Cyberpunk 2077 - se drygt 6 minuter Playstation-gameplay

Robot
Cyberpunk 2077 - se drygt 6 minuter Playstation-gameplay

Från både PS4 Pro och Playstation 5.

#cyberpunk-2077


Medlem

Tack men nej tack,inte så här nära inpå


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser väldigt bra optimerat ut för att vara på old-gen konsol tycker jag. Själv kommer jag spela det på Stadia.

Medlem

Vill invänta next gen-uppdateringen, men det ser samtidigt så jävla snyggt ut utan ray tracing, så det kan mycket väl bli ett köp i december. Och känner jag CDPR så kommer spelet få ett replay-värde som heter duga, så man kan ju alltid spela om det när uppdateringen väl har släppts.

Medlem

Spännande att se lite i varje fall!

Tråddemonen
Testpilot

Är det någon i studion som har börjat lira spelet ännu för en recension? Och vem ifrån redaktionen kommer att recensera spelet?

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Är det någon i studion som har börjat lira spelet ännu för en recension? Och vem ifrån redaktionen kommer att recensera spelet?

Skulle inte vilja recensera Cyberpunk, hinner man ens spela allt? Alla vägval och roller ? Man får ju nästan gå in med öppet sinne oavsett betyg, alla kommer ha helt olika upplevelser. Kommer hur som helst inte vara en lätt uppgift att recensera detta rpg. det är så stort!

Medlem

IGN (som spelat ca 16 timmar) nämnde att det påminde mycket om Deus Ex (från 2000), med alla valmöjligheterna.

Oklart om det kan ses som en spoiler, men tar, enligt dem, ungefär 5-6 timmar innan man ens spelat klart prologen (d.v.s. innan världen öppnas upp på allvar), tid som spenderas utan några större strider (d.v.s. är främst ett RPG och inte en FPS shooter) . Eftersom det utspelar sig i en stad förekommer inte heller samma irritationsmoment som man kan se i andra RPGs, där det dyker upp banditer eller monster bakom varje hörn.

Kommer nog bli grymt, särskilt då på PC.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Tack men nej tack,inte så här nära inpå

Menar't.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av matt76:

IGN (som spelat ca 16 timmar) nämnde att det påminde mycket om Deus Ex (från 2000), med alla valmöjligheterna.

Oklart om det kan ses som en spoiler, men tar, enligt dem, ungefär 5-6 timmar innan man ens spelat klart prologen (d.v.s. innan världen öppnas upp på allvar), tid som spenderas utan några större strider (d.v.s. är främst ett RPG och inte en FPS shooter) . Eftersom det utspelar sig i en stad förekommer inte heller samma irritationsmoment som man kan se i andra RPGs, där det dyker upp banditer eller monster bakom varje hörn.

Kommer nog bli grymt, särskilt då på PC.

Jag brukar få skäll när jag jämför det med Deus Ex


signatur
Medlem

Min 7 år gamla PC är bättre än ps5 😂🤦‍♂️


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Min 7 år gamla PC är bättre än ps5 😂🤦‍♂️

Det kanske den är, vet inte vad du har i din 7-åriga burk, men vad vi fick se där är inte Next gen-versionen. Utan när man spelar på PS5 bakåtkompatibelt för PS4-versionen. Next gen-versionerna släpps nästa år.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag vet inte, verkar detta kul? Är det inte bara ett annorlunda och kanske sämre GTA ala Watch Dogs Jag börjar bli orolig, deras bok var ju så trevlig att läsa och världen verkar riktigt väl genomarbetad. Men gameplay't då?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vill invänta next gen-uppdateringen, men det ser samtidigt så jävla snyggt ut utan ray tracing, så det kan mycket väl bli ett köp i december. Och känner jag CDPR så kommer spelet få ett replay-värde som heter duga, så man kan ju alltid spela om det när uppdateringen väl har släppts.

Ja det lär väll vara värt att spela genom minst 4ggr, för det var väll 4 olika "bakgrunder" man kunde börja som?

Räknar med att cyberpunk kommer underhålla mig mer eller mindre hela 2021.
Jag beställde nyligen också ett RTX3080 tänker att det här spelet måste upplevas med allt ögongodis man kan få


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av trancenote:

Jag vet inte, verkar detta kul? Är det inte bara ett annorlunda och kanske sämre GTA ala Watch Dogs Jag börjar bli orolig, deras bok var ju så trevlig att läsa och världen verkar riktigt väl genomarbetad. Men gameplay't då?

Man ska inte förvänta sig ett GTA tror jag, spelet är ett RPG så räkna inte med mycket action. IGN sade på deras preview, då de kört 18 timmar, att de första 6 timmarna var inte hade något action element. Det är ju trots allt skaparna av Witcher serien, så storyn är nog det som står i fokus.

