och Barcelona som 13 åring. Hela hans professionella karriär har varit i Barcelona dock, men det är ganska lätt att vara trogen sin klubb när de kastar pengar på en och titlarna ramlar in. Dessutom så har han försökt lämna i två år nu utan att klubben tillåtit honom.

Jag tycker att det är anmärkningsvärt att någon skriver ett dåligt formulerat och halvt aggressivt inlägg om hur dålig Zlatan är och får fler än 20 ”likes” på det.

Det är intressant/anmärkningsvärt. Du kanske är mer van med såna ogrundade tirader än vad jag är. Tråkigt för dig, i så fall.

Då syftar jag på det första inlägget jag citerade i tråden. Trodde inte sånt Zlatanhat bubblade under ytan på just FZ.

Du har rätt om Messi och hans moderklubb. Det stärker min tes än mer då. Det finns alltså ingen storspelare idag som är ”bättre” än Zlatan.

Skribent
Skrivet av Jhf:

Jag tycker att det är anmärkningsvärt att någon skriver ett dåligt formulerat och halvt aggressivt inlägg om hur dålig Zlatan är och får fler än 20 ”likes” på det.

Det är intressant/anmärkningsvärt. Du kanske är mer van med såna ogrundade tirader än vad jag är. Tråkigt för dig, i så fall.

Då syftar jag på det första inlägget jag citerade i tråden. Trodde inte sånt Zlatanhat bubblade under ytan på just FZ.

Du har rätt om Messi och hans moderklubb. Det stärker min tes än mer då. Det finns alltså ingen storspelare idag som är ”bättre” än Zlatan.

Zlatan har en stark personlighet och gillar att provocera. Klart folk kommer tycka illa om honom, på samma sätt som många kommer älska honom. Inte konstigt att det är både för och emot oavsett var du vänder dig.

Jag tycker inte han lyfter sina medspelare i landslaget på samma sätt som andra storspelare gör (t.ex. Ronaldo i Portugal). Hans tid i Barcelona där han inte fick vara den lysande stjärnan var ju inte jättelyckad och han har väl inga fina ord att säga om varken Pep eller Messi. Fan t.o.m Suarez som, om möjligt, är en ännu större diva hittade sin plats i Barcelona och dominerade tillsammans med Messi, men inte Zlatan.

Vi hade en fantastik generation fotbollsspelare ett tag där Zlatan var en av dem. Ljungberg, Mellberg, Henke Larsson, Anders Svensson, Tobias Linderoth, Teddy Lucic, Erik Edman m.fl. Tyvärr blev spelet för mycket beroende på Zlatan och att allt skulle gå genom honom. Kan lika gärna ha varit coachernas idéer, men så vitt jag kommer ihåg så har Zlatan aldrig varit bäst när det gäller som mest (varken i CL eller landslaget).

Det jag respekterar Zlatan för dock är att han tycker att det som sägs och händer på planen det stannar på planen.

Jhf
Avstängd
Skrivet av Shadee:

Zlatan har en stark personlighet och gillar att provocera. Klart folk kommer tycka illa om honom, på samma sätt som många kommer älska honom. Inte konstigt att det är både för och emot oavsett var du vänder dig.

Jag tycker inte han lyfter sina medspelare i landslaget på samma sätt som andra storspelare gör (t.ex. Ronaldo i Portugal). Hans tid i Barcelona där han inte fick vara den lysande stjärnan var ju inte jättelyckad och han har väl inga fina ord att säga om varken Pep eller Messi. Fan t.o.m Suarez som, om möjligt, är en ännu större diva hittade sin plats i Barcelona och dominerade tillsammans med Messi, men inte Zlatan.

Vi hade en fantastik generation fotbollsspelare ett tag där Zlatan var en av dem. Ljungberg, Mellberg, Henke Larsson, Anders Svensson, Tobias Linderoth, Teddy Lucic, Erik Edman m.fl. Tyvärr blev spelet för mycket beroende på Zlatan och att allt skulle gå genom honom. Kan lika gärna ha varit coachernas idéer, men så vitt jag kommer ihåg så har Zlatan aldrig varit bäst när det gäller som mest (varken i CL eller landslaget).

Det jag respekterar Zlatan för dock är att han tycker att det som sägs och händer på planen det stannar på planen.

Håller med dig om att vi hade en gyllene generation och att det blev sämre när Hamrén gjorde landslaget till ett passa Zlatan-lag.

Däremot har du fel om att han inte är bäst när det gäller. Ingen har gjort fler matchavgörande mål, i kval och gruppspel m.m. I det svenska landslaget än vad han har gjort. I sina klubblag har han också varit lika avgörande. Han har ju vunnit ligan i mer än 80% av säsongerna han spelat.

I CL har han aldrig gått hela vägen. Det är korrekt. Han har fortfarande gjort match- och gruppspelsavgörande mål dock. Men han förbannar nog sin uteblivna framgång i den turneringen.

