Recension – Godfall

Robot
Recension – Godfall

Inte naket, men kejsarens nya konsolkläder räcker inte för att dölja bristerna.

#godfall, #playstation-5


Medlem

Tråkigt men inte så oväntat.

Medlem

Nu låter det som det brukar göra med spel från en ny generation haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hade det på känn. Spelet är snyggt men all gameplay man fått sett har varit urtrist.

Medlem

Men Ryse: Son of Rome var inte så dåligt faktiskt. Spelar om det just nu och det håller än med precis allt. Snyggaste launch spelet förra generationen. Speciellt nu när Ryse: Next är på gång från Crytek.

Hcz
Medlem

Trodde det skulle kunna vara ett bra spel med sen såg man att det inte är Ultrawide stöd på ett spel 2020 =/
Att har Vert- är ju bara ett hån att säga att man har Wide support.

https://www.reddit.com/r/widescreengamingforum/comments/jsheq...

Är nöjd att man inte gjorde ett köp av detta då det inte har fått så höga betyg i allmänhet.

Medlem

Väntat. Allt gameplay jag har sett från det har verkat så otroligt generiskt och själlöst.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

FM-guru
F.d. Sisyr

Årets mest väntade. Tröttaste spelet jag sett på länge.

Medlem

Första gången dom visade upp detta själslösa spel så visste jag detta.

Medlem

Det är sällsynt att man får se just detta händelseförloppet. Först släpper de gameplay-footage och hela konsumentbasen i spelindustrin basunerar ut att det ser oerhört tradigt ut. När det har gått ett par månader släpper man de första riktiga speltrailerna för spelet och tonen i kommentarerna ändrar sig till "Wow. Okej. Nu blir det ju lite hype!" Därefter släpps spelet och tonen går, tråkgit nog, tillbaka till den tonen som folk haft vid första uppvisningen av gameplayet.

Svårt att klandra spelutvecklare för att släppa trailers istället för gameplay footage med en sådan 101 i marknadsföringsresultat.

Jag antar att man helt enkelt gav utvecklarna begränsade resurser och bad dem lägga krutet på grafiken eftersom det är vad spelarna går efter, inte minst i starten av en helt ny generationscykel.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

JAg tittar inte ner eller dömer spel. Det vill jag inte göra i och med att jag är en gamer och en utvecklare. Det är verkligen synd dock, att detta har fått så hårt kritik. Har inte spelat det, men tittat lite på gameplay. Jag vet inte det känns ibland att man skapar för framgång istället för upplevelse. Jag nämner inga spel. En spelare måste bli utmanad, indragen in i berättelsen, omvärlden ska slutas och man lever med sin karaktär. Det är en insikt jag tror på starkt och inkomponerar i mitt arbete. Om du inte får spelaren har du ingenting. Ska nog då titta på lite mer klipp från denna då jag tycker det är ett vackert spel!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Inget ultrawide stöd, ingen matchmaking

Detta är ett indie spel med fin grafik och AAA pris

Vilken lurendrejeri för att tjäna pengar på nya konsol release

De gömde info om spelet ända tills närheten av release för att folk inte ska få veta

Medlem

Ryse är ju fan grymt spel, fan dillar ni om.

Medlem

Haha fyfan vilket skämt. Och priset? Försvarades inte Sonys push för att höja priser med att det skulle säkerställa kvalitet? Vilket jävla skämt.

Medlem

Tycker det är väldigt skoj, dessutom inte haft en enda krash.
Flyter som smör på min rig iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ser ut som ett Anthem 2.0 detta... blir nog reaboxen på detta spel också, skönt så sparar man pengar
Tack för recensionen, fz!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

"Playstation 5 har fått sitt Ryse." Lite felaktivt uttalande egentligen, Ryse var Xbox One-only, Godfall finns till PC och kommer senare till Xbox Series X/S också.
Står "Console exclusive for a limited time. Also available on PC." i reveal-trailern som finns på Playstations Youtubekanal.

https://www.youtube.com/watch?v=oal1EbvDxCk&feature=youtu.be&t=84


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

"Playstation 5 har fått sitt Ryse." Lite felaktivt uttalande egentligen, Ryse var Xbox One-only, Godfall finns till PC och kommer senare till Xbox Series X/S också.
Står "Console exclusive for a limited time. Also available on PC." i reveal-trailern som finns på Playstations Youtubekanal.

https://www.youtube.com/watch?v=oal1EbvDxCk&feature=youtu.be&t=84

I det här fallet känns detta som ett spel som PC och Xbox spelare lika gärna kan säga "behåll det på playstation " hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Inte så oväntat kan jag tycka.
Det är väl bara PS4 portar och lite mer enklare spel i början av en generation för att generera resurser för
framtida spel. Om ca 3 år tror jag vi kommer få se mer "äkta" next gen spel med både ny stilig grafik och ny och smartare spelmekanik.

