Assassins Creed Valhalla: Extremt buggigt PS4

Medlem
Assassins Creed Valhalla: Extremt buggigt PS4

Jag har problem med Valhalla på PS4.

Många quests och world events buggar sig och man måste ladda om en autosave för att NPC fastnar i geomentrin eller att deras pathfinding inte går igång ordentligt.

Men det största problemet jag har är att ljudet buggar ur sjuk mycket. Dialoger hackar eller spelas över varandra. Skippar över olika ljud. I räder eller när man slås mot fler än 5 fiender samtidigt så är det enda jag hör sprakande och kraslande ljud. Det känns som att fps sjukner här. Speciellt under räder och att det är det som gör att ljudet buggar ut. Detta hände endast när man kom till England, hade inga problem i prologen i Norge och gjorde 100% där innan jag gick vidare.

Alla andra spel funkar perfekt på min PS4. Har lagt 300 timmar eller mer i Origins och odyssey samanlagt. Jag har försökt alla fixar som går att göra. Rebuild Database(defrag på hårddisk) c:a 3gånger och installerat om spelet helt, inget har hjälpt. Kan ju vara min PS4 som är kaputt? Den är köpt April 2014.

Jag har lagt c:a 20 timmar på Valhalla men med dessa problem kan jag inte fortsätta spela. Så jag kommer vänta på en patch och se om det löser sig. Om inte en patch löser mina problem så får jag vänta tills jag skaffar PS5.

Finns det andra här som spelar på vanilla PS4 och kommit till England? Har ni problem?


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Det är Ubisoft.
Vänta på en patch.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kör ps4pro. Har kommit fyra timmar in i spelet och inte märkt någon bugg än. Men har bara skrapat på ytan av spelet.

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Jag kör ps4pro. Har kommit fyra timmar in i spelet och inte märkt någon bugg än. Men har bara skrapat på ytan av spelet.

Jag kör vanilla. Jag hade hellre inga problem under Prologen (Norge) Men sen kom jag till England och kan inte spela längre. När du kommer dit kan du väl berätta om du har problem eller inte?


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Jag kör vanilla. Jag hade hellre inga problem under Prologen (Norge) Men sen kom jag till England och kan inte spela längre. När du kommer dit kan du väl berätta om du har problem eller inte?

Det kan jag göra. Jag gillar dock spelet hittills. Härliga miljöer och lätt att komma in i handlingen.

Medlem

Har haft det där med ljudet, men det var mest i början. Nu har det blivit bättre. Jag kom precis till England dock, samt kör på PC.

Medlem

Har med stött på en del buggar, främst ljudet, men även quests som glitchar, nån enstaka krasch osv. Kör på Series X

Medlem

Har nu gjort en bug rapport via ubisoft support. De sa att de skulle meddela dev -team. Får väl hoppas på en fix snart.

Har också problem med att när man siktar sin pilbåge under laddskärmen så växer både Evoirs kappa och skägg


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Lite fler buggar som jag märkt

1:) När du änvänder din Raven och sedan går tillbaka försvinner ljud från dina fotsteg. Dessa kommer tillbaka när man gör en annan action t.ex dodge eller attack.

2:) Varje brev har samma bakgrund och bakgrunden scrollar inte. Det är bara texten som scrollar och ser sjukt fult ut.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Passerat 5 1/2 h nu. Fortfarande i Norge. Ingen bugg som jag märkt än. Tycker det är ett trevligt spel än så länge.

Yep, mycket buggar. Kör på ps4 pro. Skulle göra en raid då mina vikingar vägrade kliva ur båten. Kan ju inte öppna några kistor då

Medlem

Nu efter 7h kraschade spelet en gång. Inga andra direkta buggar. Gubben väl iofs flippat lite när jag hamnat mellan två saker, typ brygga och båt.

Medlem

120 timmar in. Spelet går att spela. Inget svar från UBI än och buggarna kvarstår. Måste ladda om autosaves varje gång nåt går fel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Efter drygt 30 h fick jag min första upplevda bugg. En rejäl med. En boss i asgard, som jag dött på några gånger under fas 2. Detta försöket buggade bossen ur, gick aldrig in i fas 2 utan blev stilla så jag kunde lätt slå bort allt liv. Efter fighten kom jag dock aldrig ur fightingområdet. Laddade om några autosaves och då lyckades jag trigga igång sekvensen efter boss-vinsten.

Sjukt men det blev lätt att besegra bossen.

Medlem

Tror Ubisoft hunnit släppa 5 patchar till Valhalla hittills, varav minst en större uppdatering. Spelar man det nu är det inte lika buggigt längre.

1
Skriv svar