Redigering: alltså du har ju uppenbart fel med att han inte lyfter sina lag. Han har nu, efter pensionsåldern, lyft Milan från ett slumrande skitlag till titelkandidater.

Man får tycka vad man vill om Zlatan som person. Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden verkar han inte så trevlig. Men fakta måste vara fakta.

Skribent
Skrivet av Jhf:

Håller med dig om att vi hade en gyllene generation och att det blev sämre när Hamrén gjorde landslaget till ett passa Zlatan-lag.

Däremot har du fel om att han inte är bäst när det gäller. Ingen har gjort fler matchavgörande mål, i kval och gruppspel m.m. I det svenska landslaget än vad han har gjort. I sina klubblag har han också varit lika avgörande. Han har ju vunnit ligan i mer än 80% av säsongerna han spelat.

I CL har han aldrig gått hela vägen. Det är korrekt. Han har fortfarande gjort match- och gruppspelsavgörande mål dock. Men han förbannar nog sin uteblivna framgång i den turneringen.

Redigering: alltså du har ju uppenbart fel med att han inte lyfter sina lag. Han har nu, efter pensionsåldern, lyft Milan från ett slumrande skitlag till titelkandidater.

Man får tycka vad man vill om Zlatan som person. Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden verkar han inte så trevlig. Men fakta måste vara fakta.

Bäst när det gäller kan ju tolkas på olika sätt. I längre serier med många matcher har han dominerat mycket, men när kniven är mot strupen verkar han alltid falla kort. Hans statistik på vunna titlar i olika ligor utan en enda CL-titel måste vara unik.

Nja, jag skrev landslag. Kunde kanske varit tydligare på den punkten. I ligalag med mycket pengar finns det ofta lekkamrater på liknande nivå (fast det får inte finnas någon över honom ) och dessa kan han samspela med och de kan tillsammans lyfta varandra ytterligare och vinna många titlar tillsammans. I landslaget där många av spelarna inte var av samma kvalité (framförallt efter Henke Larsson slutade) verkade det inte finnas tålamodet att ge det lilla extra som jag ser hos t.ex. Ronaldo i Portugal.

Sedan inget ont on Serie A, men den ligan är långt ifrån vad den en gång var. Däremot har han börjat säsongen bra helt klart.

Medlem

Stackars Zlatan. Känner sig säker väldigt utnyttjat av detta. Hoppas han kan få det stöd som finns tillgängligt!!

Medlem
Skrivet av heady89:

En helt absurd diva med alldeles för stort ego för lagspel, säga vad man vill men fotbollslaget lirar bättre utan honom. Precis som man kunde ana sig till av diverse publika videos, interjuver m.m. genom åren har det ju framkommit att han var precis så självgod som man tror, mobbare & styrande och inte sen att påpeka att ZLATAN är den som bestämmer.

Visst fan har han gjort helt sjuka mål osv. men jag tycker inte han är någon vidare lagspelare. Och nu gnäller pajjasen på detta ? Han var ju på Sverige för ett tag sedan som rasistisk mot honom också, han har ju fått det mesta och de flesta i Sverige hyllar honom för allt inom fotbollen. Kan bara inte ta något han säger seriöst.

Vi hade zlatan typer ända upp till A-laget när jag spelade, tyckte aldrig om dem och tyckte inte de bidrog alls, stog och fiskade längst upp och gnällde på alla andra. Spelade alltid som bäst när vi hade den bästa sammanhållningen utan de med överdrivet ego.

Detta är en sån typisk kommentar från någon som tycker att ingen får sticka ut utöver det normala, och alla måste vara precis lika bra/dåliga på de de gör. Och en människa som inte kan ta kritik från någon.

Är så trött på såna som konstant klagar på folk som vågar vara lite annorlunda, på dom som vågar köra sitt race och på dom som vill bli bäst på något. Zlatan är den bästa spelaren Sverige haft, och de spelare som Zlatan spelade med i landslaget är inte ens och snuddar på de framgångar han har/haft. Svenska landslaget är INTE bättre utan Zlatan. Han ställde krav på sina spelare, det är ingen som gör idag. Har du ens sett de senaste landskamperna?

Sluta va så bitter och börja uppskatta de människor som representerar Sverige i de nivåer som Zlatan gör.

Medlem

Det var väl ett liknande fall när Manuel Noriega (ex-dikator i Panama) försökte stämma Activision för hans medverkande i COD. Skummande bara artikeln men har för mig stämningen ogillades pga av "right to free expression", speciellt när det kommer till konst och liknande, vilket man kan klassa spel som.

Känns rimligt då om en fällande dom hade blivit praxis så hade dödsbon och anhöriga till kända personer i historien kunnat börja stämma hejvilt. Det hade dödat branschen för historiebaserade filmer eftersom man då hade behövt betala ALLA anhöriga till tex Elvis, John Lennon, Nixon i en film som Forest Gump.