Medlem

Tycker det är så konstigt att spel som detta inte inspireras mer av FromSoftware vad gäller gameplay, lever design etc. Visst, vore konstigt om alla spel var souls-kopior men då jag nyligen spelade igenom bloodborne och Dark souls 3 igen gick det åter upp för mig - FromSoftwares spel senaste årtiondet är på en annan nivå och bättre än alla andra spel som görs.

SoL
Medlem

Fick lite lords of the fallen vibbar när detta annonserades, bara att godfall verkar snäppet sämre

Medlem
Skrivet av loerk:

Haha fyfan vilket skämt. Och priset? Försvarades inte Sonys push för att höja priser med att det skulle säkerställa kvalitet? Vilket jävla skämt.

Säkerställer förhoppningsvis kvalitén på de AAA spel som Sony själva utvecklar, men de kan så klart inte garantera att andra utgivare kommer att släppa spel som ligger på samma nivå.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av SoL:

Fick lite lords of the fallen vibbar när detta annonserades, bara att godfall verkar snäppet sämre

Fastnade aldrig för Lords.. det var något jag inte gillade med fysiken. Dålig feedback när han högg med sitt vapen så jag var osäker på om det var träff eller ej. Slutade efter någon timme och återgick till Dark Souls istället 🙃

Medlem

Nog inte bara jag men alla ARPG är väääldigt utråkade och begränsade.

Hade dom haft ett ARPG där du måste sikta och mer complexa abilities, hade det kunnat sätta eld på genren.

och ett ARPG där det är First person där det är gjort för mp hade varit episkt, tänk er diablo ett du går ner i en krypta och allt är mörkt du samlar in rummens atmosfär mer i fp än i fågelvy.

lite smått besviken att diablo 4 inte ville gå den vägen och göra ett darksouls eskigt diablo.

Medlem
Skrivet av matt76:

Säkerställer förhoppningsvis kvalitén på de AAA spel som Sony själva utvecklar, men de kan så klart inte garantera att andra utgivare kommer att släppa spel som ligger på samma nivå.

De är ju dock de som har pushat för att det här skulle hända och det är de som ska kritiseras. Men ni har ju bara er själva att skylla som mottog deras skitsnack, en höjning av pris säkerställer inte ett skit förutom att Sony och utgivare kommer tjäna ännu mer än vad de redan gör.

Skribent
Skrivet av Snabeltorsk:

Tycker det är väldigt skoj, dessutom inte haft en enda krash.
Flyter som smör på min rig iaf.

Du spelar på pc, förstår jag? Kul om det funkar bättre där. Jag spelade på PS5, och där har det en del problem.

Medlem

"Det är inte storleken på din terraflop som har betydelse, utan hur du använder den."
-Skill Up
(angående bandesign i videon ovan)

Grafiken tar ju ändå ett hopp upp med Godfall, även om dess bandesign då ser ut att ha sponsrats av Trump genom hela spelet.

Förhandstittarna på Diablo 4 var riktigt gråa och tråkiga, karaktärerna hopplöst osexiga och den mörka humorn borta. Suck!
Godfall skulle ju rädda mig från att återigen falla tillbaka i en ny säsong av diablo 3...

Medlem

Never forget, så fort ni ser namnet Gearbox, kom då ihåg att en viss person vid namn Randy Pitchford även är en del av företaget och han har fortfarande inte bett om ursäkt för allting som han pratar om i videon men som inte fanns när spelet släpptes.

Skribent
Skrivet av Lindhenberg:

"Det är inte storleken på din terraflop som har betydelse, utan hur du använder den."
-Skill Up
(angående bandesign i videon ovan)

Grafiken tar ju ändå ett hopp upp med Godfall, även om dess bandesign då ser ut att ha sponsrats av Trump genom hela spelet.

Förhandstittarna på Diablo 4 var riktigt gråa och tråkiga, karaktärerna hopplöst osexiga och den mörka humorn borta. Suck!
Godfall skulle ju rädda mig från att återigen falla tillbaka i en ny säsong av diablo 3...

Jag vill mest av allt ha ett Grim Dawn 2 just nu. Älskar spelets mix av lootande och komplext karaktärsbygge, men har spelat igenom det (med alla expansioner) ett antal gånger vid det här laget.

Medlem
Skrivet av SunShine:

I det här fallet känns detta som ett spel som PC och Xbox spelare lika gärna kan säga "behåll det på playstation " hehe.

Haha, jo, verkar nästan så


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

12
Skriv svar