FZ korar Generationens spel!

Medlem

17e plats för days gone har man spelat klart både days gone och the last of us 2 lär man anse både story och gameplay är mycket bättre i days gone.

Det är verkligen en oslippad diamant med riktigt bra story.
första 2 timmarna kan vara förvirrande men när du spelar vidare trillar allt på plats och storyn är verkligen relativt unikt berättande och drar dig in.

Skulle gissa hade fler spelat spelet hade det säkerligen fått en top5 plats med god of war och horizon zero dawn.

utan tvekan är dessa sistnämnda bättre men det är fan inte långt ifrån speciellt med tanke på budgeten dom hade på skapa spelet så är det sjukt hur dom ens lyckats göra ett såpass bra spel.

Håller med det mesta i listan och mesta är förståligt skulle gärna velat see hollow knight högre upp sjukt bra spel.

Men saken är ju de många niche och inte AAA spel spelar inte lika många så då blir det dom stora namnen får mer röster

Medlem

helt rätt the witcher 3 på första plats, tror inget spel kan ta sig ens i närheten av storheten som är The witcher 3

Medlem

Haha exakt det jag tippade!

Medlem

Hmmm. Vad har jag egentligen gjort denna generation? Har grovt skattat bara spelat 25% av dessa. Får nog fylla på backloggen lite

Medlem
Skrivet av FuzioN:

17e plats för days gone har man spelat klart både days gone och the last of us 2 lär man anse både story och gameplay är mycket bättre i days gone.

Det är verkligen en oslippad diamant med riktigt bra story.
första 2 timmarna kan vara förvirrande men när du spelar vidare trillar allt på plats och storyn är verkligen relativt unikt berättande och drar dig in.

Skulle gissa hade fler spelat spelet hade det säkerligen fått en top5 plats med god of war och horizon zero dawn.

utan tvekan är dessa sistnämnda bättre men det är fan inte långt ifrån speciellt med tanke på budgeten dom hade på skapa spelet så är det sjukt hur dom ens lyckats göra ett såpass bra spel.

Håller med det mesta i listan och mesta är förståligt skulle gärna velat see hollow knight högre upp sjukt bra spel.

Men saken är ju de många niche och inte AAA spel spelar inte lika många så då blir det dom stora namnen får mer röster

Håller inte med alls. Days Gone var ett helt ok spel, men inte i närheten av TLoU2 enligt mig. Jag tyckte att det förra blev rätt repetetivt efter hand. Man var ofta tvungen att besöka samma ställen om och om igen för att leta efter vapen, ammo och förnödenheter.

Medlem

Inte för att vara den som är den, meeen, dom heter FromSoftware*(utan mellanslag). ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

Inte för att vara den som är den, meeen, dom heter FromSoftware*(utan mellanslag). ;P

Det enda företag vi ger dispens för kreativ användning av bokstäver är id Software


signatur
It's not a lake, it's an ocean

Jag har tyckt att den förrförra generationen (PS360) hela tiden var vassare. Då föddes ju spelserier som BioShock, Assassin's Creed, Uncharted och Mass Effect, Halo var på topp med Halo 3, Mario med Super Mario Galaxy (om vi räknar in Nintendo) och mycket annat. Men när man ser klipp från vilka spel som släppts under PS4/One-eran påminns man ju om hur många fantastiska spel som släppts då också. Inte minst indiepärlor.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

En tyvärr (för mig personligen) usel generation då det släppts ett ynkans riktigt bra spel (Fallout 4) och inte ens det var lika bra som Bethesdas vanliga alster. Sedan har det släppts några bra spel och några hyfsade, men som helhet en ökenvandring.

Jag behöver fler Förstapersonsrollspel i öppna spelvärldar. Kom igen nu Cyberpunk 2077! Rädda mig från denna misär!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Trevlig stream och bra spel.

Jh
Medlem

Tack FZ för en fin kväll ❤ Det uppskattas mycket 😊

Bra lista också..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Gedigen lista. Det enda märkliga är väl att Days Gone kammar hem en 17:e plats på community-listan.

Medlem

Jag blev väldigt glad när jag såg Horizon: Zero Dawn så högt upp som på fjärde plats. Ett spel som jag verkligen har förälskat mig i, men som jag inte visste hur bra det skulle prestera i en sådan här omröstning. Näst populäraste exklusiva spel, därtill.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

En tyvärr (för mig personligen) usel generation då det släppts ett ynkans riktigt bra spel (Fallout 4) och inte ens det var lika bra som Bethesdas vanliga alster. Sedan har det släppts några bra spel och några hyfsade, men som helhet en ökenvandring.

Jag behöver fler Förstapersonsrollspel i öppna spelvärldar. Kom igen nu Cyberpunk 2077! Rädda mig från denna misär!

+ 1 på det.

Satt och skrev på ett snabbsvar och råkade scrollade jag upp och trodde att jag redan svarat när jag såg din kommentar


signatur

Submission is for the weak

NuZ
Testpilot

Tack för bra show! Lite som jag gissat faktiskt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tack för igår! Ni får mig sugen på massa gejms nu som jag inte lirat. Toppen 👍

Skägg.
10 Chambers

Stort till alla som tittade live, och som tittar i efterhand. Det är så jäkla kul att göra sådant här med er.


signatur
Medlem

hmm jag må vara den enda jävlen på jorden som tycker witcher 3 är långt i från top 20 ens. Visst det är ett bra spel men nä fan jag har spelat bättre och roligare. Men det är ju bra se folk tycker lika om ett spel nog bara jag som är den konstiga här.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

hmm jag må vara den enda jävlen på jorden som tycker witcher 3 är långt i från top 20 ens. Visst det är ett bra spel men nä fan jag har spelat bättre och roligare. Men det är ju bra se folk tycker lika om ett spel nog bara jag som är den konstiga här.