Dessutom är jag ganska övertygad att Zlatan gnällt ÄNNU MER om EA istället tagit bort honom helt från spelet.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Bäst när det gäller kan ju tolkas på olika sätt. I längre serier med många matcher har han dominerat mycket, men när kniven är mot strupen verkar han alltid falla kort. Hans statistik på vunna titlar i olika ligor utan en enda CL-titel måste vara unik.

Nja, jag skrev landslag. Kunde kanske varit tydligare på den punkten. I ligalag med mycket pengar finns det ofta lekkamrater på liknande nivå (fast det får inte finnas någon över honom ) och dessa kan han samspela med och de kan tillsammans lyfta varandra ytterligare och vinna många titlar tillsammans. I landslaget där många av spelarna inte var av samma kvalité (framförallt efter Henke Larsson slutade) verkade det inte finnas tålamodet att ge det lilla extra som jag ser hos t.ex. Ronaldo i Portugal.

Sedan inget ont on Serie A, men den ligan är långt ifrån vad den en gång var. Däremot har han börjat säsongen bra helt klart.

I VM har Zlatan inte direkt rosat marknaden. Han kan dock knappast sägas varit dålig när det gäller EM. 2004 (typ enda gången då Sverige hade en realistisk chans att ta hem hela skiten) sattehan ett par baljor och då bl.a. den där galna klacken mot Italien, då kniven verkligen var mot strupen. 2008 var det i princip bara Zlatan som var ett hot framåt, trots att han var lätt skadad. 2012 var en repris på 2008. 2016 glömmer vi raskt.

Medlem
Skrivet av heady89:

Men väx upp, vem är det som lipar för att hans stora idol får kritik, kolla lite vad folk runt om kring honom tyckt. Lyckas bättre ? Sen när har jag jämfört mig med Zlatan och varför skulle jag ens vilja bli som honom ? Han verkar vara en rätt unken person på många plan och det har ju inget med pengarna att göra fattar du väl.

Min idol? Jag gillar inte sport överhuvudtaget men jag kan läsa och jag vet vad han gör för lagen han kommer till, så det du skrev om att han var dålig lagspelare och sånt stämmer helt enkelt inte.
Sen att man inte gillar hans personlighet kan jag mycket väl förstå men som sagt dålig lagspelare stämmer ju inte och är nått sorts påhopp av dig för att förstärka varför du inte gillar honom.
Och tycker man illa om någon för hur hans personlighet är så har man ju någonstans jämfört med sig själv och hur man anser att man ska bete sig i allmänhet.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Du gillar att han spottade på sin moderklubb för lite cash och rampljus i Hammarby? Zlatan är plast. Ska bli skönt när han lägger av.

Är inte typ hela Malmö FF's moderna framgångssaga(efter 2001) baserad tack vare alla jävla miljoner Zlatan har dragit in åt dom genom åren? De har fått pengar för varje övergångssumma som har betalats.

Sen vilken moderklubb? Han spelade väl där i 2 år, och vissa i klubben behandlade honom som skit. Fattar inte att fotbollsfans kräver samma känslor från sina spelare som de själva har. Fatta att fotboll är ett jobb, du går och jobbar där de betalar mest / var du kan utveckla din karriär som mest.

Medlem
Skrivet av Popski:

Det har hänt i PES i alla fall. Den tyske surgubben Oliver Kahn bråkade om rättigheterna till hans namn och ansikte, vilket gjorde att han blev en generisk Fritz i några spel för 15-20 år sedan. PES har dock bra editeringsfunktioner och det gick att trolla fram honom igen.

Haha Oliver Kahn alltså. Fast det var väl på den tiden PES hade rätt snålt med rättigheter?

Medlem
Skrivet av wololo:

Är inte typ hela Malmö FF's moderna framgångssaga(efter 2001) baserad tack vare alla jävla miljoner Zlatan har dragit in åt dom genom åren? De har fått pengar för varje övergångssumma som har betalats.

Sen vilken moderklubb? Han spelade väl där i 2 år, och vissa i klubben behandlade honom som skit. Fattar inte att fotbollsfans kräver samma känslor från sina spelare som de själva har. Fatta att fotboll är ett jobb, du går och jobbar där de betalar mest / var du kan utveckla din karriär som mest.

Jo dom har fått pengar. Men det är inget unikt. Det är Zlatans eget intresse om att få upp lönen. MFFs intresse ligger i att få så stor summa pengar som möjligt. Det gäller inte bara i Zlatans fall. Zlatan hade kunnat få högre lön i Barcelona om Inter inte var så giriga med transfersumman....

Man blir inte spottad av klubben för det.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Haha Oliver Kahn alltså. Fast det var väl på den tiden PES hade rätt snålt med rättigheter?

Ja, det stämmer. När det hände så har jag dock för mig att alla i Baywrn Müncheb hade korrekta namn, utom just Kahn. Kahn och Konami verkar dock ha blivit sams, för han finns numera i PES 2021 som legendarisk spelare.

Skriv svar