Medlem

Kommer denna bakåtkompatibla version att spela i minst 60 fps på PS5 tror ni?

Medlem
Skrivet av trancenote:

Jag vet inte, verkar detta kul? Är det inte bara ett annorlunda och kanske sämre GTA ala Watch Dogs Jag börjar bli orolig, deras bok var ju så trevlig att läsa och världen verkar riktigt väl genomarbetad. Men gameplay't då?

Det låter ganska rastlöst att försöka se om ett spel är kul eller inte på bara sex minuter ändå. GTA är det inte mer än likheter i världen tror jag, det är ju ett rollspel.

Sedan vore det skönt att slippa all pang pang-galenskap vissa spel kommer med för en gångs skull.

Det enda jag reagerade på var att det såg lite väl dystopiskt ut men det är ju svårt att veta på bara några minuter.

Medlem

Kommentaren från trancenote säger nog en hel del om vad allmänheten överlag tror att CP2077 är för typ av spel. Är man inte direkt insatt i att fokus främst ligger på RPG momenten, är det så klart lätt att tro att spelet är en renodlad mix av FPS shooter, GTA och Watch Dogs, särskilt då alla trailers fått spelet att framstå som detta.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Man ska inte förvänta sig ett GTA tror jag, spelet är ett RPG så räkna inte med mycket action. IGN sade på deras preview, då de kört 18 timmar, att de första 6 timmarna var ingen action element. Det är ju trots allt skaparna av Witcher serien, så storyn är nog det som står i fokus.

Instämmer helt.
Själv tycker jag GTA är smått överskattat på alla fronter.

CDP är kungarna av RPG och detta lir kommer att bli en episk upplevelse.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av matt76:

Kommentaren från trancenote säger nog en hel del om vad allmänheten överlag tror att CP2077 är för typ av spel. Är man inte direkt insatt i att fokus främst ligger på RPG momenten, är det så klart lätt att tro att spelet är en renodlad mix av FPS shooter, GTA och Watch Dogs, särskilt då alla trailers fått spelet att framstå som detta.

Aha. Ok. Tack, då vet jag!
Jag ska inte köpa detta spel.


signatur

autograph

Avstängd

Utvecklarna har sagt att man kan spela det som GTA. Man kan välja att gå all in med vapnen eller stealthy approach.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

3:17, tar emot vapnet , placerar fingret i varbygeln och på avtryckaren och flaggar alla...

Ser bra ut annars.

Inaktiv

Tycker också det påminner väldigt mycket om GTA.
Staden är typ Los Angeles med lite neonljus. Och bilarna ser ut som vanliga bensindrivna bilar. Man är någon kriminell som kör runt i bilen samtidigt som man pratar med sin kumpan om uppdraget man ska genomföra, modern mumble rap på radion, vanlig latino-slang från ens polare. Enda stora skillnaden jag ser mot GTA är väl att man "spelar" igenom cutscenes.

Men om gameplayet är likt första Deus Ex och det har samma frihetskänsla skulle jag bli glad.

Så Ps5-gameplayet är alltså Ps4 Pro versionen fast med bättre fps, eller?

Medlem

Var är alla flygande fordon vi såg i den ursprungliga teasern? Vägfordon är för mesar.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Åhh igår var jag inte sugen på stadia, idag är jag! Hahah får nog bli så ändå. Grymt skönt när man ska över till en polare o bara ta med i princip inget för o kunna lira.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Så Ps5-gameplayet är alltså Ps4 Pro versionen fast med bättre fps, eller?

Stämmer. "Riktiga" Ps5 versionen släpps nästa år.

Jag hade önskat de hade visat Bas-Ps4/XBone hur de hanterade spelet, istället för Ps4 Pro/XBoneX. Största skaran kommer säkert sitta med orginala Ps4/Xbone gissar jag på som kommer spela spelet.

Medlem

Till er som är oroliga att bli spoilade början, det vart klippt och väldigt uppskuret i delar, vissa sektioner har ni sett redan eller mer eller mindre det mesta.

men helt upp till er.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

bilarna ser ut som vanliga bensindrivna bilar.

Ser ut som, men är absolut inte vanliga bilar, ratten t.ex. är helt och hållet kosmetisk. Lägg märke till att Jackie inte vrider på ratten när bilen svänger

Särskilt noterbart efter att dom stannat och tittat på när polisen tar hand om gängmedlemmarna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

GSX
Medlem
Skrivet av Parabellum87:

3:17, tar emot vapnet , placerar fingret i varbygeln och på avtryckaren och flaggar alla...

Ser bra ut annars.

Hahaha! Jag tänker också på detta i spel, tvserier, filmer osv...


signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NvME 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

12
Skriv svar