Jag köpte det och spelade några timmar och sen tröttnade jag.
Jag kanske är trög och otålig men jag tyckte alla kontroller var krångliga och ointuitiva och varje gång jag satte mig ner och spelade hade jag glömt alla och behövde börja om kändes det som.
Så jag håller helt med.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Jag köpte det och spelade några timmar och sen tröttnade jag.
Jag kanske är trög och otålig men jag tyckte alla kontroller var krångliga och ointuitiva och varje gång jag satte mig ner och spelade hade jag glömt alla och behövde börja om kändes det som.
Så jag håller helt med.

alltså efter spelat alla 3 jag kan säga dom kan göra en bra story men game play och styrningen var ju så jobbig och dryg. Jag klara av dom för jag hatar att lämna saker ofärdigt men jag förstår inte alls varför folk älskar spelen.

Medlem

Bra lista 🥳😊. Personligen håller jag högst Red Dead Redemption 2, Marvels Spider Man, Fallout 4, Death Stranding och Uncharted 4! Men väldigt svårt att välja när vi blivit bortskämda med så mycket bra spel denna generation 😆

Medlem
Skrivet av lasselason:

Tack för en väldigt trevlig kväll FZ! Blev så jäkla sugen på The Witcher 3 så nu sitter man här igen och ska köra om det. Tur man är ledig imorgon.

Själv ska man vänta tills Ray tracing patchen kommer nästa år. Då blir det en playthrough av hela kalaset igen.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

alltså efter spelat alla 3 jag kan säga dom kan göra en bra story men game play och styrningen var ju så jobbig och dryg. Jag klara av dom för jag hatar att lämna saker ofärdigt men jag förstår inte alls varför folk älskar spelen.

FInns ju dock inte något fel på 3ans eller 2ans kontroller. Största bristen där är att striderna saknar djup.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tråkigt att man hade rätt med topp 3 utöver ordningen.

Kul då det är bra spel, absolut.

Tråkigt då det var förutsägbart. Hade velat ha minst ett spel i topp tre som förvånande så att man hade kunnat uppleva något nytt.

Denna lista är handlar om TOPP spel och inte "udda pärlor att testa". Hänger man med någorlunda i spelvärlden, hänger på internet eller bara läser om saker så är det ju inte konstigt att de bästa i topplistan också är de mest omtalade. Det säger lite sig självt

Medlem
Skrivet av Popski:

Håller inte med alls. Days Gone var ett helt ok spel, men inte i närheten av TLoU2 enligt mig. Jag tyckte att det förra blev rätt repetetivt efter hand. Man var ofta tvungen att besöka samma ställen om och om igen för att leta efter vapen, ammo och förnödenheter.

Japp, enig. Så fort TLoU2 kom så la jag Days Gone åt sidan. The last of us spelen är digital konst när den är som allra bäst. Eller Oscar-nominerad film som varar i 50h istället för 2h.

Death Stranding borde dock vara generationens spel pga att Kojima struntat i alla konventioner och skapat en magisk värld. Som jag personligen inte sett sen ICO och ursprungliga Shadow of the Colossus.

Medlem

Trevlig lista!

Generationens spel för mig är nog Death Stranding. Kul att Inside tog en plats, otroligt spel. Lite förvånad att Control inte gjorde det. För mig tar det en topplacering.

Medlem
Skrivet av loerk:

FInns ju dock inte något fel på 3ans eller 2ans kontroller. Största bristen där är att striderna saknar djup.

Ja det är väll inte kontrollen i sig utan hur du stridar som jag ej gillar hadde hellre sätt Skyrim super simpla eller dark souls strids system haf gillar bara inte hur dom gjorde det i detta spel vet ej varför men jag tycker det bara var jobbigt och 1an är värst men fy tusan vad jag svor som satan när jag spela igenom ettan alldrig har ett combat system gjort mig så irriterad.

Skyrim eller dark souls må vara super simplet det med men där känns det som jag har 100% kontroll och det känns inte klunkigt.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Gedigen lista. Det enda märkliga är väl att Days Gone kammar hem en 17:e plats på community-listan.

Just FZ verkar ha flera medlemmar som älskar spelet. Själv tyckte jag att det var helt ok men långt ifrån något mästerverk. Smaken är som baken helt enkelt.

Medlem
Skrivet av loerk:

Själv ska man vänta tills Ray tracing patchen kommer nästa år. Då blir det en playthrough av hela kalaset igen.

Jaså det kommer en sån? Det visste jag inte. Då blir det att vänta tills den kommer, spelet kändes faktiskt lite gammalt tycker jag, körde ungefär tre timmar igår.

Medlem

Kul att Death Stranding hamnade så pass högt upp som det faktiskt gjorde, i bägge listorna. Det gjorde mig väldigt nöjd. Hoppas det gör att fler kan upptäcka den.

123
Skriv svar